1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777443 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
65selander:

Bäckis har iaf sommarn utstakad:

Vad ska du göra i sommar, Nicklas Bäckström?
– Jag ska kröka hela sommaren bara.

Från Hockeymagsinet:

"Fyra förlängningar...
...har blivit officiella idag. Peter Nolander är har bestämt sig för ytterligare en säsong i Brynäs, medan hockeyallsvenska klubbarna Björklöven, Troja-Ljungby och Jan Öberg skrivit 1-årskontrakt med var sin spelare."

Någon som hört talas om den hockeyallsvenska klubben Jan Öberg?? ;)

Skulle vara kul att se Widing-Bäckström-Ledin i en formation.

Huss: Widing håller sig kvar i VM-truppen, idag fick Videll lämna :-)

Se länk!

GävleLasse: Vi kan ju ta över Bajens spelare. Finns en del lediga på [url=www.sico.nu/transallsv.htm]SICO[/url] ;-)

BFG: Jo jag förstod det. Men det är svårt att jämföra då FBK har haft klanen Glennert som styrt likt välmenande diktatorer medan vi kört vårt tjänstemannarace.

Huss: Självklart skulle vi inte kunna värva honom! Skrev bara så för att poängtera hur okunnig våran egen styrelse verkar vara...

BFG: Hos Glennert rinner det Löfbergs lila i blodomloppet...

70 Rodrigues: Brynäs borde försöka värva honom...Gissar att vi inte ens är i närheten av att ha en sådan kunnig och klok människa i Brynäs!

Huss: Gillar den här delen av intervjun:

En och annan dålig affär, en och annan sportslig missräkning. Som det svarta året 1994.
– Vi förstod inte fullt ut värdet av den sportsliga kvalitet som försvann ur laget, säger Glennert. Vi försökte ha tålamod och vänta in den påföljande säsongen. Det var fel och resulterade i ett fiasko.
Det är så han kallar det. Fiasko. Varken mer eller mindre.
Omskrivningar är inte Glennerts bästa gren.

Bengt-Åke Gustafsson, Thomas Rundqvist och Lars Karlsson. Tre landslagscentrar försvann och sådana trollar inte ens Lars Glennert fram ur ingenting.
Färjestad startade med sju raka förluster och sträckan till Allsvenskan var på den tiden kort, bara 22 omgångar, och det fanns ingen möjlighet att stoppa fallet – även om det hängde på sista omgången innan det stod klart.
– Det var efter detta som föreningens proffs- och kvalitetstänk startade på allvar. Och det var ledningens fel att det gick så illa den gången. Det är alltid ledningen som förser tränarna med verktygen för att lyckas.

Sätraåsen borde också läsa den här intervjun :-)

rackham: En jättbra och tänkvärd intervju med Glennert, bra läsning oavsett vilket lag man håller på.

Se länk!

Svenske Spels VD avgår.
Vad har det med Brynäs att göra?
Att VD:n gått bandygymnasiet i Sandviken?

"Det har under senare tid blivit tydligt att mina idéer om hur Svenska Spel ska drivas inte stämmer överens med den bild ägaren har. Därför har jag i samråd med styrelsen kommit överens om att det bästa i det här läget är att styrelsen hittar en efterträdare till mig, skriver NN själv i sitt avskedspressmeddelande."

Civilkurage.

Leder till rätt person på rätt plats och högst sannolikt slutspel istället för Kvalspel.

Lär.

blom23: Av hävd så sätter brynäs inte sina supportrar i första rummet utan man satsar på sponsorer och restauranggäster istället. Ett annat exempel på detta är att vi saknar en supporterbar för BRYNÄSARE, sponsorerna har en men icke supportrarna. Leksandsfansen har en egen bar med scen å hela grejen. Leksand må ha bättre support från läktaren men skall Brynäs någonsin få drag på hemmastå så måste man bjuda till lite, Kansliet är ju nästan större än arenan.

GävleLasse:

Jaha okej det låter ju helt värdelöst. :P
Så dem tror inte att ståklacken vill se dem anfalla i två perioder då? :P

Något som jag tycker dem borde göra iallfall, är att ta bort sittplatserna nedanför ståplats.
Skulle skapa mer tryck och gemenskap med övriga publiken.

