1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614852 inlägg · 6214 ämnen
« · 200870 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Nu eller aldrig
Helg Ernest: Helg"bagheera"Ernest =)

Sv: Nu eller aldrig
Chief: Nåja , det går väll rätt så fort ! ( c :

Sv: Youth is wasted on the young
Nike89: Hamstern är död men hjulet snurrar.. Förstår inte vad du vill. Skulle Hansson vara så kass så förstår jag inte varför han lyckas få bra matchbetyg ganska ofta. PeO och Sune har väl fel liksom andra hockeykännare och giganten nike har rätt. Men det är klart, det är väl alla Timråspelare genom åren som hindrat bobisarna från att ta Stanley cup, arrangera OS eller ta en elitserieplats.

Sv: Nu eller aldrig
Helg Ernest: Det är ju bara bra. En bättre förebild än pappa mike kan man inte ha. Han har verkligen lärt mig allt jag kan!

Sv: Youth is wasted on the young
Nike89: Tycker endå att han gjorde endel stabila byten då.

Jag o Milena skulle skrika lite men det blev inte av. Förra året var jag mot Piteå o råkade skrika Tierp flera gånger. Där ser man hur intresserad man är av allsvensk hockey.

Sv: Nu eller aldrig
Helg Ernest: "Grabben e´med mig! Jag ska lära han allt jag kan!" - Mike"baloo"66

Sv: Nu eller aldrig
Jag: Då får han ju Mike66 som förbild ! Jag bävar !!!! ( c :

Sv: Youth is wasted on the young
Jag:Tycker att han hade svårt med det mesta den matchen som dom flesta andra matcherna på den tiden.Herr Ludvigsson håller med mig om hans insats denna match.AIK klacken tog någon ramsa typ två gånger så inte skrek dom så mycket i alla fall.
Om din kompis hejar på råtterna var det en helt annan sak...

Sv: Nu eller aldrig
Helg Ernest: Klart han har tagit sig i kragen. Han ska inte till några kattkräk, nej då är det bättre att börja i Nolby Vets!

Sv: Nu eller aldrig
Jag: + 1-2 år i Catterna så han får lära för livet ( c :
Min tidigare uppfattning. Men pöjken verkar ha tagit sig i kragen.
Så han får väll hållas då ( c :

Sv: Nu eller aldrig
Jag: vi får hoppas på det!

Sv: Nu eller aldrig
Bergius: På senaste tiden har han väl spelat med Wallenberg o Åkerblom va? Denna kedja har lyckats bra. Om han ser het ut nu, då kan man ju tänka sig hur han kommer att se ut i slutspelet.

För ett tag sedan sa jag att han var slut och skulle inte komma mkt längre än vad han är nu. Förhoppningsvis tänder han till rejält nu och inser att han har talangen som kan komma att räcka långt, väldigt långt om han har tur. Om det inte har hjälpt förrut så ska väl slutspelet vara den rejäla tändningen för honom.

Sv: Nu eller aldrig
Chief: ja vi vet ju att han kan bjuda på show när han är på topp.

Sv: Nu eller aldrig
Bergius: Det vore ju mumma om killen kom igång "på riktigt". Hittills tycker jag att han varit lite blek med tanke på den talang han har. Men tajmingen är ju perfekt! Nu kliver han fram lagom till slutspelet och visar var skåpet skall stå!

Sv: Nu eller aldrig
Jag: crippe verkar vara på gång. han såg het ut i torsdags. och var en av timrås bättre enligt mig.

Sv: Nu eller aldrig
Jag: Hoppas verkligen att du har rätt, men serveras det gröt på krogen då kan det gå vägen. Hoppas bara att pojken kan och vill ta till vara på sin talang som han verkligen har.

Sv: Nu eller aldrig
Västrabo: Crippe kommer att bli livsfarlig i slutspelet. Sanna mina ord. Det gäller bara att han tränar ordentligt och äter mycket gröt. Sen är saken biff.

Sv: Youth is wasted on the young
..Milena ville gå för att se hur sitt gamla lag såg ut, AIK.. Hon har varit AIKare sedan barnsben och konstigt vore det annars.

Sv: Youth is wasted on the young
Nike89: Många var dom inte i hallen.. Kan inte hålla med dig i detta sammanhang, tycker det är roligt som omväxling. Även om det inte alltid är så underhållande. Själv gick jag mest för att se hur det gick för Hansson, tycker att han klarade den matchen galant.

Sv: Youth is wasted on the young
Jag:Många var dom inte på norra=)Patetiskt att gå på ens "lokal-konkurents" matcher och stå i bortalagets klack.Dock har jag gjort samma sak en gång med er(var typ tre år sen eller något sådant.)
Och det sämsta var att det var Löven....

Nu eller aldrig
Nu är det dags för vissa att verkligen kliva fram!! Tänker på " Mackan " och " Crippe ", tycker tyvärr att de inte har varit så framträdande som jag hoppats inför denna säsong.Det roliga är ju att vi vet att bägge har möjligheterna bara de får det att lossna ordentligt.

