1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614852 inlägg · 6214 ämnen
« · 199993 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Ruta 1
Redax 2: Nu ska sidan vara uppdaterad. Hoppas den stämmer nu.

Följ länken.

Sv: Pasi vill tillbaka till ES
hassebasse: det vore en jäkla bra förstärkning det....man kan bara hoppas..

Sv: Ruta 1
Redax 2: Det var så sant... du har satt in 100:- på kontot....
Men jag har haft fel på datorn och inte kollat kontot på länge...

Förkitade mig på utdragen som kommer på posten efter varje betalning, men på nåt sätt så har de uteblivit =((

Ber om ursäkt...
Sidan uppdateras så fort som möjligt.

Sv: Pasi vill tillbaka till ES
GuRRa:

VAKNA UPP !!!
Det var flera veckor sedan, som JAG skrev att Pasi Petriläinen är på gång till TIMRÅ IK.
Det skrev jag direkt dagen efter Trettonhelgen !!!!
För mig, var detta ingen dröm. Inte då, och inte nu heller. Det ÄR verklighet. Tro mig !!

TIMRÅ IK 4 Ever!!!

Sv: Nostalgoteket tillbaka
Nylin: Har en avlägsen bekant som är i korvbranschen, skall undersöka.


8 bast i december 1967 ????????

Nostalgoteket tillbaka
Övertecknad skriver en text om min första match i ladan. Har bestämt mig för att det var Timrå-Teg i december 1967. En föga glamorös tillställning som slutade 3-0. Nu till saken: Teg gjorde reklam för "Sportkorv", det tyckte åttaåringen var grymt kul. Men vilket företag erbjöd denna ädla produkt? Någon gamling som minns? Och om någon har kul detaljer att dra kring just denna tillställning är ni välkomna. "Timrå IK en klassiker" resp "Årets Ishockey" har inte gett mej mer än målskyttarna och publiksiffran.

Sv: Ruta 1
Dalan: Uppdatera sidan! Jag vill passera Tycho..! :D

...eller är det så att jag lyckts ta fel PG och skickat pengarna till CSN eller så. Har hänt nämligen förr. En gång försökte jag betala elräkningen via CSN...

Sv: Pasi vill tillbaka till ES
GuRRa: Skrev igår att jag drömde om att TIK fick tillbaka Pasi. En riktig guldlirare. Får Timrå loss honom till nästa säsong aspirerar man väl återigen på titeln årets värvning.

Sv: Pasi vill tillbaka till ES
Klev alldeles nyss upp ur sängen.
Å nu törs jag garantera att alla mina grannar är klarvakna.

Efter ett sedvanligt toabesök så plockar jag upp "ST" som placerats utanför dörren till mitt rum. Jag flämtade till, gjorde stora ögon och brast ut i ett glädjetjut som nästan kan jämföras med Östrandslarmet. Den första rubriken som mina sömniga ögon fastnar på är denna... "Pasi på väg till Timrå".
Så va den dagen fulländad ;-).

Sv: Ruta 1
Har inte sett om Knylan skrivit om detta än så jag kör på =)

TACK alla ni som skänkt pengar i förrgår på matchen.
Vi drog in 1718,50:- och är nu på god väg att få iväg ännu en beställning som kommer användas i slutspel.

MVH TIFO-gruppen

Sv: Youth is wasted on the young
Nike89: Wegar,Mangnusson,Nylund och Sandgren hanlade det visst om och det var DMF som påstog att vi hade chans att få dom gratis.Alla dom spelar i Kovland idag och dom håller väl Divison ett klass som Berglind kanske ungefär.(Men Berglind lär vara mycket tuffare D,S.

