Brynäs IF - Växjö Lakers 28/2-15
« Föregående · 1667035 · Nästa » Till forumet
Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 28/2-15
Forsberg 1978: Samma här faktiskt...men blev helt svart nu efter första perioden
Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 28/2-15
Zappaholic: Joodå, i Rossas bakvända logiska värld funkar det nämligen så, att han först sitter och ojar sig över hur jävla uselt lag vi har, för att sen dra slutsatsen att vi därför borde kunna gå ut och tokdominera mot lag som Växjö.... :-)
Märks att det är två lag som vill spela hockey, och det gäller att se upp med Växjös kvicka spelvändningar. Inte mkt till uppspelt styrspel så här långt iaf, däremot ett par tvåor som vi skulle haft och som domarna förstås släpper. Minst 2 crosscheckingar i ryggen vid sarg plus en hakning på Kilström från Lundh mitt framför näsan på domaren.
Sen tar man en tveksam tvåa för slashing när en smålänning inte orkar hålla i sin klubba.
Jaha, och medan jag skriver så får vi ett nytt BP. Förmodligen ännu ett tveksamt domslut...
Märks att det är två lag som vill spela hockey, och det gäller att se upp med Växjös kvicka spelvändningar. Inte mkt till uppspelt styrspel så här långt iaf, däremot ett par tvåor som vi skulle haft och som domarna förstås släpper. Minst 2 crosscheckingar i ryggen vid sarg plus en hakning på Kilström från Lundh mitt framför näsan på domaren.
Sen tar man en tveksam tvåa för slashing när en smålänning inte orkar hålla i sin klubba.
Jaha, och medan jag skriver så får vi ett nytt BP. Förmodligen ännu ett tveksamt domslut...
Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 28/2-15
rafalski: Andersen duttar istället för stt vara rejäl, vips 0-1
Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 28/2-15
munkas: brukar vara skillnad på ett lag i absoluta toppen och ett lag som krigar för sin överlevnad. Du verkar förvånad?
+ 2
Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 28/2-15
bifhjärta: Så går det när man slänger in lite skitpuckar mot mål.
+ 1
Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 28/2-15
Zappaholic: Kvittering, och det blev knäpptyst från munkas och Rossa....
Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 28/2-15
Huge: Synd att inte du dömmer varje match för då skulle BIF ha 5-10 mer PP per match.
+ 1
Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 28/2-15
Rossa: Precis. Och om du skulle spela när jag dömer så skulle du sitta i båset ca 50 minuter per match för gnäll....
Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 28/2-15
Huge: Leksand spelar fem mot tre i en minut och sen ska de ha fyra min ytterligare pp
Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 28/2-15
Zappaholic: Som vanligt då.. Hur kan man missa den trippingen på lakers då....
Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 28/2-15
Forsberg 1978: Brukar väldigt sällan gnälla på domarna men där missade de ju en solklar utv. Surt!
+ 1
Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 28/2-15
Haha...
En solklar tripping på Wallace när han får klubbladet under sin skridsko.
Det sker återigen mitt framför näsan på domaren, som gör washout.
Senast mot HV fick vi väl minst 2 utvisningar för exakt samma förseelse som man nu friar för.
Kan inte med bästa vilja i världen påstå att vi haft flyt med domsluten direkt...
+ 3
Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 28/2-15
31 utvminuter för Frölunda. .som vanligt i FUSKLäxsand. Patetiskt
+ 1
Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 28/2-15
bifhjärta: Matchstraff iofs men Lyxfällan har haft fler pp än FHC trots att de är utspelade.
Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 28/2-15
Huge:
Vi tycks alltid drabbas av domare som lider av selektiv blindhet.
Och av någon anledning tycks blindheten alltid uppstå när motståndarna
gör en förseelse mot oss.
Växjö skulle åtminstone haft ytterligare 4 utvisningar i den här matchen.
+ 1
Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 28/2-15
Zappaholic: Domaren kommer säkert att be om ursäkt efter matchen, som han i Leksand - Brynäs gjorde efteråt. Domarna tenderar att göra grova misstag som gynnar Leksand.
+ 2
Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 28/2-15
Huge:
Det skulle vara väldigt trevligt att få en förklaring kring hur domarna tänker i situationer som vid trippingen.
Han står en meter ifrån men väljer att inte ta den. Varför? Han kan omöjligen inte se den eller? Måste fatta ett snabbt beslut? Ja, men det håller inte som förklaring i den situationen. Det är bara jävligt dålig kvalité på dömande som jag ser det.
Det skulle vara väldigt trevligt att få en förklaring kring hur domarna tänker i situationer som vid trippingen.
Han står en meter ifrån men väljer att inte ta den. Varför? Han kan omöjligen inte se den eller? Måste fatta ett snabbt beslut? Ja, men det håller inte som förklaring i den situationen. Det är bara jävligt dålig kvalité på dömande som jag ser det.
+ 2
Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 28/2-15
bifhjärta: Kom igen nu! Nu borde matchen igår sätta sig i benen på Växjö.
+ 1
Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 28/2-15
Zappaholic: Skaplig tryck!
Men shit vilken dålig utdelning vi har på våra bra perioder
Men shit vilken dålig utdelning vi har på våra bra perioder
+ 1
Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 28/2-15
Vuollerim: Ja, speciellt med tanke på den känsla jag har: att domarna har börjat bli lite extra vaksamma på just det man nu missade: spelare som inte slår utan mer stöter sin klubba/klubblad mot motståndarens skridskor och försöker få det att se ut som otur och att motståndaren kliver på klubbladet.
Sist mot HV var domarna extra vaksamma och tog också ett par tvåor för det man nu helt plötsligt släpper.
För som du säger: verkar osannolikt att domaren inte sett det hela, med tanke på hur bra placerad han är.
Även om det ibland iofs kan vara en fördel att befinna sig lite längre ifrån situationen och inte helt nära, då man har bättre överblick en bit ifrån.
Sist mot HV var domarna extra vaksamma och tog också ett par tvåor för det man nu helt plötsligt släpper.
För som du säger: verkar osannolikt att domaren inte sett det hela, med tanke på hur bra placerad han är.
Även om det ibland iofs kan vara en fördel att befinna sig lite längre ifrån situationen och inte helt nära, då man har bättre överblick en bit ifrån.
« Föregående · 1667035 · Nästa »