Brynäs IF – Färjestads BK #PlayIn
Snarare så att det är svårt att vinna mot Färjestad om man skapar mängder med öppna chanser, men är alldeles för ineffektiva.
Att skylla gårdagens förlust på två backar som spridit lite puckar är inte bara löjligt, det är dessutom okunnigt, would I say.....
Brynäs kom till spel med bara fyra seniorbackar. Och när två av dem, Oscar Eklund och Lukas Kilström, spred puckar till alla tänkbara adresser, blir det givetvis svårt att vinna mot Färjestad.
/Hans Abrahamsson
Redigerad kommentar
2. Vi fortsätter producera juniorer som levererar på shl-nivå.
Känns mao som att det är DU som är lättstött och ingen annan.
Välkommen tillbaka nästa säsong.
Om du ångrar dig ang medlemskortet, menar jag...😉
P.S. Glöm inte att riva medlemskortet också.
Om det nu inte redan är rivet...
honken21: Markan i nån annan klubb än Brynäs ställer jag mig mycket tveksam till att så blir fallet.
Riktigt surt igår, vi måste sätta chanserna och vi skapade tillräckligt för att vinna i SD, de fick en chans och tog den tyvärr. Ny match idag och jag vill inget annat än slå ut detta jävla pack!
Är Bulan smart llägger han hela pressen på FBK rent mentalt också.
De har inte missat ett slutspel på evigheter och vi har haft en skitsäsong och har egentligen inget att förlora. Alla vet det, men låt det bli officiellt via några snygga uttalanden också.
Discolight94: Kändes förjävligt igår (även idag) men jag tror fan att vi vinner idag för den känslan jag har idag har jag inte känt på länge!
Vinst 4-2!
Tror dock Markan kör på nån säsong till. Större chans att få hem Lindbäck!
Svårt dock när Felix ska in och få chansen!
Redigerad kommentar
I vissa lag verkar man spela med stora krämpor men i Brynäs verkar man inte ens få ha en snorkråka i näsan för att spela.
Sista matchen - bara att köra väl !!
Bertilsson borde de kunna tejpa.
Tycker vi gjort det bra nu i Play in, skadehelvetet som aldrig tar slut gör det inte lättare direkt.
Backarna som fått kliva fram nu har ju gjort det fantastiskt bra.
Ska till Karlstad ikväll. Tror det kan gå hur som helst...
Men ikväll kör vi över FBK!
Fbk i ledning på bortaplan är tufft för vilket lag som helst.
Fick ner farten på Brynäs i mittzon och kunde sen skapa snabba kontringar.
Tror vi har en bra chans ikväll då Fbk måste öppna upp på hemmaplan. Nycklarna blir tålamod, effektivitet och målvakterna.
Orkar vi?
Redigerad kommentar
Man får dessutom inte glömma att båda llagen har en lång bussresa i bagaget inför tisdagens match. Så det kan gå åt vilket håll som helst. Förhoppningsvis brynäs
Och på tall om skott... Scott måste kliva fram imorgon. Dags för honom att göra mål igen.
Jag har ändå svårt att kritisera Brynäs insats idag. Tycker det är jämnt skägg första två perioderna. Fbk börjar starkare och sen äter sig Brynäs in och tar över båda gångerna.
I tredje kontrollerar Fbk oss i 18 minuter utan att själva skapa sådär värst mycket.
I övertiden skapar vi 3-4 högkaratiga målchanser innan Fbk gör mål.
Det var liksom en match som kunde gått åt vilket håll som helst.. Tyvärr gick den på fel håll.
Vi är trots allt bara en vinst mot ett högst mänskligt Fbk ifrån att nå ett slutspel som inte ens fanns i min tankevärld när vi var 5 poäng bakom Leksand.
Mina tre stjärnor går till : Slovak,Lindblom och Brodecki.
skärpning tills imorgon!
Tror vi kan plocka ett sm guld inom en snar framtid :-)
Det är tydligt att Färjestad gick förbi Brynäs (och många andra) i samband med att Löfberg Arena invigdes 2001. De var tidiga med en modern arena och skaffade sig överlägsna ekonomiska förutsättningar gentemot konkurrenterna. Färjestad var bra även innan - men de hade även svaga år. Minns bland annat att de kvalade. När Brynäs knep sina guld 93 och 99 tror jag inte någon kommer ihåg hur det gick för Färjestad. Det var helt andra klubbar som konkurrerade om de gulden. Men om du vill intala dig att Färjestad har varit konsekvent bättre än Brynäs de senaste 30 åren så kan jag ju förstås inte stoppa dig från att göra det.
FBK har tagit ledningen mot oss fem gånger och vi har kvitterat. Tycker det tyder på att det finns en moral och fin energi i laget. Det bådar gott inför nästa säsong. Jag hoppas förstalinan blir intakt och sen kommer våra juniorer vara ännu bättre. Resten lämnar jag över till Bengtzén med varm hand.
Clarence: Färjestad har vunnit 9 guld. 1981, 1986, 1988, 1997, 1998, 2002, 2006, 2009 och 2011. Att de skulle ha varit konsekvent bättre än Brynäs i 20-30 år är rent trams. Klubbarna vann t.ex lika många guld på 90-talet.
Redigerad kommentar
För Brynäs verkar alltid den enda enkelriktade vägs ände heta Färjestad. Så trött man är på denna tradition...
Var det nerver som spelade in månntro? Det kändes som om FBK spelade smartare och mer disciplinerat än oss igår.