A proposito de nada
| 16.02 | 1 - 0 PP2 | Nybro | 2. GYNGE, Richard | |
| (13. MATTSSON, Mikael) | ||||
| 16.56 | 3 - 0 EQ | Almtuna | 2. ANDERSSON, Niklas |
Slutligen en liten notering; Pasi Saarela......Om han spelat i BIF hade det blivit enkel biljett på Finlandsfärjan. Slarvigt, hafsigt och okoncentrerat. Förmodligen svindyr i drift.....
Inte ofta han slarvar däremot brukar Karlberg vara nonchalant. Saarela hade ju anbud från flera ES klubbar ! Tycjer han har skött sig bra hiiitills!!
Bra i LIF var Green/Mikkola/Karlsson/Hägglund/Bergenström
Bland backarna tycker jag Huokko samt finnen och kanadicken med de konstiga namnen utmärkte sig positivt.
Masarna var dock rejält tillbakapressade mellan varven.
Låter bra att Hägglund spelat opp sig, Hockeyfostrrad i Ö vik som han är har man ju lite förhoppningar på honom !!
I Växjö är kedjan med Markusson/Romö/Hjalmarsson tung att möta. De tacklar så fort tillfälle bjuds och spelar verkligen frejdigt.
HUr som helst så tror jag det var viktigt att få vinna en svår bortamatch nu har det tagit poäng av SSk och Lakers Bara rögle kvar nu då!!
52 Saarela, Pasi Leksand RW 21 17 5 22
Jag är rätt övertygad om att Saarela inte skulle göra bort sig mot lag som Brynäs Timrå Mora eller Andra bottenlag i Elitserien heller :)
Saarela kan säkert göra fina mål.. mot Nybro eller Huddinge, synd att inte LIF spelar i ES, jag tror knappast ni hade haft en uns av en chans i Läkerolen.
Jag skulle tippa att Saarela är snäppet under... Spets vad det gäller spelfärdighet, jag skryter sällan, men det är ju inte klokt att påstå att LIF inte skulle göra bort sig mot sådana lag
jag är INTE imponerad av Leksand så långt i år
Lakers kunde lika gärna vunnit
Leksand Merda!
Så får nu Gynge sällskap av Linus Morin i Nybro.
"Linus Morin kommer vara utlånad till Nybro under perioden fram till den 10 december"
Det är väl det bästa för Linus med tanke på att hans chanser ökar att komma med i J-20 truppen till Vm senare i år.
Eller är det så att man tänker ta upp Jonte Carlsson eller rent av Götz eller Ellebo från J20?
Jag utgår ifrån att de inte hittat en backförstärkning på annat håll...
”Lill-Honken” i kassen – då vinner Lightnings
Det kunde ha blivit en svensk målvaktskamp mellan Johan Holmqvist och Johan Hedberg.
Istället blev det Johan Holmqvist mot Kari Lehtonen.
Den matchen vann svensken när Tampa Bay Lightning i natt besegrade Atlanta Thrashers med 3-2 efter förlängning.
-Ovanstående text är saxad från Aftonbladet, djävla amatörer!
Vart finns handlingskraften? En ny "fluga" med bomber eller?
GävleLasse: Postade detta i FBK's GB. Texkten är från FBK's hemsida i kväll.
andra pausen, som blev dubbelt så lång än brukligt, hände det tråkigheter i Färjestads tillresta klack då det enligt uppgift avfyrades smällare av någon sort på bortastå. Polisen kände sig efter ett visst tumult tvingad att föra ut hela klacken för personlig visitation. De fick dock återvända till läktaren efter kontroll. Tyvärr var det inte första gången FBK-klacken använde sig av liknande rekvisita. Hemma i Löfbergs Lila Arena har några idioter använt rökbomber på ståplats flera gånger.
Vikigt att Brynässupportrarna INTE tar efter dessa idiotiska tilltag.
GävleLasse: Har sakt det tidigare och säger det igen. Om jag ser någon som gör att Brynäs får böta eller liknande med att kasta Bangers, bengaler mm. Han/Hon pekar jag ut handlöst utan bedövning
Sorry hämtade fel länk ur minnet. Här är den [url=www.st.nu/sport/index.php?action=visa_artikel&id=601844]rätta[/url]
- Jag skulle hellre åka ur med Brynäs än vinna SM-guld med en annan klubb. Så är det bara."
Ändå är det Timråiter som hävdar att Sjöddas hjärta finns i Timrå.... sug på den Tallefjantar!
GävleLasse:
Intressant..Kan du berätta vilken/vilka Timråiter som hävdar att Tommy Sjödin har ett Timrå hjärta??
Eller är det något som du bara slänger ur dig för att skapa nån form av en debatt??
Du sa det själv: Barockt....
Jompe:
Nopp..Ser inget som i Dream teams inlägg som kan påvisa Lasses poäng..Du har missförstått Dream Teams inlägg..
Kan inte tänka mig att det finns någon Timråit som räknar med att Sjödin ska ha någon form av ett hjärta för laget Timrå IK..
En stor chans finns att han har ett hjärta för samhället Timrå med tanke på att han är uppväxt där..
Egentligen skulle det stå: "Nej, det är nog helt enkelt så att han ser risken som större att tvingas kvala med Brynäs än att kunna vinna SM-guld "med något annat lag". Jag hade lite för bråttom...
Om han inte fick hjärnsläpp och sade Brighton NÄR han menade Brooklyn...