1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777668 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
65selander: Näe, Huge rattar ju buss och jag vet inte hur man tar tempen!

sylf: Var det inte några år sedan vi hade ett gäng som gick sönder på blötmyren. Om man blir chefskirurg lätt i Gävle, varför är inte du och Huge det? :-))

Tikinmyheart: Han kanske är skolad på Gävle sjukhus, där räcker det med att man kan ta tempen på nån så blir man chefshjärnkirurg!

tjugo8: Läkaren TIK hade förut jobbar som överläkare på kirurgen. En högst kompetent läkare som i sitt yrke är omtyckt och noggrann.

Hur vet jag det? Har jobbat på samma arbetsplats som honom i 32 år. Har svårt att tänka mig att J. Carlsson skulle vara orsak till alla skador.

tjugo8: Ber om ursäkt att jag blandat ihop ditt nick.

Poffa:

Eller Ajon....:)

Poffa: 08 som 08 :)

Tikinmyheart: Du blandar ihop tjugo8 med ante08.

Tikinmyheart:

Har nog aldrig skrivit i någon annan gästbok än Brynäs

Tycker frågan är högst relevant och rimligtvis borde klubbläkaren vara den som har det övergripande ansvaret för spelarnas fysik, med hjälp av naprapat, fystränare etc...

Men annars är det väl dags o kicka fystränaren då...?

tjugo8: Du är då på varenda gästbok och slänger ur dig spydigheter. Det har aldrig varit fel på ngn Timrå läkare, däremot kan man ifrågasätta fystränaren.

Tikinmyheart:

Nöjda med nya läkaren?

Gusten: Då har vi ett problem Gusten. Alla i laget har nämligen gjort mål i ES:) Då får vi isåfall låna in spelaare från Ånge, Kovland eller Sundsvall hockey om det målet ska uppnås.

PS. Varning för filmningar i morgon. Vi har som bekant haft Peter Stormare på besök i E-on.

Tikinmyheart: Det luktar timråseger som fan. Släng in 2 femmor med spelare som aldrig gjort ett ES-mål och ni har garanterat med er 3 poäng och 10 puckar ut i omklädningsrummet.

MarcusElving: Spelar nog ingen roll vilken ni ställer i kassen i morgon. Pärssinen, Styf, Hedström och även nu Wandell finns på skadelistan. Lägg där till Lotvonen och Skogs som båda har ömmande höfter.

Hoppas vi kan ställa upp med två femmor i alla fall:)

MarcusElving: Jag vill normalt också se Markan i så många matcher som möjligt. Men med tanke på att Lindbäck stod i vinstmatchen mot Timrå tidigare denna säsong och att Markan inte var lysande senast så what a hell.

MarcusElving: Kanske inte helt fel att ge Lindbäck några matcher ändå eftersom han måste stå när Markström spelar JVM.

Lindbäck är en riktigt bra målvakt och Markström visade ju senast att det är svårt att hålla den höga nivå han haft i år i alla matcher.

Czarnecki missar matchen mot Timrå, Fick tydligen en tarminfektion igår. ska dock inte vara allt för allvarligt. Noterbart också är att Lindbäck får chansen mellan stolparna. FEL enligt mig.. Att de ska envisas med att variera målvakt. Satsa på Markan säger jag. Linbäck ska stå när han är skadad eller borta av annan anledning, annars aldrig tycker jag.

Nu blev det genast en svårare uppgift att knäcka timrå.. men jag hoppas såklart på det bästa :D

Heja Homer!

3-2 mot Knätofs... = )

Ha ha ha ha...Humor på hög nivå! :)

tjugo8:

Tror det kommer inom kort...

tjugo8: jag har för mig att jag mejlade Brynäs och frågade angående när medlemstdiningen kommer ut alltså höstnummret. och har för mig att jag fick till svar att den skulle komma ut i slutet av oktober.

rackham:

då räckte kanske inte pengarna till det i år...?
höst numren brukar annars vara bra...

tjugo8:

Nä...

Bissett19:
Brynäs officiella hockeymagasin Hösten 2008
Utgår ifrån att de flesta är medlemmar...så hoppas på snabbt svar;
- Är det bara jag som inte fått denna...?

65selander:

Jag kontrar o säger eventuellt L.J men ingen Dixon imorrn.

Godnatt på er nu börjar Generation Kill på C+ First.

Markan står och Dixon, Jonsson avgörs i morgon.

65selander: Nej, och det är ju typiskt att det är attitydsproblem som påverkar hur det går. Favoritlag faller alltid tungt och HIK går om resultatet står sig mot säsongens blott andra trepoängare.

Dream Team: Det är lång väg kvar men det går ju inte smärtfritt för herrarna nere i Skåne iaf. Vore kul om resultatet höll i sig ;-)

65selander: Samma matchutveckling som mot Sundsvall hemma förra veckan. Det luktar underskattning lång väg. ES känns rätt långt borta...

Lyck: Och MIF verkar reta gallfebern på sina supportrar i nuläget.
1-3 mot Huddinge i 3:e perioden just nu

moreten: Men en match vann de ju med typ 9-1 så dår komdomflesta strutarna till.

----P:S: Som synes har Tom Bissett redan skrivit på protesten...

Lite off topic, men lyckas klämma in en Brynäs-referens í alla fall. Ni som har varit med ett tag, minns kontroversen när ett bonngäng i Luleå helt plötsligt stal namnet Brooklyn Tigers till sitt lag.... Nu är dom påt igen, Luleborna.

Kultförklarade Elfsborgsbloggen En Rödgul Röra (rodguling.blogspot.com/) har blivit kopierad av en blogg som följer Lule hockey. Och som vanligt, Luleborna bara stjäl ett namn, rakt av, som de gillar.

