1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614861 inlägg · 6214 ämnen
« · 201562 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: 3-2
El Maco: Säsongens bästa match?! Knappast lilla vän..

Sv: 3-2
Portello: Thank you!

Sv: 3-2
ja kanon med vinst idag enligt sportradion ska kapanen varit bra oxå. Känns skönt att han är i form igen.

Sv: 3-2
El Maco: Stort grattis till tre poäng.

Sv: 3-2
Patrick Polly: Så illa var det väl inte? Södertälje gör säsongens bästa match enligt deras eget forum, ändå en stabil Timråseger. Ja, jag tycker att det var stabilt trots att det bara blev uddamålet. Laget kämpade tillräckligt för att ha ett stabilt överläge i närkampsstatistiken (om sådan hade förts) och vann klart kampen om slottet i båda zonerna. Det plus en betryggande förmåga att bygga upp anfall med hög procentuell framgång gör att det kändes bra.

Sen är det så otroligt kul att gå på hockey i Stockholm. 30 pers norrifrån och resten är vi glada TIK08-amatörer. Medelåldern i Timråklacken är väl över 35, det är småbarnsfamiljer, studenter, infödda Stockholmare, Nyköpingssupportrar (!), försäkringstjänstemän, datatekniker, journalister, snickare, direktörer, you name it. Och det är ett jävla drag. Kul!

Sv: 3-2
Mja man blev inte imponerad av dagens föreställning. Det enda som imponerar är att vi kan vinna fast vi är dåliga. Att vi är utspelade 1,5 period känns inget vidare. Det är med mycket tur som vi vinner idag och tyvärr var det ingen kämpa insats heller. Dock ska man inte dra alla över en kam. Kapanen var riktigt bra. Kedjan med Carlsson-Norgren var också bra med ett litet minus på Krykov som inte var 100 idag. 3:e kedjan med Eriksson-Söderström och Wallenberg gör också en bra match rakt igenom. Ett stort minus skall dock delas ut till 2:a kedjan där Mathiasson var riktigt usel, Koivunen var dålig och Hallin... mja han var väl bäst i den kedjan och får väl knappt godkännt. Tycker det börjar bli dags att sparka ner Mathiasson i 3:e eller 4:e kedjan, då kanske han vaknar igen.

Det är många som kan bättre och framför allt kan kämpa mer!

Sv: 3-2
pallekuling: jo det har faktiskt fungerat som en vekarklocka för TIK, och visst har dom imponerat och imponerat absolut, ett så bra lag utan några direkt stora namn tyder på mycket bra sammanhålning och lag moral som kan vinna i längden. vi syns i slutspeltet,,,,eller?

Sv: 3-2
sektionU: Jag håller nog med om att Frölunda är vassare formmässigt och kanske spelmässigt i det långa loppet, men tabellen ljuger inte. Att åka på en smäll och komma tillbaka, inte en utan flera gånger, trots att de yttre förutsättningarna inte är de bästa, tyder på stark lagmoral. Det är starkt av ett bottentippat Timrå att slå sig upp till toppen av elitserien och - det är det som är poängen - hålla sig kvar där. Att det rinner iväg i någon enstaka match, det är sånt som händer, speciellt om man möter ett bra eller formstarkt lag. Det är då man tar fram moralen och kommer igen i nästa match i stället.

Sv: 3-2
pallekuling: Det är faktiskt ruggigt imponerande att TIK hela tiden lyckats komma igen och hålla en hög nivå hela säsongen. Vilken kämpavilja det måste finnas i laget!

Sv: 3-2
pallekuling: nja nja nja. visst all heder åt timrå att dom e ett etablerat topplag men ibland så blir det typ 7-0 förlust mot mif och en gång 8-1 mot fBK . (vilket kan hända givetvis) men om vi snackar form så har Frölundas form varit stabil hella tiden (visst svackor i bland men inte så laget viker ner sig största förlusten e bara 6-3 borta mot färjestad)

Sv: 3-2
sektionU: 3-2 på bortaplan mot ett nog ganska bra SSK tycker jag är rätt så imponerande. Inte som enskilt resultat kanske., utan att TIK visar att man har en hög lägstanivå och en enastående förmåga att komma tillbaka. Alla lag i serien har haft problem till och från under seriens gång , men TIK har nog hittills hållit i bäst av alla.

3-2
3-2 imponerar inte men men. gött att fbk tappar poäng

Sv: SSK-TIK
Chief: Visst blir man rörd, det är inget annat än fantastiskt!

