ES-premiär 13/14 Läxsand-BRYNÄS, det Allsvenska återtåget!
Redigerad kommentar
EskilstunaLasse:
Ja... många rejäla närkamper över hela banan. Ser bra ut inför fortsättningen. Väldigt skönt att börja med 3 poäng..... serieledare just nu ;-)
Oavsett så märks det vilken klasspelare vi har i Nokelainen, var väl inblandad i samtliga mål som det kändes.
Hårt jobb från Ollas, Rödin, Brodin, Sweatt och Scott, var det verkligen Brynäs vi såg på isen och inte Luleå?
Stabilt backspel överlag, Kilström visar bra pondus.
Men som sagt: svårt att bedöma vår insats pga det bleka motståndet idag.
Ändå bra spel för att vara en premiär.
Tväst:Ja Brynäs spelade upp sig rejält efter den bleka inledningen av matchen. Jag gillar att många spelade på gränsen och delade ut mycket stryk.
Bäst idag var nog i alla fall Ollas...
rafalski:
Godkänt till slut.... om än ett par mål för lite kanske. Men premiär mot ett taggat Leksand är väl inte det lättaste.... såg ju oxå väldigt tafatt ut i första.
Bra fart på Sweatt, Brodin o Rödin, borde vi få nytta av längre fram. Ganska tryggt bakåt, men LIF hotade inte så många gånger. Hyffsat positionsspel i PP några gånger.... kan bli bra längre fram.
Det kommer nog att ta en del matcher innan jag fullt ut kan lyssna på regelanalyser av Sanny "bentackling" Lindström.... men han hade ju rätt om Enterfeldts bröstvärmare på Ryno.
Bäst idag: Laget Brynäs
Sämst idag: Leksand, Wikegård och Granqvist.
Tväst:
Sveattigt värre men nu känns de bra :)
70 Rodrigues:
Skrikegårds Leksandsribba har slaknat betänkligt jämfört med första perioden...
För många jon på barnen igen för LIF.
Underbart, eftersom att Leksand inte an göra någonting själva så måste domarhororna ge dom lite hjälp. Dom såg tydligen inte huvudtacklingen i momentet innan :-(
Fan, 1600 är tidigt för en match tycker jag som vill dricka några öl till.
Tur att Petter begriper sig på hockey iallafall.
Rumpelstiltskin:
Bra förklaring av Sanny..... endast interference på Enterfeldt!
Skönt att se en av våra snipers leverera på direkten.
Wikegård svamlar om huvudtackling, trots att han har tillgång till flera repriser som visar att Enterfeldt mer eller mindre står rakt upp och ner och stöter samman med Ryno.
Pinsam analys, när han i övrigt varit klockren.
Riktigt rättvist när vi dominerat perioden stort.
Thuresson levererar och det är viktigt.
Nu släpper vi inte taktpinnen i tredje så ska det gå vägen.
Gillar skarpt vårt tuffa backspel, ska göra ont att sticka in näsan framför Honken.
Älskar Thuresson! Vilken jävla passion den killen har! Det bästa hittils är när han firade 1:målet framför leksands klacken!
In your face!
Fan vad gott. Leksand är klasser sämre än Brynäs i andra perioden. Tänk om Brynäs hade 1 eller 2 målskyttar av rang.
SH:
Harju spelade väl inte så mycket? Nån som hörde nåt snack om det? Eller bedömde bara T J att de andra förtjänade mer speltid?