« Föregående · 193129 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Ny gästbok
GuRRa: Alla vi människor här i livet så gör vi alla misstag och ibland behöver det inte vara ALKOHOLENS fel,men ibland så är alkoholen den stora boven och i det här fallet så var det just alkoholens fel att Nubben begick ett misstag.....alla kan vi göra fel ibland......de finns INGA GUDS BÄSTA BARN I VÄRLDEN..
Sv: Ny gästbok
GuRRa: Det är en liten skildring av vad som hände i onsdags, och alkoholmissbruk?? När var hur??
Sv: Presskonferens 16:30
Redax 2: Humlegården, Citys bästa urinoar, ligger på andra sidan Sturegatan, n'est ce pas?
Ny gästbok
Efter att ha läst "Smålands" senaste långa inlägg så tycker jag att en ny Gästbok ska komma till på den här sidan.
En alldeles speciell gästbok där man kan disskutera alkoholmissbruk och andra dumheter.
En alldeles speciell gästbok där man kan disskutera alkoholmissbruk och andra dumheter.
Sv: Presskonferens 16:30
Alla: Efter att ha hört Peter Öhlens patetiska sätt att bevaka en nonsens händelse kommer jag osökt att tänka på en bakrutedekal som fanns för ett antal år sedan. "Stoppa plågsamma ljudförsök - Lägg ner Radio Västernorrland".
Min erfarenhet av Hänt i veckan och dylik skit sträcker sig till att jag sett löpsedlarna. Kan bara konstatera att Aftonbladet och Expressen arbetar med en dåres envishet att hamna på samma låga nivå.
Nubben: Stå på dig! Det här är glömt om några dagar.
Min erfarenhet av Hänt i veckan och dylik skit sträcker sig till att jag sett löpsedlarna. Kan bara konstatera att Aftonbladet och Expressen arbetar med en dåres envishet att hamna på samma låga nivå.
Nubben: Stå på dig! Det här är glömt om några dagar.
Sv: Presskonferens 16:30
Redax 2: Precis !! det är inte lätt och urinera i Stockholmo !
Polisen måste ha varit en Djurgårdare eller AIKare *ler*
Snart är stormen över...och Timrå IK, the BIG red machine kan focusera på sitt briljanta lagspel, FULL fart framåt ! mot slutspel och ... ÄLSKA Timrå och Nubben i nöd och lust
Polisen måste ha varit en Djurgårdare eller AIKare *ler*
Snart är stormen över...och Timrå IK, the BIG red machine kan focusera på sitt briljanta lagspel, FULL fart framåt ! mot slutspel och ... ÄLSKA Timrå och Nubben i nöd och lust
Sv: ...And Justice for All
BlackBay: Visst blir det lite nostalgi...:)
Är det bara jag som känner mig nere pågrund av gårdagens ovilja till att spela hockey??
Är det bara jag som känner mig nere pågrund av gårdagens ovilja till att spela hockey??
Sv: Presskonferens 16:30
Som Brynäsare tycker jag faktiskt synd om eran sportchef,jag menar alla har ju rätt att ta oss en fylla då och då!!Jag har massor av kompisar som har setat på "fyllhäcket" men det blev inga helsidor i Sportbladet för det. NUbben har gjort ett kanonjobb för ers så stå upp för eran Sportchef nu,och det bästa Timrå IK ´kan göra nu är att slå MODO imorrn(vi Brynäsare blir nöjda då)!!
Sen är det ju patetiskt av Boorken att direkt gå ut skapa krisstämning hos TIK pga Sjögren+Nubben
Ni är välkommna den 18/2,väl mött boys!!
Sen är det ju patetiskt av Boorken att direkt gå ut skapa krisstämning hos TIK pga Sjögren+Nubben
Ni är välkommna den 18/2,väl mött boys!!
Sv: Presskonferens 16:30
Redax 2: All fokusering på nästa match, o nästa match o nästa o .........
Krossa Modo!
Krossa Modo!
