1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777510 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
70 Rodrigues: "Men du tror att en 22-årig kille som aldrig spelat seriespel utanför nordamerikas gränser och aldrig spelat något annat än ett rakare och mer "odisciplinerat" spel kommer att lyckas med ES spelet bättre än Vesce, eller vad är det du vill ha sagt?"

Precis det du säger:
Att Dixon sannolikt kommer att lyckas bättre i ES än vad Vesce hade gjort, om han nu tagit eller fått chansen.
Att Vesce istället valde Finland efter Rögle kanske tyder på nån sorts självinsikt. Vad vet jag, det är ju bara en teori jag har så god som nån annan.

Egentligen begriper jag inte vad Vesce har med debatten att göra eftersom den ursprungliga frågan vad gäller honom var jämförelsen jag gjorde med Thoresen, och inte Dixon.
Hade det handlat om Thoresen kontra Dixon så vore Thoresen fortfarande mitt val alla dar i veckan.

Huge:"Bra siffror, javisst.
Men dom bekräftar ju isf bara ännu mer min teori: han passar kanske bättre med ett rakare och mer "odisciplinerat" spel.
Typ det som spelas i bla AS och i Finland.

Men du tror att en 22-årig kille som aldrig spelat seriespel utanför nordamerikas gränser och aldrig spelat något annat än ett rakare och mer "odisciplinerat" spel kommer att lyckas med ES spelet bättre än Vesce, eller vad är det du vill ha sagt?

Lunkan: " Skulle Vesce bli klar för BIF gissar jag att magisern skulle ändra sin åsikt i den frågan."

Varför skulle jag ändra åsikt i den frågan?
Hade Vesce blivt klar för Brynäs hade jag fortfarande varit tveksam till hur han skulle klara SPELET i ES, eftersom det var DET jag var tveksam till och inte hur han specifikt skulle klara av att spela på stor rink.
Försök hålla isär det jag verkligen sagt och menat och det som du TROR att jag sagt via Tonys missuppfattning av det jag vill få fram.

Så följdfrågorna ang Vesce blir isf:
Fanns det öht nåt intresse från andra ES-lag när han lämnade Rögle?
Och varför lämnade han för Finland och inte för nåt ES, om nåt ES-lag nu visat intresse?

70 Rodrigues: "Skojar du, han gjorde 45 p på 43 matcher för Rögle, ganska övertygande."

Bra siffror, javisst.
Men dom bekräftar ju isf bara ännu mer min teori: han passar kanske bättre med ett rakare och mer "odisciplinerat" spel.
Typ det som spelas i bla AS och i Finland.

Huge: "Vilket kanske också bekräftas av att han hade svårt att övertyga tom i AS med Rögle, men verkar ha trivts utmärkt i Finland."

Skojar du, han gjorde 45 p på 43 matcher för Rögle, ganska övertygande.

70 Rodrigues:
"tänkte mer på vad du skrev ang Vesce och att han nog skulle få svårt att anpassa sig till dom stora rinkarna i ES :-)"

Nja, det var väl ändå inte riktigt vad jag skrev eller iaf menade.
Jag ansåg att Vesce förmodligen passar bättre med ett lite mer enkelt och rakare "transatlantiskt" SPEL, jämfört med det vi praktiserar här hemma i ES.
Vilket kanske också bekräftas av att han hade svårt att övertyga tom i AS med Rögle, men verkar ha trivts utmärkt i Finland.
Sen har naturligtvis rinkens storlek betydelse. Exakt hur stor den isf är har jag ingen aning om, eftersom Vesce inte uttalat sig om just den biten.

Det har däremot Dixon gjort.
En annan sak som stärker uppfattningen om att Dixon skulle passa bättre i ES är att han enligt uppgift inte är så värst sugen på att sticka in näsan där det hettar till utan istället väljer att spela lite mer smart, sas.

70 Rodrigues: Skulle Vesce bli klar för BIF gissar jag att magisern skulle ändra sin åsikt i den frågan. Förmodligen med hänvisning till att Vesce också skulle säga att han skulle passa på stor rink (vad ska en spelare annars säga?).

Huge: Har också läst det, tänkte mer på vad du skrev ang Vesce och att han nog skulle få svårt att anpassa sig till dom stora rinkarna i ES :-)

70 Rodrigues: "Undrar hur det ska gå för honom och anpassa sig till dom stora rinkarna :-)"

Räcker det här som svar?
Saxat ur en intervju på Hockeyligan...

"Hur ser du på att spela på stor rink?

- Det ser jag faktiskt som en fördel för mig, det passar min spelstil. I mina ögon blir det roligare hockey på större rink. Jag har ju spelat ett antal internationella turneringar med Kanadas juniorlandslag på stor rink och har alltid tyckt om det."

