1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776386 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
Bissett19: Om han nu är så jävla bra så skulle väl han ha fått chansen, eller hur.Det är ju klart och tydligt något som inte stämmer om man inte spelar en av Sveriges mest lovande unga spelare.

Bissett19: Tänkte på att det försvinner lite folk nu och det är ju i enligt planen. BIF skulle ju rensa lite när Nick kom tillbaka. Låna ut DJ till RBK så att han får lira med brorsan kanske ;-)

Huge kan vi låna ut till Aftonbladet eftersom han tycker deras krönikörer är så usla.

65selander:

Preciiiiis.Tror knappast VIK tar en som har "attitydsproblem" som det skrivs om härinne.

Får se om det blir på Sunnas bekostnad,står ju i länken att VIK nu har en forwards för mycket,o Sunna har fått husera rätt mycket i fjärdelinan på slutet.....

Bissett19: Håller med. Om ryktena säger att han har attitydsproblem så får man väl ta ut det ur honom isf. Varför skulle han inte kinka och bråka i VIK om han nu håller på i BIF.

VIK har fått ett fint tillskott iaf. Tre st från truppen nu i VIK. Sunna, Morin och nu Gynge.

Huss:

Stämmer.O det är riktigt synd när han inte ens fått chansen att visa upp sej.

Bissett19: Åsså Gynge till VIK verkar det som.

65selander: När man läser Tallefjantarnas GB så kan man nästan tro att dom har åkt ur, fan vad det måste svida att torska mot Brynäs :-)

hugo: Kvällstidningarnas rubriksättare är då riktigt käcka ibland... pajasar.

Vad säger ni om denna. "Färjestads guldtränare får sparken"

Bissett19: Det finns väl ingen som har kommit tillbaka till BIF. En signal till juniorer att inte hoppa på locktoner från BIF. Bättre att söka sig på egen hand därifrån som sista års junior. Enda anledning till att du ska stanna, är att Thelin kan ha ett konkurens krafigt lag i J- 20.

65selander:

Blir nog bra för Jonte det där,det är ju ett bra lag han kommer till o säkert får bra med speltid.

Nästa år tar vi tillbaka honom,då får Sjödda lämna bort #7 till Jonte......:)

Peja: Tre matcher än så länge. Vore bättre om han fick spela in sig i Brynäa A-lag. Nu blir ju J-20 sämre också ;-)

Lunkan: Va fan säger du :-)

65selander: Nån av oss borde du hålla med för det är inte ofta jag håller med Rodrigues! :)

Lunkan:

Ska vi ha sex backar i truppen?

Nej,låt dem träna med laget o sen stå i klacken på matcherna.

Lunkan/Rodrigues: inte oftas man håller med er ;-) 
DJ och Sunken är ju dåtid, passa på att matcha in framtiden

70 Rodrigues: Håller med låna ut DJ samt nr 22 "mr onödiga utvisningar" som jag bara tycker blir sämre och sämre.

Peja: Tycker hellre att man ska låna ut DJ istället för Carlsson, han har fan inte gjort bort sig när han fått spela och så använder han ju kroppen och spelar fysiskt.

Peja: ja det kan göra honom gott. Det är dags att banta truppen lite.

Jonte Carlsson lånas ut till Löven.

GävleLasse: Jag trodde att alla ville spela gratis för BIF, menar vilken forward vill inte spela tillsammans med ett spelgeni som DJ?

Peja: *skratt* ja han hade säkert fått rum inom Brynäs väl "tilltagna" budget för sena nyförvärv...

Fuck. Men åtminstone bättre än om han hade hamnat i något annat ES-lag.

65selander: Inte är du menlös, jag ser ju upp till dig!

12317 meningslösa inlägg och dax för en kall i mässen innan skiten börjar på säsongskortet.

Så håller jag med Nyström i dagens expressen:

"TOMMY SJÖDIN, Brynäs:Du är lagkapten. Du har spelat hundra säsonger på elitnivå. Nu är det dags att du rycker upp dig själv och ditt lag och visar att du förtjänar C:et på tröjan."

Davey_22: Instämmer!! Varför inte låna ut nån av gamligarna så dom fattar att det är allvar nu..

Peja: Nej..inte låna ut Jonathan Carlsson, tycker han visar både hjärta och lovande takter.

Pluspoäng för brottningssegern mot Holmqvist.

Peja: YES!

Ingen DJ i pp imorgon, fan Östblom-effekten kanske kommer ändå ;)

Peja: Visst skulle man kunna bryta kontraktet med dessa MEN det kommer altid inträffa.. Truppen kommer att vara intakt säsongen ut förutom att Gynge och Carlsson garanterat kommer att lånas ut.. Allra närmast Carlsson nu när Nick kommit.

