1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776324 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
Peja: Salmelainen verkar pålitlig...

Men å andra sidan, nog skulle han ta en plats i laget. Även med stukat självförtroende från NHL/AHL.

Kanske slipper vi Timrås Tenkrat imorrn.

JanT: :-D Galet, är det inte?

Mickis: Hon kan få vara massös åt gubbarna....

JanT: Hockey-Bockeylag skall det vara!

Tyvärr driver den hårt skeppsmask-angripna BIF-skutan mot en okänd klippkust medan 2/3 styrmännen slåss om rodret med skeppsgossarna.

Kapten Koork har fått gå på plankan.

Den rovgirige vrakplundraren Percy och de förslagna stråtrövarna från dalarne inväntar ivrigt på att skutan skall stranda.....

JanT: Tina då?

Peja: Nu väntar jag bara på att Daniel Casselståhl köps hem från MIF och Mikael Wahlberg signas från det hockey-bockey han numera spelar i.

Med dessa 2 herrar i laget är GGIK-maffian komplett!

Östblom/Thelin/Sjödin/Casselståhl/Molin/Dackell/Lind/Wahlberg

Vilken line-up!

mattiaskarlgren:

1) Självklart säger de att de nuvarande spelarna är bra, vad ska de egentligen säga? Att de inte tror på laget?

2) Självklart ser de matcherna som alla andra.

3) Sundlöv har aldrig stängt dörren för nyförvärv.

4) Sundlöv sa att Sperrle inte var nära en övergång för några år sedan. Två timmar senare blev det officiellt att han var klar för Brynäs. Man ska med andra ord inte tolka allt bokstavligt...

Peja: Nej, men varför skulle dom värva när dom redan har så mycket spelare av stor kvalité som dom anser själva?

mattiaskarlgren: Är det du som är Micke Sundlöv eller?

Peja: Brynäs kommer inte att värva nånting, möjligen en ny center. Men dom anser att dom har tillräckligt bra lag nu..

sylf: Salmelainen gjorde Hauhtonen till en toppcenter i Sm-Liiga. Han kanske kan göra något liknande i Brynäs... Och förresten, visst behöver Brynäs tyngd, men man behöver även snabba forwards som kan utmana. De flesta av Brynäs forwards är ju varken snabba, starka eller målfarliga...

sylf: I vissa branscher brukar man "leja ut" eller "outsourca" sådan verksamhet som man själv inte kan leda med framgång. Skulle kanske det kunna vara nåt?

Mormor lägger bara en beställning på ett lag som skall spela ett antal matcher i Elitserien. Dom kan ha bas i baltikum eller ryssland, det har många IT-projekt som är outsourcade, så dom har god erfarenhet. Dessutom så finns det ju ett visst hockeykunnande där också.
Betalar man bara tillräckligt bra så kan man nog skriva in prestationskrav i avtalen också.

Peja: 1.75 lång, vi behöver ett gäng som är 2.75!

Salmelainen har lämnat AHL och söker ny klubb. Signa, vad det än kostar, säger jag.

Jag funderar en stund på att byta namn till PÅGÅ men lägger ned det projektet. Ni får fortsätta se mig som 20 Lindgren.

Proffsdomare Kuben Andersson hade stor show i slutminuten i matchen mellan SSK-DIF,SSK plockade målvakten o spelade 6 mot 5 i sista minuten.

Kuben blåser av för att SSK har för många på isen,men glömmer att SSK har tagit ut målvakten.

Heja Kuben.

Davve17: Frågaan är ju om det var i efter en OT som i kväll. Alltid kul med lite "Q"

65selander: Har sett Brynäs gå ifrån match utan utvisning en gång, mot LHC...1999/2000-säsongen om jag inte missminner mig. Får ta och titta efter senare ikväll..

Gusten: 65 min utan utv låter som ett rekord.LHC blandar och ger som sagt var.

Vinst i kväll och vi kommer upp på "ingemansland" Nä fy f-n man önskade man kunde se matchen avslappnad i kväll men det blir till att bita i glaskanten och skrika i sin ensamhet...

65selander: Knepig omgång så här långt. 8 mål totalt på 5 matcher. Mora gör tydligen inte ett endaste regelbrott på 65 minuter...rekord? Nån som vet? Lindgren?

