1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614781 inlägg · 6214 ämnen
« · 193459 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Mailbomba Boork
Helg Ernest: Jag tycker Leif Boork har rätt i det han säger för en gång skull. Nu lär jag väl få hela jävla Timrå efter mig igen precis som när jag tog upp damishockeyn som var på tapeten ifjol efter OS. Just för att jag är en frispråkig herre som står för vad jag säger även om det kan göra ont för vissa precis som Lasse Anrell.

En "kärring" i många avseenden men likt förbannat en klockren krönikör som säger precis vad han tycker rakt upp och ned inifrån hjärtat och det sticker många i ögonen. Så även mig (ibland). Men man har även fått många goda skratt åt Herr Anrells upptåg och ironiserande effekt. Klart som f-n att ALLA gör journalistik emmellanåt precis som vill ALLA andra kan ha en dålig dag på jobbet. Ingen människa är felfri. Det som är relevant är hur man "tacklar" problemet och hur man går vidare från det inträffade och tar lärdom av det hela.

Boork var ute och cyklade när han skrev om 15 matchers avstängning för Christian Sjögren. Jag personligen tyckte det hade räckt med mellan 3-5 matchers avstängning. Nu blev det 9. Kan köpa Boorks resonemang faktiskt att Herr Sjögren uttalade sig klumpigt. Men det får stå för honom. Tycker inte man kan säga att hockey är hockey när man delar ut en sådan tackling. Nån som sett IFK Göteborgs Håkan Mild göra "high five" efter en brutal tvåfotstackling? Nej precis. Visst det är hans spelstil men när man går över gränsen så ska man kunna stå för det och krypa till korset. Jag skulle djupt ha ångrat en sådan grej som Sjögren gjorde. Sen att "Bulan" stannade upp och krökade till i momentet före och att han råkar vara Elitseriens störste buse hör inte till saken. Även han är en människa och ska inte behöva utstå sådan här skit. Bara för att man är stor i käften kan det inte vara okej att dela ut en tackling med armbågen som i värsta fall kan göra en människa förlamad. Nu gick det bra. Tack och lov för detta. Fram med mer ärlighet och "fair play" med uppgörelse "man-mot-man" och handskarna av istället för sådan här skit. För detta framtidens melodi då vet jag inte längre om jag beredd att ta del av sporten som jag älskar så innerligt - ishockey!

Nej ska man ägna sig åt "pajasfasoner" då ska man helt enkelt byta sport. Boxning där "tugget" för en tungviktsfight bara det är halva nöjet. Vad tror ni inte Mike Tyson får för att sprida sådan skit och lögner omkring såsom han gör om sina moståndare? Säkert är det nån dollarstinn amerikan som tar upp och betalar för sånt ur sin feta plånbok. Där hör clownerna "hemma" i ringen. För där är det business att snacka först och tänka sen. Bita av öronen på folk och tjäna fett med pengar på det också. Det är proffsboxning det. Något jag inte betalar för att se. Då det är uppgjort på förhand. Korruption kallas det. Bläää.

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)

Sv: Hagos
dr Dängroth: Kommer han från Irak ?

Sv: Hagos
dr Dängroth: Vad har han för spelstil?? kommer inte ihåg från förra säsongen...
Hur ser statistiken och draftning ut?

Sv: Mailbomba Boork
mike66:

Intressant tolkning av bilden, men tyvärr är den inte rätt.

Det vi ser här är ett lite omoget sätt att uttrycka sin besvikelse: Brynässupportrarna kommer att få åka buss bekvämt med riktning mot Timrå, medan denne stackars modoit är oroad över att han antagligen kommer att få gå.

Irak? Ligger det nära Nolby?

Sv: Hagos
Tycho: Ja, redan innan förra säsongen. Yared Hagos är en intressant spelare.

Hagos
Vill vi ha hagos i laget nästa år?
Jag tycker det verkar vara en bra spelare som jag hade på tal redan före denna säsong... Hoppas att han kommer upp till deltavägen!

Sv: Underhållning på era matcher
Dream Team: En bra sak kan man väll säga, dom duger som farmarlag. ( c :

Sv: Underhållning på era matcher
Nike89: Den som på fullaste allvar förknippar Sundsvall hockey med underhållning kan omöjligt ha sett bra hockey...

