A proposito de nada
Va! Hörde jag nån ropa mitt namn? Hallå! *ser mig omkring*
Gusten:
Ber om ursäkt. Han har nu fått sin tröja med de långa armarna, ligger nu ned på golvet, och ska inte besvära er mer.
Det ligger en knepig pryl i svärtad metall här, mekanisk på nåt vis. Är det er, eller hör den ihop med patienten?
Bästa hälsningar/Vårdarjouren
Att Molin skulle ha varit bänkad på grund av sitt misstag får mig lite konfunderad. Sjödda slarvade ju till det två matcher på raken som renderade i två väldigt kostsamma förluster utan att bli bänkad.
LHC fortsätter att övverraska negativt, spelar lika dåligt som BIF efter senaste uppehållet. Är GP's dagar räknade?
kvällens begivnhet efter den iskalla Portellon så var det matchen mellan FBK och HV var enl mitt tycke en underhållande match. ca 48h till stormen ökar i GB igen. Tror på 2-4 på torsdag tyvärr. Frölundas 1:a kör slut på våra.
Sen tror jag att Molins vila till stor del berodde på att han kanske är lite sliten för tillfället. Boorken är lite lurig och har nog rätt bra koll på när spelarna behöver vila lite extra. Tror det här var ett sånt tillfälle.
Att bänka honom enbart pga misstaget mot Modo håller ju inte, som du själv säger.
Jag kontrar med 4-2 till BIF. (6 raka vinster är j-ligt mycket)
Även dom har ju haft en del skador och annat strul, så lite kräftgång så här års är ju nästan mer regel än undantag för de flesta.
Känns isf mer som ett lyxproblem för deras del. Kapaciteten finns ju helt klart i laget och en torsk mot hemmastarka Modo kanske inte säger så mkt just nu.
Jag tror tvärtom mer på Timrå, när dom har hela laget intakt.
Modo känns och har alltid känts som ickevinnare när det gäller.
Är det på grund av flathet från Hockeyligan eller är det Brynäs ledning som inte gjort en stark markering nog?
Kontinuteten med "nivån" gäller tydligen inte bara domarkåren i sverige.
Det är väl bra att Färjestad får böta också även om det inte är så stora summor, FBK brukar ju få göra vad de vill i princip annars så detta är ett steg i rätt riktning...
Jo det säger jag ingenting om men det är väl bra att FBk får böta men 10 000 kronor känns som Kaffepengar.. Knallskott i en hockeyarena kanske inte är så allvarligt tydligen då !!
Vi har för närvarande 15 forwards i truppen och man tycker att t o m Aftonbladets journalister borde kunna räkna ut att fyra kedjor x tre forwards = 12 forwards, alltså måste några ställas över eller, som det heter, "petas".
det undrar jag, aporna kastade nämligen på oss
förbannade svin!
Då borde ju Bäckström bli bänkad Mot frölunda efter sin riktiga tabbe i egen zon när han passade en skelleftespelare så att han bara kunde göra mål, om "Bäckis" inte blir bänkad så säger ju boork mot sig själv!
Kan man tippa nått annat än 3-3 i morgon?
Tycker bara att huliganer kan ligga lågt, oavsett vilket lag de motarbetar.
Men att Luleå har petat sin svindyra finne, blev ett ynkligt liten notis i skvallerblaskorna. Det gäller att ta alla små tillfällen att försöka störa Brynässkutan.
Jompe: Boorken till HL idag:
"- Ove, som normalt är en av våra pålitligaste spelare, visade trötthetssymptom mot MODO, så jag tror att vilan gjorde honom gott, förklarar Boorken. "
Låter som om Ove får förtroende imorrn igen,eller?
Brynäs har ju en så bred trupp, i alla fall om man skall tro på dem här på HS som anser att Boork alltid gör rätt.
Hade Boork haft kontinutet så hade han t ex bänkat Sjödda som gav bort ett mål genom enormt slarv i 2-4 matchen mot Mora. Kort efter så slarvar han igen mot Luleå genom att slå en indianare.
Han säger att vi har en bred trupp, nåt som många här på HS högljutt håller med om. OM han nu har kontinutet så skall han även bänka Sjödin efter dessa två fadäser.
Niklas Bäckström har slarvat vid ett flertal tillfällen, det gjorde han även nu senast mot SAIK, när han lite nonchalant flippade över pucken rakt i gapet på en motståndare som renderade ett (med facit i hand) matchavgörande mål. Bänkad? Nej.
Elitserien döms efter nya hårdare regler mot spelförstörande moment, allt för att ge "lirarna" utrymme. Boork ger Molin en defensiv roll med restriktioner på "vad" och "hur ofta" han får spela som vi är vana att se honom göra.
Boork kanske borde bänka sig själv, han har vinglat med sena byten, fått oreda i båset så vi åkt på utvisningar för too many players, han har även gnällt till sig utvisningar, allt detta som gjort att Brynäs tappat sin offensiva kraft i ett antal matcher. På det så har han varvat med panikartade time outs och helt passivt stå å glo i båset.
Många verkar vilja få honom som en person som aldrig gör fel. Såna finns inte och med tanke på hur "högt i tak" han har på vissa spelare som t ex Daniel Johansson, Tommy Sjödin, Lars Erik Spets och Jonas Almtorp så blir man lite konfunderad.
Det skall bli intressant att se vad som blir av detta.
GävleLasse:
Boork ÄR inkonsekvent.
Han kanske tänker bli domare i sitt nästa liv?
Vad skulle han ha för anledning att bluffa om sitt motiv?
Molin har slitit hårt rätt länge med framförallt defensiva uppgifter. Nu såg han trött ut mot Modo och ett break ansågs göra honom gott.
Eftersom vi dessutom har många forwards så ansågs förmodligen bänkningen inte göra så stor skada, sas.
Hde det ex varit fråga om en mer anonym spelare i laget, så hade inte uppståndelsen blivit tillnärmelsevis lika stor.
Mao: bänkningen och motivet till densamma har överdramatiserats å det grövsta.
Som jag ser det så är det ju inte de isolerade misstagen i sig som varit huvudanledningen till Molins petning. Och då finns det heller ingen anledning att börja jämföra med många andras isolerade misstag och samtidigt vilja få dom bänkade, för att få ngn sorts form av rättvisa, sas.
Dålig moral innebär för mig att man slutar kämpa och börjar hänga med huvudet, s.k gamnacke.
Några sådana tendenser har vi väl inte kunnat spåra i någon större utsträckning i de matcher vi talar om. Tvärtom, så är det väl snarare så att moralen är det som gjort att vi i stället lyckats vända många av matcherna och några även till vinst.
Tycker du själv är inne på vad det ofta handlar om ("Aaah, vad skönt, nu leder vi"): Övermod i vissa lägen, kombinerat med slarv och brist på ödmjukhet.