En stor Brynäsprofil har lämnat... En härlig person som hade glimten i ögat och spred gemyt runt sig.
Minns för några år sen när Wille fortfarande basade för restaurangen, vi var fem - sex st. som frågade om det fanns ledigt bord på lördagsmatchen. Nej sa Wille, på förmiddagsträningen träffade vi Wille igen och frågade om igen.... han ringde ett samtal, och talade om att vi skulle bjudas på middagen, trerätters för hela gänget. Han tyckte att vi som åkt så långt (60mil) skulle bjudas av Brynäs.... drickat fick vi betala själva.
Så kommer jag minnas Wille, och för alla underbara anekdoter han delade med sig av. Vila i frid!
Brynäs började med ett dåligt byte och blev tillbakatryckta i egen zon. Almtuna kunde göra 1-0 efter ett skott som Rautio definitivt skulle tagit. Redan efter den starten började grabbarna hänga lite med huvudet. Jag satt nära Brynäs bås, så det var nästan lika intressant att följa matchen som snacket i båset.
Redan här kom Brynäs helt snett in i matchen. Det är svårt att säga om det beror på en dålig förberedelse, underskattning, eller liknande. Men luften gick ur spelarna efter den dåliga starten helt enkelt. Så redan här hamnade man i uppförsbacke och fick kämpa hela perioden. Sedan gör Rautio en dundertavla, vilket leder till 2-0. Och i och med det målet blev uppförsbacken än längre.
Rent spelmässigt skulle jag säga att den perioden var någorlunda jämn (vilket också skotten indikerade). Men det var verkligen inte det där fina passningsspelet som vi stundtals såg mot Leksand senast.
I andra perioden blev det en uppryckning från Brynäs sida. Jag läste i GD att journalisten tyckte att även den perioden var skräp från Brynäs sida, men där håller jag inte med. Brynäs var spelförande i den perioden och skapade riktigt farliga lägen. Men Johansson storspelade i kassen och såg till att målnollan stod intakt. Brynäs vann skotten i denna period med 9-6 har jag för mig.
I tredje perioden rivstartade Brynäs och tog ledningen efter 15 sekunder. På samma sätt som baklängesmålet i första perioden definierade den perioden, så satte det här målet verkligen tonen för hur spelet skulle komma att se ut i resterande del av perioden. Man kände på en gång att det bara var en tidsfråga innan kvitteringen också skulle komma. Och ett par minuter senare kom också målet från en riktigt fin prestation av Zaborsky. Han lurade upp Johansson på läktaren och kunde enkelt lägga in 2-2-pucken. Ett par minuter senare kom också 3-2-målet efter en fin pass av Ponthus Westerholm till Jesper Jensen. Brynäs dominerade den här perioden totalt och kunde vinna matchen rättvist med 4-2.
Spelaromdömen:
Oskar Lindblom blev utsedd till matchens lirare helt välförtjänt enligt mig. När spelet hackade ganska rejält i första perioden så var han en av få ljusglimtar. Vad jag kan minnas så skapade han 2 målchanser helt på egen hand i första perioden, varav ett skott träffade klockrent i stolpen.
Liksom i matchen mot AIK var Jesper Jensen riktigt bra även idag. En enorm speed på rören och visade prov på fint spel med sina kedjekamrater. Ponthus Westerholm var kanske den lite mer anonyma i den här kedjan ikväll, men glimrade till stundtals med sin fina skridskoåkning, och det var ju trots allt han som var kreatören bakom 3-2-målet.
Sedan har det redan sagts och skrivits så många hyllningsord till Zaborsky, så jag har inte så mycket att fylla i angående honom egentligen. En riktig jävla klasspelare helt enkelt.
På backsidan fick jag väldigt fina svar från backparet med Carlsson-Fälth ikväll. Vårt solklart bästa backpar idag. Fälth har verkligen en enormt bra spelförståelse och kunde spela sig ur de svåraste kniporna under matchen. Han fick mycket skit av en del fans när han värvades i somras, men jag förstår verkligen tanken med honom i laget. En annan jag vill lyfta fram på backsidan åter igen är Bertilsson. Han spelade med Kilström för kvällen (som inte hade någon vidare match) och var lika lugnt och trygg i egen zon som han varit i de tidigare träningsmatcherna. Åter igen vill jag trycka på hur säker han var i passningsspelet.