Att de aldrig lär sig. Se länk.

Jompe: Dixon är nog med på lördag enl CZ. Här ger han svar på 30 läsarfrågor

4. Tjena Niklas.
Hur pass allvarlig skadad är Stephen Dixon i sin axel? Vore skönt o få tillbaka honom så snabbt som möjligt. Jag tycker han har varit riktigt bra.
Jocke
Svar: Han har en blödning i axeln. Axeln behandlas varje dag och det kan bli så att han är med redan i morgon. Men på lördag tror vi absolut att han kan spela.

moreten: Skillnaden nu är väl att vi får med oss poängen nu med bättre försvarspel och målvaktspel. Har inte orkat kolla igenom hur många mål Pavel hade dundrat in samma tid förra säsongen.

65selander:

Intressant att Brynäs efter elva omgångar förra säsongen hade gjort 2 fler mål och släppt in 6 fler än den här säsongen. Ingen jätte skillnad faktiskt.

65selander: Man kan alltid lita på skåningar. Kan man dessutom toppa anrättningen med ex-Brynäsare som Jacko Johansson kan inte Cluben stå emot.

Det låter som om Lasse Jonsson i värsta fall missar en match; GD talar om en risk för att han inte kan spela SAIK-matchen. Jag har svårt att tro att Dixon kommer att vara borta någon längre tid; det var ju på vippen att han kunde spela mot Frölunda. Björnes ljumskar kan ta ett tag, men med Alcén i truppen känns Björne undgänglig. Lindf har sett lite trött ut men nu är det väl bara 4-5 matcher till innan det blir ett längre uppehåll.

All in all, ingen anledning till oro. Håller med sylf om Mormors skattkista. Man kan riktigt höra gnisslet från gångjärnen när den öppnas och de fem fladdermössen som flyger ut när det spindelvävsbelagda locket sakta öppnas. På botten ligger ett vykort från Pavel Brendl.

sylf: Ja inte fan finns det mkt däri iaf, men kanske det blir något nytt efter jul.

MarcusElving: "annars får nog Sundlöv öppna skattkistan.."

Vad tror du den innehåller? Pengar?
Han får vara glad om han hittar Salmings gamla playboyskor och nåra ostmackor däri.

Känns lite jobbigt nu när det börjar bli lite skador i laget, vi har verkligen ingen bred trupp och alla mannar behövs.. Hoppas Jonsson och Dixon är tillbaka relativit omgående, annars får nog Sundlöv öppna skattkistan..

rackham: Vi gör en tidsresa till förra säsongen, då var det ordning i gästboken. Alla hatade allt och alla. Huge stångade på så gott det gick mot alla realister ;-)

Rk Team GP W T L GF:GA TP OTW OTL PSW PSL
1 HV 71 11 8 1 2 39 : 28 25 0 0 0 0
2 Frölunda HC 11 7 1 3 36 : 26 22 0 1 0 0
3 Timrå IK 11 5 3 3 26 : 21 20 2 0 0 0
4 Skellefteå AIK 11 5 3 3 30 : 24 18 0 2 0 0
5 Djurgårdens IF 11 5 2 4 32 : 21 17 0 0 0 0
6 Färjestads BK 11 4 4 3 34 : 35 17 1 2 0 0
7 Linköpings HC 11 4 2 5 28 : 35 15 1 0 0 0
8 Mora IK 11 4 2 5 24 : 32 14 0 1 0 0
9 MODO Hockey 11 4 1 6 30 : 38 14 1 0 0 0
10 Södertälje SK 11 3 2 6 16 : 24 11 0 0 0 0
11 Luleå HF 11 3 1 7 23 : 35 11 1 0 0 0
12 Brynäs IF 11 3 0 8 31 : 30 9 0 0 0 0

65selander:

Ja, vad är det för jävla stil!

Gör om, gör rätt... = )

rackham: Skitlaget med skitspelarna ligger fortfarande på 1:a plats efter 11 omgångar.

Rk Team GP W T L GF:GA TP OTW OTL
1 Brynäs IF 11 7 2 2 29 : 24 24 1 0
2 Linköpings HC 11 6 2 3 33 : 24 21 1 0
3 Skellefteå AIK 11 5 3 3 34 : 25 19 1 2
4 Färjestads BK 11 6 1 4 25 : 25 19 0 1
5 Rögle BK 11 4 4 3 34 : 33 17 1 2
6 MODO Hockey 11 4 3 4 32 : 33 16 1 1
7 Djurgårdens IF 11 4 3 4 28 : 32 16 1 1
8 HV 71 11 4 2 5 32 : 31 15 1 0
9 Timrå IK 11 3 2 6 36 : 39 13 2 0
10 Frölunda HC 11 3 3 5 24 : 29 13 1 1
11 Södertälje SK 11 2 4 5 23 : 28 11 1 0
12 Luleå HF 11 2 3 6 26 : 33 9 0 3

Huss:

Hrmpfh!

65selander: Han kör Brynäs-tröja så klart. Däremot är den där fjäderbeklädda hövdingskruden han envisas med lite motsägelsefull ;-)

65selander: Grön Brynäs-tröjja kanske?

rackham: Nu har jag inte varit in i lagret sedan de flyttade från stan, men någon Fernet jar jag inte sett till.

Ang matchtröja så är väl det en självklarhet på matchdag, fast hur gör du?
Har du sytt ihop en Frölunda och en anrik Brynäströja?

Huss:

Precis!

Klä er i svart, gult och rött, det är lördagsmatch...

65selander:

Låter bra det!
Var det Fernet-försäljningen han menade... = )

Huss: Låter som musik i mina öron!!!

« · 1078041 · »