Sv: Presskonferens 16:30
Knylan: Helt rätt! Så länge en partiledare kan sitta kvar trots att hon "satte sig vid fel tillfälle och på fel plats" så skall man inte drabbas av moralpanik.
"Under bråkdelen av en sekund genomgick Karl-Bertil en inre kris. Ljuga för mor på julafton? Nej! Rakryggat yppa sanningen? Ja! "
All heder för att han framträdde. Nu drar vi ett streck över det hela och tittar framåt.
Ni som fortfarande är upprörda kan ju dricka några pilsner och sedan försöka hitta en toalett/lämplig buske i Stockholm. Alla vi som bor här har nog någongång urinerat å offentlig plats. Inte alla har dock fått höra samma som en kompis fick när han efter en kväll i Gamla Stan hittade en bra polats bakom en container:
- Halt! Det är förbjudet urinera på Slottet..!
"Under bråkdelen av en sekund genomgick Karl-Bertil en inre kris. Ljuga för mor på julafton? Nej! Rakryggat yppa sanningen? Ja! "
All heder för att han framträdde. Nu drar vi ett streck över det hela och tittar framåt.
Ni som fortfarande är upprörda kan ju dricka några pilsner och sedan försöka hitta en toalett/lämplig buske i Stockholm. Alla vi som bor här har nog någongång urinerat å offentlig plats. Inte alla har dock fått höra samma som en kompis fick när han efter en kväll i Gamla Stan hittade en bra polats bakom en container:
- Halt! Det är förbjudet urinera på Slottet..!
Sv: Presskonferens 16:30
Knylan: 500 matcher i rad?? Är det inte snarare kicken om dom inte vunnit 3 matcher i rad? :))
Sv: Presskonferens 16:30
Måste ju först och främst berömma Radio Västernorrland för så pass mogen och bra journalistik. Hur kan man vara så jävla torr så att man ställer frågan "Kommer han nobba nubben nu i framtiden eller?" och tro att man på något sätt är rolig? Då hela grejen är väldigt känslig så kan man ju inte ställa nått jävla Dagens Henriksson-i-ST-skämt.
Lika förbannad över Radio Västernorrlands lysande journalistik hade jag blivit om TIK hade kickat Kent, det lysande jobb han gjort inför säsongen ska inte få dras i smutsen för ett iofs stort felsteg. För övrigt så fattar jag inte ens att frågan togs upp, blir man kickad för något sånt där så börjar det likna typ Serie-A fotboll där dom kickar tränare om dom inte vunnit 500 matcher i rad.
Lika förbannad över Radio Västernorrlands lysande journalistik hade jag blivit om TIK hade kickat Kent, det lysande jobb han gjort inför säsongen ska inte få dras i smutsen för ett iofs stort felsteg. För övrigt så fattar jag inte ens att frågan togs upp, blir man kickad för något sånt där så börjar det likna typ Serie-A fotboll där dom kickar tränare om dom inte vunnit 500 matcher i rad.
Sv: Presskonferens 16:30
Helg Ernest: Själv är jag lugn som en filbunke i onyktert tillstånd. Det enda felet med mig är att jag surrar som f-n. Fast det gör jag i vanliga fall oxå. Skillnaden ärt jag säger kanske lite mer än vad jag borde. Det är nåt jag får jobba vidare på. Att bråka är inte min grej. Klart blir jag provocerad är det ju en annan sak.
Men jag lägger mig inte i dispyter om någon tillrättarvisar mig. Det är bara onödigt. Gå istället därifrån. Jag vill inte vakna upp morgonen efter och ha skuldkänslor för något jag gjort i berusat tillstånd.
Det framkom inte så mycket av presskonferensen att döma utan Kent Norberg vill ha helgen på sig att fundera över sin framtid i Timrå IK.
Han har verkat i föreningen i närmare 10år och skött sig exemplariskt. Det som hände natten mot fredag är något som "Nubben" inte ens varit i närheten av tidigare. Och som sagt han har gjort ett kanonjobb och jag tycker att han bör fortsätta med det han har påbörjat. Det vore olyckligt om det skulle spolieras nu.
