1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776282 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
sylf: Jag som är en riddare på min vita springare sysslar inte med flåsande i luren. :-)

brynästigern:
Vad är skillnaden mot för vad majoriteten i eran GB tycker?
Jo att tydligen dom som ringer till Boork och skickar mess törs stå för det
;-)

65selander: Skyll inte dina egna samtal på en massa damer nu.......

Bissett19: ang samtalena till Boork så är det fårskallar helt enkelt. Troligtvis yngre, fast det måste vara någon dam också eftersom det var en del flåsande i luren ;-)

Peja: Du missar tyvärr att även [url=
www.youtube.com/watch?v=EEKNgq-UQPk]vanliga tacklingar[/url] kan ta rätt så illa. Hade tacklingen på Eklund varit värd att sätta på något annat än olycksfallskontot så borde det väl ha gett iaf en tvåminutare, vilket det nu inte gjorde. Sanny fick två minuter för tripping igår, men inget för den tacklingen.

Bissett19: Skamligt hur vissa s k "supportrar" beter sig..

Bissett19: Bedrövligt.

Peja:

Och Boork med familj  har fått ta emot otrevliga samtal

Peja: Ja med domarnas logik från Per Åge Skröder så blev det väl matchstraff?

Och så har Sanny Lindström varit i farten igen.

Huss:

Elementärt, min käre Huss!

rackham: och att Boork är Cicero...

zigge:

Jag tror att Cicero är Boork...

Cicero: Vilket mästerverk, denna dröm!! :-) Drömmer Du ofta at du är en helt annan person? Kanske Booooork i natt?

Cicero:

Rackarns...
Åtminstone en terapeut i Gävle som har lite att göra då... ;-)

brynästigern:

Han ansluter runt den 20 Oktober.

Huge: Det är väl inte många omg. kvar nu innan Angell ansluter till truppen?

VBgr: Ja, spar lite på målarfärgen då så ska du se att du ev är på väg att bli en vanlig supporter... ;-)

Medgångstomte;-) Mitt dilemma är som följer--> Jag målade upp STORA förväntningar på årets upplaga av Brynäs. Jag lär nog backa tebax i dessa pga att laget enligt MIG trakteras på ett felaktigt sätt. Igår platsade inte Månsson samt Brendl, det talar sitt tydliga språk! Men jag är man nog att kunna revidera mina inför säsongen högt uppsatta förväntningar i samma takt som Boork tar ut sina laguppställningar till respektive match..))

Cicero: Är du säker på att det var en dröm??

Jag hade en sådan hemsk och konstig dröm i natt, som jag bara måste få ur mitt huvud.
Men den är riktigt otäck, och om du är lättskrämd vill jag verkligen råda dig att sluta läsa genast. Jag skojar inte:

Jag drömde att jag sov, och att jag vaknade mitt i natten och kände mig så märkligt sugen på något att äta.
"Men jag åt ju precis innan jag gick och lade mig, en dubbel inbakad Calzone", mindes jag, och det förbryllade mig eftersom det är mot mina vanor.
Jag steg upp ur sängen för att gå ut i köket och stilla min hunger, och när jag passerade spegeln i hallen fick jag en chock: Spegelbilden som tittade tillbaka på mig var inte min egen; jag var förvandlad till Kent-Åke "The Hut" Eriksson, ordförande i Brynäs!
Jag hämtade mig snart från chocken när magen mullrade av hunger igen, och kämpade så mig vidare mot kylskåpet. Nästa chock; min fru hade satt hänglås på kylskåpet!
Jag kliade mina hakor och funderade vad jag skulle göra. Så kom jag på det: "Jag har ju nycklar till Läkerolen, så att jag kan ta mig in i Willes restaurang och köket där. Kanske det finns kvar av de där goda revbensspjällen, och lite bearnaisesås någonstans", tänkte jag och kände hur något droppade från mina mungipor.

Snart satt jag i bilen klädd i morgonrock, på väg mot Läkerol Arena, och väl framme larmade jag av och låste upp, och tog mig sedan upp till restaurangen.
Jag vågade inte tända lyset, så jag famlade mig flämtande och flåsande fram i mörkret. "Det var fasligt vilken dålig kondition jag är i", tänkte jag.
Jag hade stora besvär med att hitta något som liknade ett kylskåp med mat i, och jag fumlade och famlade efter ett handtag att rycka upp.
Nu var det allvar; hungern rev och slet i mina inälvor.

Så äntligen, precis innan jag skulle falla till golvet av utmattning, fick jag ett handtag av kallt stål i handen, och ryckte med mina sista krafter upp en dörr.
Ett iskallt moln av ånga strömmade ut och omgav mig, och jag såg ett gult ljussken från en liten lampa inne i ångmolnet.
Och här, mina vänner, fick jag se en syn jag aldrig skall glömma, när ångan skingrat sig:
Med frost i håret och alldeles blåfrusen i ansiktet satt Michael Sundlöv därinne. Sedan såg jag hela Brynäs styrelse sitta där också. Stelfrusna, med plågade ansikten.
"Det här är Leffes grejer", sade Michael Sundlöv förnumstigt, "och Leffes grejer ska inte du lägga dig i, Kent-Åke, det har faktiskt Leffe sagt själv, så det så".
Då såg jag Rolf Lassgård stirra tomt framför sig ur frysens djup. Så talade han med dyster stämma, och rösten kom ur hans frostiga skägg som såg ut som spunna silvertrådar:
"Shakespeare sade det bäst;", hörde jag från den store skådespelaren, " 'Den karlen är vis nog till att spela narr'. Det är ur Trettondagsafton", sade han och vred huvudet för att se på mig. Det knastrade till och en isbit föll från hans hals och ned i golvet, där den gick i kras. Hans blick föll ned och fastnade bland skärvorna av is på golvet.
" Han lurade oss alla." sade han med matt och sorgsen röst.
Sundlöv skrattade en hovnarrs gälla, galna skratt.
"Lyssna inte på honom" , sade han, " tugga lite fryst torsk istället om du är hungrig. Det har vi gott om härinne." Han skrattade igen, högt och galet.

