Brynäs IF - Skellefteå AIK KVARTSFINAL😃
Tycker att det är befriande med Bulan :)
"Jag är mer säker nu på att vi kommer att slå ut Skellefteå än innan"
"Vi är bättre i 50 minuter"
Ser fram emot en kommande PK med Bulan och Grin-Olle!
Framförallt brodin som sänkte pesonen å sevc, den sistnämnda körde han rätt igenom å han flög som ett bananskal.
Synd på sitt sätt att han droppar nästa säsong.
SHL Play
Det är ju minst lika viktigt att domaren blir avstängd.
Han har ju inget att skylla på (mer än ren feghet).
Det hade ju varit mer trovärdigt om han påstått att han drabbades
av temporär blindhet i just det ögonblicket, än den förklaring han
gav nu.
Så jävla LAMT av Brynäsarna att tillåta en så feg grej.
Kihlström? Får han förnyat kontrakt så vet jag ibte vad jag gör. Korvgubben på övre etagen i Gavlerinken r bättre.
Kan man inte göra mål framåt så får man inte bjuda på mål bakåt.
Redigerad kommentar
70 Rodrigues: Till viss del sant, men vidhåller att svensson var riktigt bra idag, vi hade några fina avslut som kunde resulterat men han kom upp stort..
Nu ska jag inte berömma Saiks målvakt mer dock.....
Irriterande match på många sätt ikväll. Pungslag, en gråtande Pesonen och onödigt slarv. Hoppas det blir bra tryck i Gavlerinken på lördag.
Skrubben: Noterar att Sjöberg som sett bilderna känner sig säkrare än Abrahamsson på Sportbladet.
"Pontus Petterström högg Anton Rödin mellan benen efter en tekning och ena huvuddomaren stod tätt intill, men agerade inte.
Brynäs skulle haft med sig en femma där, helt klart. Det är inte ofta man ser ett sånt agerande så pass tydligt och jag blir inte förvånad om man kommer titta på den situationen i efterhand."
Domaren med #3 ska ju definitivt inte vara domare mer i den här
matchserien. Oavsett vad de bestämt på förhand.
Gör man bort sig så där, och sen kommer med en bortförklaring
som en femåring. Då ska det få konsekvenser.
Domarna är så pass välbetalda att de inte ska kunna lalla omkring med
ett frikort mot all form av dumhet.
Redigerad kommentar
Inte första gången Skellefteå spearar mellan benen. Minns att en kille i gnaget blev brutalt spearad bakifrån på samma sätt av Jimmie Ericsson i en slutspelsmatch.
Givetvis utan bestraffning.
Brynäsgubbe:
"Petterström spearing, eller åtminstone försök till spearing, på Anton Rödin. Jag har inte sett klockrena bilder där, så det överlämnar jag till Situationsrummet. Av det jag sett är det ett misstänkt matchstraff eller åtminstone 2+2+10, men jag har svårt att se att det blir någon avstängning i efterhand."
Ok, kan köpa att det inte är en spearing....men skulle "Slashing the pung" vara en mindre företelese???
Råkar vi vinna på lördag kommer det låta att Brynäs kan ta det här.
Redigerad kommentar
Tycker laget har rätt inställning och gör mycket bra idag ändå. Ingen perfekt insats. Men detta ger mersmak inför mötet i Gävle.
Ta dom satans på lördag ,
bifhjärta:
Ska Skelle ta det här så lätt som dom flesta tror (untertecknad inkluderad) så måste dom spotta upp sig i alla fall 2 eller 3 hack.
Fan, efter det här blev jag POSITIV!
Annars är jag nöjd.
Djoos kommer aldrig bli något tyvärr. Denna matchserie blir inte heller så lång. Men ser 3 matcher till med glädje