Klubbdirektören säger ju också vidare att man tar avstånd från handlingen men att man måste se helheten och inte stirra sig blind på en enskild händelse.
Bara hoppas "Nubben" tar sitt sunda förnuft till fånga och rycker upp sig och återupptar arbetet på måndag som Sportchef.
Jag har under detta dygn blivit väldiogt illa berörd av det inträffade men efter moget övervägande är jag beredd att förlåta och stödja "Nubben" helhjärtat fullt ut. Det är trots allt en vän till mig och vänner förlåter man.
ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Det
Men jag lägger mig inte i dispyter om någon tillrättarvisar mig. Det är bara onödigt. Gå istället därifrån. Jag vill inte vakna upp morgonen efter och ha skuldkänslor för något jag gjort i berusat tillstånd.
Det framkom inte så mycket av presskonferensen att döma utan Kent Norberg vill ha helgen på sig att fundera över sin framtid i Timrå IK.
Han har verkat i föreningen i närmare 10år och skött sig exemplariskt. Det som hände natten mot fredag är något som "Nubben" inte ens varit i närheten av tidigare. Och som sagt han har gjort ett kanonjobb och jag tycker att han bör fortsätta med det han har påbörjat. Det vore olyckligt om det skulle spolieras nu.
Klubbdirektören säger ju också vidare att man tar avstånd från handlingen men att man måste se helheten och inte stirra sig blind på en enskild händelse.
Bara hoppas "Nubben" tar sitt sunda förnuft till fånga och rycker upp sig och återupptar arbetet på måndag som Sportchef.
Jag har under detta dygn blivit väldiogt illa berörd av det inträffade men efter moget övervägande är jag beredd att förlåta och stödja "Nubben" helhjärtat fullt ut. Det är trots allt en vän till mig och vänner förlåter man.
ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Det
Sv: Presskonferens 16:30
Inervju med Stenberg: "Vi ser detta som en engångsföreteelse, han har jobbat hos oss i tio år och något sånt här har aldrig hänt tidigare. Vår målsättning är att Norberg fortsätter det arbete han har påbörjat på ett alldeles lysande sätt. Nu ser vi fram mot slutspel..."
"Föreningen säger bestämt ifrån till sånt här agerande, att vi är förebilder inte minst för ungdomar."
"Föreningen säger bestämt ifrån till sånt här agerande, att vi är förebilder inte minst för ungdomar."
Sv: Pajas Boork
Helg Ernest: Tror ändå att det är rätt av förbundet att markera. Man får nog inte nio matcher för vilken regelvidrig tackling som helst...
Fast straffet blev ju FÖR hårt...
Fast straffet blev ju FÖR hårt...
Sv: Presskonferens 16:30
Vad kul dom är på P4 ändå. Sagt alldeles nyss: "Ska Kent "Nubben" Norberg (??) sluta kalla sig "nubben" nu och kalla sig "nobben" i stället."
Sv: Pajas Boork
Dream Team: Jo, men utan blodvite hade det bara varit som vilken regelvidrig tackling som hällst. Med en 2 minutare som resultat. Kan man Crosschecka ner en spelare efter signal utan åtgärd så skulle inte detta heller resulterat i mer än 2 min för antingen Elbooing eller boarding.
Sv: Presskonferens 16:30
ernie eagle: Jag säger bara och har sakt det förut.
Hans attityd ! Men han har ju fått en näsbränna nu och lär bli ödmjukare.
Hans attityd ! Men han har ju fått en näsbränna nu och lär bli ödmjukare.
Sv: Pajas Boork
Helg Ernest: Jag är nog rätt säker på att det inte var blodvitet som orsakade straffet, det var sättet han genomförde tacklingen på...
Sv: Så kan det gå
30: Tack det värmde att man äntligen kvalificerat in sig i "flippklubben". Men Bulan den sopan har långt kvar han innan han klarar utav att slå ett flipp-pass.