Sv: SSK-TIK
puch64: Jaja, man ska inte blicka för långt bakåt heller. Med lite selektivt minne så blir det så mycket roligare. ;-)
Fast det behövs knappast den här säsongen. Jag blir nästan lite rörd faktiskt. *snörvel*

Sv: SSK-TIK
Chief: Blev det inte tre raka förluster efter succestarten, tror det var mot FBK, SSK & DIF? Skit samma i.o.f.s. TIK har ju visat en härlig styrka hela säsongen.

Sv: Timrå-Södertälje
Chief: Så länge LHC plockar poäng som vi kan ha glädje av så är det bara skönt. Artursson avgör för FBK i sudden. Dom tappade ju en pinne iaf...

Sv: Timrå-Södertälje
Dream Team: Och LHC verkar ha chockat Färjestad!

Grattis till nummer tusen!

Sv: Timrå-Södertälje
(Mitt TUSENDE inlägg...)

Spännande slut. JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!! Underbart, seger 3-2 och vi befäster andraplatsen...

Sv: SSK-TIK
Kapanen verkar ha gjort en strålande insats! Han verkar vara fruktansvärt taggad och revanschlysten efter förra machen. Han har en schysst inställning!

Och där satt den! JAAAAAAAAA! Timråvinst igen!

Timrå förlorar inte mer än en match på raken!

Sv: Timrå-Södertälje
tjobba: är det inte slut snart äter ju på knogarna nu

Sv: Timrå-Södertälje
tjobba: är det inte slut snart äter ju på knogarna nu

Sv: Timrå-Södertälje
tjobba: är det inte slut snart äter ju på knogarna nu

Sv: SSK-TIK
Dream Team: Slut! 3-2!

Sv: Timrå-Södertälje
tjobba: är det inte slut snart äter ju på knogarna nu

Sv: Timrå-Södertälje
tjobba: Time Out 19.40 tälje

Sv: Timrå-Södertälje
Wanhainen lämnar kassen

Sv: SSK-TIK
dr-nix: SSK slår icing, drygt två kvar...

Sv: SSK-TIK
icing av SSK, 2.20 kvar ungefär

Sv: SSK-TIK
HS är seg, 2.50 kvar.

Sv: SSK-TIK
HS är seg, 2.50 kvar.

Sv: SSK-TIK
3.30 kvar

Sv: SSK-TIK
3.30 kvar

Sv: SSK-TIK
Chief: Jindrich. Utv. snart slut nu. 3-2, ajajaj...

Sv: SSK-TIK
2-3

Sv: SSK-TIK
dr-nix: Vem?

Sv: SSK-TIK
TIK utvisning

Sv: SSK-TIK
Dream Team: jag minns Danmarks kommentator och hans kommentarer om Sverige

Sv: SSK-TIK
11.19 nu, Nordgren skapar en chans, går direkt på mål som vanligt...

Sv: SSK-TIK
dr-nix: KROSS!!!

Sv: SSK-TIK
Sverige-Danmark 21-14 just nu

Sv: SSK-TIK
Publik: 4 088...

Sv: SSK-TIK
8.09

Sv: SSK-TIK
6.50 spelat, inte mycket avblåsningar. Inget ordnat spel från något av lagen...

Sv: SSK-TIK
TIK-klacken ÄGER Scaniarinken... Mycket spelvändningar nu, chanser fram och tillbaka.

Sv: SSK-TIK
dr-nix: SSK fullt. 2.19 spelat...

Sv: Timrå-Södertälje
Nu fixar vi en seger mot SSK bara vi gör som Rolle Stoltz skulle ha uttryckt det: "De é klart grabbana vinne, bara dom åke skrissko"

Sv: Timrå-Södertälje
Dream Team: Tack, det känns tryggt =)

Sv: SSK-TIK
nu börjar 3:e

Sv: Timrå-Södertälje
Chief: Hehe.... Klart man fixar det...

Sv: Timrå-Södertälje
Skönt ! Nu får dom starta 3e med en man mera !

« · 201562 · »
Sv: Silly Season 2026-27
Jag har alltid gillat Hartmann och tycker det är synd att han som person lämnar Timrå. Samtidigt, om vi ser det rent sportsligt, har vi liknade spelartyper i WallE och Lundmark där jag dessutom upplever de bägge som mer ... | Läs mer