Z till TIK under lockouten?
Redigerad kommentar
Skulle vi ha Zäta så finns det inte så många lag som kan fixa bättre lag, det ska vara FHC med Lundqvist då...
Blir säsongen inställd i NHL skulle jag bli mycket överraskad om han inte spelade sista månaderna i Timrå.
En annan sak jag tror kan bli aktuell är att hockeyligan flyttar sitt transferfönster så man kan förstärka senare i år, detta för att det ju inte lär bli klart med en helt inställd NHL-säsong förrän det vanliga transferfönstret är stängt.
Man vill ju ge elitserieklubbarna möjlighet att möta de allsvenska klubbarna på lika villkor i Kvalserien.
Menar du på fullt allvar att Zätas eftermäle (hade han ett klubbhjärta eller inte?) står och faller med detta?
Jag skulle personligen bli överlycklig om han gjorde som du vill - självmant - men att hänga ut en hjälte så här...nä. Det smakar unket.
Timrå Icon: Ja men det är ju redan för sent. Modo har väl dessutom tagit det ett steg till? Man säger att man behöver ersätta en skadad spelare med lockoutad spelare men sen när skadade spelaren kommer tillbaka så behåller man den lockoutade spelaren?
Nu har jag inte stenkoll på vad följderna blir för Modo men ingen vill väl bli stämplad som lögnare och fuskare som modo är just nu? Det kan ju vara så att andra klubbar avvaktar med att ta in lockoutade spelare eftersom det anses vara respektlöst och kanske får andra följder än de vi på "utsidan" kan gissa oss till?
Bragd-Birger: med tanke på att det med största sannolikhet är sista chansen att spela i Timrå i hans karriär så tycker jag det är svagt av honom.. sitter på ett halvmiljard-kontrakt och kräver att vi ska betala försäkringspengarna åt honom ifall vi vill se honom i Timrås färger igen.
Visst han är en hjälte som gjort otroligt mycket för oss, men jag kan bara inte tycka annat att det är jävligt girigt av honom.
Tänk vad 5-6 st i ett lag skulle göra?
Nä ut med dem som redan smitit in och ta av dem poängen medan de fortfarande har äran i någorlunda behåll
Kan ingen byta titel på den här tråden förresten?
Redigerad kommentar
Timrå Icon: Kan vi inte bara utesluta Modo ur Elitserien rakt av istället? :)
Jag menar, dom ställer inte upp med spelare till landslaget, dom värvar en främlingslegion och dom bryter överenskommelser mellan klubbarna. Kan vi inte bara sparka ut dom? Dom gör mer för norsk hockey än för svensk hockey ändå :)
Redigerad kommentar
Fast vi ska inte vara giriga. Det kanske räcker med en tvångsnedflyttning? :-)
Redigerad kommentar
" – Jag har nog gett upp hoppet om att spela i Timrå. Jag tror inte att jag är bra nog som 42-åring att komma hem och spela i elitserien... "
Blizzard: Trist, en sån spelare hade nog kunnat göra underverk i Es.
Vad sitter Z med för kontrakt nu?
Bragd-Birger: Du får så klart ogilla denna tråd hur mycket du vill.
Jag tycker det är en relevant fråga i sammanganget. Om Z skulle bestämma sig för att spela här i t.ex. 4 månader skulle det kosta 4 miljoner i försäkringskostnader om jag förstått saken rätt? Betänk då att Z har en årslön på ca 50 miljoner kr per år?
Jag är Z evigt tacksam för att han tog upp Timrå IK i Elitserien men man kan lika gärna vända på resonemanget och säga att det var (Njurunda och) Timrå som fostrade honom till den spelare han blev och är.
Jag reagerar när någon nämde en insamlig, vilket enligt min mening skulle vara helt horribelt, att vi supportrar med löner på kanske 20-35 000/månad ska börja slå sönder våra spargrisar.
Men, och detta är viktigt, det kanske finns andra orsaker till att detta inte går/skulle gå att lösa?? Detroit säger nej? Skattemässiga skäl? O.s.v.
Laken: här http://www.expressen.se/sport/hockey/elitserien/uppgifter-ordforande-i-aik-lamnar-sin-post/
Fan vad jag hatar spam-control jävla skit grej
Redigerad kommentar
Blizzard: OJ!!!!
som sagt , mycket trist att man inte kan få se en sådan stjärna i sverige även fast han då formodligen har en jävligt stygg tröja på sig ;-)
Någon moderator kan ändra rubriknamnet om det känns bättre för er till t.ex:
Z till TIK under lockouten?