Sedan vaknade jag, och nu skall jag besöka min psykoterapeut.

65selander:

Heja Bajen =)

65selander:

Forza Bajen.

Publiken på Söderstadion har utmärkt sig igen. Slängt saker på linjeman. Matchen är avbruten just nu.

65selander: Jag vill se både Alcén och Gynge på måndag. Ge dom en säsong i laget och vi har två matchvinnare till nästa säsong. Eller nästa.

brynästigern: Sicken jävla lördag. Brynäs torsk och MFF ligger under med 2-0. Gud vad glad man är.

J20 vann borta mot MODO med 3-1. Gynge gjorde 2-1 till Brynäs iaf. Fy f-n för lördagar

65selander:

Äh, Huselius pyntar in lite av sina indribblade slantar så är Hammarby på spåret igen...

mattias - 74: Vadå? Jag hoppas han gnäller mer än vanligt :)

sylf:

Haha får hoppas att han inte gnäller lika mycket nu då när Domarna kan ge utvisning för onödigt tjafs. Davidsson är också en som spirerar på titeln.

Peja: Absolut, FBK ligger i särklass när det gäller gnäll, finns väl inte en domare som inte avskyr Jönssons andedräkt!

65selander: Och jag som alltid har uppfattat Färjestad som det gnälligaste.

Trodde Brynäs var det gnälligaste ;-)

Är Modo gnälligaste laget i elitserien?
Ställningen just nu:
Ja (74.3 %)
Nej (25.7 %)

Totalt har 16689 personer röstat.
Omröstningen startade 2007-10-01 22:48

20 Lindgren: Snygg styrning avgjorde matchen. GP sover nog gott i natt.
GP var förövrigt och såg matchen i lördags i Tälje. Han hälsade så glatt när vi var på väg till bussen.

Bissett19: Borås HC–VIK Västerås HK 3–2
3–2 18 Joakim Andersson (9 Anders Eriksson) 63.20
2–1 27 Jens Karlsson (18 Joakim Andersson) 43.35
fast vi får inte glömma Lill-Orren
1–0 24 Fredrik Orrsten (7 Anders Skördåker) 9.06

rackham: Har nakenbilder på dig bara men de får jag nog ingen skaderapport på. :-)

Nej nu blir det hemmåt och vräka i sig lite gatuköksmat samt glo på hockey och boll.

Forza Vemdalens IF

65selander:

Men kom igen nu, du jobbar ju i spionbranschen! Liite mer info kan du väl skaka fram...

Har du ingen bra bild du kan använda för att utpressa nån, bara lite...? = )

Bissett19: Står inget om det mer än det som står i inlägget tyvärr.

wap.hockeysnack.com
Selander:Finns det några rapporter om Hansen o Kankas skador?

65selander: Ove på bänken..? Ok, annars var väl han en av de få som fick godkänt i Modomatchen.

Nä, nu ska jag följa Gunnar P och hans Borås mot gurkorna från V-ås.

brynästigern: Här är laget. För hela artikeln se länk.

1:a backpar Tommy Sjödin och Peter Nolander
2:a backpar Juuso Hietanen och Jörgen Sundqvist
3:e backpar Daniel Johansson och Niclas Andersén

Sedan har vi fyra kedjor:

1:a Andreas Dackell, Alexander Sundström, Pavel Brendl
2:a Daniel Widing, Janne Hauhtonen, Mathias Månsson
3:e Johan Alcén, Micke Lind, Björn Danielsson
4:e Lars Erik Spets, Sebastian Karlsson, Daniel Hermansson

Sedan har vi Johannes Salmonsson och Ove Molin som börjar på bänken.
Det blir med andra ord full buss ner till Karlstad i morgon.

... skadeläget
- Rickard Gynge är disponibel igen och har gjort ett par matcher med juniorlaget. Markus Kankaanperä, Mads Hansen och Antti Hulkkonen är dock skadade.

65selander: Huga...väcker hemska barndomsminnen till liv...
Vem vet de kanske passar in så småningom?

Ser att Westerlind har gjort om min gamla banner... Den passar bra här iaf. :-))

Hittade igen denna på min dator, använde väl denna under 2005 någongång.

Gidde: Orsa har en 20-årsplan...Adam är ju ung :)

Gusten:

Jo, det förstår jag! :)

Men jag trodde att han siktade (hepp!) mot Elitserien igen?

Gidde: Har han en träffprocent på runt 5 så platsar han i Orsa :)

Gusten:

Körde han skott-träning så att han lär sig träffa målet oftare än 1 gång på 20 ??

Kanske till och med en eller annan tackling, helst i försvarszon?

Som offensiv PP-back så passar han nog i elitserien bara han lär sig träffa mål, medans hans defensiv är i klass med Richard Lintners...

Orsa IK rustar för att bli bäst i dalarna, Adam Andersson tränade med A-laget igår :)

Cicero: är matchen slut?

Ingen mer än jag som kollar Bäckis i direktsända matchen på NHL-TV?
Gratis, man behöver bara regga sig. 2:a perioden precis slut.
capitals.nhl.tv/team/console?type=fvod&id=849&tab=1

« · 921622 · »