Final
« Föregående · 1823928 · Nästa » Till forumet
Sv: Final
pjåtor: Ja trots att man somnade förbannad igår kväll. Och vaknade förbannad imorse, så känns inte Brynäs sämre än Hv.
Det hjälper nog att Gunde går ut och säger vad han tycker, det sätter en annan press på alla spelare.
Brynäs har varit bättre än Hv i tre av fyra matcher.
Detta ska absolut kunna vinnas.
Jag är faktiskt ganska lugn, det måste till en jävla insats av Hv om dom ska vinna över Brynäs.
FORZA BRYNÄS❤️❤️❤️
Det hjälper nog att Gunde går ut och säger vad han tycker, det sätter en annan press på alla spelare.
Brynäs har varit bättre än Hv i tre av fyra matcher.
Detta ska absolut kunna vinnas.
Jag är faktiskt ganska lugn, det måste till en jävla insats av Hv om dom ska vinna över Brynäs.
FORZA BRYNÄS❤️❤️❤️
+ 6
Sv: Final
Brynäsgubbe: Behöver inte vinna två i rad i Jönköping, räcker med match 7 om det blir en match 7.
+ 5
Sv: Final
Brynäsgubbe: Vi vann ju två i Scandinavium, varför skall vi inte kunna vinna imon? All press på HV, vi får se till att ha minst två måls ledning inför sista, det är då de är bra....hänger som vanligt på målvakter och backarnas beslutsamhet...målgörare har vi gott om :) Tror Zabbe och Ikonen hänger puckar i nät imon
+ 2
Sv: Final
Sista tankar om Zaborskys utvisning.
Det är ju uppenbart att HV71 spelarna startar trashtalket eftersom man kan se att deras bås är redo omedelbart på att reagera på Zaborskys skrik. En HV spelare attackerar ju också Z fysiskt direkt vilket tydligen är tillåtet. Ännu mer komiskt är det att domaren är så snabb att ta tag i Z och tydligen tycker det han gör är så hemskt att han måste hindra honom att göra high fives med Brynäs bänk tom. Vet inte om jag NÅGONSIN sett någon blivit hindrad av en domare på det sättet.
Bulans reaktion är däremot sund och bra: "Ingen har dött av det där, släpp det nu"
Det är ju uppenbart att HV71 spelarna startar trashtalket eftersom man kan se att deras bås är redo omedelbart på att reagera på Zaborskys skrik. En HV spelare attackerar ju också Z fysiskt direkt vilket tydligen är tillåtet. Ännu mer komiskt är det att domaren är så snabb att ta tag i Z och tydligen tycker det han gör är så hemskt att han måste hindra honom att göra high fives med Brynäs bänk tom. Vet inte om jag NÅGONSIN sett någon blivit hindrad av en domare på det sättet.
Bulans reaktion är däremot sund och bra: "Ingen har dött av det där, släpp det nu"
+ 5
Sv: Final
Bratwursten :
Samtidigt är nog svartabörsenhajarna sluga. När dom såg att det blir final tecknar dom nog medlemskap för några hundra så dom får förtur. Sen handlar dom järnet..
Samtidigt är nog svartabörsenhajarna sluga. När dom såg att det blir final tecknar dom nog medlemskap för några hundra så dom får förtur. Sen handlar dom järnet..
+ 2
Sv: Final
Bratwursten :
Ja, eftersom det inte fanns några biljetter i morse så borde det ara medlemmar... Tyvärr
Ja, eftersom det inte fanns några biljetter i morse så borde det ara medlemmar... Tyvärr
Sv: Final
Horace76c: Känns som att det inte är ett maximerat system, men alla trogna säsongskortsinnehavare har ju biljetter till alla matcher, det är viktigast att den biten fungerar, tycker jag. Förhoppningsvis får strulet fler att köpa säsongskort framöver. Då kommer lägstanivån på publiksiffrorna att höjas.
+ 11
Sv: Final
Bratwursten :
Pinsamt att det ska kunna bli så här.
Max 4 biljetter så kan man ändå köpa 32.
2017 kan man tycka att ett bra biljettsystem borde vara utvecklat.
Det är ju inte direkt raketforskning.
Bra produkt brynäs betalar för....
Pinsamt att det ska kunna bli så här.
Max 4 biljetter så kan man ändå köpa 32.
2017 kan man tycka att ett bra biljettsystem borde vara utvecklat.
Det är ju inte direkt raketforskning.
Bra produkt brynäs betalar för....
+ 1
Sv: Final
Forsberg 1978:
Fick samma gula meddelande kl 10.05 på bärbara datorn som jag hade uppkopplad via telefon. Började köa där typ 9.20.
Plattan började jag köa nånstans där vid 20 i 9, som jag körde via bredbandet.
Nog bara sjuk tur att jag fick och inte du...
En biljett ståplats borde nog gå att få tag i till på torsdag..
Fick samma gula meddelande kl 10.05 på bärbara datorn som jag hade uppkopplad via telefon. Började köa där typ 9.20.
Plattan började jag köa nånstans där vid 20 i 9, som jag körde via bredbandet.
Nog bara sjuk tur att jag fick och inte du...
En biljett ståplats borde nog gå att få tag i till på torsdag..
Sv: Final
Forsberg 1978:
Tycker fan det är lite skandal att det kan bli såhär.
Ny kommer en massa svartabörsen biljetter komma ut...såå jäkla dåligt
Tycker fan det är lite skandal att det kan bli såhär.
Ny kommer en massa svartabörsen biljetter komma ut...såå jäkla dåligt
Sv: Final
Bratwursten :
Samma här, kollade sittplats först men där var det tji...
