1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 779460 inlägg · 7967 ämnen
3039537 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: A proposito de nada
Läser detta ang gälla , om det stämmer så är det trist . Har gillat att fokus å kaos inte har legat på tränaren under några säsonger . Att gälla under flera säsonger sagt att han vill ha en viss typ av spelare å att laget måste vara klar tidigt för att få tid att sammanbindas. Spec inför förra var gälla väldigt klar med det . Vilket vi alla vet inte infriades. Inför denna var Alcén klar med att det skulle justeras å vara tidigt klart (nästan) efter Gällas önskan . Vi ser nu att det åter inte kommer ske . Med ett ännu fetare å välfyllt konto å ännu sämre läge med truppen , masken fått lämna utan att ersättas har Gälla till slut ledsnat ?
Brynäs fick dansa 3 säsonger men är det åter tbx till det gamla med kaos ?

Sv: A proposito de nada
ME88x: Sånt här kan läcka ut från andra kanaler också.
Ibland kan det finnas väldigt trevliga fruar tex, som pratar.. Och talar om saker för kollegor etc, tex att man inte tycker man ska ta vissa jobb för man har bara allt att förlora.. etc.

Sv: A proposito de nada
ME88x: Det är väl inte så konstigt att han vill lämna egentligen. Han har gjort det han kan med vår gyllene generation och det är rätt bra att någon annan tar vid för generationsväxlingen. Detsamma borde gälla för SC rollen när kontraktet går ut, där JA mer och mer framstår som en ok tillfällig lösning för denna generation.

Sen tycks det florera orimligt många namn kring Brynäs och det är så klart så att JA måste hålla många krokar ute men en snabb jämförelse med några andra klubbar så tycks vi ha namninflation. Finns det en tanke bakom anpassad efter spelidén eller är det desperation iom att flera av namnen är hyfsat olika?

Sv: A proposito de nada
Detta med gälla är ju en riktig soppa man vet ju inte alls va man ska tro och vad som stämmer

Sv: A proposito de nada
Det mest alarmerande är egentligen att den här informationen redan har sipprat ut till allmänheten, istället för att hållas internt åtminstone tills kommande säsong är avslutad. Sådant här borde rimligtvis kunna stanna mellan parterna fram till dess att det är dags att offentliggöra.

Nu riskerar det istället att skapa en osund dynamik i laget, med onödiga spekulationer och osäkerhet. Dessutom ger det intrycket av att Gälla är frustrerad och inte särskilt tillfreds med det spelar- och ledarmaterial han har att arbeta med.

Sv: A proposito de nada
Jag förstår Gällstedt till 100% , som huvudtränare så har man möten med speciellt sportchefen om vilka spelartyper man vill ha in i laget.
Klarar inte Alcen och leverera det tränaren vill ha in och givetvis i tid till försäsongen så är det inte tränaren som ska behöva lämna , det är Alcen som ska bort.
Det är Svedmans jobb att fixa det med styrelsen och har inte Svedman BOLLAR att fixa det så ska han ochså bort , BUMS.

Sv: A proposito de nada
Stefan R 63: Men din är på oanat hög höjd, eller hur?

Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Du har så urbotade korkade kommentarer ibland.
Självspelande piano???
Det är ofta så här när det går bra för ett lag...då är det pga spelarna osv...Därför går det bra!
När det går mindre bra då är det pga tränaren.
Nä du Petis så enkelt är det inte...
Det handlar om så många komponenter som du inte verkar ha en aning om.
Det handlar om träning, förberedelser, taktik, skola spelare, sammansättning av spelare, kontinuitet, skapa en stämning av harmoni och beslutsamhet och kompetens.
Sen kan vi lägga till detta med en fungerande organisation och god ekonomi en stabil förening.
Att få alla att dra åt samma håll.
Du sätter sig på en väldigt hög pidestal när du tror att DU skulle kunna vara tränare och det visar bara mer om din egen kompetens.

Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Mycket läsvärd artikel. Läs den och fundera sedan vad skillnaderna mellan klubbarna beror på. Fundera sedan på hur sånt här påverkar framtiden för resp klubb.