Övriga backar idag var minst sagt mediokra. Kilström gjorde förmodligen en av sina sämre insatser i brynäströjan någonsin. Han hade knappt en passning rätt forwards. Sedan var backparet med Sunken-Zanetti verkligen ingen höjdare att se idag. Så fort dom hade pucken inom kontroll så slutade det med att dom antingen la pucken längs sargen, eller en flippmacka till neutral zon. Jag vill understryka att dom inte var kassa i egen zon UTAN puck, men så fort dom fick pucken i sin ägo så kastade dom bara bort den igen. Sunken har haft detta syndrom länge, och idag smittade det även av sig på Zanetti. Det känns tydligt att han blir en betydligt bättre back med en mer puckskicklig back bredvid sig (läs Pudas).
Till sist vill jag skriva av mig lite om spelarna i fjärdekedjan. Jag måste säga att jag är förvånad och besviken över vad jag hittills sett av en del. Det var dom här spelarna som man verkligen trodde skulle kämpa som djur på försäsongen för att spela till sig en plats. Om det är någon spelare som man ser är riktigt taggad på att spela till sig en plats så är det Alcén. Han kämpade över hela banan idag. Även Blomqvist får godkänt idag, men resterade spelare där nere vill jag se mycket mer av. Thorell är en spelare som helt enkelt känns för lätt. På något sätt lyckas han tappa pucken direkt efter att han fått tag på den. Mannberg och Enterfeldt är också två spelare som drabbats av lite samma syndrom. Det kan mycket väl vara så att dom vill för mycket, och att det istället knyter sig. Men jag ser verkligen ingen glöd alls på isen när dom spelar. Ölund var en spelare som jag blev imponerad av mot AIK, men idag var han desto anonymare.
Att dra några slutsatser av Rautios insats tror jag att jag borde vänta med ett tag. Det kan mycket väl vara en del premiärnerver som spökade idag, för han skulle definitivt tagit det första målet och det andra var en solklar tavla. Han spelade dock upp sig och gjorde ett par fina räddningar i andra och tredje perioden.
Nu tar vi en vilodag och sedan är det dags igen för match mot Karlskrona :)
För övrigt förstår jag inte glädjen hos många.
Vi värvar en 30-plussare på nedgång (Lex Rodrigo) och som dessutom gör att våra yngre spelare får mindre istid, en klar fingervisning om att juniorsatsningen håller på att nedmonteras (Lex Mylingen)
Och om vi nu dessutom värvar en kreativ forward så är det ytterligare ett bevis på att vi är och blir ett brunkargäng (Lex Auchinleck).
OBS!
För alla med knackig läsförståelse: jag är ironisk....👊😄
"Det ska väl i efterhand kanske erkännas att pucken kan ha tagit i nätet, men vad gör det en dag som denna."
"... men vad gör det en dag som denna"?!? Är det ett skämt?
Guld både som spelare och sportchef gör att han bör få en tråd här idag.
Måste var väldigt svårt att vara Brynäsare för vissa. Har under en lägre tid nu läst mer eller mindre alla inlägg som skrivist sen i sommras. När Andersen drog så skrek ALLA efter en ny back och han skulle minst var dubbelt så bra som Andersen, kosta vad det vill. Nu tillslut så fixade BZ en kvaliteback i Salmela. Nu läser man att alla håller på att diskutera vad han har för lön. Jag skiter fullständigt i vad han har för lön, hade han varit för dyr för Brynäs budget så hade inte BZ tagit honom. det är hans jobb att kunnar räka plus & minus. Jag tycker vi ska vara nöjda Brynäsare idag och känna att vi har ett djävligt bra lag iår (jag tycker det iallafall) Vi kommer att bli väldigt jobbiga att möta iår.
Jag minns så sent som förra året i play in mot Färjestad att jag var så jävla nervös så fort dom hade powerplay och in kom Salmela för att skjuta. Kan bara tänka att det måste vara andra lag som känner likadant när han kommer in i powerplay.
Jag är iallafall jätteglad idag och tror att vi kommer att krossa Malmö nästa torsdag:-) Salmela minst ett mål.
Har nu gjort en spellista på min kanal där jag laddat upp videos som finns på min kanal men även videos som jag gjort innan men inte laddat upp! Kvalitén på videorna från tidigare säsonger är oftast sämre, har blivit bättre med åren! ;)
För att kunna komma åt spellistan och filmerna så behöver ni länken!
