Timrå IK - Frölunda HC 2011-10-29
In med Brendl och Niinima så är KS lågt borta. Kan man spela som igår få dessa pjäser så tror jag att man skulle lyfta rejält!! Brendl och Vampen skulle göra succe och Niinima skottar från blå, speciellt i PP. Men oxå en spelskicklig back i försvarszon.
Trodde inte du kom ihåg det :-)
Redigerad kommentar
Glöm inte Skarin heller.
Grymt bra, det var värt att missa matchen. Vi vann ju dessutom.
Fast jag tror nog IOGT kommer att gå i taket. Jag väntar bara på de första artiklarna i pressen.
Redigerad kommentar
ÖstrandsNisse: Inte utan att det känns som att satsningen på Bagarn och Hagos ser ut att landa i en redig flopp både sportsligt och ekonomiskt. Jag kan förstå tanken att värva dom som någon form av kulturbärare, istället för Lander och Erixon, efter deras tidigare insatser i klubben och det är väl fullt möjligt att dessa bidrar med detta vid sidan av isen. På isen är det däremot allt som oftast nattsvart från dessa två och den som ensam går i bräschen, av de återvändande, är Jonte Hedström. Utan att veta vad som händer i omklädningsrummet så borde man kunnat hitta likvärdiga spelare för betydligt billigare peng i Allsvenskan.
En sån som Oscar Johansson, kapten i IFSH förresten, skulle antagligen krigat sig blodig över en chans i ES med moderklubben. Nu är han ju inte center men som kulturbärare tror jag han fungerat bättre än både Hagos och Bagarn.
Gillar dessa rader från HSv:
"- Sådan känsla som det var idag, hela taket lyfte när det var slut av jublet. Det var som en sten lyftes, nästan så att jag ville gråta. Nu ska vi få njuta av det här. Det känns som att hela Timrå behövde det här, säger Hedström."
Håller med honom till fullo och det är väl ett av Timrås problem, att våra diton inte gör detta. Samtidigt kan man konstatera att Kolan själv inte ser sig som en av dessa och det tyder kanske på en del självinsikt. Han ges iaf garanterat bättre förutsättningar i HV att hitta sin rätta roll.
Till Timrå värvades han med topplön och jätteförväntningar till att vara nåt han verkligen inte är, dvs en ledare och stjärna....
Redigerad kommentar
el också lägger hans sig ner för att han inte hinner med i svängarna när han stannar o gång på gång försöker låsa fast pucken vid sargen o stå stilla där o bara klämma puck
tills motsåndaren får loss den o hunnit 10 meter innan han kravlat sig upp känns konstigt att det upprepas om o om igen jag hoppas han tänker snart att nu får jag sluta att ställa mig vid sargen hela tiden för där görs heller inga mål..