Brynäs IF - Luleå Hockey 15/1-15
Håller Tommy på och bli en zombie? 😟
Nåja, presskonf. i alla fall.
SHL Play
Så skaffa dig en EGEN åsikt och låt oss slippa ditt jävla TJAT om att "erfarna och kunniga" tränare minsann kan bättre.
Redigerad kommentar
Att matchningen av spelare som vi läktarcoacher kan uppfatta som märkliga, kanske inte är så märkliga om man hade känt till tränarens förutsättningar och tankegångar nere i båset.
Så länge vissa tjatar om hur felaktigt tränaren matchar utan att själv ha varit i närheten av ett bås så kommer jag att tjata tillbaka om hur felaktigt det är att tvärsäkert snacka om sånt man inte begriper eller är insatt i.
Och DÄR har du precis vad den här sidan är till för.
Att vanliga supportar och hockeyintresserade skall vädra SINA åsikter UTAN att nåt smartass sitter och ältar att tränaren alltid vet bäst.
Är det så svårt att förstå?
Och varför skulle matchningen med PaW och Blomman vara så långsökt, då båda bl.a har bra spelförståelse och säkert även andra fördelar som en tränare ser men som du och jag av naturliga skäl INTE alltid ser?
Problemet är ju att en erfaren och kunnig tränare ALLTID vet bättre än du, jag eller vilken annan random läktarcoach som helst härinne. Det kommer du inte runt, hur jävla mkt du ältar och vädrar dina åsikter om vad det än må gälla.
Sen skulle det ju inte vara fel om det blir isproblem i matchen också, så att de får spola om en massa gånger.
Sen som lök på laxen så går matchen till straffläggning. Det blir då nytt rekord i antalet straffomgångar och matchen är inte slut förrän strax efter midnatt.
Tvingas sen Skellefteå ta buss till matchen mot oss.
Ja då har vi kanske en bra poängchans.
Redigerad kommentar
Om inte straffläggning hade funnits så hade vi legat före Djurgården på målskillnad.
Med Holmqvist i laget, så blir han den åttonde målvakten som vi kommer att ha ombytt till match den här säsongen. Och om han får spela så blir han den femte. Kan det vara något slags rekord för elitserien/SHL?
Hoppas inte Washington såg Djoos mål i kväll.
För då står vi väl snart där med enbart 5 seniorer på backsidan igen.
Svinaktigt beteende som vanligt från NHL.
Att ta över spelarna till AHL.
Hoppas det här äntligen får de styrande inom svensk hockey att börja ta i med hårdhandskarna mot NHL.
– Sweatt! Vilken match, vilket oflyt. Livstidskontrakt.
– Starkbaum! Kommentar överflödig.
– Djoos! Han har äntligen vaknat.
– Slovak! Vilken stabil bjässe. Tack, BZ!
– Wallace! Fixa permanent övergång till nästa säsong!
Jävlar vad skön seger. Riktigt, jävla skön.
Huge: Vad i mina meddelanden motsäger det du skriver? Att TJ har grund för och kan motivera sina uttagningar, ja det får vi verkligen hoppas.
Min spontana känsla när jag ser att han plockar in Blomqvist och PaW i boxplay numero uno var toknej. Helt enkelt för att de känns som våra sämsta forwards defensivt. Den känslan besannas när jag nu går in i statistiken och ser att Blomqvist har sämst plus/minus i hela laget, -9, och PaW har tredje sämst (bara brorsan sämre) av forwards med -5.
Jada min vän, tänk om coachandet vore så enkelt ändå.
Rent spontant är det första jag tänker: en spelare som har dåligt plus/minus i 5 mot 5 kan mkt väl vara mkt bra i spelformen BP, som kräver lite andra färdigheter sas och där spelet till 99% bedrivs i egen zon och runt kassen.
Har du dessutom nån koll på hur mkt istid Blomman och PaW får i just BP, eller är det också en spontan känsla som säger dig att dom är inne på isen i varje BP?
Min känsla att du inte tänker speciellt långt och enbart går på plus/minus i allmänhet har iaf definitivt besannats iom ditt senaste svar.
