Brynäs IF - Skellefteå AIK KVARTSFINAL😃
Lesky: Finns hopp om att få tillbaka Andersén, Bertilsson och tillochmed Ollas under matchserien, iallafall enligt Aftonbladet.
www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/brynas/article20449213.ab
Redigerad kommentar
Huge: Garpen har gång på gång misslyckats den senaste tiden. Ogenomtänkta DIF-nyanserade grodor har hoppat ur munnen på honom.
Att SAIK skulle vinna matchserien med 4-1 är väl en ganska ok gissning. Så tippar jag också. Chansen som vi har, som jag ser det, är att vi kan stjäla matchen ikväll. Kan vi sen tvåla dit dem hemma kommer det bli mentalt jobbigt för dem.
Tar de första matchen tror jag vi är chanslösa. Jag tror gärna fel dock.
Carl Lejonkräk: Japp det är starkt men så jävla bra hemma är vi ju faktiskt inte!
Gött att kunna njuta av titta på kvartsfinalerna men man vet ju hur det blir man sitter och sliter sit hår och vrålar ändå! :-)
70 Rodrigues: Garpen gav oss heller ingen chans mot FBK men vi vet ju hur det gick.
Vi slog Luleå borta med bulan, tog poäng mot SAIK borta och Slog FBK borta gånger två i play in plus att vi är grymt bra hemma. Jag tror nog att SAIK får jobba en del för att slå ut oss.
Huge: Ska vara ärlig och säga att jag kommer känna mig nöjd om vi skulle kunna ta iallafall en match och sedan hålla siffrorna nere, detta är inte för att trycka ner Brynäs.
Det är en skräll om inte skellefteå vinner SM-guldet och det komfortabelt.. Åtminstone i min mening.
Redigerad kommentar
Vi är ett helt annat lag än det som SAIK mötte i grundserien under TJ, framförallt försvarsmässigt.
Att det kommer att bli en förhållandevis lätt matchserie för SAIK återstår att se.
Stor risk att Garpen får stå där med dumstruten, om inte neddragen över öronen så iaf en bit ner över ögonen.
Skellefteå–Brynäs 4–1
Trots att Brynäs överraskade och slog ut ett uddlöst Färjestad i Play in finns det ingen chans i världen att Skellefteå ska förlora mot Brynäs. SAIK har fem noll i matcher under grundserien och kommer garanterat att plocka isär Brynäs defensiv så det står härliga till. Det här blir en förhållande lätt matchserie för regerande mästarna.
Låter mer som en sedvanlig drömbild från Pettisbif....😊
honken21: Mm tror han blir kvar i Nordamerika om inte annat kommer Förmodligen KHL och Schweiz rycka i honom också men även flertalet SHL klubbar med starkare ekonomi än vår, bara hoppas han har lite klubbhjärta för Brynäs isåfall.
Johan Larsson är en fysisk spelare och en bra tekare? framförallt på SHL nivå.
Bratwursten: Risk för det. Lika optimistisk låter han inte i Expressens artikel, "helt bekväm" med läget i Buffalo var han i alla fall inte. "Får se vad som händer i sommar"...
Tycker egentligen att vi redan har några Johan Larsson-typer i laget, skulle på sätt och vis hellre se en fysiskt stark tekare.
Huge: www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/internationellt/nhl/article20454379.ab
tre poäng av Johan Larsson inatt, han blir nog kvar i Nordamerika även nästa säsong.
Vad gör man inte för att slippa komma till Helvetet....😃
Och nu talar vi vikingatid, när runor ristades.
Alla känner väl till den berömda runstenen i Järvsta, som alla Gävles skolelever nån gång säkert har besökt på nån historielektion.
Där står som bekant:
"Tigern och Tordur, Hessels söner ristade denna sten till minne av alla kommande segrar mot Warulfven, Styvben Starke och andra fiender. De stupade i strid på Sätraåsen, frid över deras minne"
Mkt man fick lära sig i grundskolan i Lillhagen...👊😃
Redigerad kommentar
Ett gammalt och vedertaget ordspråk som är ristat i sten.
Ni har ett helt annat tempo i kroppen än Saik som inte spelat på en vecka . Det kommer ni utnyttja idag.
GAAAAAAAAME DAAAAAAY!!!!!
Tips vinst 3-2 sudden
Bellman på kylning: CHECK!!!
Redigerad kommentar
SM-finaler: 10."
Not bad. 😄
Haha så säger riggen samma sak minuten före. 😑
Redigerad kommentar
Hej, tänkte bara höra om det är någon som vet varför Aftonbladet skriver följande? Tycker det låter rätt, ologisk? Eller har jag missat något alldeles uppenbart:)
SM-guld: 13.
SM-finaler: 10.
Tårarna rinner bara utav tanken att vi inte längre har kvar denna gud..
FORZA BRYNÄS !!!!