Timrå IK - MoDo Hockey 2011-12-06
Men spelar vi som igår har vi en chans
Även fast vi vunnit på slutet är glappet upp stort. Behövs bara en torsk så är det bakhalt i tabellen igen. Ska vi lyckas med det här konststycket måste resten av säsongen spelas som vore vi ett topp sex lag. En match i taget och långa segersviter, grymt hemmafacit och bra utdelning är ett måste om det ska bli riktig kontakt uppåt.
Men det ser bättre ut... Och nu är det istället för tio till närmsta lag istället en jädra massa lag inom åtta poäng
Resten av säsongens matcher kommer att gå i slutspelets tecken där varje match får en smak av sjunde avgörande i sudden.
Timrå Icon:Vadå chanslösa? Är du helt av banan eller? Tycker du att Timrå haft chans mot nått lag?
Modo kommer få så mycket pisk denna gång och jag kommer inte se den matchen heller, nu har jag missat 3 av 4 matcher och Tmrå vunnit, så jag håller mig borta från tv´n.
Ja jag tycker vi varit totalt chanslösa mot MoDo hittills och att vi KAN ha en chans om vi spelar som igår.
Så har det väl alltid varit med något undantag. När SAIK gick upp och var bottenlag så nog fan hade vi jobbigt mot dem, liksom mot Mora och SSK. Osv. Visst kan LHC bli årets Frölunda men läget är ju typ 19 ggr brunare i år jmft med förra året för oss.
Precis som skrivits krävs ett sanslöst facit resten av säsongen för att vi öht ska ha nån chans. Vi kan ju närma oss men sen räcker det med en mindre svacka samtidigt som övriga vinner för att vi ska vara hopplöst efter igen.
Nä, Timrå ska inte titta på nåt streck eller tabellplacering utan låtsas att serien började efter landslagsuppehållet. Vi spelar till att börja med för äran och hedern med målet att gå in i KS med en (nåja) skön känsla. Det räcker så.....tills vidare.
mikenomad:Det enda positiva med att bottenlagen (utöver oss) också tar en massa poäng, är väl att vi har fler kandidater att jaga ikapp, då tabellen blir allt tätare ovanför strecken. Det är på sätt och vis bättre än att man bara har Växjö som räddningsplanka. Sannolikheten att nån av lagen i svärmen ovanför oss får en dipp är ju iaf inte mikroskopiskt liten.
Känner att det är jävligt skönt att matchen går på hemmaplan, fast vi bara vunnit borta mot varandra den senaste tiden (förutom förra matchen i ö-vik) så känns det som hemmaplan är viktigt denna gång och fast vi inte varit skit bra hemma så känns det som att hemmaplan kommer få mer betydelse framööver än vad det har varit.
FOOOOOOORZA TIMRÅ!
Blizzard: Bajs Brynäs..... Check!
Dyng Modo.......Ch....... nä, jag avvaktar
mikenomad: Det går bra nu men kom ihåg detta 2 månader gamla inlägg "Köpte mstchen PPV idsg. Derby, bra form och rätt kämpa inställning på senaste tiden. Skulle jag inte gjort.
Ni som följer hockeyn närmare; Sundsvall H. spelar inte sämre än så här? Detta måste vara riktig låg allsvensk klass vi ser idag. Även Modo spelar långa stunder "allsvenskt" i mina ögon.
Just det, fick skicka barnen i säng inför 3:e, detta är snudd på barnförbjudet :-)4/10 2010"
Med detta trauma i ryggsäcken så kan jag inte våga sikta högra på tisdag än att jag hoppas det är 2 lag på isen. Seger finns inte egentligen.
Elitserien verkar ju vara extremt jämngrå, eller? Av dagens upplagor skulle de flesta torska, vara snudd på chanslösa, mot 2-3 år äldre upplagor. Växsjö, AIK, Brynäs borde slå sina föregångare, i övrigt vet i #¤%#.
Hahl Bundy: På tal om bloggar så har Jimmy gjort en l å n g sådan inför matchen i morgon. Jag går och lägger mig så läser jag den i morrn istället!
Living after midnight!!!
» Analys inför derbyt Tikare
Det är bara 3 pinnar som gäller ikväll, allt annat vore katastrof.
Hoppas vi kan jobba vidare på det fina momentum som vi jobbat upp.
Men så länge vi håller ihop lagdelarna, åker skridsko och spelar en disciplinerad offensiv utan att gå bort oss så kommer vi vinna!
Nån som kommer på nån fler hockeyfloskel? =)
hubbenorlen: Jag tycker han var bra senast mot Brynäs. Gamla vanliga gris-Pikken :-). Mot MoDo brukar han ju vara än mer taggad. Kanske för taggad.....?
Timrå Icon: Men enligt Dagbladet spelar han. Vore mkt märkligt om han inte spelar.
Så spelar Timrå IK:
Målvakt: Joakim Lundström (Stefan Ridderwall).
Förstafemman: Nichlas Torp, Oscar Hedman – Jonathan Hedström, Yared Hagos, Timo Pärssinen.
Andrafemman: Mat Robinson, Elias Granath – Damien Fleury, Alexander Larsson, Fredrik Bremberg.
Tredjefemman: Johan Motin, Antti Halonen – Ilkka Pikkarainen, Martin Röymark, Matt Murley.
Fjärdekedjan: Per Hallin, Jeremy Boyce, Simon Önerud.
Extraspelare: Marcus Högström, Max Friberg.
Patrick Polly: Tja, floskel och floskel....men när Brynäs tränare skulle förklara varför Brynäs gått så bra i höst lät det ung. så här:
Vi har pratat om att åka mer skridskor än motståndarna, vara 1:a på pucken. Att gå rakt på mål och inte krångla till det, utan sätta puckarna i mål.
Inte raketforskning direkt. Ska det vara så svårt eg...?
mikenomad: Nä jag har heller aldrig förstått mantrat: Våga Båga.
Våga kröka däremot......
Rakt fram ska det vara. Rakt på mål o skjut in pucken.
Står det nån i vägen. Kör över han bara.
Står det nån i vägen framför målet. Skjut igenom han bara.
Redigerad kommentar
Timrå Icon: Jag skrev så här i Modoboken alldeles nyss:
"Jag hoppas att samma trötta gamla Timrå, som förnedrades av er den 22/1, står upp som en sjöman på Viagra och kokain."mikenomad: Ja den var bra!
Lägger vi dessutom till att vi ska komma till snabba avslut borde vi vara home safe!