Känns det som att TJ är på rätt spår med BP?
BP-spelet återspeglar nog bara hur det sett ut överlag den här säsongen, mkt upp och ner.
Redigerad kommentar
Bengtzén i Sportexpressen:
"– Almtuna har varit tillmötesgående och "Honken" kände att det skulle bli kul att komma tillbaka. Till en början är han back up till Bernhard Starkbaum, säger Stefan Bengtzén."
Som jag trodde: Björn Danielsson och Almtuna tog ett klokt beslut och satte sig inte på tvären, trots att dom säkert hade fått mer pengar av Malmö för Honken.
Är väl heller inte osannolikt att vi får se en utlåning av ex Nörstebö till Almtuna relativt omgående, som kompensation...
Huge: Slutsatserna du drar av mina meddelanden är fel. Fortfarande hoppas jag att TJ har goda grunder för sina uttagningar och givetvis inte bara tittar på plus/minus. Han har mycket mer statistik och videoanalyser att gå på. Just därför hade jag fortfarande frågat honom om jag kunnat. Men visst måste jag som supporter kunna lyfta min känsla och fråga om andra supportrar känner samma sak, utan att ha frågat TJ?
Citera gärna var någonstans jag skrev att Blomman och PaW är inne i varje BP. Jag konstaterar att i ett boxplay i gårdagens match så startade dessa två. Med min magkänsla är det illa nog. Känslan är att de är våra sämsta forwards i defensiven.
Plus/minus är en sanning. Det är inte smickrande att vara inne på flest baklängesmål i spel 5 mot 5. Särskilt då vi vet vilka grova markeringsmissar som framförallt Blomqvist har gjort. Blockerade skott är något annat man kan titta på. Jag ser ingen logik i att man trots detta skulle vara BP-expert "för att 99% av spelet bedrivs i egen zon". Inte minst eftersom Brynäs 5 mot 5-spel till största del just bedrivits i egen zon den här säsongen. Sen vore det väl synd att säga att PaW och Blomman är våra starkaste spelare framför målburen.
Däremot ser jag också att det finns en fördel. De som spelar i fjärdekedjan och har minst speltid i 5 mot 5 är ofta pigga i benen. Min bild av TJ säger att det kan vara sanningen. Men i mina ögon väger de andra bitarna över.
Om jag inte tänker speciellt långt, gör långa utläggningar och analyser, innan jag skriver ett inlägg i detta forum? Ja, där lägger jag mig platt. Tror du och jag har lite olika syn på supporterforum helt enkelt.
Redigerad kommentar
Jag uppfattade det som att du rent spontant var så förvånad över att dom spelade så ofta i BP, vilket jag själv inte har märkt.
Utöver detta så kan jag tänka mig att deras spelförståelse i defensiven också har spelat in, även om dom (likt många andra) gör sina misstag i form av bl.a markeringsmissar då och då.
Sen var det kanske inte specifikt spelet framför kassen jag avsåg, där är det väl backarna som ska hålla rent, utan mer spelet som överlag försiggår just "runt" kassen där också forwards uppgifter och positioner ingår.
Sen vet jag inte om man måste ha olika syn på supporterforum bara för att man uttrycker sig lite olika, vad gäller längd och innehåll i inläggen?
Det ligger nära till hands att TJ inte har den kompetensen som du vill göra sken av att han har.
Är det nån som skyllt allt på Enterfeldts frånvaro, eller....?
Det ligger nog mer till hands att skylla på din sedvanliga tro att allting bara måste bero på EN enda sak och inget annat.
Som att en back är helt värdelös för tid och evighet bara för att han råkat slå ett felpass på träning i C-hallen, typ....
Sen var det väl mer ett exempel på en konkret sak som i princip kan utgöra en kompensation för Honken sas.
Dvs att man kommit överens om att kompensera Almtuna på nåt annat sätt, antingen i spelarväg eller nåt annat.
Huge:"Danielsson och Almtuna tog ett klokt beslut och satte sig inte på tvären, trots att dom säkert hade fått mer pengar av Malmö för Honken."
Honken lär ju själv ha bestämt var och om han skulle säljas.
Nej, det är andra orsaker...