Det är själva frågeställningarna som intresserar mig, inget annat! Läs vad jag skrivit.
Hur korkad får man vara som startar en tråd som ställer frågan om z hockey hjärta för Timrå.
Idiot!
Laken: 600 miljoner bara från nuvarande kontrakt alltså. Och då är knappast hockeyn hans enda inkomstkälla. Vore ju oerhört tungt om han skulle behöva offra ½% (som då förmodligen är mycket mindre) av hans cash för att få spela hemma här i medelpad där han fostrades som hockeyspelare och varenda knatte drömmer om att få bli som just honom.
Nog med att han signade det där 12 års kontraktet strax efter han stått och predikat i e.on med bucklan om hur han skulle vilja runda av karriären här i Timrå med ett SM guld, men nu är det fan inte tabu, fan vad ynkligt av honom om det nu bara hänger på dessa försäkringspengar.
KORITFW: "om det nu bara hänger på dessa försäkringspengar."
Ja, det är ju det jag undrar i och med denna tråd. Annars borde det ju kommuniceras vart i svårigheterna består?
5000/240000 = 0,02 = 2% av sin lön på hockey!
Zäta 4 000 000/ 600 000 000 = 0,006 = 0,6% av sin lön för att spela i klubben han älskar!
men visst räkna på 50millar ist då, det ger 8% inte skitfarligt va?
Hursom, jag tycker att du resonerar helt galet. Zäta är en hockeyspelare, Timrå en hockeyklubb. Vem är du att fastställa hur långt hans skyldigheter sträcker sig?
'Njurunda som fostrade honom till den spelare han blev och är'? Vad ärdet för nys? Som om han vore en blank degklump, formad till en i raden av superstjärnor från Njurundas hockeyvärldsförsörjande löpande band.
Jaja. Nu har jag sagt mitt i det här. Tänker avhålla mig från ytterligare inlägg i en tråd som jag anser höra till det riktiga bottenskrapet i HS historia.
Bragd-Birger: Z bestämmer så klart själv vad och hur han vill göra.
Jag har bara lyft upp en, enligt mig, intressant frågeställning och man ser också många åsikter i ämnet.
Blizzard:
"Skulle vi ha Zäta så finns det inte så många lag som kan fixa bättre lag, det ska vara FHC med Lundqvist då... "
Du tror alltså att Timrå skulle bli bäst i serien med den värvningen? Det låter rimligt hörru.
ni låg sist, fick in steen som inte ens är en stjärna i NHL och han dominerar och sprutar in viktiga poäng!
Tänk dig då Zäta i dagens dåliga es, han dominerade ju förfan i VM....
Tack för ordet.
Aja, vilket svammel.
" Modo har väl dessutom tagit det ett steg till? Man säger att man behöver ersätta en skadad spelare med lockoutad spelare men sen när skadade spelaren kommer tillbaka så behåller man den lockoutade spelaren?"
Har Modo gått ut med att man inte vill ha Steen kvar när Samuel Påhlsson är tillbaka? Isåfall när och var?
jag tycker att Z ska se till att lira med Timrå innan jul o vidare genom slutspelet i vår!
jag skiter i hur och jag vill med hjärtat!
jag fattar z´s bekymmer med han är en av de ledande killarna att slåss om miljonerna overseas och så ska han helt plötsligt köra gratis eller nä han ska pynta för att spela...
förvisso verkar NHL organisationen rätt gniden så varför inte alltid retar det någon jävel där borta.
mitt hjärta vill liktförbannat se honom i timrås dress innan jul!
Mäster T: Ingen fara! Jag har min åsikt och du har din - det respekterar jag.
Jag har bara tagit upp en frågeställning som enligt mig är intressant.
Jag förstår båda sidor.
Snilleblixt! Låt säga att vi får han 3-4 mån. Zäta betalsr hälften av summan varje månad och TIK/Sponsorer/Fans andra hälften?
Deal?
# Jag flyttar detta till en egen tråd istället då diskussionen säkert kan komma upp igen. #
Om Z nu har sådant stort TIK-hjärta så borde han väl själv kunna betala sin försäkring?!? Med hans årslön borde det inte vara några problem! Personligen skulle jag aldrig delta i en insamling för att få hem en kille som är dollarmiljonär flera gånger om!
Om Z har ett tillräckligt stort klubbhjärta spelar han gratis och står för alla kostnader själv!