Chansade på ståplats och fick 4 jag med !!!!!
Fy fan vad skönt
Samma här, kollade sittplats först men där var det tji...
Chansade på ståplats och fick 4 jag med !!!!!
Fy fan vad skönt
+ 2
Sv: Final
Bratwursten : Hur fan lyckades du???? Jag fick inga biljetter trots att jag stått i kö över 1 timme
HELVETEEEEEEE
HELVETEEEEEEE
Sv: Final
Forsberg 1978:
Mm, är banne mig mer nervös nu än i går, 5 minuter kvar... Håller alla tummar, (åt er också)
Mm, är banne mig mer nervös nu än i går, 5 minuter kvar... Håller alla tummar, (åt er också)
+ 1
Sv: Final
Forsberg 1978:
Sätraåsen är en rullstensås, det är bara att gräva på... = )
Sätraåsen är en rullstensås, det är bara att gräva på... = )
Länkar:
Enköpingsåsen ? Wikipedia
Enköpingsåsen ? Wikipedia
+ 1
Sv: Final
{7800}:
Finns ett gäng heltidare (9-10?) och resten är arvodesdomare.
Lär vara stor skillnad på rookies och erfarna både vad gäller heltidslön och intäkter från arvode beroende på domartillsättning osv.
Men man kan ju genom kvalificerade gissningar (baserat på arvoden) komma fram till hyggligt pricksäkra generella löner.
Det är nog inga dåliga löner... sen kan man ju fråga sig vad som är "bra" och "tillräckligt" för att locka fler att döma.
Historiskt har vi sett svenska domare som skickliga. Vet inte om det har ändrats egentligen. Verkar ju mer vara det som är "omkring" som ställer till det. PK-debatten, hån/indignationsnivån i Sverige, ledar/föräldrahets på ungdomsnivå, införande av anonyma situationsrum/referensgrupper osv.
Och ett jävla gnäll på allt och alla..
Sammantaget ingen bra grund för att odla fram bärkraftiga domarväxter... = )
Finns ett gäng heltidare (9-10?) och resten är arvodesdomare.
Lär vara stor skillnad på rookies och erfarna både vad gäller heltidslön och intäkter från arvode beroende på domartillsättning osv.
Men man kan ju genom kvalificerade gissningar (baserat på arvoden) komma fram till hyggligt pricksäkra generella löner.
Det är nog inga dåliga löner... sen kan man ju fråga sig vad som är "bra" och "tillräckligt" för att locka fler att döma.
Historiskt har vi sett svenska domare som skickliga. Vet inte om det har ändrats egentligen. Verkar ju mer vara det som är "omkring" som ställer till det. PK-debatten, hån/indignationsnivån i Sverige, ledar/föräldrahets på ungdomsnivå, införande av anonyma situationsrum/referensgrupper osv.
Och ett jävla gnäll på allt och alla..
Sammantaget ingen bra grund för att odla fram bärkraftiga domarväxter... = )
+ 1
Sv: Final
Dr Spec: hmm..... var ju sagt att det bara skulle vara fyra biljetter max. För att det inte skulle bli som 2012...
Brynäs gör mycket bra, men organisationen utanför själva hockeyn kan bli MYCKET proffsigare, sen vet jag ju att de har fått dra ner på sina overheadkostnader inför denna säsong, men har känt så länge.
Brynäs gör mycket bra, men organisationen utanför själva hockeyn kan bli MYCKET proffsigare, sen vet jag ju att de har fått dra ner på sina overheadkostnader inför denna säsong, men har känt så länge.
+ 1
Sv: Final
Ett jäkla konstigt biljettsystem! När en kompis till mig kom in igår kunde han köpa biljetter till hela vänkretsen. Han gjorde 8 gånger 4 köp och lade då beslag på 32 biljetter. Inte undra på att biljetterna går åt fort... Nu tänker han inte tjäna pengar på sina köp, men det finns ju andra som skor sig på detta. Jag trodde 4 biljetter var maxköp, men icke!
+ 1
Sv: Final
Auchinleck:
bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2015/12/18/sa-mycket-tjanar-domarna/
Vet inte vad de tjänar just nu dock men det är väl ungefär så.
bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2015/12/18/sa-mycket-tjanar-domarna/
Vet inte vad de tjänar just nu dock men det är väl ungefär så.
Sv: Final
Tycker SHL ska ta en stor kaka av Cmore-pengarna och lägga det på att domarkåren. De som dömer just nu förtjänar det inte men man kanske ska höja lönerna REJÄLT, det skulle kanske höja statusen rejält på domaryrket och locka till sig mycket fler domare och därmed öka konkurrensen, som borde skapa bättre domare i alla leden i seriesystemet.
Vill man utveckla SHL är det här man måste börja iaf, domarna.
Vill man utveckla SHL är det här man måste börja iaf, domarna.
Sv: Final
Bifbiffen: Alltså man blir ju mörkrädd av att läsa här inne om hur dåliga våra Brynässpelare är. Håller vi inte på Brynäs? Hur kan man sitta och skriva att man ska riva folks kontrakt? Det står 2-2 i matcher och det finns ju fortfarande chansen att nån av bröderna Westerholm, Jensen eller Zanetti hjälper oss till guldet. Ibland går det med och ibland går det emot. Kom igen och viss brynäshjärta nu gott folk. Imorgon är det en extremt viktig match och jag tror på våra spelare och på vårt Brynäs.
+ 18
« Föregående · 1823928 · Nästa »