I spellistan finns:
2012/2013:
- Ryan Gunderson 2011/2012 och 2012/2013
- #28 Elias Lindholm 2012/2013
- Silfverbergs första säsong i NHL - ALLA mål
2013/2014:
- #3 Christian Djoos 2012/2013 och 2013/2014
- #9 Sebastian Enterfeldt 2012/2013 och 2013/2014
- #13 Ryan Gunderson 2013/2014 *
- #39 Jonas Nordquist 2013/2014
- #11 Jesper Ollas 2013/2014
- #41 Greg Scott 2013/2014
- #23 Bill Sweatt 2013/2014
- #18 Anton Rödin 2013/2014 *
- #53 Andreas Thuresson 2013/2014 *
- #90 Johan Harju 2013/2014 *
- Lindholms första säsong i NHL
- Hemvändaren Jacob Blomqvist
- Brynäs säsong 2013/2014
- Tack Gunderson!
2014/2015:
- Välkommen till Brynäs, Nick Johnson!
- Brynäs säsong 2014/2015
- #9 Niclas Andersén 2014/2015
- #3 Christian Djoos 2014/2015 *
- #18 Anton Rödin 2014/2015
- Tvillingarna Westerholm 2014/2015
- #96 Oskar Lindblom 2014/2015
- #39 Jonas Nordquist 2014/2015
- #20 Adam Brodecki 2014/2015
Kommer komma på kanalen och i spellistan:
- 5/7- 2015 #23 Bill Sweatt 2014/2015
- 17/7-2015 #29 Bernhard Starkbaum 2014/2015
- 29/7-2015 #41 Greg Scott 2014/2015
OBS! Ni behöver länken för att ta del av spellistan och dess innehåll!
*= Finns på min kanal
Hockeysnack - YouTube
Peja:
Mötte Jimmy Ericsson på Valbo Köpcentrum idag, gick och funderade tänk om han är på ingång..nää det kan inte vara så..men tänk om...så gick fram o frågade honom och fick svar, näe jag ska på Jörgen Sundqvist bröllop.
Nej, varför skulle någon göra det? Det är nog ytterst få som tar dig seriöst. 24 305 st inlägg har du mäktat med och 99,9% av dessa handlar om andra skribenters kunskaper, vilka du saknar kännedom om. Likt en grammofonskiva som hakat upp sig, snurrar du varv efter varv men kommer aldrig fram. Det går inte att ta dig på allvar så bemöda dig inte att bemöta detta inlägg.
Var och tittade på dagens träning:
Det såg riktigt bra ut. Alla var fokuserade. Tydligt ledarskap och övningar med högt tempo.
Jag vet att detta är ett Brynäs forum för oss som älskar Brynäs.
Men som de stora humanister vi är som skriver här så vill jag att vi skänker en tanke till
Jared Aulin i Örebro som i natt förlorade sin mamma i cancer....
Gurra88: Tönt!!!
Berätta för oss alla här på forumet hur du nu skulle ha gjort detta? Vem kan ta fram namn utifrån en IP-adress överhuvudtaget?? Dina lögner är så äckliga så att man bara vill kräkas på dig. Men men lek dataexpert du om du vill och polis. Vem som än döljer sig bakom mitt nick och bakom Arnios nick så tror jag faktiskt inte att någon bryr sig härinne ändå och de flesta vill nog inte se dina inlägg om IP-adresser här i forumet ändå.
Det är nog bäst att du lämnar forumet med svansen mellan benen nu för att du är rökt, INGEN vill ha dig kvar här.
Ska undersöka den.
Men slänger ut för er info här:
Vi håller på att arbeta på en stående insamling.
Rödvitahjärtan - Öronmärkt för sport och tifoverksamheten.
Summa dras när herrlaget vinner.
Hoppas kunna vara live på försäsongen.
Glad midsommar!
"Exakt vad det blir vet jag inte, men jag och ”Nubben” ska sättas oss ned i sommar. Så något inom Timrå blir det."
+Gath
+Dichow
+Forsell
+McLaughlin
+Kivenmäki
+Gardiner
+Barkemo
+Hallquisth
-Samuelsson
-Juel
-Dahlén
-EP
-Boyce
-Erixon
-Pilö
-Nässén
Jag är kanske jävligt naiv men 26/27 pirrar betydligt mer än 25/26 gjorde
de är ju bara samma jävlar som snurrar om o om o om igen i samma förutbestämda sanningar om nästa säsongs bygge trots att vi är i april o finalen inte ens börjat. det är helt jävla sanslöst 😅
sen till alla (t ex nisse mon concord bla bla) som vill säga upp sina årskort o allt, gör bara det då? kan ni inte bara dra in era årskort o medlemskap så är de bra sen? varför in o skriva det efter varje fis nubben släpper som inte innehåller en konkret spelarvärvning?
så här är ni:
Vi har släppt våra två bästa och förmodligen två dyraste. Värva in spjutspetsar för pengarna eller boka rum på Hagalid och gå i pension.
