Final
« Föregående · 1823928 · Nästa » Till forumet
Sv: Final
mustigahjalmar: HV spelaren som knuffade Zaborsky är den som borde ha fått en tvåa där. 3 helt groteska PP för HV i tredje perioden.....
+ 4
Sv: Final
Utvisningen är horribel. Domarteamet skämmer ut sig. Linjedomaren med taskig engelska kanske trodde han sa "hoe" istället för "wohoo". Att de sen dessutom tar fel straff för denna typ av utvisning, ja vad säger man. Förväntar mig att hela teamet är bortplockat från fortsättningen av finalen.
+ 1
Sv: Final
Dr Spec: Som jag redan varit inne på och som uppenbarligen är anledningen till tvåan: det är inte VAD Zaborsky ev skriker, det är NÄR han gör det: i samband med ett mål och att han gör det på ett uppenbart provokativt sätt som är riktat direkt till spelarna i deras bås när han passerar på väg till sitt eget.
Sv: Final
Huge:
"REGEL 163 – HÅN – TAUNTING
DEFINITION: En utespelare som när han åker förbi motståndarnas spelarbås, firar ett mål på ett
överdrivet sätt eller allmänt hånar motståndarlaget med gäckande gester, provocerande språk, eller
på något annat nedlåtande sätt.
I. Överdrivna måljubel, eller provokativt agerande mot motståndarnas spelarbås, ska bestraffas
med misconduct penalty."*
*Misconduct penalty innebär utvisning i tio minuter mätt i effektiv speltid, men påverkar inte
numerären på banan. Den utvisade utespelaren ska avtjäna utvisningen i utvisningsbåset. Den utvisade utespelaren får inte lämna utvisningsbåset förrän i första spelstoppet efter att utvisningen har upphört.
"REGEL 163 – HÅN – TAUNTING
DEFINITION: En utespelare som när han åker förbi motståndarnas spelarbås, firar ett mål på ett
överdrivet sätt eller allmänt hånar motståndarlaget med gäckande gester, provocerande språk, eller
på något annat nedlåtande sätt.
I. Överdrivna måljubel, eller provokativt agerande mot motståndarnas spelarbås, ska bestraffas
med misconduct penalty."*
*Misconduct penalty innebär utvisning i tio minuter mätt i effektiv speltid, men påverkar inte
numerären på banan. Den utvisade utespelaren ska avtjäna utvisningen i utvisningsbåset. Den utvisade utespelaren får inte lämna utvisningsbåset förrän i första spelstoppet efter att utvisningen har upphört.
+ 1
Sv: Final
Peja: Det finns nog ganska många som känner pessimism, men man kan inte börja tillverka guldhjälmar och ta fram champagne i match 4, dels är HV ett bra lag, dels har vi sprickor i vår defensiv, att vi har 2-2 i matcher utan Simon är bara det en brgad tycker jag, för han är skillnaden i sådana här matcher som i lördags.....men räknar man bort Brynäs är man inte Brynäsare, jag tror det blir en rysare imon, en sudden och vi har två suddenvinster och skall ta den tredje imon, om inte våra killar sprutar in mål under hela matchen och avgör innan...håll i de första 10 sen är det hur jämnt som helst resten av matchen.....Felix kan jag anta i mål...det vore läge att spika igen imon :)
Sv: Final
Huge: Det är ändå fjantig regel, det finns spelare som innan matcher hånar lag, spelare...är det förtal då..som är ett brott du får kan få fängelse för! Jag har hört ord som anses otroligt provokativa å då menar jag inte bara omogna diverse grova könsord mot både spelare o domare utan konsekvenser......samma sak som när Jimmie Ericsson alltid står kvar i målgården efter de gjort mål för att markera revir..eller Tomas Sandström som alltid åkte förbi motståndarnas utvisningsbås och hånflinade...jag förstår liksom inte regeln, uppträdande på isen sportsligt sätt....för mig är det värre när hoppjerkande huvudacklingar blir friande......