Tror faktiskt att vi gjort ett riktigt kap här.
Sen får Big Kjell säga vad han vill.... :-)

Huge: "Nu får vi en smart center som dessutom bidrar med mkt energi och fighteregenskaper.
Det sistnämnda verkar nämligen alla kanadensare få i sig via modersmjölken.
Så visst fan måste man tro på den här värvningen."

Undrar hur det ska gå för honom och anpassa sig till dom stora rinkarna :-)

Lyck:

Det fixar Selander utan problem... du får satsa på danskan...

65selander: Öh okej....

Lyck: Lyfter över detta hit.

Att man skulle umgås med Svegare på kvällstid trodde man aldrig, det enda som var roligt med Sveg var när man fick sparka undan benen på dom när man mötte dom i fotboll.

Det var iaf kul som attan att få vara medlem i "Svinen" allra roligast var att spöa de gamla gymnasielärararna.

Lyck
65selander: Beröringspunkter mellan Svinen och Brynäs är framförallt Selander på topp, och målvaktsproblem. Hallgrens okonventionella spelstil var något före sin tid. Att välja att bli hissad av fansen samtidigt som motståndarna går till anfall tyder också på dåligt omdöme, och bestraffades naturligvis omgående med mål i arslet.

rackham: Tyvärr, för dålig på finska.

Hockeybockey-Selander + Tunge centern Lyck:

"Svegs IK söker spelare till vårt div 2 lag
Vi samarbetar med Sykes, där möjlighet till jobb finns. Gärna dansk, norsk eller finsktal
www.sveghockey.se"

Det kanske inte är för sent än... = )

Bissett19: Makalöst !! Hur mycket betalade Brynäs ut i lön till Brendl ?

Jaha då var laget spikat, fågel eller fisk ? Den som lever får se, men jag har en känsla av att man som supporter inte kommer att behöva sitta lugnt tillbakalutad i soffan iår heller.

Dixon, hmm jag väntar med att bedöma honom till efter kvartsfinalserien;-)

Bissett19: LHC har ju sina pengar från KHL...

Bissett19: nice... Det är nu eller aldrig för LHC. Någon klubb kommer att få bits i sura äpplet när det gäller bortkastade pengar.

65selander:

LHC spänner musklerna;Hlavac tydligen klar nu.
Enligt hans agent får han 800 000 dollar (4 800 000 kronor), skattefritt, av Linköping.

Jisses!!!

tjugo8: Jag vill ha in Huge och 70 Rodrigues i diskussionen så risken är väl överhängande att det blir en långbänk... :)

Lunkan:
Intressant sätt att se på det...
Jag kan faktiskt ge dig lite rätt i att där hade det kunna vara läge att byta tråd...

Inlägget var dock tänkt som en kort kommentar, inte någon långbänk
Vill du dock göra det till en långbänk så är vi nu inne på en bättre tråd

Jag lovar dock att bättra mig

rackham: Ok, jag missförstod dig, alternativt valde att missförstå.. ;) Tredjelänk i Frölunda menade du, inget annat.

Dream Team:

Jablonic, ja... har förstått att han som tredjetränare i Frölunda skall jobba med individutveckling m.m.

rackham: Jo, nog lär väl A. Karlsson ta rollen som förstecenter före Riku Hahl. Men vilken tredjetränare är det du menar? Dan Jablonic? Han var ju tränare för Timrås J20 den förra säsongen. Jag såg nog A. Huss som tredjelänk om man nu alls måste sätta någon bakom herrar Berglund/Nygårds.

Silly Season så är läget inför nästa hockeysäsong

Jäklar vad de hänger med på Aftonbladets Silly Season sida

Rykten in: Lars Jonsson (b) Philadelphia Flyers, Andreas Johansson (f) SKA S:t Petersburg, Pär Bäcker (f) Djurgården

Rykten ut: Mikael Lind (f), Ove Molin (f), Peter Nolander, Mathias Månsson.

Paddan: Ja den brukar ju uppdateras kvartalsvis typ ;)

rackham: hahaha. Nä nu blir det att åka hem och ladda inför Safaris genomlöp på kanten mot ICA.

Förövrigt så är det snart semester 1700 15/8 checkar man ut från Saltgruvan ;-)

65selander:

Ja, det ekar fortfarande...

Men inofficiellt är jag utsänd av Timrå (undercover) för att punktmarkera Nubben så att han inte snor fler spelare eller ledare från Timrå...

Tredjetränaren är ju också från Timrå... = )

65selander: Hjärntvättad...

rackham: hmpff... hjärntvättadd redan. Du skriker väl Svikare i Wallenstam ;-)

65selander:

Jag tröstar mig med att följa Honken på träningarna... och Andreas Karlsson. Där kan vi snacka förstecenter.

Jag tar med mig insektssprayen till Sandviken på torsdag...

