Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Önerud kommer att göra mål nu på torsdag. Det är dags igen helt enkelt. Även gunno kommer att sänka en balja. Erixon i pp sättet en med o det kommer att räcka. Sedan känner jag dock att någon av de mer anonyma killarna kommer att sätta en balja med... Lite för dimmigt för att jag ska kunna säga vem bara...
Tyvär kommer en skada att uppkomma på en av våra spelare under fbk matchen med...
EDIT! Du vann emd 2 min TT. Roxette på mig!
Redigerad kommentar
fredriko74: scrolla...
han var väl sjuk o sedan verkar hans fysiska status inte vara duglig för spel så det blir träning för honom ett tag till?
tror jag
"– Robin har haft problem med sjukdom och vi ville att han skulle förbättra sin fysik. Han har tränat jättebra på slutet och vi får se när han spelar."
| Blizzard | Svara | Gilla |
Bragd-Birger: Jag gissar att det blir en målsnål tillställning ikväll. FBK:s seger över Luleå med 1-0 vittnar om att även de kniper igen bakåt. Jag tror på 1-1 i fulltid sedan tar vi bonuspinnen
Blizzard: Näää inte fasen släpper Bella-balle in tre mål gosse! ;-)
Redigerad kommentar
Som vanligt numera så är det lite sålt inför matchen enligt ticnet. Var är alla marginalåskådare?
Börjar kännas pinsamt.
The great one: Mm, det känns pinsamt när det är lite folk.
Uppenbart är att folket inte vallfärdar till matcherna. Vad gör klubben för att ändra på detta? Och vad kan man göra? Sänka priserna kanske, vilket det såklart både finns en ev. risk eller ev. vinning i. Iaf på matcher som på förhand lockar lite folk.
Försök skaka fram så att det går att se hur många biljetter som är sålda, det saknar jag. Folk lockar folk. Många marginalare hoppar nog hellre över att åka på match än att åka och ta risken att behöva sitta i en folktom arena.
På nåt jäkla sätt så måste man få folket vilja ta sig till arenan för hockeyns, stämningen och Timrå IK's skull. Vilka man möter borde kvitta. I en perfekt värld. Eller Leksand.
Tills dess, hitta på nåt "operation fullsatt" eller vad f-n som helst.. Nåt som lockar folk till en helt vanlig serielunksmatch helt enkelt. Avtackning av Timo P i nån match hade ju varit fint tex.
Captain Crash: Det ska vara roligt att gå på matcherna. Det har vi inte varit bortskämda med dom senaste åren. Det finns ca 4200st som tycker om att plåga sig själva. Masochister kan man kalla dom. =)
Nu verkar vi ha en förändring av underhållningen till det bättre, så det bör rimligtvis komma lite fler.
Sedan så tycker jag att jag ser samma trend hos dom övriga lagen. Det beror förmodligen på programutbudet.
När medianlönen är 100k/månad har inte alla familjer råd att ens gå engång per säsong. Att då häpnas över sjunkande publiksiffror av klubbarna är ett bevis på dålig markkontakt.
Halvera biljettpriserna. Förbjud lagen att ha fler än 5 spelare med mer än 100k i månaden, sen ytterligare 5 över 50k.
Får vi då se fler på läktaren? Ja
Får vi en sämre kvalité på ligan? Ja lite, men mer hjärta.
spud: Så går man då in på denna tråd för att läsa kommentarer inför matchen. Vad finner man då? Jo, en väldigt massa inlägg som definitivt är i fel tråd. Skärpning tack!
Hur som helst, nu far jag ut till E-on och stöttar laget i mitt hjärta.
Redigerad kommentar
Varför spelar Jonathan Carlsson med galler? jag vet att han spelat med de hela tiden så här långt in på säsongen.
Gäller att inte vika ner närkamperna bara.
Sedan kräver jag att man bromsar fbk's uppspel lite efektivare. Kanske måste en backa hänga kvar lite o inte rusa hem så tidigt.
Fbk kommer igenom lite för enkelt med hög fart på våran vänstra sida...
Alex larsson ser lite piggare ut idag. Det gör även hedström. Men då verkar önerud fått bränsletorsk isst...
Redigerad kommentar