+ 3
Sv: Final
Huge:
Nu får du väl ändå ta och ge dig. Vi vet alla att du försöker ha en nyanserad neutral syn på saker och ting men i detta fall går du till övderdrift.
Jag tror att följande hände: Zaborsky är en ganska frispråkig och kaxig spelare som retat upp HV71 med trashtalk och att med mål och assist sänka HV i flera matcher. När Z stänker in 3-2 brister det för vissa av Hvs spelare då de känner att Z kanske skjutit guldet till Brynäs. Z åker ganska nära HVs bås och då tror jag flera spelare i HV inte kan hålla sig utan skriker någon eller några förolämpningar mot Z. Zaborsky svarar då för att retas med att skrika WHOOOO. Därefter skriker HV ännu mer och går till fysiskt angrepp mot Z som stoppas bara av linjedomaren.
Varför i hela friden ska då endast Z bli utvisad? Får man skrika glåpord och gå till fysisk attack mot en spelare bara för att denne just gjort mål menar du?
Alla uppgifter verkar ju göra gällande att HV skrek lika mycket och förmodligen värre saker i och med att Z bara skrek WOW eller WHOOA. Z skrek bara full med adrenalin. Dessutom reagerar Hvs bås alldeles för snabbt på Z WHOOA för att dom inte skulle ha startat det hela.
Sen ska det bli 10 minuter personligt och inte 2 min lagstraff vilket gör parodin ännu värre.
Och varför i helvete tar linjedomaren och sliter i Zaborsky? Han har ju inte försökt gå till attack mot någon. Har Sören Persson lärt upp sina linjemän att gå till attack på militärt vis så fort någon inte beter sig militärt korrekt?
Nej, för tusan Huge, ta av dig "neutral-glasögonen" för en gångs skulle och våga ta Brynäs parti.
Jag kommer inte att klandra Zaborsky även om Brynäs förlorar finalen (förutsatt att han inte gör om något liknande framledes), han verkar vara en skön snubbe med hjärtat på rätt ställe. Att han ska behöva bli syndabock och uthängd av riksmedia pga Sörens idioti är tragiskt.
Zaborsky utvisningen kommer tillsammans med det som hände mot Frölunda i match i slutet vara minnen som lever kvar för evigt, komiska inslag av vad som händer när man låter Sören Persson döma hockey.
Nu får du väl ändå ta och ge dig. Vi vet alla att du försöker ha en nyanserad neutral syn på saker och ting men i detta fall går du till övderdrift.
Jag tror att följande hände: Zaborsky är en ganska frispråkig och kaxig spelare som retat upp HV71 med trashtalk och att med mål och assist sänka HV i flera matcher. När Z stänker in 3-2 brister det för vissa av Hvs spelare då de känner att Z kanske skjutit guldet till Brynäs. Z åker ganska nära HVs bås och då tror jag flera spelare i HV inte kan hålla sig utan skriker någon eller några förolämpningar mot Z. Zaborsky svarar då för att retas med att skrika WHOOOO. Därefter skriker HV ännu mer och går till fysiskt angrepp mot Z som stoppas bara av linjedomaren.
Varför i hela friden ska då endast Z bli utvisad? Får man skrika glåpord och gå till fysisk attack mot en spelare bara för att denne just gjort mål menar du?
Alla uppgifter verkar ju göra gällande att HV skrek lika mycket och förmodligen värre saker i och med att Z bara skrek WOW eller WHOOA. Z skrek bara full med adrenalin. Dessutom reagerar Hvs bås alldeles för snabbt på Z WHOOA för att dom inte skulle ha startat det hela.
Sen ska det bli 10 minuter personligt och inte 2 min lagstraff vilket gör parodin ännu värre.
Och varför i helvete tar linjedomaren och sliter i Zaborsky? Han har ju inte försökt gå till attack mot någon. Har Sören Persson lärt upp sina linjemän att gå till attack på militärt vis så fort någon inte beter sig militärt korrekt?