70 Rodrigues:

I Simhud Arena (Linköping) så får klacken också se motståndarna anfalla 2ggr.

70 Rodrigues: Jag lyfte frågan redan när LA höll på att byggas och fick svaret att laget inte ville byta bås. Sedan sa man även att det är trevligt för Restaurangens gäster att få se Brynäs anfalla i två perioder.

Så mycket är klacken värd ;)

70 Rodrigues:

Jo det har du nog helt rätt i.
Tycker det är bra mycket trevligare att få se laget göra mål mot klacken i 2 perioder än 1 gång som i LA..
Byt sida Brynäs!!! :-)

Vet inte om jag är helt ute och cyklar nu, men är LA den enda arenan där hemmastå INTE får se hemmalaget göra mål mot klacken i 2 perioder?? Shit, skulle tagit sista bärsen vid midnatt :-)

MickeASthlm: Ja, men dom har väl kommit upp EFTER det att Gavlerinken blev Läkerol Arena eller hur?

Peja: Men Tigern, Tord och Wickbergs vepor hänger ju i taket i LA nu. Men Huss är väck.

Peja: Ja, lär lägga till att de tröjor som finns i taket nu har blivit upphängda i Läkerol Arena (obs ej Gavlerinken).

MickeASthlm: De tog ner alla tröjor när Gavlerinken blev Läkerol Arena.

Så är står det på Wikipedias sida om BIF.

"Tröjor i taket" [redigera]
Nr 6 - Tord Lundström, 9 SM-guld!
Nr 26 - Anders Huss
Lennart "Tigern" Johansson[1]
Håkan Wickberg[1]

Vad hände med Hussens tröja? Hänger den i E-On Arena?

Huge: "Jag skrev "i viss mån", vilket innebär att det inte behöver ha varit nån starkt förmåga att smyga sig in i spelares medvetande, och det HUR mkt en tränare än förespråkar ödjmjukhet och respekt inför sin uppgift."

Måste ha missat nåt innan jag postade mitt inlägg för det där lät lite konstigt...

Ska vara:
Jag skrev "i viss mån" vilket innebär att det inte behöver ha varit nån starkt bidragande orsak, men allt snack om förväntat höga placeringar har ändå en viss förmåga att smyga sig in i spelares medvetande, och det HUR mkt en tränare än förespråkar ödjmjukhet och respekt inför sin uppgift."

GävleLasse: "Var det inte Boorkens jobb att stävja sånt? Jag tykcer att han tjatade till leda om ödmjukhet och liknande."

Jag skrev "i viss mån", vilket innebär att det inte behöver ha varit nån starkt förmåga att smyga sig in i spelares medvetande, och det HUR mkt en tränare än förespråkar ödjmjukhet och respekt inför sin uppgift.

Men min huvudpoäng var egentligen att det nu gnälls över avsaknad av visioner och målsättningar inför nästa säsong, när man samtidigt gnällde och raljerade över fjolårets målsättning.

StoltBrynäsare: Finns filmer på youtube iaf har jag sett.

Kan nån skicka bilder från klacken i västerås?? plz! Är det nån som vet hur många som va där förresten?

Peja:
Det slumpade så att jag gick tiil slutspel i matchtips trots att inte Brynäs gick dit och idag blev jag HS-mästare i matchtips. Stort och overkligt

Huge: Var det inte Boorkens jobb att stävja sånt? Jag tykcer att han tjatade till leda om ödmjukhet och liknande.

tomma tunnor skramlar mest,,,

Zettergren: Slutspelet? Var det idag? Det var kvalserien som gällde den här säsongen...

SM-GULD SM-GULD SM-GULD
Jag vann SM-GULD i matchtips.Stort och ofattbart trots att inte Brynäs var med i år. Det tog lång tid för oss Brynäsare att glömma sudden förlusten 1995 mot HV 71. Nu 2008 hejade jag på HV för jag slapp match 7 och vann SM-GULD i matchtips 1993, 1999 och ( nu 2008)ja vad jag har längtat

Peja: När och var har han sagt det?
Otroligt korkat isf.

