1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 779447 inlägg · 7967 ämnen

Besviken


Besviken
Hur ska man sammanfatta Brynäs värvningar? Ett ord: Besvikelse. Det pratades om Norrena, Honken, vm-målisar, slovaker, Lasak... Det blev Horkona.
Det pratades om Jämtin, Mårtensson, Nemirovsky... Det blev Björn Danielsson och Peter Nylander.
Det pratades om Odyua, Fredrik Svensson och Gud vet vilka backar. Det blev Björck och Kupan.
Återigen blir det bara nödlösningar, enkla utvägar, fegspel. Istället för att värva nytt så binder man upp det gamla på ännu längre tid och laget kan bara bli sämre och sämre...

Sv: Besviken
Ford Prefect: En enda ytterforward har signats. Visserligen tror jag på Henrik Malmström - det är en av två, tre värvningar som jag tycker är bra - men en enda ytterforward till ett lag som behövde fyra...

Sv: Besviken
Ford Prefect: Ta del av Expressens redovisning av elitserielagens ekonomiska status så får du hela förklaringen till årets värvningar. Mot den bakgrunden är jag nu helnöjd med att vi fick ta över andra elitlags ratade spelare. Vi håller på att etablera oss som ett lag i nivån mellan Allsvenskan och Elitserien.

Sv: Besviken
Lilljanne: Och det är du nöjd med?

Sv: Besviken
Ford Prefect: Nej, är du?

Sv: Besviken
Lilljanne: Verkar jag nöjd?

Sv: Besviken
Ford Prefect: Nej, verkar jag?

Sv: Besviken
Lilljanne: *skrattar* Vi kan ju sitta här och gissa varandras känslor i all evighet utan att komma nån vart. :)

Sv: Besviken
Ford Prefect o Lilljanne: JAG ÄR JÄTTE NÖJD!!!!

Sv: Besviken
Ford Prefect: Jag tror du är lika missnöjd och förbannad som jag. Vi behöver andra spelare än dom vi köpt i år. Ingen seriös bedömare kan tycka annorlunda. Men när man ser vilken kalkonekonomisk verklighet Brynäs lever i är det en bragd att vi fortfarande lirar i högsta serien. Så länge vi är Elitseriens u-land kommer jag att vara skitglad så länge vi kan kvala oss kvar. Men nöjd? Knappast!

Sv: Besviken
Skulle någon av er kunna berätta lite mer ingående om era nyförvärv? Jag har inte följt med riktigt och efter att ha läst era känslor här så verkar det som om ni inriktar er på ytterligare en säsong i bottenskiktet.

Jag menar, det vore ju hemskt om inte westerlind skulle kunna komma upp till Övik för en rejäl holmgång i Kempis och en matbit på O'Learys.

Sv: Besviken
poffa: Om inte westerlind kan komma så kommer det nog några andra. Vi har ju MoDo–Brynäs två lördagar. 4 oktober och 13 december.

Sv: Besviken
Ulf Lindgren: Det är klart att jag kommer. Men holmgång tror jag inte så mycket på - efter krossningen i Kempis 30 december gick alla modoiter hem och deppade. Jag bodde hos Frisco och han ville inte ens ta emot en öl.

« · 286719

Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
Det är ju för fan komik att följa den här sidan
Fans har skrikit sig blå över att det dröjer innan nyförvärv presenteras
Brynäs presenterar ett superstarkt nyförvärv
Lite för starkt visar det sig för en NHL-klubb vill ge honom en ... | Läs mer
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)