Jag tycker att Bulan ska lägga rörena på hyllan medans han ännu är vid god hälsa och vigör. Är väl lite si o så med detta efter vad han fått utstå den sista tiden.
Jag tycker att Bulan ska lägga rörena på hyllan medans han ännu är vid god hälsa och vigör. Är väl lite si o så med detta efter vad han fått utstå den sista tiden.
Sv: Pajas Boork
Skarin: Som jag ser det var det bara en massa olyckliga omständigheter som gjorde att det vart som det vart.
Hade han haft hjälmen reglements enligt skulle det inte hänt något, möjligen 2 minuter för armbågstacklin på Sjögren.
Det är lite skillnad mot Nio matcher.
Hade han haft hjälmen reglements enligt skulle det inte hänt något, möjligen 2 minuter för armbågstacklin på Sjögren.
Det är lite skillnad mot Nio matcher.
Sv: Presskonferens 16:30
Dream Team: Det är supningen jag är irriterad över. Utan att han enligt uppgift urinerat i en portuppgång. Vad f-n skulle han in dit och göra? Jag pissar ute jag när det "trycker på" och att sedan slå sönder låslocket för att att komma vredet och öppna. Att sedan inte kunna ta en tillsägelse utan istället börjar käfta emot och tvingar vakterna att sätta handfängsel på honom. Det är just där "Nubben" gått för långt. Och han är så pass rutinerad att han inte skulle ha behövt försatt sig i denna situation. Jag förstår inte varför man skall bråka och sätta käften för sig? Men det sägs ju att där spriten går in försvinner omdömet ut.
ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Sv: Presskonferens 16:30
klart att Timrå skall ställa sig bakom Norberg och ge honom sitt fulla stöd. Blev glad att höra det på radion.
Sv: Så kan det gå
DT: det vore ett misstag att sparka Nubben jag hoppas bara att han kommer över detta misstag så fort som möjligt.
Sv: Stötta Norberg
Jag stöttar Kent till 100%! Han är förlåten.
Sådana här saker kan hända alla.
Skönt att Timråledningen ger honom fortsatt förtroende.
Sådana här saker kan hända alla.
Skönt att Timråledningen ger honom fortsatt förtroende.
Sv: Presskonferens 16:30
Dream Team: Okej då vet jag. Jag fick informationen om presskonferensen från en annan källa. Vilken jag oxå kommer kontakta lite senare som kommer ge sin syn på saken.
Kan inte tänka mig att det blir någonting annan än en SKARP varning från Timrå IK:s sida där man tar avstånd från det inträffade.
Det får inte hända igen och jag är övertygad om att "Nubben" är införstådd med allvaret i det hela.
ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kan inte tänka mig att det blir någonting annan än en SKARP varning från Timrå IK:s sida där man tar avstånd från det inträffade.
Det får inte hända igen och jag är övertygad om att "Nubben" är införstådd med allvaret i det hela.
ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Sv: Presskonferens 16:30
Dream Team: Men enligt radio v-norrland har han föreningens fortsatta förtroende. Om han avhåller sig från sprit
Sv: Så kan det gå
mike66:
Flipper vet jag vad det är,men 66an en som kan slå en "flipp" ställer sig alldrig i en sådan situation som bulan gjorde.
Jag hörde av Håckla att du numer är medlem av "flippklubben"
Välkommen du också (c:
Flipper vet jag vad det är,men 66an en som kan slå en "flipp" ställer sig alldrig i en sådan situation som bulan gjorde.
Jag hörde av Håckla att du numer är medlem av "flippklubben"
Välkommen du också (c:
Sv: Så kan det gå
30: Jag lyckades faktiskt med ett "flipper" i onsdagsmatchen mot HOIF:arna. Angående Boorken så ska jag här och nu utmana denne huggorm på en skridskofajt. Får väl se om han antar utmaningen.