Sv: A proposito de nada
Costanza: Eleganten från vidderna :-)
finns på Spotify

Sv: A proposito de nada
Peja: Han vore ju drömmen o få hem..

Sv: A proposito de nada
Pettisbif: har träffat Gällstedt några gånger och som inflyttad Gävlebo ska jag dra en lans för han.
Jag skulle säga tvärtom, trevlig och sympatisk. Det kanske beror på hur man är själv vilket bemötande man får?
Jag är också imponerad av vad han uträttat under tiden han varit i Brynäs. Tagit upp dom direkt, Tagit obekväma beslut med att ta C av Rödin. En hårsmån från ett SM-guld.

Sv: A proposito de nada
Greatredwing : Lön? Jag kör bidrag och är nöjd. Slipper ju jobba.

Sv: A proposito de nada
Ersson tradad till Ottawa Senators. Vilken röra.

Sv: A proposito de nada
Costanza: De har fått lön o är på krogen o dricker öl :)

Sv: A proposito de nada
Tror ni inte att det finns en tanke kring att grönberg ska känna på seniorhockey? Tänker att det kommer nån gammal rutinerad efter gälla och att grönberg ska gå bredvid. Eller är det Eriksson som ska flyttas upp? En vild chansning som tar över gälla Tommy Jonsson.

Sv: A proposito de nada
Svensson_62:
Självspelat piano under hans första 2 säsonger. Jag hade kunnat träna dom med samma resultat. Precis som jag hade kunnat göra sista guldsäsongen. Vad gör tex Tommy Jonsson efter kicken i LHC.. jobbar knappst med hockey längre. Lägger dessa fantastiska säsonger på rutinerade spelare/fantastiska spelate/unga spets talanger mer än Gälla/Tommy Jonsson.

Och nej jag är inte på fyllan. Jag har inte druckit alkohol på nästan 8 år.

Men det blåser inte direkt ljusa vindar om Brynäs sista dagarna. Först fiaskot med Jusso. Sen kommer detta ut med Gälla innan laget ska kliva in i ny säsong. Många parametrar som liknar kaos klubben HV71.

Därav att jag blir less!
Är Brynäsare och kommer alltid vara. Men har starka åsikter och tycker så mycket kan och bör göras bättre.

Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Gälla har väl åstadkommit bra resultat de år han varit coach nu - två av tre möjliga år blev han årets coach.

Fredagsfylla p g?
Skål förresten!!. Står själv med en Budvar i handen.

Sv: A proposito de nada
Farsang: jag tycker det är skönt att han ska lämna för att han är en fruktansvärd usel matchcoach och dessutom inte fått ordning på special teams (ytterst ansvarig som head coach) på 2 säsonger trots mängder med spets och rutin. Att han sedan verkar vara rätt dryg spär dessutom på allting. Men jag känner inte honom. Har bara en känsla kring honom. Precis som alla Källgren hatare har kring Erik och att han verkar dryg.

Sv: A proposito de nada
Farsang: Är man huvudtränare så har man alltid yttersta ansvaret för allting!
Sista ordet etc. Allt annat är skitsnack.

Sv: A proposito de nada
Luddf:
Bra förslag! Kan nästan skeppa iväg Gälla redan nu isf. Varför ska han ens vara kvar om det inte passar nästa säsong..?

Sv: A proposito de nada
Pettisbif: angående special teams.
Gällstedt har aldrig vart ansvarig för det.


Att spelare(kanske) tycker hans personlighet inte är skön är deras egna fel.

Han är deras Chef, inte kompis.
Man ska inte vara kompis med sin chef.
Kan man inte acceptera obekväma samtal/beslut/träningsmetoder som kanske kan hjälpa laget att bli bättre så kan spelare i fråga se sig själva i spegeln.

Detta är just det problemet Brynäs haft under +ett decennium. Att tränaren är kanon när man ligger i toppen, vid minsta lilla motgång så blir stämningen i laget skit och fansen börjar skrika. Gång på gång på gång.


Ta in Karlin som head coach vetja, så kan spelartruppen hunsa runt han bäst fan dem vill.



