Brynäs IF - Skellefteå AIK KVARTSFINAL😃
VAD HETER BRYNÄS MÅLLÅT? Den de spelar när de gör mål
Måste fan veta de boys, så någon vänlig typ kan väl skriva de? ;)
Huge:Det får visa sig. De verkar ha gjort sig av med en energitjuv en timme innan match. En klar signal till laget att det är hårt arbete som gäller.
Det vore en lagom motståndare till Leksand ;-)
Fast visst vore det liiite skoj om Leksand ställdes mot Mora i en matchserie. ;-)
Lyckas dom bli trea efter en bedrövlig inledning där dom varit uträknade, så kan dom få mkt energi och kraft av det.
Tror iaf att det här scenariot är bättre för deras del än om dom hade brisat igenom serien obesegrade och varit jättefavoriter i nästa steg.
Kvitterat i Malmö.
Rögle ser ut att vinna mot Löven, vilket ger Malmö en jättechans på playoff mot Leksand om man slår Mora...
Och Rensfeldt assisterar Liljewall till 2-0 för Rögle mot Björklöven.
Många f.d brynäsare inblandade i slutstriden om vilka Leksand och Modo får möta...
Kan bli en otroligt intressant serie att beskåda... :-)
70 Rodrigues:
Jaja, det kan jag tänka mig.... en äkta lallare röker inte nånting! ;-)
70 Rodrigues:
"Fuck Skellefteå, Öhlund och den andra jävla lallaren"
Suck, aldrig får man va riktigt glad.... här har jag gått runt o vart lite stolt över att ha blivit kallad ja-sägare, lallare m.m. bara för att jag inte gillar när Brynäsrelaterade saker blir hånade här på HS.... Nu jämför du mig alltså med en halvblind, köpt domare i norrland? Fattar inte vad ni äter där nere i skåneland.
Tycker Nordans vara eller icke vara är lite halvknepigt. Beror väldigt mycket på hur Bz resonerar angående de andra centerplatserna.
Om nu Djurgården är intresserade av Eklund tycker jag vi bör hitta en lösning så de kan ta över honom.
Kilas.. just nu ser jag inte hur en förlängning vore bra för varken Kilas eller Brynäs. Han har backat i utveckligen både defensivt och offensivt hos oss.
Tips: 4-2
Huss: Absolut, så kan det vara.
Jag kommer dock inte gråta om Nordan försvinner direkt.
T.ex. FBK har ju värvat spelare som Hedman och Tolle i princip enbart för deras fysiska egenskaper i samband med ett slutspel, speciellt bra hockeylirare i en grundserie är de inte.
Sen handlar det kanske i Nordans fall om rutin också. Han vet vilka egenskaper som måste tas fram i ett slutspel.
Huss: Det här med att vissa spelare höjer sig i slutspel kan vara intressant att diskutera.
Kan ibland också vara så att spelare är osynliga under stora delar av grundserien för att sedan höja sig mycket i slutspelet i jämförelse med hur de spelat under grundserien, med det sagt behöver nivån för den delen inte vara särskilt hög.
Då blir vissa spelare hyllade som sådana som tänder till när det verkligen gäller och höjer sig då det hettar till. Tycker man ibland istället kan vända på frågan och ställa sig frågande till varför dessa spelare gjort en så svag grundserie istället? lätt att bli förblindad.
Handlar om kontraster, därför man lägger märke till dom tydligare också.
Men jag har vissa farhågor att han inte kommer mäkta med Bulan-hockey under en hel säsong. Oavsett om Nordan är kvar eller ej så skulle vilja se ytterligare en center.
Och som CL säger: oron för att Nordan inte ska hänga med i Bulans hockey verkar vara helt obefogad, då det ser ut som att tvingats jobba hårdare med bl.a skridskoåkningen och att det dessutom verkar ha gett resultat.
Hängde med mkt bra igår, och då mötte vi ändå ett bra lag med högt tempo i sitt spel.
Sven Sewage: Kul att du som utsocknes sätter fingen på detta problem. Skall twinsen ha som medspelare:
1) En grinder som öppnar ytor för dem?
2) En måltjuv som tar vara på de chanser de skapar?
3) En smart center som gör att kedjan blir halvt hopplösa att markera i sina rörelser och snabba kortpassningar?
F.ö. så kanske du märker att Lindgren fortfarande är borta efter Lindholms vårdslösa tackling. Frågan är om han kommer tillbaka till hockeyn mer...:
Huvudtacklingar måste börjar straffas mycket, mycket hårdare.
Powerfade: "Frågan är om Nordan passar för hockey "Bulanstyle". Den hockey man vill spela kräver ju hög åkfrekvens och start&stopp. Inte glida runt och göra bandysvängar."
Nordan tycker jag har fått ett jättelyft sedan Bulan anlände faktiskt och han åker tiktigt mycket skridskor numera. Jag ser honom gärna kvar i laget en säsong till.
Själv tycker jag att damp-tvillingarna Westerholm var era två bästa spelare igår. Tyvärr måste dessa dras med SHLs, eller kanske hela hockeyvärldens, ofarligaste spelare. Det är liksom att sätta de två bästa offensiva spelarna i BP1. Men det är bara att tacka och ta emot.
Nu är vi uppe i varv efter vårt långa uppehåll. Ni kommer att måsta göra er bästa match för säsongen om ni ska ha skuggan av en chans på Lördag, det är vad jag tror.