Sv: Youth is wasted on the young
Jimmy:Det kan jag nog säga bättre en dig ändå ska du se.
Du går ju inte alltför ofta på Sundsvall så det där vet jag nog bättre.Se svaret till El maco angående femman.Det känns fan som jag blev förolämpad grovt att Hansson skulle vara våran tredje back.Men Mats passar ganska bra med Ivan faktist.Men i den kedjan är det Ivan som är boss!

Sv: Youth is wasted on the young
Nike89: Hmmm.. Ja det var nog jag. Antar jag. Stod i AIK "klacken" Som var utspridda över hela "bortastå"..

Sv: Youth is wasted on the young
Jag:Var du hon med Timrå tröja på norra?Mot Sollefteå borta(en träningsmatch)så matchade vi en cirka fyra juniorer eller så.Krikula Bergman Johansson Isaksson.

Sv: Youth is wasted on the young
El Maco:Bara för att man är back i förstafemman behöver man väl bara därför vara bäst i laget!Eller vad tror du?Till och med Tägström har spelat i förstakedjan som back någon gång.Och nu får han knappt spela alls.Men innan fortsättnings-serien spelade Mats i typ andra eller tredje oftast.Sune gillar väl och mixa vid mixerbordet antar jag.Det spelar ju inte så stor roll om man spelar mellan första eller tredje om du frågar mig.Under min innebandy-karriär spelade jag nästan alltid i förstakedjan trots att jag var långt ifrån bäst i laget.

Sv: Youth is wasted on the young
Nike89: Du har rätt i det du säger. Att egna juniorer är viktigare. Jag kan inte säga så mkt om hur de platsar i Sundsvall eller inte. Jag har bara sett Sundsvall spela en gång denna säsong. Då vann de utan att imponer, mot AIK tror jag.

Sv: Youth is wasted on the young
Nike89: Lottar Sune backparen? Eller har Hansson gjort nåt för att förtjäna äran?

Sv: Youth is wasted on the young
Jimmy:Det beror kanske som sagt mest på att dom är första backpar.

Sv: Youth is wasted on the young
Jag:Är Morgan Hansson bekant för Timrå?Han spelar idag i Sollefteå och har visserligen tydligen Ludvika som moderklubb.
Och han har tydligen Timrå som favoritklubb.Men i alla fall så ville han ha kontrakt med Sundsvall men dom ville inte ha honom.
Enligt någon skribent i sollefteås-gästbok skulle det vara tvärtom(Dvs att Sundsvall ville ha honom men han hade sture lust att spela i Sollefteå)Men så var det då rakt ikke hur som helst.
Angående Magnusson så tror jag men vet inte säkert att Sundsvall INTE har testat honom.Man testar ju en del spelare på försäsongen varje år men någon Magnusson har vi inte haft är jag nästan säker på.Jag vet faktist inte om någon av dom ens skulle platsa i Sundsvall.Det är nog inte många i Sundsvalls trupp som är sämre en dom faktist tror jag.En egen junior som vi i Sundsvall testade på försäsongen(som även spelade i en träningsmath mot sollefteå i nyår) är Daniel Isaksson.Och ärligt så kanske dom där från Kovland inte är så jävla mycket bättre och det är ju alltid viktigt med egna juniorer.

Sv: Youth is wasted on the young
Nike89: Det är svårt att jämföra backar till backar beroende på spelstil. Men jag skulle välja Mats Hansson före Jimmie, Svebba och Tjobba alla dagar i veckan. Tjeckerna är det svårt att säga med. De är lite mer fysiska i sin spelstil. Uppenbarligen tycker ju Sune Bergman likadant som mig när han tar ut laget eftersom Hansson och Ivan får spela mest bland backarna.

Sv: Nostalgoteket tillbaka
Johan J: Han får plats! Vi gick från 45 till 63 platser när Westins bokade en dubbeldäckare. Tror det är femtio anmälda nu (Oraklet ringer och anmäler fler kompisar varje timme). Det går alltså in fler TIK08:or så ni som velar har chansen att boka plats än. Klockan tio i morgon kollar jag mailen en sista gång och bekräftar eventuella mail, meddelar även status här för de som vill ansluta med ännu kortare varsel.

Hur många kommer i bussen norrifrån?

Sv: Nostalgoteket tillbaka
El Maco: Hoppas det finns plats kvar i bussen. Jag har dragit på mig en ordentlig ryggsmärta efter säsongspremiär på skidor i Flottsbrobacken igår men skall försöka ställa upp på ståplats om det går. Klart är att min bror vill följa med. Tar med honom till Centralen imorgon och hoppas på god tur.