65selander:
Lunkan tillhör skaran som förordar en enda tråd, benämnd ISHOCKEY

Krävs att vara kedjad vi PC:n för att hänga med i allt som skrivs under appro och silly...som egentligen handlar om annat...

Inte lätt för nytillkomna eller mindre frekventa...
Nyrekryteringen hit blir minimal o vi blir bara ett gäng blandras mellan muppar och papegojor kvar....:)

Markans form verkar hålla i sej.

"2008-08-05
Juniorkronorna/Team 20 slog USA
Juniorkronorna/Team 20 vann mot USA White.

Juniorkronorna/Team 20 vann mot USA White i inledningen av Summer Junior Camp i USA
Tisdagen den 5 augusti 2008
USA White-Sverige 2-3 efter Sudden Death
Backen Nichlas Torp, HV 71, gjorde två mål varav det ena var segermålet. Jacob Markström, Brynäs IF, storspelade i det svenska målet"

Paddan: De liknar Momentas cykelhjälmar från fjolåret.

RavenLord: Här har du hjälm, och tillhörande spelare, ur ett antal olika vinklar.

www.brynas.se/templates/BIF_NewsPage.aspx?id=6665

Fast det kanske var för enkelt att kolla på er egen hemsida ;)

RavenLord:

Dem är ju kanonsnygga;)

www.gavleveckan.se/artikel.aspx?articleid=689

Mycket liv om hjälmarna men inte sett någon länk som visar hur de ser ut...finns det ?

Huge: Jo man kan väl vara försiktigt optimistisk men det var man ju till Janne H också och där fick man ju minst sagt bita i det sura...

Lunkan: Hur kunde du gissa så rätt?
Är jag verkligen SÅÅÅÅ förutsägbar? :-)

Allvarligt talat: visst ser det ut som en klok värvning, eftersom vi realistiskt sett ändå inte hade kunnat landa en center av riktig toppklass.
Det finns det inte pengar till och tillgången är dessutom begränsad.
Nu får vi en smart center som dessutom bidrar med mkt energi och fighteregenskaper.
Det sistnämnda verkar nämligen alla kanadensare få i sig via modersmjölken.
Så visst fan måste man tro på den här värvningen.

Lunkan: mål, poäng, slutspel, final, guld, hjärtinfarkt

65selander: Trådar är klart överskattat, ge mig mål och poäng istället.

Lunkan: Är det bara vi Brynäsare som sprider ut allting i trehundrafyrtioelva trådar ;-)

Huge: och din egen kommentar är? Låt mig gissa att den går i dur?

En saxad kommentar på Dixon ur GD:

"Typiskt Brynäs anhängare att skriva negativa kommentarer om allt och alla. Han spelade förra säsongen i Anaheims farmalag, i ett farmalag som är top 4 i AHL och i stor konkurrens. Han hade bra +/- och var andra center i stort sett hela säsongen. Han var tex inte med i första Powerplay formationen och det säger ju lite också, spelar man i första så är det klart man producerar mer.
För övrigt eftersom jag har ganska bra koll på AHL så är det en kille som påminner riktigt mycket om tex Janne Larsson i spel stilen, skulle tippa på att han kan göra 15+25 i år i Brynäs om allt går som det ska. Så sluta vara så negativa! I AHL får alla centrar uppgifter på ett annat vis än i tex Sverige. Antingen är du offensiv eller så är du defensiv och ska spela typ 0-0.
Detta är helt klart en riktigt bra center. Var så säker.
Lika så med allt negativt om Janos Vas, han har utvecklats grymt mycket. Han var inte långt efter Loui E och J Lundkvist i IOWA, och dom har ju tagit klivet upp till NHL,"

Rackham varför gnäller du på hjälmarna när du rosar dom i GD, fast här skriver du i ett annat namn ;-)

Hallå Keb!

Trevligt att laget äntligen gått på is igen.

Hoppas innerligt att nye tränaren Niklas Czarnecki får ihop laget på bästa sätt och får alla spelare att dra åt samma håll, vilket jag är övertygad om att så kommer fallet bli.

Det som måste förbättras från förra säsongen är framför allt att inte släppa in tidiga baklängesmål som dom gjorde i fjol.

I stort sett varenda match släppte Brynäs in ett eller två snabba mål. Och det håller bara inte på den här nivån.

En sista sak: Dom nya hjälmarna gillar jag skarpt. Men jag hade hellre sett att dom var svart/röda istället för svart/gula.

Ha det bra!

Erik

65selander: Kul för Mora, NOT :-)

Enl Johans blogg så är Mora intresserad utav Korhonen.
Johan länkar sedan vidare till en blogg på Expressen

Man får säga att Bäckis är en riktig kompis! ;) hehe

« · 1053872 · »