Brynäs IF- Frölunda HC 1/10-13
Kan ju delvis bero på ett mkt aggressivt och tufft motstånd idag. Såna här kvällar är det skönt med en vägg mellan stolparna, måste ha gett Rahm massor av självförtroende.
Såg jävligt tät ut, syns att han jobbat på den biten.
Angående backarna tycker jag att Bertilsson och Djoos spelar med alldeles för små marginaler för ofta. De kan mycket bättre båda två.
Fortsätter plussa för Jakobsson som jag tycker höjt sitt spel sen förra säsongen,där han ändå vart helt ok.
Bara komiskt att se dina desperata försök att dissa Rahm, som just gett laget möjlighet att vinna, trots att vi inte var värda poäng ikväll.
Ett alltför tamt uteförsvar orkade inte städa undan framför kassen, där tappar vi fullpoängaren.
Det ser du när du bänkar dig framför reprisen av matchen, jag lovar.
Kvittar man 3-2 målet mot alla gånger han räddade laget i matchen så blir ju ändå betyget mer än godkänt.
Jämn match där domarens nolltolerans mot Brynäs blir utslagsgivande poängmässigt då Frölunda får en annan bedömningsnivå.
Två exempel stör mig mest,
1.Figren som tillåts kasta klubban på Greg Scott i ett 2mot1-läge.
2.Crosscheckingen på Brodin i slutet, ett PP där och vi tar troligen alla poängen.
Tycker inte Brynäs gör någon direkt bra match ikväll, men vinsten känns rättvis.
Honken får gärna ta över spaden nu, mest för att det känns tryggare med honom. Oftast.
OK.
I så fall måste det ha varit den domare som man inte såg i bild.
Jag kollade på reprisen vid målet, för att se om den domare som
stod närmast (och senare signalerade för mål) höjde armen.
Jag kunde inte se att han gjorde det (men jag kan ha missat det).
Men det hade ju varit helt uppåt väggarna om inte det hade
varit en avvaktande utvisning.
Men vi kan i alla fall inte anklagas för att ha domarna på vår sida.
Som typ, Skellefteå. Där det räcker med att nysa på dem, så
får man utvisning.
Brynäs mörkade det ganska rejält ikväll i så fall. Väldigt mycket som måste bli bättre. Men det är ju långt kvar till slutspelet börjar.
Men, denna match var INTE bra. Var detta en engångsförteelse eller är det på gång en svacka??
Svacka kommer komma under säsongen, ifjol kom vi aldrig ur den, hur går det i år?? Tror ändå vi kommer klara en topp 6 och KAN ha bud på mer i och med att HV, FBK och Växjö floppar som dom gör!
Återigen en patetisk domarinsats.
Hur kunde Frölunda klara sig undan med enbart 2 minuter i denna match?
Crosscheckingen på Enterfeldt, strax innan Brynäs 3-1 mål, var väl
ett bevis på vilken nivå Frölunda fick hålla den här matchen.
Ingen avvaktande utvisning där vad jag kunde se.
Sen strax före de gjorde 3-3, var det ännu en Frölunda crosschecking
de släppte (på Brodin). Vi skulle ha haft ett 5 mot 4 läge med ledning
3-2 där. Tydligen är crosschecking inget de tar för längre.
Sen med denna nolltolerans mot slashingar.
Hur kunde de då släppa en Frölundaspelares fullsvingslashing,
mot Scotts ben, i andra perioden tror jag det var.
Nu orkar jag inte räkna upp fler situationer som domarna släppte.
Rahm var mycket bra fram till misstaget vid Frölundas 3-2 mål.
Men det gäller att vara bra en hel match, för en målvakt.
DavyDjoos:
Ja.... vissa här är väldigt duktiga på att just kräva.... undrar hur deras tillvaro ter sig i resten av livet.... den där lilla biten som INTE handlar om Hockey? Extra allt?
Rahm fixade 2 oförtjänta pinnar, inte 1.
Seså, iväg och kolla reprisen på matchen nu, den var faktiskt riktigt spännande.... :-)))
Hoppas han håller sig hyfsat skadefri. Tror dessvärre inte det, men hoppas.
Tror dessvärre att du kan ha rätt. Fascinerande typ av supporterskap.
Skönt att allt hans skjutande ger resultat. Märktes på träningen att killen är i form. Gunde, Thure och Djoos tränade sjukt mycket skott.
Det innebär att du inte är allt för nöjd med kvällens 2 poäng då? Rahm räddade ju faktiskt när laget ikväll.
Huge:
Två poäng är lagom.... Rahm som vägg o avgörande av Lauritz hade nog inte alla Brynäsfans klarat ;-)
Nu måste framförallt en del backar lyfta sig framöver.
Thure!!! Vår nya målspruta!!!
Nä, sett till matchen ska vi alla vara jävligt glada för två totalt OFÖRTJÄNADE poäng!
70 Rodrigues: Skitdåligt att tappa på slutet. Tycker ändå att det är en solklar tvåa ner i FHC:s zon precis innan 3-3. Men ändå...
SÅJA THURE!!!!!!!!!