1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 778018 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
Hahl Bundy: Leder ni serien? Eftersom du tror att vi behöver mer good luck än ni. Nähä! 2 poäng före! Eller räknar ni tabellen enligt dummerjönsmodellen?

Hahl Bundy: "Men jag begriper ändå inte varför ni inte värvade Rosa."

För att begripa en sån sak måste man väl först ha alla förutsättningar klara för sig och veta exakt hur alla turer gått.

Var Rosa öht ledig för 2 månader sen?
Hur vet du att vi inte varit där och sonderat?
Hur vet du vilka krav Rosa har?
Hur vet du hur långt vi isf hade kunnat sträcka oss ang Rosas ekonomiska krav, mht till vår egen ekonomi?
Hur vet du att Rosa hade valt Brynäs även om vi lagt ett bud?
Hur vet du att Rosa hade valt Brynäs även om vi lagt det klart bästa budet av alla som varit intresserade?

Du har ingen aning om nåt av ovanstående och ändå undrar du varför vi inte värvade honom.
I den enögde lekmannasupporterns ögon är allt väldigt enkelt.
I en sportchefs värld är det betydligt mer komplicerat.

Bissett19: Bäst i världen? Ja i mitt hjärta är vi det, men aldrig att jag skulle bli så stor på mig som ni tycks vara.
Visa inlägget där jag har sagt att jag pratar om det. Jag som går i spetsen menar jag!? :)

Jag hoppas att ni snart får möta Valbo men först Almtuna o Leksand. Det blir nog så tufft för er.
Visst sa jag förut good luck?
Jag tar tillbaka det :)

MarcusElving:

Bäst i Sverige?Det räcker inte,efter ett par segrar börjar Tallefjantarna med Bandy i spetsen börja prata bäst i världen.
Men det som är så skönt o veta är att Timrå ALDRIG kommer vinna ngt större än ett DM-guld!!

MarcusElving: Det har jag inte påstått heller o kommer aldrig att göra. Däremot verkar ju många av er fortfarande leva i det förgångna. Tror kanske det skulle göra er gott att möta Valbo i några år :)

Det enda jag sa var att jag tycker att det är konstigt att ni inte värvade Rosa en sniper o efter det så började tjafset om att jag som timråit inte ska komma o ge er råd.
Så, fine, good luck! För ni kommer att behöva det!

Hahl Bundy: Hur respektive trupper än ser ut så kan lika väl Timrå IK hamna i kvalserien denna säsong. Vem vet, Snart kanske derbymöte med Sundsvall väntar en trappa ner? Ni har ju haft ordentliga svackor förut, vad säger att ni inte kan rasa igen?

Det finns många potentiella kvalserielag, bara för ni vunnit några på slutet så är ni inte bäst i Sverige!

tjugo8: Jag hjälper så gärna till för med den här farten utför så blir det nog möte med Valbo snart!

Jajjen: Hursomhelst så vill jag beklaga årets miss när det gäller Rosa!

Storhonken:
Vi får återkomma om vi behöver tips om hur man spelar i division 2...
Där kan vi nog ösa ur Herr Bundys erfarenheter...

Hahl Bundy: Slutspel är överskattat. Ingenmansland är målet och färdiga med hockey i slutet på februari. Soft att chilla framför tv:n när matcherna drar igång. Och så kommer man i gång med golfen tidigare.

Hahl Bundy: "Vi behövde ju inte värva honom" ska det stå.

tjugo8: smart!tänkte inte på det.(fast vi kommer nog behöva all hjälp vi kan få för att slippa ks)

tjugo8: Gör det.
Men jag begriper ändå inte varför ni inte värvade Rosa. Vi har haft honom o han är riktigt bra. Tur att vi har mött Rögle för sista gången i år.

Vi behöver ju inte just med tanke på att vi har snipers med pyrret i spetsen.
Tror inte att det är någon timråit som hade tackat nej till Rosa tvärtom det är många som skrikit efter honom tidigare under säsongen.

Hahl Bundy:
Besparar mig tips från klubbar utan SM-guld...

Hahl Bundy: Vi är "nöjda"!