Sv: Youth is wasted on the young
Jimmy:Detta är ett svar på ditt inlägg 2003-01-24 21:05:02
Men ärligt talat tror du Hansson är bättre än Svebba,Tjobba,Ivan,David eller Jimmie då?Du har i alla fall sett Sundsvall mot AIK och några träningsmatcher(tex lada och Arboga) med Sundsvall Hockey.Fast i träningsmatcherna var ju inte Hansson med förstås.Sen förresten rankar jag inte Hansson som femte utan sjätte back i Sundsvall.Hansson har fått spelat i första med Ivan i första femman nu ett tag och det kan väl bero lite på det.Men det är sant att Hansson har blivit bättre nu på senare dar i Sundsvall men i Elitserien tror jag knappast att han platsar.
Men det är klart att Sundsvall nog går till playoff utan Hansson och Lill-zäta.Och Tägström är nog en av våra sämsta backar i Sundsvall faktist.Finns väl kanske bara Jensen som är sämre.Berglind nämner jag ikke!Sen yrades det ju i Juli här att Sundsvall hade chans att få någon junior från Timrå(Nylund tror jag han hette eller något sånt) gratis som nån tyckte va så katastrofalt.

Ernie Eagle:Snackar inte med dig.

Sv: Pasi vill tillbaka till ES
dr-nix: Tycker vi borde starta en namninsamling för att visa Pasi att vi vill ha honom tillbaka. Ni som ordnade namninsamlingen till mackan kanske kunde fixa nån liknande till Pasi ?

Sv: Pasi vill tillbaka till ES
dr-nix:låter bra det

Sv: Pasi vill tillbaka till ES
underbart om vi kunda locka Pasi till Timrå igen. Han var en av mina stora favoriter säs 2000/2001.


Sv: Ruta 1
Smokey: Problemet är att TIFO-gruppen kanske får betala 2 gånger för samma tifo om det är hon som skall sköta stålarna.

Sv: Youth is wasted on the young
Jimmy: Att vi skulle ligga efter i nivån 16-18 vill jag inte alls hålla med om. Det är mer eller mindre våran "paradgren", något luddigt formulerat.

Från 1967 till 1998 så gällde det EM och där var vi tillsammans med Sovjetunionen/Ryssland helt outstanding. Första JVM:et hölls 1999 och då var vi på silverplats. Så jag vill gärna jämföra J18:s VM-insatser med J20:s dito och då finner jag hittills inga större skillnader med sådana tider då vi varit som "bäst".

J18-VM blev väl egentligen inget riktigt VM förrän förra året då Kanada deltog för första gången. Om man vill kan man jämföra den genomsnittliga placeringen gentemot de "naturliga" konkurrenterna under de fyra år som gått:

2.25, Finland
2.75, Ryssland
4.25, Schweiz
4.50, Tjeckien
5.25, Sverige
5.50, USA
6.00, Slovakien
6.00, Kanada

Under denna tid har vi också tagit ett brons och ett silver. Dom två senaste placeringarna är naturligtvis inget att skryta med. Men tidvis har det inte varit så mycket bättre i J20-VM heller, speciellt om vi talar om 80-talet. Ett guld och sedan inte så mycket mer alls. Att vi har USA och Kanada bakom oss gör ju knappast att "paniken" känns överväldigande.

Själv anser jag ju ändå att just J20 och J18:s prestationer borde vara utgångspunkten för vilken "kris" vi befinner oss i. Men vad gör man åt problemet när det fokuseras på konstruerade publikkriser, för många omgångar i ES, derbygrupper och att fel TV-kanal har rättigheterna till VM?

Sv: Youth is wasted on the young
Wewillwintoday: Jo jag menade att Enström var ordinarie, kanske skrev lite konstigt där. Skellefteåsonen Jocke Lindström klev ju upp redan när han nyss fyllt 17 år under Bäckmans sista säsong i klubben som tränare. Under förra säsongen var han mycket utlånad, vilket han varit även iår från och till. Kan ju också bero på skadan. Hur som helst så är det en intressant spelare.

Jo Timrå har gått fram på juniorsiadn på senare år. Zetterbergs genombrott och att vi blivit ES-lag har hjälpt oss att behålla de bästa från distriktet i vårt Hockeygymnasium och även lyckats locka en och annan talang från andra delar Sverige och Norge tom.

Modo har ju under lång tid haft bra juniorlag även om de gått tillbaka en del på senare år till förmån för VF som nu är bäst.