Jag tror inte er lilla, fast berömvärt tappra publik lockas till Gärde i första hand för att bråka om kundvagnar och annat larv. Har man en produkt på isen som säljer, då kommer folk och tittar också!

Det har inte Sundsvall...

Sv: Mailbomba Boork
westerlind: Såg bara ut som om det var någon som skulle bussa Tigern på MoDo-supportern tyckte jag.

Vad gör du i Irak förresten?

Sv: Mailbomba Boork
mike66: Jag ser bussar överallt, hur så?

Sv: Mailbomba Boork
dr Dängroth:
Precis doktorn. Lite piss har ingen dött av. Däremot kan all denna bombning vara skadlig för hälsan. Jag är glad att jag är Svensk. Är Boork Svensk medborgare? skulle inte tro det.

Sv: Mailbomba Boork
Bomba är ett otrevligt ord..det behöver man inte vara obombad för att förstå.

Nu har de förresten börja bomba södra Irak.

Sv: Mailbomba Boork
westerlind: Var ser du en buss?

Sv: Mailbomba Boork
Frisco: Det ska vara en MoDo-supporter som måste stå mitt på för att träffa en buss.

Sv: Mailbomba Boork
dr Dängroth: Jo, han säger ju indirekt att kan ha fel , precis som hans tidigare tippande om timrå. Min uppfattning är att den är ganska vänligt sinnad mot Timrå.

Sv: Mailbomba Boork
Helg Ernest: Helg Ernest: En sak jag regerade på var att TT valde att citera de smaskigaste delarna av vad Sjögren sade på ett onyanserat sätt. Tog man del av hela intervjun eller säkert vad som sades inför ärendets föredragning i disciplinnämnden så framgår klippandet i matrialet som mer olustigt. Då är det inte (bara)Sjögren som agerar onyanserat.
Boork nöjer sig inte med straffet, som han uppenbarligen tyckte var för lågt..han anser oxå att Sjögrens uttalande inte var tillräckligt si eller så.
Boork själv har ju slagits från båset mot TIKspelare så..han vet ju allt om att vara nyanserad. (Om mitt minne står mig helt intakt)
Men, till ämnet, som Nubben sa...ser fram emot en likadan bedömning av alla dessa tacklingar...
Det är inför detta året man tydligt uttryckt att man skall stävja dessa tacklingar bakifrån, mot huvud, en bit från sarg, så därför kan inte fjolårets tacklingar bedömas i samma svep.
Vad gäller Nubben är det mesta sagt.
Att detta skulle vara 2 riktiga plumpar som sabbar Timrås framgång är ren spekulation, det är detta många vänder sig emot.. Antagligen är det bra tändvätska...

Sv: Mailbomba Boork
Frisco: Världsklass faktiskt på den tajmingen ;)

Sv: Mailbomba Boork
arnetiberg: Är det du Boork? Något förklädd kanske. Arne har ne.

Sv: Mailbomba Boork
mike66: Hehe, den bilden är lite rolig faktiskt men det är faktiskt INTE jag på bilden. Däremot är jag fotografen=)

Sv: Mailbomba Boork
..boork..=söm vanl rätt ute !

Sv: Mailbomba Boork
Frisco: Den hära bilden var kanske mer att hetsa upp sig över? Jag gillar dig Frisco ;)

Krossa MoDo eller kanske pissa pårom rentutav. Tips: En komfortabel 3-2-seger blire.

Sv: Stötta Nubben
gud: Vad konstigt, att alla vet om den butiken. Jag har nästan aldrig varit där ju, och ändå blir man förknippad med "Barnfilmer"...

Sv: Mailbomba Boork
Helg Ernest: Ok, jag håller med dig i detta fall. Rubriken är: Deras tabbar kan förstöra hela Timrås succésäsong. Ja kanske? Troligen inte.

Sv: Mailbomba Boork
Frisco: Jo , det är den och jag tycker den är ganska korrekt.
Hade denna artikel haft en annan namnteckning så hade den varit OK i allas ögon. Men nu är det bara så att man skall ha förutfattade meningar så när någon säger något sant då är det fel ändå.