Nej, för tusan Huge, ta av dig "neutral-glasögonen" för en gångs skulle och våga ta Brynäs parti.
Jag kommer inte att klandra Zaborsky även om Brynäs förlorar finalen (förutsatt att han inte gör om något liknande framledes), han verkar vara en skön snubbe med hjärtat på rätt ställe. Att han ska behöva bli syndabock och uthängd av riksmedia pga Sörens idioti är tragiskt.
Zaborsky utvisningen kommer tillsammans med det som hände mot Frölunda i match i slutet vara minnen som lever kvar för evigt, komiska inslag av vad som händer när man låter Sören Persson döma hockey.
+ 16
Sv: Final
{7510}:
Snacka om mardröm att vakna till i morse.
3-3 i match 7, sista sekunderna och vi missar mer eller mindre öppet mål.
Håve åker över över rödlinjen och dumpar pucken mot Rautio, och pucken rullar in över hans benskydd med 1,4 sek kvar.
(en annan blir helt knäckt)
Sen blir det lite bisarrt....Brynäs spelare åker in på isen och jublar järnet runt Rautio....samt att spelet pågår....samt att det visst inte stod 3-3 för nu står det 9-3 till HV???
Jag behöver nog en paus från hockeyn snart.....
Snacka om mardröm att vakna till i morse.
3-3 i match 7, sista sekunderna och vi missar mer eller mindre öppet mål.
Håve åker över över rödlinjen och dumpar pucken mot Rautio, och pucken rullar in över hans benskydd med 1,4 sek kvar.
(en annan blir helt knäckt)
Sen blir det lite bisarrt....Brynäs spelare åker in på isen och jublar järnet runt Rautio....samt att spelet pågår....samt att det visst inte stod 3-3 för nu står det 9-3 till HV???
Jag behöver nog en paus från hockeyn snart.....
+ 2
Sv: Final
Lesky: "Nu får du väl ändå ta och ge dig. Vi vet alla att du försöker ha en nyanserad neutral syn på saker och ting men i detta fall går du till övderdrift."
Ok, på vilket sätt då?
I mitt första inlägg i frågan klargjorde jag klart och tydligt att domarna tar en väldigt dålig, för att inte säga helt felaktig tvåa, där man är överdrivet petiga om man ser till läget: i slutet av en jämn och tuff finalmatch där båda lagen har tillåtits att ge och ta.
Jag pekade dessutom klart och tydligt på att man gör fel som isf inte tar en personlig 10-minutare på Zaborsky, vilket inte hade påverkat numerären hos oss.
Hur du i detta läge kan sitta och yra om att jag går till överdrift i ivern att försöka vara neutral och nyanserad och inte tagit Brynäs parti, övergår mitt förstånd.
Antingen har du inte läst vad jag skrivit men ändå svarat, vilket inte känns bra.
Eller så har du inte FÖRSTÅTT vad jag skrivit, vilket inte heller känns bra.
Poängen med mitt sista inlägg var bara att försöka förklara hur domarna sannolikt resonerat när man talar om "det där var alltför grovt för att få passera..."
Dvs: det överdrivet provokativa firandet med gester och ett WOOW, är det som fäller Zaborsky, inte att han skulle ha skrikit nåt grovt.
Så ett gott råd till nästa gång du ska svara på nåt jag skrivit: läs först igenom det jag skrivit och ta därefter ställning till hur du ska svara.
Det rådet gäller även till de 14 skribenter som tryckt plus på ditt svar till mig och som heller inte verkar ha läst eller förstått.
Ok, på vilket sätt då?
I mitt första inlägg i frågan klargjorde jag klart och tydligt att domarna tar en väldigt dålig, för att inte säga helt felaktig tvåa, där man är överdrivet petiga om man ser till läget: i slutet av en jämn och tuff finalmatch där båda lagen har tillåtits att ge och ta.