För att vara snäll med Boorken så ska jag åka medsols så får han åka motsols på hockeyrinken. Två varv. Någon som vet om Boorken någonsin har stått på ett par rör?
Må sämsta skridskoåkaren förlora.
För att vara snäll med Boorken så ska jag åka medsols så får han åka motsols på hockeyrinken. Två varv. Någon som vet om Boorken någonsin har stått på ett par rör?
Må sämsta skridskoåkaren förlora.
Sv: Så kan det gå
Helg Ernest: Sånt har jag lagt av med, det blir så jobbigt att imponera på en kvinna!
Först så ska man servera vin, överraska henne, ringa henne, ge henne komplimanger, krama henne, ta ut henne å restaurang, håll om henne, gå ut o handla med henne, le åt henne, skratta med henne, gråta med henn, ge henne smycken, kela med henne, köpa blommor åt henne, hålla hennes hand, skriva kärleksbrev till henne, lyssna på henne, åk till månen o tillbaka för henne.
Det är så mycket enklare att imponera på oss män:
Var naken, hämta öl!
Först så ska man servera vin, överraska henne, ringa henne, ge henne komplimanger, krama henne, ta ut henne å restaurang, håll om henne, gå ut o handla med henne, le åt henne, skratta med henne, gråta med henn, ge henne smycken, kela med henne, köpa blommor åt henne, hålla hennes hand, skriva kärleksbrev till henne, lyssna på henne, åk till månen o tillbaka för henne.
Det är så mycket enklare att imponera på oss män:
Var naken, hämta öl!
Sv: Pajas Boork
Skarin: Det håller jag med om. Straffet var till att börja med för hårt. I samma veva så snackades det ju om Skrbeks tackling som ansåg vara likadan. Varför fick inte han lika mycket som Sjögren då!? Det är rena hycklerin om skadan ska bedömma straffets längd. Enligt vad jag hört så var tacklingarna likvärdiga.
Att han ska bli avstängd är det inget snack om, men det ska vara lika för alla!
Att han ska bli avstängd är det inget snack om, men det ska vara lika för alla!
Sv: Pajas Boork
Skarin: Tyvärr har jag varken hört eller läst det.
Har du någon länk så skicka på mig det .
Har du någon länk så skicka på mig det .
Sv: Så kan det gå
Helg Ernest: Om han bara hade varit smart så skulle han ha åkt och bytt innan mjölksyran hann ta överhanden om honom. Då hade denna situation aldrig uppstått.
Bulan är helt klart för dåligt tränad för att hänga med i ES-tempot. Jag håller med Sjögren ja. Och 9 matchers avstängning är ett hån mot ishockeyn.
Bulan är helt klart för dåligt tränad för att hänga med i ES-tempot. Jag håller med Sjögren ja. Och 9 matchers avstängning är ett hån mot ishockeyn.
Sv: Pajas Boork
Helg Ernest: Christian Sjögren har väldigt mkt rätt i det han säger i sitt försvarstal. Om du tänker efter.
Sv: Så kan det gå
rådbjer: När man skall vännslas med fjoller , det händer väll dig också, eller tar du saken i egna händer sas.
Men just bara tittelspåret från Tjejen som visste för mycket. ( c :
Men just bara tittelspåret från Tjejen som visste för mycket. ( c :
Presskonferens 16:30
Timrå IK har utlyst presskonfrens med anledning av Herr Norbergs utspel utanför restaurang/krog Undici natten mot torsdag.
Sv: Så kan det gå
rådbjer: Skönt, slipper jag oroa mig för nästa läsförståelse-test i skolan. =)
Jag håller Kenny Rogers mycket högre än Barry Manilow. When a man loves a boork... ni kan resten.
Jag håller Kenny Rogers mycket högre än Barry Manilow. When a man loves a boork... ni kan resten.
Sv: Så kan det gå
Knylan: Gamle Barry är för fjollor! Inte för riktiga karlar! :))
Artist?? Är det så han kallas?
Artist?? Är det så han kallas?
« Föregående · 193129 · Nästa »