Sv: Youth is wasted on the young
Jimmy: Tobias Enström är helt ordinarie idag i MODO, och har varit precis hela säsongen. Han är en jätteöverraskning och blev bla utsedd till en av de tre bästa svenska spelarna i J-VM.
Jocke Lindström(även han utnämnd till en av de bästa spelarna)har varit varit skadad stora delar av säsongen(axelskadad 5 ggr), men är garanterat ordinarie när han är frisk, hans riktiga genombrott kom väl egentligen förra årets slutspel då han slutade på delad 7:e plats om jag inte misstar mig. Dock väntar man på hans riktiga genombrott där han är konsistent hela säsongen. Får hoppas att han slutar bli drabbad av skador.

Det som överraskade dem flesta var nog att Jonas Almtorp lyckades ta en plats i höstas, och fick i princip spela varje match ända fram till J-VM. Nu får han spela i ÖSK.

Tycker det ser riktigt bra ut på juniorsidan för många lag.
Redan nästa säsong är jag säker på att Johan Agu och Kristofer Persson kommer att tas upp i a-laget.
I Timrå tycker jag man nästa säsong kan ta upp "Lill Z" istället för exempelvis Patrik Wallenberg.

Timrå ser ju riktigt bra ut på juniorsidan nu för tiden.

MODO:s 86:or ser ut att bli en riktigt riktigt bra årgång.

Sv: Youth is wasted on the young
dr-nix: Precis min mening!

Et tu Brute: Fredrik Sjöström spelade ju i ES innan han for över tom som 17-åring. Vi har även inte nämt Tobias Enström i Modo (84:a) som klivit in iår och Joakim Lindström (83:a) i samma lag som varit ordinarie till och från för tredje säsongen nu. Verkar ha svårt att lyckas ta det där avgörande steget från lovande till etablerad.

Håller med dig angående Allsvenskan. Den är för ojämn. Där behöver vi en serie på tex 12 lag. Det skulle vara en betydligt bättre matchning för våra talanger. Men som det ser ut nu så är vi ju efter redan i 16-18 års åldern också. De två senaste 2 J18 VM-turneringarna har varit pinsamma.

Jo 3-4st har varit ombytta med målvakterna inräknat. Vårat J20-lag är med i toppstriden av SuperElit trots att lagets 3 bästa spelare spelar i Allsvenskan med Sundsvall Hockey. Så TIKs juniorverksamhet tillhör de bästa i Sverige med 2st spelare i JVM och 2st i den senaste J18-landslagsturneringen. Så bra var det länge sedan vi var. Det kommer även fina årgångar under ifrån, 88orna vann lilla SM förra säsongen tex. Så hela föreningen är på frammarsch kan man säga.

Sv: Youth is wasted on the young
Jimmy: Sedan har du också spelare som Fredrik Sjöström (83:a, VF) och Jonas Johansson (HV, 84:a), de gick så tidigt i draften att de istället valt att spela juniorhockey i Kanada istället. De hade troligtvis också varit ett naturligt inslag i ES denna säsong om de nu inte försökt åka gräddfil till ett NHL-kontrakt.

Jag är helt inne på din linje att knappast någon tränare i ES skulle förvägra spelare som Nilsson eller Steen speltid. Tyvärr så är det ganska få som har just deras talang när de har ett till två år kvar som junior. Att tro att man kan spela in 2-3 juniorer på ordinarie platser varje säsong är naivt. Möjligen kan man vara så lyckosam under en eller några säsongen men knappast i längden. Det skadar ju t o m kontinueteten att under tre säsonger få in nästan två nya femmor som knappast har större erfarenhet än de flesta.

Att exempelvis flera av våra nämnda herrar har lyckats, beror ju i huvudsak på att de fått spela seniorhockey i yngre juniorålder och då är det naturligtvis talangen som gjort att de fått den chansen. En permanent allsvenska, med betydligt mindre lag, skulle också kunna göda fler sistaårsjuniorer som hade en rimlig chans att etablera sig INNAN de är seniorer. Så man kanske inte skall skrika sig hes över våra tarvliga insatser i JVM de sista 6 åren, eller tränarnas oförmåga att matcha in juniorer i högsta serien. Finland, Tjeckien, Ryssland, Schweiz med flera, har ju en helt annan skolning av de bästa juniorerna iom deras seniorsystem. De flesta där spolieras ju inte genom att man låter dem spela i juniorserier eller "Div 2" under den viktiga 18-20 årsåldern.