Ward visar vilket pucko han är egentligen. 2 sek kvar och han börjar mopsa sig vid en tekning, provocerar och provocerar. När han väl får en utvisning så börjar han tjafsa. Grattis jackass,

Grötgurglarna breder ut sig: Snart dags för fler skåningar än vanligt i TV4 Sport. IF Metall möter Reebok i ett, får man förmoda, hett skånederby.

Undertecknad väljer dock reprisen av Boston Tea Party i femman där Leif (ännu en Leif ja!) G.W. Persson får breda ut sig med sin kompetens, insatthet och smygande underdriftshumor som till och med 20 Lindgren imponeras av!

Så är Lindbäck,Jonte Carlsson,Andersén o Alcén uttagna till Småkronornas fyrnationers den 8-11 November.

brynästigern: Tänk om Mårs gör en Brunnström ;)

Kul att Götz producerar. Om han fixar bra stats kommer han nog att få allsvneskt kontrakt, många klubbar i den serien sysslar ju med swehockey scouting från div1.

20 Lindgren: Vet icke..Däremot gjorde Olof Mårs 3 mål och Götz hade 3 assists om jag inte såg fel. Annars är det bara att gå in på Swe-hockey och kika..

brynästigern: Hur många skott utanför, blockerade och i målställningen? :-)

Slutresultat: Göteborgs IK - IF Troja/Ljungby 0 - 17
Skott: 10 - 62

Det går inte så bra för Göteborgs IK mot Troja..0-10 efter knappt halva matchen spelad. Inte kul att vara Göteborgs supporter där inte...

Peja: Angående Almtorp; kom att tänka på honom på vägen hem från Gävle igår kväll. Jag hade gärna sett honom tillbaka i Brynäs. Bra i spelet kring motståndarkassen, måltjuv (även om produktionen var måttlig) och jobbig att möta.

wap.hockeysnack.com
Bissett: Andersén eller Carlsson blir det som får harva i J20 istället.

pastorn: Fast han är ju bättre än Karlsson.

Peja:

Almtorp är jag inte alls intresserad av. Vad Edmonton tänkte när de signade honom har jag ingen aning om. Utfyllnadsspelare i fjärdekedjan kanske men tror vi har spelare så det räcker...

Jonas Almtorp har spelat tre AHL-matcher för Edmonton Oilers farmalag, men nu har han blivit nerskickad till ECHL - farmaligans farmaliga.

Frågan är om inte Almtorp väljer att flytta hem snart. Hans målsättning var att ta en plats i NHL, men det känns ganska orealistiskt nu när han som 23-åring har blivit nerskickad till ECHL.

Förra säsongen återvände Daniel Widing till Brynäs mitt under säsongen efter ett AHL-äventyr.

Brynäs har sagt öppet att man håller ögonen på sina spelare i Nordamerika (Honken, Bäckström och Almtorp) och att dessa är välkomna tillbaka om de väljer att flytta hem.

Nu känns det troligt att Almtorp återvänder inom kort, det är åtminstone mitt tips.

Peja: "Varför inte? Det är ju precis det som Boork brukar göra när det går dåligt. Menar du att det var fel att sparka Miettinen, Viitakoski etc?"

Boork måste ju haft väldigt goda skäl till dom sparkningarna då det knappast är ngt man gör för skojs skull eller för att man bara vill visa sin makt.
Situationen då och nu kan inte jämföras enligt min mening.
Då hade Boork nyss kommit och höll på att formera och bygga laget/spelet från scratch, sas.
Nu har vi ju ett spel som funkar i grunden, bara det att vi hamnat i en både mental och spelmässig svacka, som definitivt kan lösas utan några sparkningar eller köp av nya spelare.
Lägg till den ekonomiska biten och du inser att det inte är vare sig realistiskt eller i övrigt försvarbart.

Sen kan du väl ta bladet från munnen nån gång och redovisa exakt vilka spelare det är som är missnöjda med Boorks coachning.
Nu blir det ju mest halvkvädna visor utan nån större trovärdighet.
Har du gjort nån enkät och intervjuat spelarna eller vadå?
Papperen på bordet tack...

