Brynäs IF - Linköpings HC Onsdag 30/12-09
I övrigt, Hansen och Molin får ta på sig stora delar av förlusten, med individuella misstag. Två av dina egna lovers.. Fått nått av molin på siståne?..
Respekt, ungjävel!
Nej.. Tragiskt för Hansen, givetvis. Även att jag inte skriker över att vi missar hans kompetens på isen, långt ifrån oersättlig.. Men givetvis trist för Hansen..
Gurra88:
Det finns många sk spelare i dagens heta trupp man kan flytta på innan man plockar bort rutinen som numera nästan endast Ove står för.
Men du vill väl ha talanglös gnuggarhockey som alla andra nuförtiden...
What about Korpen?
Ser hellre delar av Sveriges framtid än delar av Sveriges förflutna..
"I övrigt, Hansen och Molin får ta på sig stora delar av förlusten, med individuella misstag. Två av dina egna lovers.. Fått nått av molin på siståne?.."
Nu lär du förklara dej?Hur kan du lasta Molin för förlusten?
Gurra88:
Om du hostar fram de slantar som behövs för att ersätta honom med en bättre spelare så... men det enda du har att komma med är att slänga in en tanig junior utan ES-erfarenhet i det här läget.
Är det lösningen?
Jävligt enkelt att sitta och kritisera spelare hit och dit när man inte behöver ta en sekunds ansvar för resultatet.
Efter säsongen blir det en ny bedömning om vilka som skall spela. Både Dackell och Molin vägs mot den bakgrunden som alla andra.
1-0 Hansen kladdar
2-1 Kahnberg kladdar
3-1 Mål i vårt PP där Hieta och Sundström stirrar puck.
4-2 Öppen kasse där Nordquist tappar pucken till Pikkarinen
Såg du matchen öht?
2. Molin tillsammans med, minns inte om det va sunkan är oerhört passiva i markeringen.
3. sista målet vägar han som en pinne i jämförelse med pikkarinen och bara faller..
Gurra88:
Du missar poängen.
Ett lag kan inte innehålla tjugo Rödin.
Molin har sin roll, Rödin har sin. Helt olika spelartyper, vilket skapar dynamik i laget om de används på det de är bra på.
Sen borde han förstås markerat svarten vid 2-1.
Det ska finnas plats för molin typen, men i såfall i en defensivt spelade kedja.. inte i andra som ska vara producerande.
I en andra ska det finnas plats för en sån som rödin, om man tillåter de spela sitt spel, tuta och köra, vilket inte tillåts i Brynäs..
Därför har Rödin inte fått ut max utan att han långt ifrån varit dålig..
Men vissa får mer chanser än andra så enkelt är det..
Däremot ställer jag mig frågande till varför man inte spelar med Berglind som back, då han ändå är en sån i grunden. Att se NC´s genidrag att peta in Hansen på backplats igår var rörande läskigt. jag tyckte synd om snubben, har nog aldrig sett en så virrig varelse på isen.
AVGÅ DUMLÖV!!!
Gurra88:
Spela och passa pucken.
Grundläggande.
Behöver du inte någon som kan spela och passa pucken i dina producerande linor?
Är spel och passning något man gör defensivt?
Rödin har potential men behöver framför allt lära sig att vara bra när allt inte skall gå i högsta fart (hela tiden). Han är för närvarande bara bra i högsta fart, men i hockey är man 4-6 man på isen samtidigt vilket kräver spel, passningar och en gemensam idé på isen.
Att åka fort hela tiden vinner man inga matcher på.
Att åka fort är en del av spelet.
Stora spelare kan tempoväxla. Både uppåt och nedåt i fart. Och med passningar och speltempo.
Där finns mycket att lära för de hårt gnuggande juniorerna. Och inte bara i Gnuggar-VM i Canada...
Absolut, men gör ju inget om han bidrar själv också.. till att skapa tryck, alternativt vara fysisk och skapa luckor för andra.. Molin är inget av de..
"Att åka fort hela tiden vinner man inga matcher på."
Handlar väl knappast om att åka fort, utan att stressa fram misstag , ta högt i banan, något juniorer oftast är väldigt bra på, när man kommer direkt från ett av de bättre lagen i j-20..