Sedan kan man också ha en viss förståelse för lag som ligger pyrt till i ES. Fansen skriker om tjänstefel och tränarbyten, liksom det sista inte heller varit någon ovanlighet i år. Så vilken tränare vill ta den chansen oavsett hur stora talanger det finns att tillgå i J20 eller J18. VF, TIK och HV har ju på sätt och vis haft ett gynnsamt klimat i år för att kunna ge detta spelrum och visst har väl åtminstone 3 J-TIK:are varit ombytta under säsongen? Det är ju inte helt illa pissat.

Sv: Youth is wasted on the young
Lauritzen och Zetterström funkar bra ihop, sist dom spelade tillsammans (i IFSH var det) så blev dom ett litet radarteam, 2ass och 2mål, jag tycker att man kan stoppa in dom 2 i en 4:e femma.

Sv: Youth is wasted on the young
Frella: Jag gillar inte att kritisera spelare sådär som du gör. Men det finns spelare i A-laget som väger mindre än Zetterström. Talangmässigt sett räcker han till. Styrkan är ett frågetecken men vi måste ju testa, han är bra med pucken och kan hålla i den.

Niklas Zetterström
178cm 80 kg
6 matcher 6 poäng i forts.serien

Sebastian Lauritzén
176cm 73 kg
23 matcher 30 poäng i J20, 1 match 2 poäng i forts.serien

Andreas Lundin
187 cm 86 kg
24 matcher 27 poäng J20

Sv: Matchrapport
badger: Så du menar att jag inte har "karisma" då? Jag brukar väl alltid tacka dom som köper lotter av mig och önska dom lycka till. Nu tycker jag du är orättvis. Jag har väl för fasen inte pekat ut någon enskild. Det jag har sagt är att jag tycker dom sk "slipsnissarna" kunde i lite större utsträckning avvara en femkrona och köpa en lott. Det är många gånger jag har stått i foajén och det kom långa rader av "slutna sällskap" från olika företag som bara ignorerat en. Jag menar blir man bjuden på både entrébiljett och mat som kan man väl "skänka" några ynka kronor. Jag som bara tjänar ca 1500:- i månaden ser ju till att bidra. Då borde väl dom med en snitt lön på 22-23.000 kr oxå dra sitt strå till stacken. Och jag har inte pekat ut dig. Eller tillhör du dom som brukar ignorera mig badger? Nej jag det låter ju inte som så. Förstår inte varför du blir upprörd för att jag delar ut lite varma sevetter till etablissemanget. "Tagga ner" badger - så ses vi i slutspelet!

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)

Sv: Youth is wasted on the young
Jimmy: Är det möjligt? Jaja, kanske är så då. Men han väger alldeles för lätt & man flyttar på honom som ingenting. Såg man juh i internmatcherna i somras/höstas när Zetterström tränade med A-Laget, han kom aldrig ut med puck utan tappade den vid varje kroppskontakt vid sarg.

Sv: Youth is wasted on the young
Frella: Lauritzén är mindre än Zetterström. Som du säger så hade Zetterström det tungt före jul men det var även mot de sämre lagen. Efter jul har han fått chansen som Center och varit mycket bra. De är våra 2 bästa juniorforwards och därför borde de få spela.

Sv: Youth is wasted on the young
Et tu Brute: Spelare som Robert Nilsson och Alexander Steen hade nog fått spela för Kent-Anders också. Sebastian Meijers namn la jag på minnet redan under TV-Pucken för cirka 3,5 år sedan. Stor talang, klart intressant inför framtiden.

Vi får inte glömma nämna att Brynäs sedan 2 säsonger har en ordinarie juniorback i Adam Andersson. Brynäs har låtit många juniorer fått spela under säsongen. Frågan är om något lag använt fler än dem denna säsong. Tror inte det.

