Brynäs IF - Växjö Lakers 28/2-15
Blomman: 36 senaste matcherna, 1 mål, betydelselöst i Globen
Clarence:Se SnowKings inlägg, han sammanfattar läget på ett bra sätt.
Ett kval hade inte varit någon fest, fel år att åka ur. För övrigt hoppas jag fusk klarar sig och enda anledningen till det är att det gynnar Brynäs ekonomi.
Clarence:
Att anpassa sina uppfattningar/önskningar efter verkligheten.
I augusti hoppades jag på en topp4-placering med ett spännande slutspel som följd.
Ett antal skador senare (bl.a. på ett par viktiga rollspelare), dåligt spel och förlustsviter som kunde sänka vem som helst, så har med Bulans inträde en förändring i taktik och attityd en stor förändring kunnat skönjas. Brynäs är inte slagna på förhand utan kan slå vilket lag som helst i serien........ och därmed
ja, också jag är glad/nöjd med en 9-10-plats. Skall f.ö. bli kul och spännande att se resten av säsongen..... när det var som mörkast och kvalseriespöket stod runt hörnet var det inte lika kul.
Förutom nytt kontrakt är det flera saker som glädjer inför avslutningen;
Westerholmarna fortsätter vara heta.
Starkbaum får göra en riktigt bra match.
Vi vinner trots att vi inte gör en vidare bra match.
Bulans timeouter har varit väldigt bra och lägliga – bra coaching!
Finns tamejfan inget som är roligare än när man ser Brynäs på plats när dom vinner!
Det ska bli intressant att se hur detta faktum påverkar spelarna. Fortsätter man att mala på säsongen ut för att göra det man kan för att få Luleå i Play in, eller kommer vi få se ett Brynäs som spelar av de återstående matcherna.
munkas:"Underbart! Nu kan man släppa den här jävla säsongen!"
Nu börjar säsongen skulle jag vilja säga, jakten på till en början Luleå har inletts.
Jösses...
Norberg bloggar om Västerås och KHK..Liiite skillnad på AS och SHL är det nog ändå...
Redigerad kommentar
Nä fy fan inte glädjas något här inte.
Huge: jag är ju en som gnällt ordentligt på tvillingarna...jag hade fel ;)
jäkligt skoj att se dem nu! Härligt med nytt kontrakt 👏
Starky tillbaka och gör en kanonmatch, lika viktig här som Honken var mot Luleå.
Som jag förutspått så har det tagit nästan en säsong för tvillingarna att anpassa sig till SHL, tack för de värvningarna Sundlöv.
Alla som gnällt och velat ha bort dom kan sätta på sig dumstrutarna och ställa sig i skamvrån ett tag.
Att det nu har lossnat för dom beror nog både på att man härdats samtidigt som man nu under Bulan/Petter får spela lite mer AS-hockey sas, istf av den mer styrda varianten som TJ förespråkade.
Tror fan jag ska ta mig upp till Hovet på tisdag, även om det tar emot att åka över Lidingöbron och dessutom via inträdet bidra till Djurgårdens ekonomi.... :-)
bifhjärta:
Det är bland annat för att matcherna mot Leksand väcker starka känslor som jag vill ha dom kvar. jag tycker att en fullsatt Gavlerink och ett derby är bra mycket sexigare än en halvtom arena mot Rögle.
Barnen kan verkligen flytta fokus!😆😆
Skål på er Brynäsvänner!
Zappaholic: Naturligtvis så hade jag fel för jag hade en enkel 2:a på VF!:-(
Hade ju varit för mycket begärt att vinna på detta! Men huvudsaken är ju att Brynäs vann och det värmer så inni helvete!
Redigerad kommentar
Utan någon trixande med pengar . GRATTIS ALLA BRYNÄSVÄNNER! !!!!
Liksom.
Jag: Brynäs vann.
Jamie: Jag vill köra tunnelbana när jag blir stor.
😂😂😂😂
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
På tisdag går vi för att skaffa hemmaplansfördel i finalen mot Djurgården.