A proposito de nada
Så har Brynäs tillfälligt kallat tillbaka Rikard Gynge under speluppehållet,men ska tillbaka till Nybro till helgen.
Länk:
Jag var på festen på arenan i går och fick faktiskt lite blöttiögat när 17.000 står och sjunger allsång före matchen och precis innan slutsignalen.
Även om Brynäs smäller högst är det stort när ens andra favoritlag tar guld, inte minst för att AIK inte tog det.
Det är den sjuka grejen med gårdagens match. När Elfsborg får hörna står 300 Djurgårdsfans och ropar ”in med bollen, in med bollen”.
Sen när Elfsborg gör 1-0 står samma blåa supportrar och jublar som besatta och hela arenan börjar sen sjunga ”inget sm-guld till AIK”.
Om man aldrig har bott i kungliga hålan har man nog svårt att förstå vad hatet mellan de två stora klubbarna innebär.
Tack och lov att man är bonne så att man slipper de där detruktiva känslorna.
Det framgår inte av länken men förhoppningsvis så kan vi kalla tillbaka honom om/när vi får skador.
Div 1 är inte lika utvecklande som AS men Brynäs är mitt uppe i en långsiktig satsning och därför bodre man satsa på att hjälpa upp Valbo i första hand.
Rent ekonomiskt så blir det ingen skillnad och man lånar ut ett antal talanger än om man har dem på kontrakt och låter dem nöta i J20.
Alternativet att låna ut dem till klubbar som Almtuna, Arboga och Nybro tycker jag är det minst fördelaktiga för Brynäs. Skall man göra på så sätt så kan man lika gärna lägga ner J20 verksamheten och lägga de pengarna på att ta in framtidens "Månsson" och "Hermansson" till Brynäs...
Personligen så tror jag inte att Andersson kommer tillbaka.
Patrik Berglund, Västerås. Född -88, 192 cm, har gjort 9+9 på 13 matcher.
Kanske dags för lite uppvaktning ifrån firma "Leif & Michaels Allsvenska & Talangfulla Värvningar AB".
Förmodligen har Boork full koll på honom redan...
Peja: Har du koll på hans kontrakt?
Har letat själv men står inget på hemsidan sedan så skulle jag tro att HV ligger och lurar i vassen eftersom dom verkar ha något form av samband
Paddan: hehe svenskan var inte den bästa. Gör om gör rätt Selander...
Jag sitter på parkettplats och avnjuter middagen och störsänder mina bordsgrannar.
Så är nu både Cassel o Hermansson i träning igen,saxat från Arbtearbladet:
Daniel Hermansson är tillbaka.
I dag gör han sin första isträning efter axelskadan mot Malmö den 23 oktober.
-" Sjukvårdsgänget har gjort ett kanonjobb, säger Leif Boork.
Daniel Casselståhl är också tillbaka på is."
Skönt att truppen börjar fyllas upp igen efter alla skador,nu är det bara hoppas att de fem landslagsspelarna(Månsson,Spets,Hansen,Kristan o Morin) kommer tillbaka skadefria.
Har han bytt nationalitet???
Men en sak jag reagerade på var att Blomqvist endast var utlånad. Jag trodde han var förlorad...Det är ännu en spelare som jag tror kan bli nåt i framtiden.
Läser man dessutom lite längre ner så verkar det inte som om han ska till nått landslag alls.
"Målvakten Anders Lindbäck, 17, ansluter på torsdag och deltar två dagar som stand in för Robert Kristan som åker hem till Slovenien. Robert är tillbaka på söndag.
- Robert får lite ledigt och träffa fru och barn några dagar. På måndag är Robert och alla landslagsspelare på plats igen, säger Boork. "
"Det är inte lätt att vara balt. Det är inte spå ballt att var lett heller#.
Boorken har fått ett nytt namn, kanske gammalt men jag såg det först nu i en krönika på FBK's hemsida
Ingen hade kunnat protestera, sett till spelfördelningen i matchen, om Brynäs fått med sig en del av poängkakan hem till Gävle. Laget spelade en rapp, optimistisk och anfallsglad hockey med stort underhållningsvärde och är på väg att reparera sitt starka varumärke Big Time efter några magra år.
Kanske var det något av det bästa Brynäs-spel vi sett på…ja vem minns egentligen när.
Byggare Boork har haft stålhjälmen på och stått emot de vindar som stundtals blåst hårt och vi ser ett lag som kan underhålla och fylla läktare i Läkerol Arena.
Kort sagt; att besegra årets Brynäs, trea tabellen, kräver skarpa vapen.
Tittar igenom nomineringarna till idrottsgalan. Inte för att jag är så mycket för såna galor, men "Bäckis" är nominerad till årets nykomling.
Davve17: Kul för Bäckis,de övriga är, Britta Norgren, skidor, Nike Bent, alpint, Sofia Mattsson, brottning.
Tacktal Tacktal Tacktal......
Felskrivet eller har jag totalt missat detta?
Gusten: Du har säkert missat något ;-)
Vet inte om ni har skrivit om detta tidigare men ang Alcéns utlåning så är det två matcher bara. Ström slipper ni oroa er över också eftersom hans kontrakt inte förlängs.
Glömde meddela att jag har fått en avi om en försändelse från Duluth/Minnesota idag och tyvärr så har posten lyckats riva sönder halva lappen men det är då iaf Nicks päron som har skickat något. Har för mig att dom skulle skicka något till oss som var på bussen upp till Timrå.
Någon som har fått och hunnit hämta ut det... stilla min nyfikenhet :-)
Paddan: Tror inte den passar till den fleecehood jag fick av gubben när han fick min Brynäshood. FBK tyckersäkert den är fin. lila med gult Minnesota tryck över hela bröstet :-))
Elfsborg vad är det? Fulöl eller?