Sv: Youth is wasted on the young
Jimmy: Niklas Zetterström ser jag inte som ett alternativ då han är alldeles för liten. Han har juh inget att sätta emot. Då ser jag hellre att man prövar Lundin & Lauritzen de är iaf större till växten.

När Sundsvall spelade innan jul mot lite bättre motstånd var väl inte Zetterström nån hit vad det verkar, nu efter jul när Sundsvall möter det ena säckgänget efter det andra plockar han poäng. Han försvinner säkert mot NH90 samt i play-off, där matcherna kommer vara av lite tuffare karraktär.

Sv: Youth is wasted on the young
hassebasse skrev: "det är ju SÅ Conny Evensson har matchat fram Frölundas juniorer. Evensson är den ENDA tränaren i hela Elitserien, som VÅGAR släppa fram juniorerna !!"

Yngste ordinarie spelare i VF denna säsong är Alexander Steen, född 1984. HV har också en ordinarie 84:a i Sebastian Meijer (lägg det namnet på minnet). En annan ordinarie spelare som man absolut inte skall glömma bort är underbarnet, Robert Nilsson och han är född 1985. Sedan är det ju trots allt så att Evensson bara gör sin andra säsong på raken för VF. Så i dagens trupp är det ju faktist så, mot alla odds, att Boustedt har släppt fram minst lika många juniorer som Evensson gjort. Det är väl snarare så att det är Conny som fått skörda frukterna.

Sv: Youth is wasted on the young
Bragd-Birger:

Att Mats Hansson fått spela mindre i år är att det i år är betydligt bättre backar att konkurrera med. Han fick spela mot FBK hemma och var mycket bra då. Jag har länge förespråkat att ta in honom i laget. Men eftersom det är så tufft att ta plats på backsidan nu så finns ju risken om vi tar upp honom att han hamnar på bänken och då är det kanske bättre för hans utveckling att spela i Sundsvall där han får mycket speltid (Han är den som tillsammans med Ivan Punchochar den back som får mest speltid trots att Nike89 rankar honom som 5:e back, märkligt). Ska vi ta upp honom så ska han få spela mycket annars så är det nog bättre för hans utveckling att han spelar säsongen ut i Sundsvall med Play Off-spel (förhoppningsvis).

Nilkas Zetterström borde plockas upp nu då Åkerblom blev skadad. Han spelar center nu och tillhör Sundsvalls bästa poängplockare efter jul. Med Lind, Åkerblom och Sjögren borta så är det hög tid att testa in Zetterström och Lauritzén nu. Laget ser trötta ut och vi behöver gå runt på mycket folk i matcherna. Håller med ernie eagle att det är ofattbart att Lauritzén inte fick spela någonting senast mot DIF när det gick som det gjorde.

Sedan får vi inte glömma att den 31 Januari så är det deadline. Är de hos oss då måste de vara det resten av säsongen, är de i Sundsvall så måste de vara kvar där resten av säsongen.

Sv: Youth is wasted on the young
ernie eagle:
Tjenare´ Ernie !!!
Du har åsikter om det mesta här på GB, men den här gången håller jag med dig till 100% !!
Släpp fram ett par juniorer för tusan. Att bara få bli uttagen i truppen, och åka med på en borta-match, samt få spela några byten i 3-4 matcher, det är ju SÅ Conny Evensson har matchat fram Frölundas juniorer. Evensson är den ENDA tränaren i hela Elitserien, som VÅGAR släppa fram juniorerna !! Men så har det givit resultat också!! Jag håller på dig Ernie !!!
Har du inga kontakter med t.ex. Nubben eller nå´n?? Låt dom halvskadade spelarna få ta det lugnt nå´n vecka. Det TJÄNAR givetvis TIK på till Slutspelet.
Apropå Slutspelet, så tror jag bergsäkert, att TIK går vidare till Semi-final, men där tar det stopp mot Frölunda !! Blir bara GLAD om jag tippat fel.

TIMRÅ IK 4 Ever!!!