Jag hoppas att DJ, Karlsson, Spets lånas ut.. ingen av dom tillför något. Sen att Hauthonen ställs åt sidan.. Vi måste ha in en ny center, en som kan göra ungefär 30-40 poäng på resterande matcher.. svårt men någon måste det finnas.. Sedan gärna en snabb forward som samtidigt är bra..

Men tyvärr Peja.. jag är helt inne på din linje men tror inte att det kommer bli så.. tyvärr..

mattiaskarlgren:

Bryta kontraktet:
#3 Daniel Johansson
#23 Björn Danielsson
#27 Lars Erik Spets
#21 Ove Molin
#33 Sebastian Karlsson

Jag tror inte att det blir något problem att hitta klubbar som vill ha dessa spelare. Den enda som kan göra en Wahlberg, dvs hämta ut lönen utan att spela i någon annan klubb, är väl Molin.

Låna ut:
#32 Jonathan Carlsson

In:
1 back, 1 center, 1 ytterforward

21olsson: gissar på..

DJ-DJ DJ-DJ-DJ

DJ-DJ DJ-DJ-DJ

DJ-DJ DJ-DJ-DJ

DJ-DJ DJ-DJ-DJ

Han är grym, behövs ingen annan!!

Peja: Ska du sparka en spelare för att du ska slippa betala lön så måste ju en annan klubb vilja ha spelaren.. Annars så är det kontraktsbrott och Brynäs får betala hans kontraktstid fullt ut.. Däremot så är ju utlåning ett alternativ, men vilka ska dom då låna ut? Alcén, Carlsson, Gynge? Det är ju bättre att satsa på sådana killar..

nån som vet va Brynäs ställer upp med för lag i morrn?????

AVGÅ: Nä, du är inte ensam om att ha gamnacke, gnälla och kasta yxan i sjön vid minsta motgång....

65selander: Jag märker att jag inte är ensammen om att scouta AS. Det är bra, då är vi beredda inför nästa säsong! Kanske kan vi få lite tips av Cassel hur det funkar där.

Fatta å få stryk mot Oskarshamn en onsdag kväll. Hur kliver man upp nästa dag efter det?

Peja:
Har du läst det finstilta i kontraktet, det partiet där det står om vad som händer om klubben bryter kontraktet?

GävleLasse: Pja, om man slipper betala lön för en spelare uteblir ju den spelarens lönekostnad, eller hur?

65selander: Och Huddinge skräller till rejält i Umeå. Man vinner den sista perioden med 3-0 och matchen därigenom med 4-3. Och O-hamn spöar Malmö. Heja dom som vinner...

65selander: Fattades en del om OIK-MIF matchen ser jag. Skulle stå MIF ser trötta ut och nu har...

Och just nu så satte Åsberg i OIK in pucken 2-1 i sd

GävleLasse: Slökikar lite på OIK-MIF 1-1 och nu spelet om x-poängen börjat.

Peja: hur frigörs pengar på ett brutet kontrakt?

mattiaskarlgren: "Jo för att truppen och lönerna redan är skyhöga.."

Att bryta kontrakt och låna ut spelare skulle kunna frigöra pengar, tänkt på det? ;)

Peja: Ja fy fan, Salmelainen och Hauthonen hade inte gjort ont!!

Peja: Jag har inte sagt att jag inte vill ha nyförvärv. Jag är nog en av dom som KRÄVER nyförärv. iaf en riktigt bra center som kan gå in och avgöra matcher (gärna lite ledare också), sen en duktig forward.. Men å andra sidan så tror jag inte att Sundlöv vill ha in fler spelare.. Varför då? Jo för att truppen och lönerna redan är skyhöga.. Men visst vill jag ha in nya, missförstå mig inte :)

Ambroo:

Det löser sej nog.......

Sa Nubben o sket i badkaret.

Bissett19: Skandal är ordet.

Bissett19: ja då det gör ni ... och om timräs form från i går hålle i sej så blir vi en muns bit för brynäs .,..... pulsen i elitserien har avtagit utan boork.... fattar inte hur brynäs kunde släppa honom... för mej är han välkommen till högmodiga timrå så det vart någon ordning.... red ut detta nu brynäs... ni behövs i slutspelet
'

Huss: Jomen Toronto kanske hade sagt att de skulle ge honom chansen etc. NHL-lagen behandlar ofta sina spelare dåligt och det är inte konstigt att de åker hem ibland.

« · 932305 · »