Jag pekade dessutom klart och tydligt på att man gör fel som isf inte tar en personlig 10-minutare på Zaborsky, vilket inte hade påverkat numerären hos oss.
Hur du i detta läge kan sitta och yra om att jag går till överdrift i ivern att försöka vara neutral och nyanserad och inte tagit Brynäs parti, övergår mitt förstånd.
Antingen har du inte läst vad jag skrivit men ändå svarat, vilket inte känns bra.
Eller så har du inte FÖRSTÅTT vad jag skrivit, vilket inte heller känns bra.
Poängen med mitt sista inlägg var bara att försöka förklara hur domarna sannolikt resonerat när man talar om "det där var alltför grovt för att få passera..."
Dvs: det överdrivet provokativa firandet med gester och ett WOOW, är det som fäller Zaborsky, inte att han skulle ha skrikit nåt grovt.
Så ett gott råd till nästa gång du ska svara på nåt jag skrivit: läs först igenom det jag skrivit och ta därefter ställning till hur du ska svara.
Det rådet gäller även till de 14 skribenter som tryckt plus på ditt svar till mig och som heller inte verkar ha läst eller förstått.
+ 3
Sv: Final
Bratwursten : Nu får vi inte kasta bort fler matcher i denna serie, en är nog. Det kan ta 10-15 år innan vi spelar en final till så det gäller att ta tillvara på ögonblicket.
Full fokus nu i allt från försvar till anfall och inga onödiga utvisningar för fan.
Drömmen är att vi avslutar med 2ggr 6-0 men det är kanske för mycket begärt.
Full fokus nu i allt från försvar till anfall och inga onödiga utvisningar för fan.
Drömmen är att vi avslutar med 2ggr 6-0 men det är kanske för mycket begärt.
+ 3
Sv: Final
Bratwursten : Sambon går och muttrar om att min 4 veckor långa "PMS" äntligen är på väg att ta slut... Jag tycker att 4 veckor var femte år är ok. Jag vill ha den matchen överstökad och jag vill vakna upp imorgon leende det är allt jag begär.
+ 5
Sv: Final
HitTheLights: Kan det vara så att laget smittades lite av samma känslor som jag inför förra matchen?
Det var liksom första gången i slutspelat som jag kände att detta kan fan bli guld, " tar vi bara en 3-1 ledning så är guldet nära" så tänkte och kände jag.
Så fort man tappar fokus och ser längre än till nästa/nuvarande match så är man illa ute tror jag.
Bara en liten reflektion men det kändes liksom alldeles för bra inför förra matchen och tankar på guld började liksom smyga sig in i bakhuvudet..
Det var liksom första gången i slutspelat som jag kände att detta kan fan bli guld, " tar vi bara en 3-1 ledning så är guldet nära" så tänkte och kände jag.
Så fort man tappar fokus och ser längre än till nästa/nuvarande match så är man illa ute tror jag.
Bara en liten reflektion men det kändes liksom alldeles för bra inför förra matchen och tankar på guld började liksom smyga sig in i bakhuvudet..
+ 9
Sv: Final
Bratwursten : Själv mår jag fysiskt risigt och känner mig nästan lite utbränd... Skall på något sätt bli skönt när det är över. Tycker det sliter på psyke, hjärta och energi när d är matchande varannan dag... Känner mig dränerad... Kommer såklart å sitta där om några timmar igen, svärandes, jublandes, förbannad och upprymd.... Likaså i Gavlerinken på torsdag. Efter denna vecka skulle man fan behöva semester...
+ 5
Sv: Final
HitTheLights: Haha skärpning allihop.. Kan förstå att det tär, men detta är ju underbart, ta en Whiskey och njut! Fyfan vad jag ska vråla på ståplats på torsdag.
+ 15
Sv: Final
Bratwursten : Jag lovar leder vi med 4-0 inför sista perren så kan nog jag njuta lite annars är jag i min bubbla fylld med ångest och frustration!
+ 6
« Föregående · 1823928 · Nästa »
