Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: A proposito de nada
Herre P: Men tror inte han redan hade kontrakt med NHL när han signade för Brynäs? (tror jag)
Sv: A proposito de nada
Om jag inte minns fel så har vi varit med om det här förut..skrev inte Eddie Läck på för oss och försvann till NHL innan han hunnit spela en enda match för oss..men den situationen kanske var annorlunda. Nån som vet?
Sv: A proposito de nada
Peja: Vilken information finns publik? Jag kan inte tänka mig att Alcén har tillgång till en kopia av Juusos kontrakt med en NHL-klubb.
Sv: A proposito de nada
Joppe: Välimäki var fortfarande NHL-signad när det nya avtalet skrevs. Det är inte samma sak som när en kontrakterad SHL-spelare skriver på ett NHL-kontrakt.
Sv: A proposito de nada
Svensson_62: jag vet inte mycket om detta men är det inte uppenbart att välimäki har skrivit på ett kontrakt med en NHL klausul? Som jag förstår det så bryts det aktuella kontraktet automatiskt om spelaren får ett NHL kontrakt?
Canes tog in honom nu och dom har just nu väldigt få backar under kontrakt i sitt lag. Jag kan tänka mig att dom vill ge välimäki en chans men jag tror att deras förhoppning är att trejda till sig något "bättre".
Som jag förstår det så är Brynäs kontraktet brutet iom klausulen. Trots att jag hoppas att välimäki kanske får 9 matcher i NHL i höst och inte platsar därmed vägrar gå tillbaka till Ahl och därför väljer Brynäs i slutändan.
Jag förstår att det är något så kallade önsketankar. Samma sak som flera forwardsvärvningar vi hoppats på känns som.
Är det någon som kan reda upp hur det verkligen fungerar?
Vill även punktera att jag tycker Alcen har haft väldigt mycket otur med värvningar och jag tycker verkligen inte att han bär det största fiaskot i detta. Trots att det onekligen blir en svårare och hårdare silly för oss.
Canes tog in honom nu och dom har just nu väldigt få backar under kontrakt i sitt lag. Jag kan tänka mig att dom vill ge välimäki en chans men jag tror att deras förhoppning är att trejda till sig något "bättre".
Som jag förstår det så är Brynäs kontraktet brutet iom klausulen. Trots att jag hoppas att välimäki kanske får 9 matcher i NHL i höst och inte platsar därmed vägrar gå tillbaka till Ahl och därför väljer Brynäs i slutändan.
Jag förstår att det är något så kallade önsketankar. Samma sak som flera forwardsvärvningar vi hoppats på känns som.
Är det någon som kan reda upp hur det verkligen fungerar?
Vill även punktera att jag tycker Alcen har haft väldigt mycket otur med värvningar och jag tycker verkligen inte att han bär det största fiaskot i detta. Trots att det onekligen blir en svårare och hårdare silly för oss.
+ 2
Sv: A proposito de nada
Svensson_62:
Det här stör mig egentligen inte ner än att uppenbarligen så har Jussi inte trott på att det ska komma ett nytt avtal med Canes. Därför så har han sett till sig och signat med Brynäs, med en klausul med NHL.
Enl AI så är en re-signing att man signa en spelare när avtalet håller på att gå ut, eller när det gått ut.
Uppenbarligen har Canes haft rättigheterna till 1/7.
Det som stör mig är att det lämnar Brynäs i en skitsits.
Detta har ju varit "klart" i 2 mån?
Man har ju fått ett klartecken och signat ett kontrakt. Varför ska man vänta med att gå ut med det?
Det är ju på samma sätt som 15 juni.
Man signar en spelare som kan sticka innan dess.
Ska man inte säga att man har ett kontrakt innan det?
Är alla Sc idioter på samma sätt som Alcén då?
Det här stör mig egentligen inte ner än att uppenbarligen så har Jussi inte trott på att det ska komma ett nytt avtal med Canes. Därför så har han sett till sig och signat med Brynäs, med en klausul med NHL.
Enl AI så är en re-signing att man signa en spelare när avtalet håller på att gå ut, eller när det gått ut.
Uppenbarligen har Canes haft rättigheterna till 1/7.
Det som stör mig är att det lämnar Brynäs i en skitsits.
Detta har ju varit "klart" i 2 mån?
Man har ju fått ett klartecken och signat ett kontrakt. Varför ska man vänta med att gå ut med det?
Det är ju på samma sätt som 15 juni.
Man signar en spelare som kan sticka innan dess.
Ska man inte säga att man har ett kontrakt innan det?
Är alla Sc idioter på samma sätt som Alcén då?
Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Låter osannolikt att Alcen bara har fokuserat på Välimäki och inte jobbat parallellt med andra tänkbara värvningar.
Visst har han tappat en del i tid men på dom otåliga och mest kinkiga gnällspikarna härinne så får man ju uppfattningen att silly season redan är över och serien börjar på lördag. Typ...
Visst har han tappat en del i tid men på dom otåliga och mest kinkiga gnällspikarna härinne så får man ju uppfattningen att silly season redan är över och serien börjar på lördag. Typ...
+ 2
Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Bästa jag läst idag hahahaha gjorde min dag det där inlägget hahaha
Sv: A proposito de nada
Huge: Alcen har förlorat några viktiga veckor i sökande efter vår #1-back - måste nu sent gå ut och hitta nån annan toppback.
Kommunikationen till fansen var dock mest pinsam och irriterande. Påverkar inte i sig reella backuppsättningen.
Kommunikationen till fansen var dock mest pinsam och irriterande. Påverkar inte i sig reella backuppsättningen.
+ 2
Sv: A proposito de nada
Peja: Och vad hade ändrats i sak när det gäller var Välimäki till sist skulle hamna, ifall Alcen bara hade avvaktat till första juli då?
Det enda som hade varit annorlunda är att vi alla och Alcen hade blivit besvikna den andra juli i stället för som nu, den 25:e juni...
Det enda som hade varit annorlunda är att vi alla och Alcen hade blivit besvikna den andra juli i stället för som nu, den 25:e juni...
"Man måste inse hur mycket som faktiskt ligger utanför ens kontroll. Om ditt välmående präglas för mycket av saker du inte kan kontrollera kan jag bara säga: Lycka till med det! Ett eländigt liv väntar dig."