Måste säga, jag trodde stenhårt på Gällstedt i 10 år framöver likt Rönnberg i Frölunda, p g a hans tydlighet, grinighet och dålig förlorare.

Kommit 1:a i HA, 1:a i SHL och 6:a i SHL.

Ska då spelarna börja lipa över att hans personlighet inte är så rolig så kan dem seriöst lägga ner att ens ha en tränare. Någon jävla form av disciplin och krav ska väl för fan behövas, som jag tror alla vill. Men tydligen inte denna gången heller.

Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Bra, då vet vi varför du tycker det är skönt att han ska lämna.

Sv: A proposito de nada
Peja: ?

Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Ja, det är synd med dålig attityd. Själv vill jag se många Gästrikar även i damlaget men ni är många som verkar strunta i det; så vilka är det egentligen som inte vill att flickor ska spela hockey? Eller ska alla förutom de i Gästrikland göra det? Vi som vill se en stomme med egna spelare även i damlaget vill ju att flickor ska spela, eller hur?

Sv: A proposito de nada
mk: Jag tror det hade varit smartare att ta dammatchen efter herrmatchen, om man nu envisas med att klämma in de samma dag (vilket man vanligtvis ju inte gör annars). Tror det hade varit smartare även ur ett kommersiellt perspektiv. Sen att du väljer att tolka de åsikterna som fan tolkar bibeln får stå för dig, du läser in massa åsikter som jag inte har.

Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Galet att jag ska vara ensam på MoDo-forumet en sommarfredag. MoDomupparna måste fått nått virus.

Sv: A proposito de nada
Costanza: Litar på att du är !the master of your domain! så det inte sker några oegentligheter under täcket i natt.
:-)

Sv: A proposito de nada
havre: Om nu Gällstedt vill lämna är det väl ett ypperligt tillfälle att ta in en ny assisterande som kan ta över efter denna säsong? Eller det bästa alternativet vore om Alcén ringer till Jeremy Colliton och ger honom huvudtränaruppdraget med Gälla och Ove som ass kommande säsong.

Sv: A proposito de nada
Spelade golf med Pettis morsa. Han var svårt i uppväxten. Mycket vanföreställningar. Utreddes för schizofreni men fick aldrig ett definitivt svar. Ni som vet ni vet.

Sv: A proposito de nada
Stefan R 63: HS egna Tom hjelte

Sv: A proposito de nada
Huge: MoDoforumet har somnat så jag är bara här och hänger innan läggdags.

Sv: A proposito de nada
Knallhatten: Pettisbif spelade golf med Gällstedt en gång. Gälla kom på vår skvallerkärring med att fuska och rapporterade skvallerkärringen, som nu är sur och vill ge igen genom att sprida ett illvilligt rykte.
Kommer från en säker golfkälla


Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Ta ett jobb som gödselspridare....HS största skvallerkärring...

Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Och detta:
! Damishockeyn tar bara resurser från vår manliga verksamhet. Det vore bättre om kvinnor ägnade sig åt att vara vackra. Ridning är en lämpligare idrott för kvinnor.!

och detta:

! Tjejer är bättre på att sjunga än att spela hockey.!

Sånt här trams är som tur var till största delen borta nu.

/MVH far till tonårsdotter och tonårsson

Sv: A proposito de nada
mk: Kommer ihåg att dåvarande högste hockeybasen Rickard Fagerlund kläckte ur sig:

!Om min dotter skulle börja spela ishockey skulle jag ifrågasätta hur vi uppfostrat henne. !

Tråkig attityd som verkar leva kvar.

Sv: A proposito de nada
havre: Håller med, så mycket bla, bla bla som kommer drån det kontot. Spelat golf 1 gång med en person och då vet man hur han är som ledare och människa

3039537 · »

Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
Pettisbif: har träffat Gällstedt några gånger och som inflyttad Gävlebo ska jag dra en lans för han.
Jag skulle säga tvärtom, trevlig och sympatisk. Det kanske beror på hur man är själv vilket bemötande man får?
Jag är också ... | Läs mer
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)