Men han kanske är vis av skadan sas.
Inför denna säsong gick man ju ut med målsättningen att bli ett säkert slutspelslag och t.o.m en förhoppning om att bli ett topp4-lag.
Ett snack som säkert i viss mån bidrog till att spelarna fick lite väl mkt övertro på den egna förmågan samtidigt som man underskattade motståndet en aning.
Inte lätt när man har arslet därbak hur man än vänder på sig...

Huge: Jag menar att Brynäs borde säga "Vi siktar på att gå till slutspel och i ett slutspel kan allt hända", Sundlöv har ju sagt öppet att Brynäs inte kan vinna guld. Loser talk.

Peja: Var och när har du hört eller sett nåt annat än att målsättningen nästa säsong är att gå till slutspel?
Har jag missat nåt?

Peja:

Amen... det är motvind nu...

rackham: Ja, det är mycket loser talk över Brynäs. De borde säga att målsättningen nästa säsong är att gå till slutspel och i ett slutspel kan allt hända. Om man inte tror att man kan vinna guld kommer man aldrig att göra det heller.

GävleLasse:

Jag är lite skeptisk till vår dragningskraft på den typen av spelare bara.
Speciellt som mormor förmedlar (uttalar i media) att Brynäs inte kan vinna bucklan, vi kommer från glamoröst spel i KS och dessutom signaler om taskig ekonomi...

Spotta inte i motvind...

GävleLasse: Självklart är inte 90orna redo att gå in som ordinarie nästa säsong, ja, förutom Markström då. Thegel, Rödin, Silfverberg behöver nog minst ett år på lån. MEN Thegel har ett naturligt målsinne och ett bra handledsskott, som jag ser det borde han kunna utvecklas till en minst lika bra spelare som t.ex Hermansson är nu.

Läs Brynäsbloggen på Svenska Fanssidan. Där finns ett mycket bra inlägg om Bäcker.

Vet ni vad likheten är mellan Bäcker och Hauhtonen?
Bägge gjorde 22 poäng vardera 07/08.

rackham: Ja det finns ett antal skribenter som har en otrolig förkärlek till juniorer. SÅ imponerande är de inte, åtminstone inte flertalet av dem.

Peja:

Ja, och juniorhockey är juniorhockey...

rackham: Ser man på spelare som blir free agent efter den här säsongen. Det finns ett antal spelare som jag skulle vilja se i Brynäs anno 08/09 Niklas Persson och Patric Blomdahl skulle vara en intressant kombination med Widing.

rackham: Thegel är bättre än vad du tror. Det är trots allt han och Silfverberg som får lira J18-VM av Brynäs forwards, inte Rödin...

Peja:

Hassel har inte spelet, Peja! Räcker det inte att vi ha Carlsson och Andersén som skall ta en brunkarplats på backen?

Thegel är tunn och seg. Rödin snabb och tunn (än så länge).

Leidermark? Du med mig skämta aprilo?

Vi har Lindbäck, Markström, Eriksson, Persson och Rödin att förädla, resten är inte slutspelsmaterial i ES...

GävleLasse: Eriksson är ju back men ja han kanske skulle funka som utfyllnad, jag ser dock Hassel som en bättre spelare. Jag tycker att Thegel och Rödin känns lite tunna, Leidermark var ju riktigt het när hettade till i slutspelet men inte lika bra i serielunken.

GävleLasse:

Persson är ju redan uppe och provspelar. Thegel är för seeeeg på rören.
Back-Eriksson född 88 och inte kvar...

Peja: Det är nog Anton Persson och kanske Thegel även fast han känns nåt år för ung än. Jag vet inte hur det är med Richard Eriksson om han blev överårig den här säsongen. Han skulle kunna funka som brunkare i en fjärdelina om det kniper.

GävleLasse:

Amen, Lars, Amen!

Peja:

Inte Thegel, utan Rödin!

GävleLasse: Jag förstod vad du menade, min fråga var snarare vilken/vilka juniorer du tycker står näst på tur. Anton P, Thegel?

« · 1037267 · »