Sv: Youth is wasted on the young
Nike89: Dom kan lånas ut till IFK Arboga. Se på Mannström han tog INTE plats i Timrå IK men spelar nu i första femman i Arboga. Betydligt mera trivsamt där än i Sundsvall. Ni hatar ju allt som det står skrivet "TIMRÅ" i pannan på. Ni är så in helvetes patriotiska så det finns inte ord. Inte fasen HATAR vi "Gunno" för att han har haft ett förflutet i Sundsvall. Men ni ska jämt HATA ni. Väx upp ditt omogna päron.

Hansson var en av våra bästa backar i fjol efter jul. Det berodde på att Lars "Molla" Molin gav honom chansen och tillät honom misslyckas utan att för den sortens skull "dissa" honom.

Visst Molin förespråkade en "trist" och "seg" hockey med sarg ut men han hade åtminstone vett att ge hungriga juniorer chansen och det är för detta jag vill lovorda "Molla".

Som sagt var det Kent-Anders har gjort i vinter med dom röd/vita iskrigarna från Medelpad är något helt obeskrivbart. Men som någon tidigare nämnde här i GB:n ifråga om juniorernas vara eller icke vara så är jag väldigt kritisk. Det är ingen "once-in-a-lifetime". Timrå IK befinner sig i en unik situation just nu att i och med att med 11omg. kvar av grundserien redan är klar för slutspel. Varför då inte "lufta" det manskap man förfogar över. Jag säger som Henrik Lundqvist lite kaxigt sa i nån intervju tidigare i höstas. "Man utvecklas inte ett jävla dugg på bänken". Det ligger nåt i det. Jag KRÄVER att Öhrling/Fagerström får stå en match var innan grundserien är till ända. Jag KRÄVER att Sebastian Lauritzen får göra en match innan grundserien är till ända. Släpp även fram Mikael Sjöström och Andreas Lundin. Det är dags nu att vi börjar premiera Peter Smedberg och Anders Huss för det fina arbetet dom gör med våra A-juniorer. Dom är värd all den uppmärksamhet dom kan. Så kom igen Kent-Anders - släpp loss!

Saken är biff.

Vi säger så.

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)

Sv: Matchrapport
badger: Du jag läste det där. Och jag står för varenda ord jag sagt. Det är betydligt enklare att kränga lotter bland "fansen" på Norra och Södra än vad det är på andra platser i hallen. Sen om du tar åt dig av detta är upp till dig - så det så!

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)

Sv: Matchrapport
Selina: Jag ska sätta in 100:- på pg-numret till TIFO-gruppen. Har fått lön idag så jag ska sätta in - det har ni mitt ord på!

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT :)

Sv: Hurra!
El Maco: I din teori skulle det skilja 6 poäng mellan 1:an och 10:an. Sanslöst spännande (!) men föga troligt...

Den jämnaste tabellen i elitserien hittills tror jag var säs. 1992/93. Då skilde 19 poäng mellan segraren Västerås på 52 p. och 10:an Rögle på 33 p.

Sv: Robban Carlsson
klm: Visserligen har Kapanen haft det tungt i år. Men att han skulle lämna Nhl tror jag ej. Han har ett väldigt gott rykte om sig därborta. Dessutom gör han alltid över 20 mål / säsong och i fjol var han ruggig med 69 poäng på 77 matcher.

Sv: Hurra!
Kontraktet är nu säkrat! Malmö kan inte heller gå om ens teoretiskt. Sämst tia alltså.

Sv: Robban Carlsson
Rätt ska vara rätt.

Kapanens statistik i Hurricanes:

38 matcher 6 mål 11 ass 17 p -15 12 utvm 16.00 min/match

Sv: Robban Carlsson
rådbjer: Självklart. Det är de lirarna vi vill ha. Att vara beredd att dö för laget (ja, kanske inte helt bokstavligen, men ändå) måste vara det viktigaste kriteriet för samtliga spelare som kommer till Timrå.

I år har det ju lyckats nästan helt och fullt.

Sen tror jag ändå att Timrå har blivit mer attraktivt för elitseriespelare efter höstens framgång...

Ska samtidigt passa på att göra en liten rättelse av min egen utsaga sedan tidigare. Visst snackas det att det går lite trögt med målskyttet i år för Sami Kapanen i NHL, men han är ändå i topp på NHL:s plus-minus-statistik. Inte illa...