Sv: Mailbomba Boork
gud: Nu tycker jag att du intagit en mer än välförtjänt försvarsställning. Händelsen med Sjögren borde ha ett presumitivt syfte. Spelar egentligen ingen roll om det skulle vara 5 eller 9 matcher, detta vill vi helst slippa. Skall man kritisera något så är det i så fall att det saknas konsekvens i bedömningarna. Pelle G. blev "tacklad" på ett liknande sätt borta mot SSK förra säsongen. Han blev medvetslös, när han väl kom till sans igen infann sig huvudvärk, tunnelseende osv. Han var väl borta 3-4 matcher. Den gången renderade det inte ens två minuters utvisning.

Själv är jag också för en tillbakagång till touchicingen. Det ger spelet mer nerv och fart. Sådana här incidenter gör ju knappast att det ens kan komma på tal, vare sig det är helt oavsiktligt eller beror på omdömeslöshet som har tiondelar av sekunden som näring.

Sv: Mailbomba Boork
gud: Jag har läst artikeln www.expressen.se/expressen/jsp/polopoly.jsp?d=110&a=7030 i expressen. Är det verkligen den som ni hetsar upp er över?

Sv: Mailbomba Boork
Helg Ernest:
men i texten du har valt att visa upp så näms Sjögren ganska kraftigt..så jag är inte som vissa domare..blind..

alla har sett tacklingen som Sjögren gjorde..han har fått sitt straff och han har tagit det som en man...varför ska TIMRÅ IK sitta o säga vad Sjögren ska säga?? för att Boorken säger det??

Nubben har gjort sin grej..bra..så slipper vi det i framtiden och det bästa i det hela så vet jag att han kommer att pissa ute fler gånger i sitt liv..men han slipper garanterat hänt i veckan "Aftonbladet"

kontentan av Boorkens skit i dagens Expressen är att han önskar TIMRÅ IK att dom ska fara så långt in i helvete laget kan...

Boorken gillar inte TIMRÅ IK...men det bästa i det hela..jag gillar inte honom heller...

som Mr Dj Hemp skrev tidigare..
det är VI emot DOM...

Sv: Underhållning på era matcher
Nike89: Din mamma är en pappa så du vet.

Sv: Mailbomba Boork
Helg Ernest: Därför. Man kan aldrig bortse från tidigare resonemang eller uttalanden. Boork behöver kanske själv en presstalesman.

Sv: Mailbomba Boork
gud: Det är ingen som egentligen pratat om Sjögrens bestraffning, jag pratar om en text skriven av Leif Boork i morse.
Den texten stämmer ganska slående in på det läge som nu råder.
Vad Boork har skrivet och sakt förut är inte relevant.
Det är dagens text som gäller, du får tycka vad du vill om Leif Boork. Men det finns inget du kan förneka som inte är sant i den.
Tex. Hade dom inte kunnat hjälpt Sjögren med sitt tal ?
så det har varit "ångerfullt" , det tal var bara en massa fakta som förvisso stämmer, men man får det intrycket att han skulle göra om det igen om han hamnade i samma läge.
Nubben och fyllan ! Helt korekt av Boork sant varje ord, han berömmer nubben tom. Hani rroniserar om sin egen negotippning av Timrå. Det han säger är ju sant, så varför skall man hudflänga en bara för det ?

Sv: Mailbomba Boork
Helg Ernest:
vadå tolkning?? det går inte att tolka på många sätt..
gubben HATAR Timrå...det kan du inte förneka...

varför ska vi förlåta Boorken?? förstår inte vad du menar...

vad är det du menar att allt stämmer när det gällerBoorken??
att han o Curre ville synas i media ska väl inte ligga till grund att Sjögren ska få 9 matcher i straff

Sv: Fråga om sidbyte
Helg Ernest: Lite "Nolbyvarning" nurå. Porsche och brudar var det längesen både Crusse och jag la ner. Numera är det kyrkliga bröllop, hembryggt äppelvin, Volvokombi och ungar som gäller. Men det är klart att en och annan "pissning" blir det väl ändå årligen.

Sv: Stötta Nubben
Nubbens fadäs är inget att orda om. Sånt kan hända den bäste. Det är glömt nu, det är bara att ösa på! På samma sätt för laget som mötte ett ruggigt bra Färjestad. MEN, varje match är en ny match. För Timrå gäller: Ös på!! Man har visat väldigt fint och övertygande spel denna säsong och tabelläget ljuger inte: man är ett av Sveriges bästa lag, utan tvekan.

Alla kan förlora, och det rinner lätt till i hockey. Men en vinnare reser sig upp och kämpar vidare i nästa match. Det kommer Timråkillarna att göra!