Funkar för övrigt skitbra i djurgården och är fantastiskt roligt att kolla på
Gurra88:
Oj, oj. Du har en endimensionell bild av hockey... det blir inga SM-guld här på ett tag, det märker jag det...
Skrikegårdshockey is the shit?
Det lär det inte bli på sätraåsen heller, inte de närmaste 400 åren.
Sen kan man ha tråkigt eller roligt i väntan på detta, titta på fartfylld kamphockey som lockar folk. Eller så kan man kolla på defensiv pisshockey som snart ingen jävel snart vill betala för.
HAHAHA.. Ja nu har vi verkligen framgångsreceptet för att vinna sm-guld.. 2020 om vi inte lagt ner föreningen innan dess..
Livsviktigt att ha i pp. Men som sagt Somervouri är den mest komplette spelaren i det avseendet vilket gör att han är så framträdande även i 5 mot 5.
sylf:
Den defensiva pisshockeyn vill nog bara ES-tränare se för att behålla jobben.
Frågan och svaren landar hos den som är ansvarig för hockeyverksamheten. Hur kommer det sig att så många klubbar tillåter skräphockey a la ES? Hur kommer det sig att Brynäs (Sundlöv) tillåter det?
Skrikegård tar varje tillfälle att lobba för sig själv som ny landslagstränare genom att försöka sänka Bengan i varje inlägg han gör.
Hur kommer det sig att utvecklings- och landslagschefen Boustedt helt går utan kritik?
En landslagstränare liksom en klubbtränare är en "förbrukningsvara" som är tillsatt på en visstidsanställning för att utföra ett jobb med ett visst innehåll under en begränsad tid.
Men Boustedt? Svensk hockeys framtids andlige fader, vad bidrar han med?
Huss:
Pucktransportörerna behövs eftersom det inte finns tillräckligt med smartness i spelet. Att åka med pucken eller dumpa pucken är ett fattigdosmbevis...
Att åka med pucken ibland eller att dumpa pucken ibland tillhör variationerna i spelet.
Det finns en hel del att önska om utvecklingen av samspelet på isen.
Sen tror jag även att hockeyn skulle må bra av att inte låta individens personligheter osv vara så jävla viktig. Sossetänket är en utopi i dagens samhälle och passade bättre in för 20 år sedan. Låt spelarna ha roligt(naturligtvis inom vissa ramar) och spela en hockey som folk vill se.
Skrikegård har rätt i sina sågningar av BÅG, likväl som Boorken har det. BÅG är en pajas som överlevt p.g.a ett OS guld som han inte hade särskilt stor del i. Han kunde ju inte ens förklara för Boork vad han har för hockeyfilosofi?? Svarade i en halvtimme och kom fram till att den var svensk.......
sylf:
Boustedt är helt anonym utåt. 10 år på posten snart?
Han slås väl bara av ordförande Mespropp när det gäller anonymitet i hockeyförbundet?
Det är väldigt enkelt att slå på Bengan. Säg att vi får den karismatiske Mårts istället. Blir det skillnad på hockeyn i ES då?
Boork och Wikegård gör det de är bäst på: Kritiserar andra. Jättebra, någon behöver göra det också för dynamikens skull.
Men vem skapar något nytt? Och resultat?
Boork och Wikegård? Jorå...
sylf:
Precis. Och vart hör du den diskussionen?
Loob sitter på den enda aktiva nyckeln till framtiden: utredningen om ES framtid.
Tyst som i graven i övrigt.
Beklämmande.
Och vi som skall leda utvecklingen...
Det har varit väldigt tyst kring Mellqvists tiggarresa till Moskva. Det om något borde ge indikation. Om ryssarna är smarta så bjuder de råttorna på allt för att på det viset underlätta för Loob.
faceoff:
Nä, vi har säkert bättre utbildade ledare nu än för tio år sedan.
JVM-guld tog vi redan 81 så det är inget nytt...
Hur kommer det sig att klubblagen samtidigt inte vinner mot blåbärslagen i Europa?
För dåliga juniorer?
För oskicklig hockey?
Vem tar ansvar för det?
Svenska Hockeyförbundet?
Hockeyligan?
Spelarfacket?
Klubbarna?
Utvecklingschef/landslagschef Boustedt är en nyckelperson. Ut ur dimman?