Sv: Robban Carlsson
rådbjer:Att glädja Sveriges bästa hockeysupportrar och att få spela
i ett lag som Timrå med lagkänsla och att vända upp och ned på
experternas tips bara det är en anledning att stå på kö!

TIMRÅ IK är dom BÄSTA!

Sv: Robban Carlsson
klm: Står på kö???
Spelare som ska spela i TIK ska veta vad som väntar, frustration, ångest, långa sömnlösa nätter i väntan på nästa dags plågor o vedermödor.

I TIK spelar man i motvind mot hela etablissemanget, mot hela världen, mot press, radio, Tv o tidningar, Boorken o hans vapendragare "Challe med kollen", ja allt o alla!

Det innebär slit, slit o åter slit! Ingenting gratis!

Vill man spela för TIK, ska man veta VAD man åtar sig som spelare!

Belöningen??
Ingenting egentligen i jämförelse med klubbarna med guldbyxorna!
Här blir det "back to basis" inom hockeyn, men belöningen?

Att glädja Sveriges bästa hockeysupportrar o få det stöd som man ska få som spelare i världens bästa "back to basis" klubb!
Att hyllas som världsmästare efter ett debacle mot tex Nittorp!

Dom som står på kö för detta, DOM VILL VI HA!!

Sv: Robban Carlsson
klm: Ja, han ska ju ha något att göra, han också. :-)

Med en ny hall i sikte och en positiv framtidstro, så kanske det känns som ett bra alternativ att spela i TIK. Härliga supportrar finns det ju också.

Hallin vill jag ha kvar, jag tror att han har mycket kvar att visa.

Sv: Robban Carlsson
Hälge: Finns lite att jobba på för Nubben då. Men det ska väl inte vara några problem att få spelarna att stanna i klubben, va?

Viktigast på min lista att knyta upp inför fortsättningen: Krykov, Lind (personlig favorit), Koskinen, Styf, Lindman och Nordgren.

Sv: Robban Carlsson
klm: Kolla länken...

Sv: Robban Carlsson
Att Robban fortsätter till 2004-05 var dagens roligaste nyhet. Är det nån som har hela spelartruppen inför nästa år, alltså som den ser ut just nu?

Efter den här framgångssäsongen (var slutar den? SM-final?) borde väl inte nån vilja lämna klubben, och andra elitserielirare står väl på kö för den röd-vita tröjan?

Sen kan man väl bara drömma om Pasi och Sami Kapanen (fast han har väl haft det lite trögt därborta hittills den här säsongen...)?

Sv: Ruta 1
rådbjer:
Jag tror du har rätt, det kommer att handla om FBK, DIF och Frölunda- de tre klart bästa gängen i ett slutspel!

Sv: Ruta 1
Knylan: Med sådanadäringa trix så kommer nog tifogruppen snart att äga hela laget... Varför inte försöka få Gudrun Schyman som ordförande i tifogruppen? Hon har ju nästan alla rätt. Färg. Snart inge jobb och en jävel på att fixa stålar...

Sv: Ruta 1
Selina: Eller så kan Dalan och Jimmy stå med bar överkropp med texten: "Skänk en hundring så tar vi på oss tröjorna" eller nåt. Kanske kan inbringa i lite pengar. =)

Sv: Ruta 1
Knylan:
Vi kanske har en hel företagsrörelse här...

"Tar pengar av en till Tifo"
"Räkningar kan inte betalas och man hamnar på gatan"
"Efter en Timråförlust fryser man ihjäl"
"Till dödsboet säljs motivlack och gravstens dekorationer i Timråstil"
"Grävarna som håller på med nybygget av ladan gräver graven"
"Eilert spelar på begravningen och klacken agerar kör"
"Vid nedsäkningen kör Ultras konfettibomber och flaggviftningar"

Eller nåt...

« · 199993 · »
Sv: Silly Season 2026-27
Jag har alltid gillat Hartman och tycker det är synd att han som person lämnar Timrå. Samtidigt, om vi ser det rent sportsligt, har vi liknade spelartyper i WallE och Lundmark där jag dessutom upplever de bägge som mer ... | Läs mer