I övrigt ett riktigt bra möte där man fick intrycket att det fanns en klar plan för framtiden.
Sedan är det bara hoppas att det inte bara är ord utan att saker verkligen går framåt.
Leksands fans är alltid imponerande på hemmaplan - iaf på TV:n. Älskar det vita havet.
Kul med silly!
Den här säsongen är ett haveri. De ansvarigas förberedelser inför säsongen: ett haveri. Blås ut allt och alla innanför väggarna och gör nytt.
Börja med att erbjuda Bojan ett jobb med juniorerna, så att de får lära sig av en av de bästa i branschen vad gäller att dyka upp, förbereda sig och vad klubbhjärta faktiskt betyder
måste bara flika in att emil pettersson gör en jävla insats han med 😅 gör sin poäng bästa säsong o ligger 7a i poängligan.
Vi gick istället ut med medlemsmöten när dom trodde kontraktet var säkrat. Alla slutade bry sig.
Kommer aldrig sjunka så lågt att gnälla på FBK och domarna. Vi har INGENTING i slutspel att göra. Patetiska fjollor på isen och värdelösa tränare. Vi klarade INGENTING själva.
Grattis FBK och domarna! Det var ni värda. Och grattis TV4 som slipper se Timrå flöjta runt i en 8-del. Det kmr Örebro bära upp bättre än oss.
Nu ska alla se sig i spegeln. Detta var en patetisk avslutning.
Ingen jävel i klubben ska vara nöjd och slå sig för bröstet. Vi fick en andra chans. Nästa säsong kommer visa om vi tog det på allvar eller om vi ska spela Allan då också.
Fy fan vad besviken jag är på laget. Fy fan vad skönt med shl nästa säsong.
Vad hände med skägget efter skadan? Saknad.
Vad hände med den aktiva marknadsavdelningen? Timrå IK drog väl in max 20 spänn på Youtube och sociala medier sista månaden... Vi taggar ner, vi kör en struts som gömmer huvudet i marken när andra taggar upp.
Vi skådar just nu det största hockeyhaveriet.
Vi har gått på totalt jävla grund.
Fartyget tar in enorma mängder vatten. Ledningen står som bäst och stirrar på länspumparna.
Tommy & co tog sin time out när det var 3,5 sekunder kvar och nedsläpp i mittcirkeln mot Örebro.
Herregud...
En Duracell-kanin placerad i båset ger fan det här laget mer energi just nu.
Vi har inte sex perioder på oss att vakna och agera på något jävla vis.
Vi har ungefär en period på oss att väcka det här förlamade gänget till verkligheten.
Dom kan faktiskt spela ishockey. Dom kan faktiskt det.
Låna in en batteri av psykologer och berätta det för grabbarna och släpp möjligtvis in en salivsprutande Modano med tegelstenar i en handväska som han får gå loss med i katakomberna under SCA-arena...
Vakna! Agera!
- Är det någon jävel som ger upp nu, då kommer vi att hemsöka och minst mentalt bryta av golflkubbor hela sommaren.
Och låt Tommy sitta på aftonsol och mysa nu på slutet. Kör man samma speldumma taktik 4-5 torskar på raken, under sässongens viktigaste skede, då är det ändå inte direkt elakt att låta honom avsluta där.
Jag tror faktisk Madsen vaknade till en gång i slutet av matchen mot Örebro... Någon utvisning som plötsligt tog honom för en kort stund ur menlöshetens dimma.
Typ så men lite hela tiden. Energi!
KÄMPA TIMRÅ!
Föregående · 181 · Nästa



























Och Gunderson, jag vet inte vad jag ska säga! Jag skiter fullständigt om han inte scorar på hela säsongen. VILKEN JÄVLA GIGANT I DEFENSIVEN! Vilket lugn, vilka brytningar, vilka förstapass. Listan kan göras hur lång som helst. Kung!!!
RIP Wille, den trean var för dig!