Sv: Underhållning på era matcher
Nike89: Bra att du kommer till insikt. Det finns säkert något gott i dig oxå. Men när du blir ännu större och klokare så kanske du inser att det finns folk som försöker göra något, men de kan inte vara alla till lags, vilket tok du än tycker de än hittar på. I det läget min käre vän, så tycker jag att du kan ta ett eget initiativ och visa verkligen vart skåpet ska stå, ta på dig att fixa riktig underhållning och shjepa upp fjollorna och gör det till din grej som vi alla kommer att komma ihåg som en riktig happening.........

Lova mig att du gör det när du blir vuxen....?

FORZA TIK.............alltid, alltid...........

Sv: Fråga om sidbyte
mike66: Jo, Crusse jobbade på Akzo när jag var där . Var där i 11 år ! Hör vad hemskt det låter 11 år , 78-89
Har Crusse kvar Porschen ?

Sv: Mailbomba Boork
gud: Ja, var och en har ju sin tolkning. Så då kan vi inte förlåta varken Booork eller nubben. Nubben har ju dragit ner Namnet i skiten ordentligt, sådant kan inte en Timrå Supporter tolerera.
Vi skall väll va konsekvent ??? Eller ???
Sammar regler åt alla , skriker vi, men då skall vi faan leva upp till dom själva också. Allt han skrivit denna gång stämmer ju.
Det var mång tom. här som tycktte Sjögren skulle få ett hårt straff. Har alla glömt det idag ? Att bete sig som nubben ? No Coments. Det har vi ju diskuterat i 2 dagar nu.
Men hade någon här från vår HS satt sin signatur under Boorks text hade ingen blinkat ens.

Sv: Underhållning på era matcher
Nike89: Jag kan inte svara för vad andra gör. Jag kan bara se till mig själv. Och visst är jag en anti-Sundsvall Hockey-människa men att ödsla tid på att sitta och skriva SKIT om ditt lag är för mig bortkastad tid. Jag lägger min energi på TIMRÅ IK. Och när det är match kan jag sträcka mig till att hänga med i ramsorna som skriks och sjungs och bua ut "katterna" men sen finns det ingen som helst anledning att gå vidare med detta. Skulle ju aldrig falla mig in att ställa mig i exempelvis Mora-klacken under en match mellan IFSH-MIK "bara" för att få en chans att HATA. Såsom vissa andra gör. Det är lågvattenmärke för mig. Jag går ändå på hockey i främsta hand för att ÄLSKA TIMRÅ IK inte HATA alla andra jävla lag även om HATA till viss del är en kryddad ingrediens som tillhör supporterkulturen. Men det får finnas gränser tycker jag. För att ta ett annat ex "Den eller dom sk LHC-anhängare" som författat ett öppet brev till domarna där man uttryckligen visar sitt missnöje och i det dinstilta mordhotar en människa för att han begått misstag på isen är ju helt åt h-e. Jag menar man får väl ändå hålla isär begreppen. När det är match då är man laddad till tänderna och gör allt vad som står i ens makt för att hjälpa sitt lag till 3p. Jag skriker "domarjävel" och har synpunkter på det mesta och är inte så värst vidare förtjust i vissa domare över hur dom dömer osv. Men sen är steget jäkligt långt till att gå hem och sätta mig vid datorn och i rent vredesmod verbalt i det finstilta uttrycka ett mordhot mot den enskilda domaren och hans familj för att han dömt ofördelaktigt gentemot TIMRÅ IK och sen posta det på brevlådan. Man måste skilja på spelet ishockey och det vardagliga och inte gå omkring och smida planer för hur man skall ta någon. Då är man väldigt sjuk och har stora sociala problem och bör uppsöka vård.

Det är ju ungefär som du sitter och spelar ett TV-spel också som går ut på att döda figurerna med sparkar, slag, knivar, svärd etc. Inte f-n går du ut på stan efteråt och gör likadant i tron att personen ifråga som du utdelar våldet emot ska överleva bara för att han gjorde det på spelet och reste sig upp och gick vidare. För det gör man inte i verkligheten. Och det förstår ju vem som helst som har en uns av fungerande hjärnverksamhet att spel är spel och verkligheten det är någonting hel annat - inte sant?

