Brynäs IF-Frölunda HC 6/11-10 Hockeyfesten
Skönt å se att NC visar vilket GENI han är när han kör tok HETA Dacke å Hansen i pp å i toppningarna.
Ska vinna den här matchen men som vanligt så står vi för alla negativa trendbrott.
Helt Ok anfallsspel men vi blir för ivriga när vi känner att vi är lite överlägsna framåt.
Kostade definitivt 3 pinnar idag och Frölunda är ju inte värda 1 pinne ens en gång, som jag ser det.
Dom gör det dock bra när vår gåvoverksamhet har upphört och efter att domaren dessutom gett dom en sista chans att avgöra, genom att plocka Jonsson när frölundaiten snubblar framåt i ivern att nå pucken.
Små marginaler igen och surt att bli nollade på det här sättet.
Svedberg tät och bra när han kom in.
Greiss kommer igen, ingen skugga över honom idag.
Tråkigt att gå in i ett uppehåll med en sån här torsk, men bra tillfälle att öva försvarsspel. Håller inte att göra såna här juniormisstag mot lag som Frölunda.
Nu hoppas man bara att Ekholm och Silfverberg kommer hem helskinnade från Karjala Cup.
Brynäs visar att man inte ska ha storpublik, man viker ändå ner sig!
SVAGT SOM FAN.
Kalas PP idag igen, hoppas Dacke å Hansen får spela alla non stop i fortsättningen..
Sen måste vi värva för det håller inte med vissa isdansare vi har nu!!!
FYFAN VAD FÖRBANNAD JAG ÄR!!!
sylf: Greiss får inleda sin ES-karriär med 2 frilägen mot SSK borta.
Därefter har han spelat upp sig markant men idag fick han nog lite flashbacks från den matchen.
2 frilägen innan han ens hunnit känna på pucken.
Löjligt att gnälla över hans insats så här långt.
Det som svider mest är att vi skänker 3 pinnar till ett Frölunda som är lite på G.
Problemet är att vi gör en bra match innan och nästa som i kväll så står vi på "0" igen. Firma "Glenn"var osynliga idag.
2 Skellefte 19 10 6 2 1 59-43 35
3 Färjestad 18 10 6 1 1 48-39 33
4 HV71 19 7 8 4 0 51-47 29
5 Linköping 18 7 6 2 3 43-36 28
6 AIK 19 8 8 1 2 49-48 28
7 Djurgårde 19 8 8 1 2 48-54 28
-------------------------------------------
8 Brynäs 19 6 8 2 3 57-67 25
9 Modo 18 6 8 2 2 46-46 24
-------------------------------------------
10 Timrå 19 6 9 2 2 51-62 24
11 Frölunda 19 5 9 2 3 39-54 22
12 Södertälj 19 5 10 2 2 48-59 21
Vi suger i PP, förr i tiden var PP som en hörna i Bandy. Vi hade vunnit galant om vi kunde förvaltat våra PP ikväll.
Brynäs PP är lite som MFF's hörnor, uddlösa. Fast i morgon kväll är jag lite rödkindad när jag firar SM-guldet
Istid.
14 Mattias Ekholm 21:39
20 Lars Jonsson 21:11
76 Dale Clarke 20:00
22 Jörgen Sundqvist 18:44
12 Andreas Dackell 18:20
8 Eero Somervuori 18:14
9 Niclas Andersén 17:33
16 Sebastian Lauritzen 17:10
18 Anton Rödin 16:21
33 Jakob Silfverberg 16:20
29 Magnus Kahnberg 16:05
39 Jonas Nordquist 16:05
24 Mads Hansen 15:54
15 Simon Bertilsson 15:38
19 Calle Järnkrok 15:24
31 Jonathan Granström 14:52
37 Alexander Sundström 09:50
13 Emil Sandin 09:01
3 Jonathan Carlsson 00:27
Känns så jävla tungt med en uddamålsförlust. Jag kan inte ge någon vettig analys av matchen eftersom jag hade Läkerol Arenas sämsta plats. Det jag kunde se på mediakuben var dock att vi hade ett bra anfallsspel och skapade mycket lägen, det var lite svårt att få dit puckarna.
