A proposito de nada
Sylf: Inte ännu... Leker med grodorna. Det jag menade egentligen är att vi värvade väl ingenting förra året utan först vid juluppehållet, eller ?
Vilket drag i timråboken OM Heddström skulle gå sönder... uj uj uj!
Och Backlund, och Wargh, och Strålman.....
;-)
Så kan det gå när man (äntligen) fått landslagsspelare även där...
Något som andra lag fått stå ut med i ett antal år redan...
Nu bär det utför med Timrå....;->
Ambroo: Ingen tunga... :-)
Du har iaf prövat en tröja som dom flesta magnaterna har gjort förutom Saddam. Han var inte hemma när jag passerade.
Tänker man efterså är HS egentligen en community för den g:a norrlandsgruppen.
LHF har tacklat av men annars så är det BIF, TIK, MODO som lever rövan här från kväll till kväll Av någon anledning så har FHC's gb minskat ang inlägg.
Får jag vara självisk så slänger jag in en brandfackla här och önskar att Frölunda hamnar i KS, det minskar Leksands chanser att ta sig upp igen...
Det ska bli intressant att se hur laget formeras framöver. Många spelare är inne på sitt sista år och det är några av dem som inte är "sig själva" längre.
Frågan är, skall man fortsätta att satsa långsiktigt eller skall man förnya kontrakt med så många som möjligt och köra på i gamla hjulspår?"
Jag tycker att Brynäs satsar helt rätt när de söker i Allsvenskan som de gjort de senaste åren. Omsvängningen vill jag mena har skett här på HS där negativiteten gentemot Allsvenska värvningar tidigare har varit stor men nu efter några lyckade Allsvenska värvningar så vill många här ha fler Allsvenskar till Brynäs.
Inget fel att ändra sig utan snarare ett sundhetstecken tycker jag.
Förövrigt så är ju Boorken ganska mycket populärare nu än han var för ca ett år sedan.
Här en kille som inte kommer att spela i Borås nästa år-
| 1 | 27 | Brunnström, Fabian | Borås | LW | 17 | 20 | 14 | 34 | 16 | 32:7 |
Nej men nu tar du väl i lite väl mycket. ;-))
Leffe har väl aldrig varit impopulär här inne?
Låt se, hur lät det för ett år sedan?
AVGÅ BOORK !!!!!
JanT: Blanda inte in mig där :-))[img]www.65selander.se/div/boorken.jpg[/img]
BHC, BHC
Röda, Vita, Blå!
Kom igen nu vårat gäng
Å ta 2 poäng!
Suckarnas julafton här kommer en dyrkan...
[bild]www.65selander.se/div/boorken.jpg[/bild]
Det där skriver jag under på!
Aldrig fel att göra rent hus med klorin & svinto.
Vet du varför BIF alltid värvar från Allsvenskan?
Dom är ju så billllliiiigaaaa!
Se länk .
JanneT:Ta det med en moderatorerna,jag känner en av dem;-)
Bissett19: Du känner ingen och kommer aldrig känna någon. :-))
Förresten har du sett till Guran i stan ?
"Om Boork petar och fryser ut fler spelare, kommer det då att
materialiseras en drös nya bättre spelare ur tomma intet,
eller är det Boorks magiska taktik som skall få allsvenska
spelare att spöa klasspelare i de övriga elitserielagen?"
Magisk taktik?
"Om Boork petar och fryser ut fler spelare, kommer det då att
materialiseras en drös nya bättre spelare ur tomma intet,
eller är det Boorks magiska taktik som skall få allsvenska
spelare att spöa klasspelare i de övriga elitserielagen?"
Magisk taktik?"
Ja din magiska taktik verkar inte vara svårare än att komma med slutledningar gjorda med facit i hand...
Om vi tittar lite granskande på det som hänt under det senaste året så kan vi konstatera att:
- Månsson har fått ett rejält genombrott sedan Brynäs tog upp honom. Ett klart utropstecken.
- Att Bäckis fortfrande står för mycket av produktionen. Frågan är bara hur många mål som skulle gjorts om passningsmottagaren/avslutaren varit en "Hannula" istället för en "Hermansson".
- Att Spets har blivit snäppet bättre än förra säsongen, detta kan förstås bero på att han endast är inne och grisar/avlastar ca 8-9 minuter per match.
- Att backspelet fortfarande ger en gråa hår.
Man kan helt enkelt konstatera att Brynäs blivit ett stabilare lag som helhet men det är fortfarande långt kvar tills man är nöjd. Spelmässigt är vågdalarna är fortfarande för djupa och frekventa, speciellt på bortaplan.
För att knyta ihop det lite så handlar det absolut inte om "en drös" BÄTTRE spelare utan ett fåtal spelare som fått chans på chans match efter match. Trägen vinner som man brukar säga. Jag är ganska övertygad om att en kille som t ex Malmström hade fått ordning på grejerna han med om han getts samma förutsättningar.
Jag håller med på det mesta, men vill tillägga att i senaste bortmatchen i Karlstad så hängde Brynäs med bättre än FBK i den andra och tredje perioden, särskilt Bäckström-formationen la droppassar som gamla CCCP
och vid ställningen 4-3 till FBK så la Bäckis en så underbar passning till Jiri Bicek som missade öppet mål från en meters avstånd och istället kontrade FBK, där vände matchen. men backspelen kan ge lite gråa nyanser i håret även på en gymnasieelev som mig, men hellre ett Brynäs som spelar allt från halvtaskigt allsvenskt spel till SM-final-spel än det Brynäs som spelade innebandy under epoken Nokelainen/Persson/Kyrö/Jonsson. Boork har ändrat Brynäs tillvaro från total panik till tveksamt
Medicinen heter ingrepp på alla håll och kanter, och en stor del tålamod. Rom byggdes inte på en dag
Nej, det var kontringar och en del tama insatser i egen zon som bidrog till att Brynäs till slut förlorade matchen. Tama insatser som ledde till utvisningar och mål för FBK.
You can't win 'em all.. Men bättre skärpa i avsluten måste till.
Nej nu pluggar man ur och förbereder avfärden till LA. Går heta rykten att Linnea i Frölunds gb tänker bevista kvällens evenemang. :-)
Kul att se Boorken i studion och senare ikväll så dyker han upp på min efterfest ;-)
Det går också rykten om en streaking sent i dagens föreställning.
Äh, jag frågar rätt ut:
Är det Du som är den hemliga överraskningen, Selander :-)
Skall nogsamt studera dina förehavanden ikväll!
Idag listar AB de hetaste tränarna i ES, Boork på en hedrande 2:a plats. Ifjol har jag för mig att han låg sist vid den här tidpunkten.....
Vinden vrider och åsikterna med den.
Så har nu näste elitserietränare fått kicken,MIF Rödhökar kickar Osten Bergström,ny ersättare blir Dave King.
Det känns som att det ofta inte spelar nån roll vem som leder sådana lag men han är ju ingen Boork, Osten direkt.
Det var ju många borta idag då det varit landslagsuppdrag för några. Saknades idag gjorde Lavins, Hansen, Spets och Månsson.
Ang att dom andra lagena verkar förstärka till höger och vänster och det är tyst hoss oss. Visst var det likadant förra året vid denna tid? Sedan så förstärker väl många nu för skador och ett och annat botten napp ;-)