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)

Sv: Underhållning på era matcher
Nike89: Tur att man inte längre är moderator på den här gb:n. Då hade du inte kunnat skriva sån här dynga här kan jag lova.

Gå och slicka kattsåren med Movve, Edström och polarna istället.

Sv: Fråga om sidbyte
Helg Ernest: Då får vi kanske ta den dära Landströmsgrovsnusen uppe på Löta den 25:e ;)

Det är en enormt fin anläggning vi nu fått på Löta. Du är välkommen dit den 25:e. Alla är välkomna.

Jo den dära svikaren i suppmatchen, Chruzander, du vet han med den dära junisdragningen spelar man ju också med, han jobbar väl också på Akzo? Förresten, var är Movve någonstans? Har inte sett skymten av veklingen sedan suppmatchen? Movve: Är du grinig än? Heja Sundsvall.

Sv: Underhållning på era matcher
Jag ber om ursäkt för mitt betende här nedanför.Jag gick lite över gränsen jag vet.

Sv: Mailbomba Boork
Helg Ernest:
jag vet inte vad du har missat när det gäller Boorken
ifrån dag 1 tills idag(det finns vissa undantag) har han
dissat TIMRÅ IK..om det har att göra med att han drog
håret av Staffan Eriksson i början av 80 talet vet jag inte??

han har tippat vårat lag så jävla sist under en lång tid
tills vårat lag har gett honom en knäpp på näsan och han har krypit en som en gris han är... och när Sjögren tacklar lillen i Luleå så får han sin chans att skrika som en gris..och när våran Nubben bjuder till så skriker han ännu mer...

ska man skrika som en gris när det gäller Boorken så kan man fråga honom hur det gick i VM när han var förbunskapten eller ett lag som har lyckats när han har varit ansvarig...kan gubben stå på ett par skridskor??

den texten du har tagit fram är så patetisk och saknar en verklighet..Sjögren är feg?? för vad då..killen tar sitt straff utan att klaga..Boorken var ju med o bestämmde straffet för honom..förstår inte varför Boorken kallar honom feg??

Nubben har tagit sitt "straff" och bett om ursäkt..men den otroligt korta Boorken vill att TIMRÅ IK ska rasa för att Nubben pissade vid en trappuppgång..sjukt skriver jag när det gäller denna Boorken...jag hoppas o tror att TIMRÅ IK spelarna kommer att knyta nävarna ännu mer när dom har läst vad denna pajas skriver...

Sv: Fråga om sidbyte
mike66: Kollade in ditt lag Vets !
Jag har ju jobbat med minst hälften av dom på Övre Akzo.

Sv: Mailbomba Boork
gud: "Skit i Boorken...skit i Curre.." Pissa pårom mena du well?

Sv: Underhållning på era matcher
El Maco:Köra en honda med fart!Vad fick du för julklappar i år då,hamburgare.

Sv: Underhållning på era matcher
Mr Magoo:Hur många var ni på eran förra resa till Ö-vik då?Hur slutade matchen igår då?

Sv: Underhållning på era matcher
Nike89: Jag vill även gratta till att du blir fjortis på riktigt 2003! Vad ska du göra nästa år då?

Sv: Underhållning på era matcher
Nike89: Skulle inte gråta mig till sömns om "fåglarna" försvann. För underhållningen har vi, till skillnad från vissa andra, ett lag och en publik som står för..
Kundvagnsrally.. ni måste vara stolta!!
Vi är lika kassa som Kiruna och ni är lika bra som Färjestad.. grattis!
Hur många var på matchen förresten?

Sv: Fråga om sidbyte
hassebasse:

Dom tänkte väl på klubbar som Nolby Hockey, Matfors HC, Töva Tigers m,fl. Vad vet väl jag? I alla fall så är det invigning utav den nya rinken (anläggningen) ute i Nolby lördagen den 25:e denna månad. Följ länktipset om ni vill läsa mer om det. Alla är välkomna ut på en heldag i Nolby.

Sv: Underhållning på era matcher
Ännu en liten korrigering: Om du bara ska HIT för att djävlas.

Sv: Underhållning på era matcher
ernie eagle:Nä nä det är inga tikare som skriver på planket då påstår du?Det är en jävla massa kråker som skriver dynga där dygnet runt.Och den enda chansen att skapa något här är att vara lite halvtaskig och ironisk har jag lärt mig.

« · 193459 · »
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.