Satt och tittade på svenskafans.com nu då dom har en tävling där "Guldskölden" där dom ska utse massa sportjournalistpriser. Sveriges bästa krönikör dök upp.. Vem fan är bäst? Finns det någon som är riktigt bra?
Fastnade på den.

Peja: "Många spelare är missnöjda med Boorks sätt att coacha laget..."

Hur många spelare har du fått det svaret av? Eller är det bara vad du vill tro?

Så är Ambroo igång med sian spekuleringar igen,samma kille som skrev att Sjödda var klar för TIK i somras.

Ambroo Idag kl. 16:54
"Vi ska inte skada Månsson då han med stor sannolikhet spelar med oss nästa säsong."

Peja: haha, tror inte man får det på honom :)

mattiaskarlgren: Ni borde ansöka om dispens för DJ ;)

Huge: Håller med dig i stora drag där. Men att det skulle vara BARA SSK matchen som gick snett och som är den bidragande orsaken stämmer ju inte. Tex mot Djurgårn hade väl inte BIF ett enda uppspel på hela matchen som var bra? för att nämna något.. Nu har Brynäs haft det tufft ett tag och att spela på tre kedjor köper jag till viss del men så bra lag har absolut inte Brynäs så att det skulle kunna funka i längden. Däremot så det här med att hela tiden skifta folk i kedjorna, det är det dummaste du kan göra. Jag tränar ett INNEBANDYLAG som är födda -92 och så fort man ändrar i kedjorna där så går det dåligt. I den åldern (15år) så måste man försöka få lite samspel i kedjorna, det är ju exakt samma här i BIF.. Dom måste spela med samma folk i kedjorna.. Titta på Frölundas första kedja, visst förra året gick dom ju helt okej förutom att det gick dåligt för laget.. Men jag menar att om du har en bra kedja som spelar ihop ett tag och lär känna varandras spelstil och ser hur den andra tänker.. ja då kommer också målen att trilla in. men den tiden verkar inte Boork vilja ge Brynäs spelare..

Huge: "Att dessutom propagera för att sparka vissa spelare och köpa in nya känns inte heller som nån speciellt realistisk åtgärd."

Varför inte? Det är ju precis det som Boork brukar göra när det går dåligt. Menar du att det var fel att sparka Miettinen, Viitakoski etc?

Många spelare är missnöjda med Boorks sätt att coacha laget. Utan förtroende från spelarna kan man inte coacha ett lag...

Peja: En krönikör borde väl åtminstone försöka hålla sig till sanningen så gott det nu går. Du verkar ha förträngt att jag redan INNAN matchen mot SSK hävdade att Boork skulle handla lite väl experimentellt ifall han ställde nästan hela förstafemman åt sidan. Vilket han sen också gjorde.

Men jag är ändå inte 100% säker på att det var fel agerat och det borde nog varje sansad person också inse. Roteringen är bara en delförklaring men härinne verkar det som om roteringen i just den matchen är den absoluta och enda förklaringen till att det sen gått troll i spelet.
När det finns en handfull andra faktorer som spelar in: bra motstånd (vad säger att vi vunnit MED förstafemman?). Jag skulle vilja påstå att den huvudsakliga anledningen är den allmänna osäkerhet som smög sig in i laget iom att vi börjat spela mer offensivt. Det har blivit för ojämnt spel och många enstaka enskilda misstag som ställt till det och på så sätt skapat en osäkerhet i spelet i stort. Själva matchningarna i sig har naturligtvis också sin del i det hela men dom är som sagt inte den ultimata och allenarådande orsaken, som många tydligen vill ha det till.

Sen kan jag kommentera krönikan lite mer sakligt och förklara hur jag ser på saken.
Om vi nu bortser från vem/vad/vilka osv som har gjort fel och utgår från nuläget så börjar det kanske likna ngt konstruktivt.
Det är från det aktuella läget man kan göra ngt och då är frågan: är det idag särskilt klyftigt att sparka Boork?
Läget nu är ju snarlikt det läge som vi befann oss i när Boork tog över.
Dvs det gällde att få till ett grundspel och det började med att man tightade till defensiven, efter att tidigare inte haft ngt egentligt grundspel att falla tillbaka. Den som tog oss tillbaka och som har gjort samma sak tidigare med andra lag och som är bekant med situationen sas, borde väl vara vår nuvarande tränare? Vem är bättre lämpade i NULÄGET att få skutan på rätt köl igen?
Ja, inte är det nån ny förmåga som i nuläget ska kliva in och rasera det som byggts upp. Jag hade mer förstått resonemanget ifall spelarna och Boork hade kommit på kant med varandra och att spelarna av olika anledningar inte ville ha bort honom, men så är ju inte fallet.
Säger som Calle Johansson: är det nån coach man skulle vilja ha i det läge Brynäs nu befinner sig så är det Boork!

