TIK-LHC
« Föregående · 106197 Till forumet
Sv: TIK-LHC
Bragd-Birger: "Ni är en historielös, rik uppkomling utan vänner. Face it"
Det där var nog det mest korrekta som jag hört hittills idag.
Men är det så att ni lyckas riktigt bra i vinter och spelar en positiv hockey, så lyfter jag på hatten och häver ur mej grattis.
Ni kommer få många härliga klackmatcher i vinter, det vill jag lova. Naturligtvis inte bara från oss...
Det där var nog det mest korrekta som jag hört hittills idag.
Men är det så att ni lyckas riktigt bra i vinter och spelar en positiv hockey, så lyfter jag på hatten och häver ur mej grattis.
Ni kommer få många härliga klackmatcher i vinter, det vill jag lova. Naturligtvis inte bara från oss...
Sv: TIK-LHC
Bragd-Birger:
Jaha då får man väl besvära sig med att "försvara" sig och sitt lag ännu en gång.
Ge exempel på där "vi" skulle dra ett streck över matchen som totalt betydelselös? Visst betyder träningsmatcher ett och annat men inte så mycket som vissa vill få det till (läs korthuset rasar bland annat).
Och uttalandet "Upp med slantar, nu vill vi spela i Elitserien" är ett stort jävla hån mot de som jobbat och slitit i föreningen genom alla år. Varför slet man inte upp dessa pengar för 10 år sedan, eller för 15 år sedan? Vad hände i Timrå säsongen efter att man tog sig till kvalserien (19.57 - säsongen)?
Hellre rik nykomling än fattig föredetting?
Dr.nix>>
Gör dig inte löjlig. Supportrar är ett konstigt släkte, de blir ledsna vid förluster och glada vid vinster....konstigt.
Jaha då får man väl besvära sig med att "försvara" sig och sitt lag ännu en gång.
Ge exempel på där "vi" skulle dra ett streck över matchen som totalt betydelselös? Visst betyder träningsmatcher ett och annat men inte så mycket som vissa vill få det till (läs korthuset rasar bland annat).
Och uttalandet "Upp med slantar, nu vill vi spela i Elitserien" är ett stort jävla hån mot de som jobbat och slitit i föreningen genom alla år. Varför slet man inte upp dessa pengar för 10 år sedan, eller för 15 år sedan? Vad hände i Timrå säsongen efter att man tog sig till kvalserien (19.57 - säsongen)?
Hellre rik nykomling än fattig föredetting?
Dr.nix>>
Gör dig inte löjlig. Supportrar är ett konstigt släkte, de blir ledsna vid förluster och glada vid vinster....konstigt.
« Föregående · 106197
För Timrås del blev matchen ett kvitto på att man är på rätt väg. Laget som 'alla' bedömer bli toksist snurrar upp laget 'alla' anser vara klasser bättre. Man behöver inte vara Freud för att tro att detta ger laget en skjuts framåt.
Att det sen inte ger några extrapoäng när väl serien börjar är en annan sak.
En parallell att tänka på för alla LHC:are vore väl om man spöat FBK med samma siffror. Hade det fortfarande varit ett 'test utan värde'? Antar att de flesta anser att det är lika stor klasskillnad neråt till Timrå som upp till FBK för LHC:s del.
Slutligen, förstår faktiskt er frustration över att alla hatar LHC. Men jag tror tyvärr att ni får lära er att leva med det. LHC är, i det stora flertalets ögon, ett äckligt poplag som kom från ingenstans för en 5-6 år sen. 'Upp med slantarna, nu vill vi spela i Elitserien', liksom. En ny upplaga av MIF, helt enkelt.
Jag vet att 'hockeykultur' är ett obehagligt begrepp nere på östgötaslätten, och att det finns något paradoxalt i att man för att mötas med respekt först måste uthärda ett antal år i elitserien där man hånas för att man inte spelat där tidigare. Men, det är bara att inse faktum och gilla läget. Ni är en historielös, rik uppkomling utan vänner. Face it.