En fråga, Varför värvade ni inte Rosa? En Klasslirare som vet var målet är beläget.
Ni kanske är nöjda med laget nu sen Wanvig stack eller?! :)

Huge: För att ställa en fråga till dig, vilka värvningar har Sundlöv verkligen lyckats med? Anser att det bara finns 3-4 st. Som verkligen har blivit till en bra värvning.

Men hur många anser du?!

Med risk för att slå in öppna dörrar:
Alltså, Sundlövs misslyckande går inte att hitta i en enstaka värvning. Finns ingen sportchef som har alla rätt. Det som gör Sundlövs totala misslyckande uppenbart är Brynäs elitseriehistoria sen han tog över. Han är inte ensam ansvarig men han är den röda tråden, den enda i ansvarig ställning som är kvar. Utan att ha läst sportchefens arbetsbeskrivning förstår jag att han har ansvar för rekryteringar, dvs. de sportsliga förutsättningarna. Han lär ha ansvar för spelarkontrakt och budgeten som gäller det rent hockeymässiga, dvs. grundbulten i föreningens utgifter.

Resultat - sportsligt: Kvalspel 3 ggr av 6. Farligt nära en fjärde gång i år.
Resultat - ekonomi: Brynäs ekonomi är usel. Minus 8 miljoner senast vilket tvingat fram ett hopplock av spelare som saknar motstycke i Brynäs historia. (Möjligen med undantag för 50-talet.)

Och allt det här trots att förutsättningarna är bättre än för många av konkurrenterna i ES.

Det var nån som jämförde värvningar som gjorts av Modos och Timrås sportchefer med våra värvningar. Jämför då Timrås, Modos och Brynäs ES-placeringar de senaste 6 åren så har ni facit.

Tycker inte att Sundlöv förtjänar att idiotförklaras bara för att han är fel man på fel plats. Men att han har en stor del av ansvaret för Brynäs usla resultat kan det inte råda nån tvekan om. Hans chef ansvarar för att det här rättas till. Innan det är för sent.

rackham: Tänk om vår sportchef hade haft hälften av Peter Hedlunds inställning! Men som sagt, vi är nöjda med det vi har, Marknaden är död (Vilket den bevisligen inte är). Sundlöv skämmer ut sig mer och mer.

Nu öser Pavel Rosa säkert in mål och räddar Rögle kvar i elitserien på bekostnad av Brynäs som geggar vidare med sitt kassa anfallsspel och PP.

VI BEHÖVER OCKSÅ EN MÅLSKYTT SUNDLÖV!!!!!!!!!! RÖGLE HAR ABBOTTS MED FLERA MEN FÖRSTÄRKER ÄNDÅ!!!

..................Tänk om vi hade haft en halv Abbott i alla fall =(

GävleLasse:

Jag kan tänka mig att det är nu ett ledarskap behövs...

Vem tar täten och skiten för att avlasta tränare och spelare?
Vem skickar in energi i laget?

Ta täten! För helvete!

arnio: Sundlöv läste ju bara eliteprospects profil på Svanberg och sa det typ...

rackham: Det där känns som en klockren känga till Dumlöv... Men Micke kanske ska resa bort och behöver ha lite timeoyut från jobbet...

Det är stressigt att sitta med armarna i kors och inte göra nånting förutom att hoppas...

Peja:

"Rögles VD & Klubbdirektör Peter Hedlund är nöjd med att klubben spänner musklerna i jakt på slutspelsplats.
- Vi visar att vi inte står med armarna i kors och väntar utan istället agerar. Den här värvningen visar att vi tänker vara med på allvar i Elitseriens slutstrid och ta en slutspelsplats."

Ännu bättre...

Lunkan: Nja player kan ju visa sig på många sätt.. han kanske är grym på att ragga hem brudar från krogen

arnio: Det måste vara korhonen

GävleLasse: Potentiell spelare jag gissar att det gäller nätpoker, för någon riktig hockeyspelare har han ju bevisat att han inte är :(

GävleLasse:

Rätt svar !!!

