Brynäs - Frölunda 28/2 - 2014
Redigerad kommentar
Nä, det bästa är att Sundlöv har stake nog att byta HC. Annars är vi illa ute nästa år.
Jajjen Ja,smärtsamt att behöva hålla med angående TJ. Men han verkar inte kunna hitta fram till ett pålitligt grundspel.
Ny coach och 2-3 backar bör vara prio 1 under silly.
KulaShaker: "Känns någonstans som om det INTE är Sundlöv som är den person som ska hängas. Materialet finns men motivationen saknas."
Håller med. De senaste två årens spetsvärvningar är tillräckligt bra för att laget ska kunna slåss på den övre halvan av tabellen. Bekräftas också av att Brynäs för första gången har resurser. Årets lag är det dyraste nånsin.
När laget spelar som ett "lag" har Rödin, Thuresson m.fl. varit landslagsmässiga. Men offensiven ser oftast ut att bero helt på enskilda spelares kreativitet och defensiven ser inte elitseriemässig ut öht. Att inte Jonsson fått förvarsspelet att fungera på tre säsonger är underkänt. Appelgren i Leksand hade ett av seriens sämsta försvar halvvägs in i säsongen. Idag har han styrt upp det till att ha ett av de tätaste försvaren i serien.
För andra året i rad har Brynäs bara att spela av serien och invänta silly season. Den viktigaste värvningen måste göras i båset.
brynäs08: Jag skojade ju bara lite. Det får väl ni som tar åt er tåla :-)
Jag vet att jag är gnällig på de som gnäller hela tiden, men olika åsikter håller forumet levande och intressant att läsa...
Välkommen t forumet!
Här i Gävle är ryktet att Roger Melin ersätter TJ nästa säsong, känns bra!
Nu vidare t Örebro...
Ja håller med dig i mycket! Backarna saknar helt någon typ av spelidé i uppspelsfasen, kan inte bedöma huruvida det är forwards som inte visar sig eller om det är backarna som inte klarar av det "enkla" att spela pucken på bladet på sin medspelare. Två saker kan jag säga iaf, vi saknar en backcoach och att till nästa säsong måste en ny headcoach in i båset! Hoppas den här säsongen är över snart! Orkar inte se fler matcher som igårkväll! Tack och hej!
Ni hoppas ju att Brynäs ska ta semester snart. Borde ni inte föregå med gott exempel och ta ut lite egen semester från forumet? ;-)
Vad är det för stolpskott som kallar sig för journalister på Gd/AB?
Inte vågar ställa jobbiga frågor till TJ när han står och ser ut förstoppad ut.
* Är Rödin skadad, för han håller knappt As klass.
* Varför är ni inte med från start i perioderna?
* Hur är det med Bertil?
* Varför klara ni inte backarna att ta enkla beslut när ni blir fast checkade i egen zon.
* Vad kan DU TJ göra för att vända matchbilden UNDER match?
Ingen verkar bry sig speciellt mycket över hans sett att leda laget. Eller hur lojt det ser ut lååånga stunder.
Utan Gundes tafatta försök att oattackerad lyfta pucken ur egen zon innan Starky sen släpper en billig retur vid 4-5, så tar vi sannolikt 1 poäng med chans på 2.
Allt känns inte fel men mkt grinar oss i ansiktet just nu. Tror på en bra insats och medflyt idag, Örebro har mött ett uppehållssömnigt Frölunda och hade tydligen maxflyt igår efter att ha varit rejält utspelade.
Jaha... Beskådat period tre i efterhand.
Ett lag i total motgång...
- Tre helt idiotiska utv i perioden...
- En överskattad målvakt visar sitt sanna jag...(?)
- Glas-Simon går sönder igen...
- Tappad tvåmålsledning...
- Dåligt flyt med domsluten...
- En senildement 90-åring i rullstol skulle göra det bättre än vissa brynäsbackar när det gäller att skjuta ut den lilla pucken utanför den blåa linjen...
- Inkompetent coachning. Ser inga motdrag när det brakar åt helvete. Jonsson har verkligen gjort sitt. Nytt blod måste in...
Det känns verkligen hur allt Brynäs gör blir fel just nu...
Redigerad kommentar
Tommy o Janne har inte uträttat något positivt sista två säsongerna och bör avgå.
Redigerad kommentar
Figren raka in pucken i mål efter att Starky blockerat i ett par sekunder, ingen åtgärd.
Även en solklar tvåa som man släpper när Djoos vänder bort Bäckman och blir neddragen. Med tanke på vårt effektiva PP i matchen så kan man med relativt god säkerhet säga att dom här två domarmissarna kan ha avgjort det hela.
Blir iaf en kul och spännande fight in i kaklet om direktplatserna till slutspelet, och det är väl heller ingen katastrof om man får gå den långa vägen sas.
Vi får stopp på dom i andra och har hygglig kontroll ändå, men så kommer dubbeltvåorna, där vi ändå kommer undan med bara 1 mål i arslet. Där borde Frölunda ha avgjort, något dom inte lyckas med vilket gör förlusten extra sur.
Starky halvdarrig och får tar på sig iaf två mål.
Domarna fullbordar den sura kvällen genom sin inkonsekvens, tyvärr.
Är det uppförsbacke så är det.
Viktigt att vi tar en trea i morron mot Örebro, annars kan tåget till en direktplats lämna oss på perrongen.
Man känner sig så maktlös. Så uppenbara misstag men genom enorm passivitet och ingen passion för laget så skiter det sig ikväll också. Aldrig ska man få fira... Var är diciplinen och kylan i 3e perioden? Hög klubba och 2+2, sedan en Slashing. Frölunda spelar i stort sett hela perioden i vår zon och Tommy stirrar... och stirrar... och stirrar. Men inget agerande. Och vad hände med Starkbaum?
Förmodligen säsongens största besvikelse, är så förbannad nu så jag vet inte vad. Skäms Brynäs... igen.
Har var klapp kass ikväll.
KulaShaker: Det som såg så hoppfullt ut inför tredje. Och sen utvisningarna som förstörde matchen. Ska inte klaga på domarna men det är alltid lika tragiskt att de inte kan vara konsekventa.
Fy fan...avgå någon.
KulaShaker: Varför spelar vi inte med denna energi från matchstart?

Redigerad kommentar