Att dessutom propagera för att sparka vissa spelare och köpa in nya känns inte heller som nån speciellt realistisk åtgärd.
Då jiddrar man till det ännu mer vad eftersom dom nya ska skolas in i vårt spel på kort varsel. Och dessutom blir truppen svindyr iom dom som isf får gå ändå uppbär full lön kontraktstiden ut.

Nä, med bästa vilja i världen kan jag inte se att dina förslag är speciellt begåvade eller genomtänkta.

mattiaskarlgren: Självklart ska man inte nedvärdera någon, men ska sanningen fram så görs det lite till mans härinne. Jag har nog dunkat in några spydiga kommentarer själv genom åren.

Äh kom igen nu...

....KUMBAYA MY LORD, KUMBAAYAAA

Gusten: Håller med dig till viss del. Visst har Huge rätt ibland, men min åsikt är att han nedvärderar andras åsikter och sedan skriver egna åsikter som kanske inte alltid är rätt.. Är det rätt att göra så? tycker iaf inte jag.

Måste nog kliva ur garderoben och ge Huge lite backup.
Jag tycker att Huge oftast har rätt nyktra åsikter, fan jag skulle kunna sträcka mig till att han har en rätt hög trovärdighets-koefficient.

Vidare så tror jag att många som är antagonister här på HS i grund och botten tycker lika om hur en förening ska skötas och hur ett lag ska prestera.
Problemet (om det nu är ett problem) är väl i så fall att Huge har en nästan obstinat drift att vara allas motpol i alla frågor.

Ibland Huge tror jag faktiskt att du väljer sida efter vad som ger den ”bästa” debatten ;)

Huge – you can't live with him, you can't shoot him

mattiaskarlgren: Det är klart att Huge kan ha fel. Nu erkänner han ju att det var fel att rotera en massa mot SSK, det erkände han ju knappast för en vecka sen.. :)

Huge: Det jag säger är att du efter varje person skrivit kommer med en kommentar om att personen är en läktarcoach, wennerholmwannabe, har fel åsikter osv. Du har aldrig tänkt i dom banorna att DU har fel? Du har ju dina åsikter men du verkar ju vara själv om dom i detta forumet iaf. Så frågan är vem som är läktarcoach tex.. Du eller ca 20-30 pers som tycker samma sak.. Det är en statistik som talar för dig Huge va? Eller ska vi fråga Boork?

Peja: Ursäkta mig, men har jag inte redan sagt att det var lite väl experimentellt att ställa över i stort sett hela första femman mot SSK?
Och det är isf det enda misstag jag anser att han gjort, om det nu så bergsäkert kan fastslås att det var ett misstag.
Du är uppenbarligen synsk efter som du VET att vi hade vunnit med en annan uppställning.

Vore det inte för språkbehandlingen i krönikan så kunde det lika gärna varit Tony som skrivit den.
Eller ngn annan vars enda anledning att skriva så onyanserat, enögt, svartvitt och felaktigt är att det måste ligga ngt personligt mot Boork bakom det hela.
Kan öht inte se att en normalt hyggligt insatt hockeintresserad person kan analysera läget så knasigt som krönikören har gjort.

mattiaskarlgren: "Grejen är bara att du försöker nedvärdera anda personer när du själv har väldigt fel i dina värderingar ibland."

Få se nu:
Krönikören i fråga sympatiserar uppenbarligen med det Wennerholm skriver.
Om jag då kallar krönikören för en Wennerholmwannabee, hur kan det isf betecknas som nedvärderande?
Borde inte krönikören då känna sig hedrad istället?

« · 930350 · »