Timrå IK - AIK 2010-11-06
Redigerad kommentar
Varför inte ta del av det ni andra oxå!
10. Juha Pitkämäki Timrå 19 12 313 347 90,20
Magnus Åkerlund Timrå 17 8 199 222 89,64
Ser inte alltför upplyftande ut, nej.....
Vill minnas att Granath trippades in i sargen, och skadade axeln, från ungefär samma avstånd tidigare i serien. Det blev då inte ens en tvåa. Anton Lander fick i tredje perioden en liknande knuff från liknande avstånd och dråsade in med kroppen före i långsargen utan påföljd. Det är för mycket lotteri över domarnas konsekvens ute på isen och oftast är de för speldumma för att ens få vistas på en is. Det är sekvensen där domaren backar in i slottet ett bra bevis på om inte annat.
Ja? Vi släpper väl in flest mål i serien? Då får man väl anta att vi har seriens sämsta målvakspar.
Ha ha! Kul att det var någon som fattade : ) Mina inlägg är väl för det mesta helt obegripliga för de flesta. Undrar förresten om Renberg har hört det där programmet någon gång?
Redigerad kommentar
I detta prekära läge är jag tillräckligt gammeldags för att tro att spelare som Styf, Hallin, Björne, Axelsson, Lander, Pärsa och Sebbe är extra viktiga och känner ansvar för klubben väl och ve. Spelare som har kortare eller längre rötter förankrade i klubben och regionen. De flesta övriga får mest ses som legoknektar och mer upp till individens egna "civilkurage" huruvida man bryr sig nämnvärt om kollektivets framgång kontra den egna.
Vad ville jag ha sagt med detta svammel då... jo att de mer ansvarskännande spelarnas uppgift oxå i förlängningen måste vara att sätta press på legokenktarna att sitt kollektiva ansvar. Perra o Classe har givetvis det största ansvaret i denna fråga.
Det kan oxå vara så att jag skjuter långt utanför målet med dessa funderingar och raset som pågått senaste 10-15 omgångarna helt kan förklaras med för dåligt spelarmaterial/ för lite spelarmaterial.
Näe.. krig är fred!
Raggaren Putte: Ja men herregud, vem skulle inte njuta av att sitta och vara dryg mot dumma människor som inte fixar att hänga med i resonemangen? Folk är så ofattbart lättprovocerade. Man måste kunna se nyanser också.
Edit: Jag är 100% seriös.
Redigerad kommentar
Kvällens observationer:
4971 åskådare - Knappast. Var närmare 4400 skulle jag tro. Och hur många kommer tillbaka till nästa match...
Det märktes vilka som var på besök. Ordningsvakterna fick rycka ut ett flertal gånger på läktaren. Vad var det för "tuffing" som bråkade med en barnfamilj på sittplats?
Pikkens matchstraff, vad fan. 2 min hade varit mer rimligt.
Spelmässigt var det jävligt segt. Bäst på plan Axelsson och Svensson, men tyvärr är de ju inga måltjuvar.
Tror både publik och spelare behöver en välbehövlig paus efter detta.
Ibland har han dock haft några bra synpunkter, så det kanske var fel att göra jämförelse med AB som i princip alltid brukar ha fel.
Det saknas i princip allt just nu - Fart, Lugn, aggresivitet, avvägning, för lite skott, skott vid fel tillfälle, screening, ...You name it...
Pikkens matchstraff kändes väldigt signifikativt för Timrå just nu - en liten knuff lik hundratals andra i varenda match renderar i ett matchstraff för en av de piggare i laget, och det när vi redan går på kort om folk....suck.
INTE för att inte AIK var bättre i matchen - men när man får skitmål som 0-2 i arslet och 0-3 efter man ändå gjort det ganska bra i över 4min i BP är det inte så konstigt att man slutar tro på sig själva.
BS var ju ganska pigg - men jädrar vad målisen växer när man väl får chanserna - eller vad säger du Björn - minst ett måste han sätta på de lägena....
Nä, nu får Linkan slå näven i TJ,s mahognyskrivbord och se till och få hit Sonny - Det är nog enda lösningen - annars bör han nog börja scouta de andra lagen rejält, dvs Örebro, Växjö m fl....
Vad skulle han kosta Sonny 300 pix i månaden? dvs max 1.8 miljoner.
Kan ingen som känner Zäta fråga om ett räntefritt lån som återbetalas i mån av kraft? 2 millar är väl ingenting för honom - det lägger väl Emma på smink under en säsong?
Nåja - skönt att det är uppehåll nu så man kan fokusera på nåt annat ett tag - typ Gumman och ungarna.
Säger som BB "hockey är en skitsport"