Brynäs IF - Skellefteå AIK KVARTSFINAL😃
70 Rodrigues:
Jaja, det kan jag tänka mig.... en äkta lallare röker inte nånting! ;-)
Kan bli en otroligt intressant serie att beskåda... :-)
Och Rensfeldt assisterar Liljewall till 2-0 för Rögle mot Björklöven.
Många f.d brynäsare inblandade i slutstriden om vilka Leksand och Modo får möta...
Kvitterat i Malmö.
Rögle ser ut att vinna mot Löven, vilket ger Malmö en jättechans på playoff mot Leksand om man slår Mora...
Lyckas dom bli trea efter en bedrövlig inledning där dom varit uträknade, så kan dom få mkt energi och kraft av det.
Tror iaf att det här scenariot är bättre för deras del än om dom hade brisat igenom serien obesegrade och varit jättefavoriter i nästa steg.
Huge:Det får visa sig. De verkar ha gjort sig av med en energitjuv en timme innan match. En klar signal till laget att det är hårt arbete som gäller.
Det vore en lagom motståndare till Leksand ;-)
Fast visst vore det liiite skoj om Leksand ställdes mot Mora i en matchserie. ;-)
VAD HETER BRYNÄS MÅLLÅT? Den de spelar när de gör mål
Måste fan veta de boys, så någon vänlig typ kan väl skriva de? ;)
Lunchställe på en lördag känner jag kan bli problem.
Piggen är väl stängt på helgen och churchstreet...har det öppnat vid lunch?
Nian då, men i trökigaste laget.
Brynäslegenden:
I närheten av torget är ett ställe med mexicanskt käk, vet inte vad det heter men maten är god!
Peja:
Kommer inte riktigt ihåg namnet, men det låter bekant. Dom har en stor totempåle i trä som prydnad!
konstigt att vi inte lyckats samla in över 500k om MORA, ja, Mora har samlat in över 500 000 till deras fansens värvning.
Men det jag hoppas på är att det är några företagare som vill vara med och bidra. Varför inte liksom? Hejar man på em klubb å har stort resultat så bör man ju kunna slänga in några lappar märkta med 1000 ;)
Visst har Molin och Dackell gjort väldigt mycket för Brynäs som spelare, men å andra sidan har Brynäs gjort mycket för de också. Jag tycker inte att föreningen har någon skyldighet att ha dessa livstidsanställda.
Molin och dackell gör ju inte ett skut vad jag vet, hoppas på att kontrakten går ut lagom till nästa säsong.
Peja:Detta är ett aber. Allt detta "han har ju gjort så mycket för Brynäs". Visst de har gjort massor. Båda har varit med och bidragit till 2 SM guld vardera. Men har de gjort det idéellt? Nej. Det har fått väldigt bra betalt för att ha varit med och bidragit.
Vi (fansen och föreningen) kan och har hedrat deras insatser och gör det fortfarande. Men måste denna "tacksamhet" alltid rendera i att de blir anställda av Brynäs och får någon halvt obskyr roll i föreningen? Jag tror att det är fel. Dels för att de går in i rollen som "såna som gjort mycket för brynäs på isen" och inte för att de är väldigt duktiga på det området och kommer in med många fräscha idéer. Och dels för att man får känslan av att man skapar en roll bara för att hitta nåt som kanske kan passa vederbörande.
Skall Brynäs ha råd att hänga med de ekonomiskt "dopade" lagen i budgivningen på spelare så måste man spara in på annat och det här området är det första.
När det gäller Molin och Dacke så kan de ju coacha våra juniorer fram tills deras kontrakt går ut. Sedan kanske kommunen eller hockeygymnasiet vill anställa dem, vad vet jag.
Har jag fattat rätt att Skellefteås enda skadade/sjuka spelare i dag är Petterström? Han som förmodligen blir avstängd idag. Med det flytet kan Skellefteå aldrig förlora en match. Nånsin. Är dom sponsrade både av kommunen och djävulen?
Peja: Att ha anställda som kan hockey och Brynäs är ok men självklart måste de ha en riktig arbetsuppgift annars är det jäkligt oprofessionellt. Jag hoppas Brynäs lämnat den nivån för länge sen.
Redigerad kommentar
Nästa stopp: Sthlm C, byte t buss
Stannar därefter: Gavlerinken