Sv: Youth is wasted on the young
Nike89: Jag tänker forsätta att påpeka att Wegar är en riktig tjurskalle och en riktigt bra målskytt, han vägrar att förlora. När han spelade med Timrås A-Jun så gjorde han mål i var och varannan match. I år har han inte lyckats speciellt bra i Kovland och han säger själv att det har gått tungt. Han drabbades av en skada tidigare under säsongen vilket bara blev skit.

Till mig sa han att om han lyckades bra i Kovland hade han chansen att få spela med Sundsvall hockey och på så vis visa upp sig på "högre" höjder. Tycker att det är konstigt att Magnusson inte fått chansen i Sundsvall (eller har han det?) Läste tidigare att han gjorde mål i de flesta matcher han spelat, vet dock inte hur det har gått för honom på senaste tiden.

Jocke Wegar i form är svårstoppad. Man skulle kunna jämföra honom med våran egna Robban Carlsson. En spelare som sliter för att lyckas.

Sv: Nostalgoteket tillbaka
Nylin: Du ska inte med i Täljebussen så kan vi snacka korv i lugn och ro i glada vänners sällskap? Farbror Hasse bor ju mer eller mindre i Sö'tälje så han kan räknas bort som bussällskap, men vi kan säkert trycka den Hassiska handen på ståplatssektionen.

Sv: Nostalgoteket tillbaka
Farbror Hasse och RoW: smaskens! Drygt åtta, då, inte lätt hålla reda på...

Sv: Hurra!
Dream Team: Närå, jag påstår inte att scenariot är troligt. Men det är teoretiskt möjligt. Nu är Timrå som andra lag i Sverige klara för Elitserien 2003/04. Hurra!

Sv: Robban Carlsson
klm: Intressant lista. Hoppas också på den...
Att Robban Carlsson är klar ända till 04/05 lovar gott. Det var ingen liten nyhet. Han är viktig, minst sagt.

Sv: Pasi vill tillbaka till ES
klm: Honom vill vi ha ! Pasi glömmer nog inte sin tid i Timrå
och nu när det går så bra Timrå.. Kapanen, Koskinen, ja hela finlandskoloni gör nog sitt till.. Lyckats Nubben med detta Då jublar vi alla i kör !!!

Sv: Inför HV-Timrå
SMÅLAND...
vi i TIK031 kommer förhoppningsvis träffa
OskarB innan matchen och o svinga en läsk
eller två..;0)

vi har även med oss signaturen Dysso som vi
ihärdigt försöker med att han ska förstå att man föds
till en TIMRÅ IK supporter..så på denna resa kommer
vi att lyckas...

Sv: Robban Carlsson
De två första sässongerna "Robban" gjorde för TIK så var vi några på dåvarande norra-stå som kallade han "Maraton".
Dags att ta upp det igen?

Sv: Inför HV-Timrå
SMÅLAND:

Motståndarfans är alltid välkomna till Scandicbaren. Vi är vänliga mot våra gäster, i alla fall utanför isen...:-)

Sv: Inför HV-Timrå
Var samlas vi?????
Scandicbaren.....eller??
Nära och bra....fast där är ju HV71hak....
VAR?
NÄR?
HUR?
5 dagar till HV71-Timrå IK.............Gud vad jag längtar!!!

Sv: Robban Carlsson
gud: Jag är alltid glad gud......då ses vi snart.......!!!

Sv: Robban Carlsson
SMÅLAND:
klart att du ska vara glad...;0)

Sv: Robban Carlsson
Gud vad glad man blir........kul att signa Robban 2 år till...

Sv: Vi ger aldrig, aldrig upp
Dags att göra som vi gjorde mot MoDo efter kallduschen mot Färjestad.......plocka hem kämpaglöden och hjärtat imorgon mot Södertälje........då vinner vi igen....kom igen Timrå kom igen......VI GER ALDRIG ALDRIG UPP...

Älska Timrå IK ALLTID även i MOTGÅNG!!!!!!

Sv: Nostalgoteket tillbaka
Jag är 100% säker på att det är Lithells. Hög plåtburk med foto av sportiga människor som äter korv. En av de högsta plåtburkarna i historien skulle jag tro.

Sv: Inför HV-Timrå
5 dagar kvar............

Sv: Nostalgoteket tillbaka
Nylin: Var det inte Lithells som gjorde sportkorven?

En annan klassiker från tidigt 70-tal:

"Toppen efter matchen, ett besök hos David Anderssons korvkiosk på Bankgatan i Sundsvall".

Tårdrypande nostalgi.

Sv: Ruta 1
Dalan: Helt OK. Antar att det är få bidrag som kommer in med tanke på att siffrorna inte ändras särskilt ofta. Allt är "250kg Kärlek": fel som dödade tävling genom sitt oschysst stora bidrag direkt... :D

« · 200870 · »
Sv: Silly Season 2026-27
Jag har alltid gillat Hartman och tycker det är synd att han som person lämnar Timrå. Samtidigt, om vi ser det rent sportsligt, har vi liknade spelartyper i WallE och Lundmark där jag dessutom upplever de bägge som mer ... | Läs mer