Här kommer en till:

"- Det känns bara bra att få tillbaka ........, vi känner honom väl och han känner oss. Han är en stabil, trygg och bra målvakt, säger Brynäs sportchef Micke Sundlöv."

arnio: Japp,, Janos Vas e det...

Jag gillar slutklämmen. en "potentiell" spelare...

Dumlöv gör redan då klart att det inte är helt säkert att det ens är en hockeyspelare han värvat...

arnio:

Jag gissar på Janne Kruka.

Härmed startar jag en tävling. Gissa spelaren:
Först ut kommer den här:

"– Han har en bra ålder, en bra karaktär och är en potentiell spelare, säger Micke Sundlöv, sportchef i Brynäs. "

Vem är det?

arnio: Han skall enligt rapporter blanda jävligt god saft...

Bissett19: När Sundlöv värvade Svanberg viste han verkligen vad han fick.

"- Ola är en back med bra spelsinne som har bra offensiva kvaliteter. Han är stark och orädd i sitt spel, och jag tror att han kan få sitt stora genombrott här i Gävle och Brynäs säger Micke Sundlöv, sportchef i Brynäs IF, till klubbens hemsida. "

Gusten: Äsch vafan vi har ju vårt powerplay! Vilket för övrigt på ett korrekt sätt sammanfattas i den lysande krönikan på Svenska Fans se länk

"Det finns sexdebuterande tonåringar som visar bättre självförtroende än vad Gävlelaget gör med en man mer på isen just nu!"

Bissett19: Ja alla vet vi vad en målfarlig tjeck kan spela för roll i en kvalserie :(

Ääääh,dem vet inte vad dem får

www.hockeyexpressen.se/elitserien/1.1447235/stalman-jagas-av-svenska-lag

Vi vet vad vi har.
För vi har Oooooola Svanberg tjalalalalalalala.....

Jompe:

"Man vet inte vad man får"

Jo Micke Sundlöv,RBK får en sniper som säkert kommer spela kvar laget i ES tills nästa säsong.

Fast jag tror inte att det är någon direkt tillfällighet att Ros valde att nämna Linköping och Karlstad.

65selander:

Jag jag har för mig det också, trist att alla valde samma linje.

Nått som retar mig är den avhuggna kortsidan på ståplatssidan, ser inte bra ut.

Jompe: Gråt du, jag ska inte tjalla!

Hård:

Han gör väl bara en liknelse?

Bästa arenan sitter Malmö på nu. Sen är Swedbank fräschare än Läkerolen som andas fullbygge tyvärr men blev väl så för de byggde ut Gavlerinken, Swedbank är ju ett helt nybygge.

pastorn: Det är samma arkitekt som har ritat arenorna om jag inte är helt fel ute.

Peja: Pavel Rosa beskrivs som "en målfarlig sniper". Men en sådan behöver väl inte Brynäs? Vi har väl nog med spelare som vräker in mål? Och marknaden är väl död? Och tur är det eftersom "man inte vet vad man får" när man värvar utländskt och vi ju har andra hål än spelartruppen att stoppa pengarna i.

Man vet inte om man ska skratta eller gråta.

Men enligt superexperten Ros så ska ju tydligen Cloetta center och Löfbergs vara mycket modernare än dom andra.

Hård:

Linköping, Löfbergs, Swedbank och Läkerolen ser ungefär lika ut, alla tråkiga plåtskjulsbyggen.

Hård:

Värva mig jag är också son till min far.

arnio: Oj, är han son till sin farsa menar du ;)

Oj länken hihi kommer haha nu

Peja: Men Brynäs trupp är vi ju nöjda med så där behövs minsann inga förstärkningar inte.

Även om jag skulle vilja se denna grabb i Brynäs (se länk) och då bara för att han är son till sin farsa...

- Värvningen av Pavel Rosa har möjliggjorts genom ett samarbete mellan klubben och ett antal sponsorer, förklarar Hedlund det meriterade nyförvärvet som spelat i såväl NHL, ryska ligan, SM-Liiga och faktiskt även hunnit med ett gästspel i Timrå i Elitserien 2005-06.

Se och lär.

Hård:

Här är mer om arenan

« · 1119107 · »