Försvarsspelet var under all kritik, som vanligt.
Greiss är inte lyckosam i Brynäs, nu vill jag se Svedberg i kassen ett par matcher.
Det jag är allra mest arg och förbannad över är att Brynäsklacken förstör stämningen genom att förstöra takten HELA tiden!
Hockeyfesten har en härlig och fin taktkänsla och får med sig resten av arena - men klacken, dom ska minsann köra sitt race och förstöra hela skiten!
vad är det ni/dom inte fattar???
Om du är mer arg över takten i klacken än 3 tappade poäng
så är du bara att grattulera....
- Tycker det där låter som en bra motivering om han hade låtit honom stå kvar...
Tycker ledningen kring laget gör pajaskonst efter pajaskonst. Det här kommer att kosta...tyvärr...
Lägg av nu.
Fyllefestarna missade ju halva matchen,de första 5-7 minutrarna i varje period då var det helt tomt där,då var dom i baren och fyllnade till ännu mer.
Redigerad kommentar
bradberry: "Lyssna på CZ förklaring till målvaktsbytet och försök att analysera det. Totalt jävla idiotsnack kan man sammanfatta det. "Det var ett självklart beslut att ta då målen kom på frilägen etc. och han inte ens hade fått känna på pucken."
- Tycker det där låter som en bra motivering om han hade låtit honom stå kvar..."
Helt rätt av CZ att plocka Greiss av isen i det läget.
Greiss är nog så pass mkt proffs att han begriper att ett break i det läget inte har nåt med hans insats att göra utan mer ett sätt att bryta det negativa mönstret, ÄVEN om målvakten inte ska lastas för målen.
Samtidigt som ett byte gör att Frölundas positiva trend kanske bryts sas.
När en målvakt kommer så här snett in i en match trots att det kanske är utespelarna som stått för misstagen så är det väl mer regel än undantag att man byter keeper.
Kanske är bra att Greiss nu får ladda om lite grann under uppehållet.
Det har trots allt varit lite turbulens kring honom och även om han är ett proffs så har det säkert påverkat till viss del.
Om inte annat så borde det intensiva matchandet efter att ha blivit inkastad i hetluften på direkten, ha satt sina spår.
Det är väl toppen att dom spenderar pengar. Allt verkar ju handla om pengar i dagens läge!
Sen att brynäs gör 3 mål och ingen forward gör nått av dom känns ju så där :P
och Greiss frågan.. DET VAR INTE HANS FEL på målen, första är en styrning och de andra två är frilägen, what 2 do? men det är ändå bra att dom bytte för att väcka laget lite..
Dock måste Greiss fortsätta nästa match, Svedda släppte iofs bara förbi sig ett mål men fan vad darrig han var..tacka rödin att han är så bra på tennis ;)
Glöm inte bort att backarna och även forwards har ansvar i det faktum att BIF har släppt in många mål. Det är inte bara måvakternas fel. Tränarna har inte fått fram budskapet om speliden tillräckligt tydligt till spelarna. Till saken hör också att BIF har många unga spelare som till en viss del vägen för lätt och kanske i vissa lägen har tagit för offensiva eller fel beslut. Som jag ser det, har avståndet ofta mellan lagdelarna varit för långt.
Nu när Thomas Greiss har värvats måste tränarna verkligen se till att Greiss får en bra start d.v.s. att spelarna inte tror att allting är frid och fröjd när han står där bak.
Och vad hände mot SSK?
Man får hoppas på att det finns en kontrakt mellan varje enskild spelare och Cz befräffande speltid mot poäng - målproduktion eller någon annan typ av konkret mått för att kunna mäta spelares prestation. Sedan kan man ju följa upp prestationen och justera t.ex. speltider eller göra andra förändringar. Desas kontrakt kan t.ex. gälla PP.