Brynäs IF - Skellefteå AIK KVARTSFINAL😃
Huge: www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/internationellt/nhl/article20454379.ab
tre poäng av Johan Larsson inatt, han blir nog kvar i Nordamerika även nästa säsong.
Vad gör man inte för att slippa komma till Helvetet....😃
Och nu talar vi vikingatid, när runor ristades.
Alla känner väl till den berömda runstenen i Järvsta, som alla Gävles skolelever nån gång säkert har besökt på nån historielektion.
Där står som bekant:
"Tigern och Tordur, Hessels söner ristade denna sten till minne av alla kommande segrar mot Warulfven, Styvben Starke och andra fiender. De stupade i strid på Sätraåsen, frid över deras minne"
Mkt man fick lära sig i grundskolan i Lillhagen...👊😃
Redigerad kommentar
Ett gammalt och vedertaget ordspråk som är ristat i sten.
Ni har ett helt annat tempo i kroppen än Saik som inte spelat på en vecka . Det kommer ni utnyttja idag.
GAAAAAAAAME DAAAAAAY!!!!!
Tips vinst 3-2 sudden
Bellman på kylning: CHECK!!!
Redigerad kommentar
SM-finaler: 10."
Not bad. 😄
Haha så säger riggen samma sak minuten före. 😑
Redigerad kommentar
Hej, tänkte bara höra om det är någon som vet varför Aftonbladet skriver följande? Tycker det låter rätt, ologisk? Eller har jag missat något alldeles uppenbart:)
SM-guld: 13.
SM-finaler: 10.
Tårarna rinner bara utav tanken att vi inte längre har kvar denna gud..
FORZA BRYNÄS !!!!
Chris11: Känner jag det här forumet rätt så kommer det inte vara lika glada miner om 24 timmar. 😂
Och till alla andra som inte kan åka upp, betala en symbolisk matchbiljett till fansens spelare. Jag kan inte åka men slänger in 300 spänn som hjälp inför nästa nybygge!
någon kanske kan lägga upp swish nr?
Annars är backsidan den som Bz behöver jobba mest med. Kilström får han ta sig en funderare på och Eklund har varit ojämn. Djoos lämnar och Slovak är ett osäkert kort. Däremot har vi ändå en ryggrad med Andersén, Bertil och Sunkan (hur mycket man nu kan lita på honom). Nörstebö? Vågar vi satsa på honom? Som han spelat hittills sedan hemkomsten från Mora har han faktiskt varit lysande. Jag skulle tro att Bulan och Petter får vara ganska delaktiga i vilka spelare dom vill ha kvar.
Lite barmarksträning så de får några kilon till så...
Är imponerad av Nörstebö sen han kom tillbaka.
Två fysiska forwards som även kan göra mål bredvid Enterfeldt vore fint till nästa år.
Och behålla Scott och Sweatt vore trevligt.
Huss:Det känns som att vi har för många spelare som liknar varandra för mycket.
Vi behöver rollspelare. Det första som måste in är en klockren Djoos. Att stå på blå och få igenom 25% av skotten och missa mål på de få skottförsök han tar klarar vilken junis som helst.
Jag vill ha en Salmelatyp. En back som ständigt hotar med sina välplacerade skott från blå uppblandat med ett ba spelsinne som ser när man ska skjuta hårt, förstyrning eller slå ett längre pass över centrallinjen..
Tillbaka till forwards..
Vad gör vi av Ollas nästa sässe?En tanke jag har är att PaW o PoW behöver en mer mångsidig och framför allt målfarlig redjelänk- Tvillingarnas utveckling har varit väldigt positiv under Bulan. Så Ollas kanske skulle passa bra som tredjelänk där?
Enterfeldt känns som en klockren center i en kedja som matchas hårt mot motståndarnas leading line. Kanske tillsammans med Manny och den som ersätter Brodin.
Vad som händer med Oscar Lindblom får vi se. Finns det en risk att Flyers vill ha över honom till AHL?
Sen har vi Brodecki.. ujuj.. Bulan har lite att jobba med och det känns som att vi kan få rejält med konkurrens om platserna nästa säsong.
Slovak har varit ett fantastiskt tillskott nu på slutet. Har axlat både Andersen och Bertilssons mantel på ett makalöst sätt.
Djoos är säsongens flopp på backsidan, han har en grym teknik och blick för spelet men har blivit långsammare än far sin och hela vistelsen i Nordamerika verkar ha gjort honom en sämre spelare. Sticker han över till AHL igen sä lär hans karriär gå i stå, men frågan är om vi vill ha ett sånt osäkert kort kvar?
Det kan vara att han inte är mogen uppgiften mentalt nu när mentorn Gunde är borta.
Grova indianare kommer han fortsätta med. Det följer med spelstilen, riskerna. Samt att det till viss del kanske sitter i hans gener...😃
Huss: Tycker inte att Brodin vart en 2a lina spelare då han i sitt spel är för ensidig och behöver riktiktigt bra spelare runt sig för att leverera.
Det som MÅSTE till är starka backar, se bara på Slovak vad bra han gjort det med kassa förutsättningar.
Att se Djoos nästa sesse i laget hoppas jag slippa då han inte vart i närhetetn till att vara varken PP back eller ledaren han bör varit med all tid i PP bl a.
Tim ser jag gärna att dom behåller en spelare som växt under resans gång och var den enda som stått upp mot bla Tollefsen mfl. Och agerat proffsigt.
Dessutom är vi i behov av minst en tekare av rang och en oöm köttspelare som kan fövandla Tollefsen/Hedman mfl till vårdpaket.
För duttandet framför vårat mål måste upphöra bums, det ska göra ont att stå där och psyka målisen.
Skulle absolut vilja ha tillbaka Rohdin i laget men jag säger bara att han förutom kämparanda och jävlaranamma har ett begränsat spelregister.
Vi skulle kunna ha en fjärdekedja som jagar livet ur motståndarna och där skulle han passa in.
Tar vi tillbaka Rohdin så hamnar hans "light" version Mannberg på bänken.
Lindström: Håller förvisso med men...
- Rohdin är en spelare för 4e kedjan och gör kanske 10 poäng på en säsong.
- Brodin är en spelare för 2a kedjan och gör runt 20 poäng per säsong.
De är ungefär jämngamla men Brodin är större och bättre.
Widde som tidigare nämnts har ungefär samma poängsnitt som Brodin men är mindre fysisk. Sen skall vi nog vänta med att ersätta individuella spelare innan vi vet hur hela bilden ser ut.
Jag utgår ifrån att hela linan Brodin, Wallace och Nordan försvinner. Vi lär alltså behöva en duktig center samt en fysisk forward som går direkt mot mål utan att passera sarghörnet först. Men därefter är det helt öppet.
Bratwursten: Risk för det. Lika optimistisk låter han inte i Expressens artikel, "helt bekväm" med läget i Buffalo var han i alla fall inte. "Får se vad som händer i sommar"...
Tycker egentligen att vi redan har några Johan Larsson-typer i laget, skulle på sätt och vis hellre se en fysiskt stark tekare.