1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776632 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
Jajjen: "En liten övning, bara för dej. Uppgiften är att bedöma om alt. a) och alt. b) är likvärdiga överträdelser:

3.
a) En moderator i Brynäs gästbok hånar och förlöjligar andras inlägg.
b) En genomsnittsmedlem hånar och förlöjligar andras inlägg."

Vi släpper igenom massor av hånande och förlöjligande inlägg därför att dom för det mesta trots allt anses ligga inom regelverkets gränser.
Om en moderator i det fallet svarar med samma mynt sas, så begriper jag inte vad problemet skulle vara?
Moderatorn är ju i det fallet att betrakta som vilken skribent som helst och har alltså samma rättigheter att svara som alla andra.
Problem uppstår om moderatorerna försöker utnyttja sin ställning och modererar inlägg och sen svarar med betydligt grövre språkbruk än det som man modererat.
Ett problem som jag hittills inte anser ha förelegat.

Huge: "Som moderator har jag samma rättigheter och skyldigheter som alla andra härinne."

Uhum...
(Måste skaffa en större hårddisk om jag ska fortsätta lägga dina grodor på hög.)

En liten övning, bara för dej. Uppgiften är att bedöma om alt. a) och alt. b) är likvärdiga överträdelser:

1.
a) Skatteutskottets ordförande skiter i att deklarera varje år.
b) Svetsare Jansson skiter i att deklarera varje år.

2.
a) En uniformerad polisman går in på Systembolaget och snattar två helrör.
b) En uteliggare går in på Systembolaget och snattar två helrör.

3.
a) En moderator i Brynäs gästbok hånar och förlöjligar andras inlägg.
b) En genomsnittsmedlem hånar och förlöjligar andras inlägg.

"Jävla idiot" godkänns inte som svar.

65selander:
Måste ta och erkänna att intresset rent generellt för mitt kära brynäs och ES har sjunkigt successivt sedan 98-99-00. Vet inte om det enbart blivit så pga dom sportsligt uteblivna framgångarna eller om det är pga all den turbulens som hela tiden verkar plåga föreningen.
Nu till det riktigt tragistka, jag tror faktiskt att Brynäs IF med organisation anno 2007/2008 har tagit död på den sista lilla gnuttan lidelse jag hade kvar. Boork, ideell-arbetarna, priserna, gnället på utebliven publik och inte bara uteblivna segrar utan även ett horribelt uppvisande av "spel" (om man kan kalla det det) har effektivt sett till att jag nästan känner olust att åka upp till sätra efter dryga 15 år av springande där.
Enda hoppet jag har kvar är att vi på nåt mirakulöst sätt vänder på den här skutan VÄLDIGT snart, för jag känner mer och mer att broarna som BIF brännt blir allt svårare att återuppbygga.....

Huss: Jag har defenitivt åkt på färre matcher till LA än förra säsongen och det mycket p g a säsongskortet. Däremot så har jag sett alla matcher i Sthlmsområdet utom en.

sylf: En riktig stolpe ut säsong helt enkelt....
Intressant är hur många som stannar hemma framför TV'n istället. Tänker på förhandlingarna med produktionsbolaget kring ersättning. Tappar vi i snitt 400 besökare per match på det så blir det mycket pengar.

Huss: Nu tror jag inte att det handlar om nån aktiv bojkott. Men för exempelvis en familj som kanske drar iväg en tusing per match är det lätt att förstå varför dom stannar hemma. Eller de som åker en bit varje match, som väljer TV:n i stället. Där ligger nog tappet, plus att årets spelprogram inte var nån höjdare med ett fåtal lördagsmatcher. Allt detta plus ett totalt värdelöst spel under i stort sett hela säsongen.

Uppenbarligen tror inte lagkaptenen på slutspel eller hur skall detta tolkas.
Grodorna bara fortsätter hoppa ur den munnen....

sylf: I med och motgång...eller?
Klart det känns bittert efter fem raka hemmaförluster och en säsong där årets flopp (så här långt) är ens eget favoritlag. Men om det skall finnas en möjlighet att förstärka laget till nästa säsong så är det knappast läge att börja bojkotta laget eller har du något annat smart finansieringsalternativ på lager?
Att marknadsavdelningen nu är ute "och tigger" kan väl också tolkas som att vi faktiskt nu har en aktiv marknadsavdelning som verkligen aktivt säljer. Något som Gästrikeföretagen kanske inte är vana med.

Huss: Och varför sviker publiken? Frågan är ju snarare vem/vilka som svikit publiken...

51 Roger: Okey i kväll år det lugnt(ingen Harley men Jag har ju Forrden)!!

66Berglund: Alla de som har köpt en guldplåt,har fått förfrågan

HF: Precis, just nu kan vi bara spekulera. Men helt klart är att när publiken sviker så får det konsekvenser på resultatet.

Huss: Jo, det känns inte som något konstigt. OM det nu är -6Mkr från budget. Men om det är -6Mkr i kassan så är det ju lite mer oroande. Om det är bugeten som ligger back så borde årsbokslutet hamna på runt en miljon back, illa det med men betydligt mindre än 6.

Huss: (700x200x27+ ca 1 mille i merförsäljning) skall det vara, parantesen var lite ivrig där..

JanT: "Hoppsan, det gäller ju Brynäs IF - blir man förvånad?"
En snabb huvudräkning ger att man säkert tappat ca 5 miljoner för uteblivna publikintäkter (700x200x27)+ ca 1 mille i merförsäljning.
Så, nej inte egentligen.

51 Roger: Jag har inte fått nån förfrågan(har köpt byggplåt)Dock ingen Harley!!

51 Roger: Låter otroligt om det är sant.....

-6 miljoner!!!

Hoppsan, det gäller ju Brynäs IF - blir man förvånad?

Skulle Brynäs klara sig kvar, om rykterna är sanna, 6 milj minus i kassan,klarar de då elitserielicensen.NEJ, de blir nedflyttade till lägre division. Har hört av flera förtagare, här i Gävle,att styrelsen och marknadsavdelningen,ringer runt till sponsorer, och tigger om mera pengar, även de som har köpt byggplåt,har fått en förfrågan om de vill gå in med mera pengar.

JanT: "Leksand lär väl bygga laget på Widing, Hermansson, Sundqvist...."
Och Sperrle givetvis.
Jo, och förutom Widing så är det utfyllnadsspelare i det lag som du själv kritiserar så kraftigt…blir en ostadig grund i sådant fall.
2 hemmamatcher kan ge ca 1 miljon netto i vinst, det borde stilla din undran.

wap.hockeysnack.com
mycket "ligger" blev det. Vi har laget som vi har skalldet vara. Hade gärna sett en målis och en back med offensiva kvaliter.

wap.hockeysnack.com
Huge: Vadå trissa upp spänningen? Vi har haft hur många chanser att klättra eller säkra en slutspelsplats. Men vi ligger där vi ligger. Lag har förstärkt men vi ligger där vi ligger. Blir intressant att se matchen ikväll. Har Brynäs defensiva lagdel tränat bra, har LHF' nyförvärv det som krävs för deras del? Nä fy f-n för att behöva våndas.

Peja: Jag menar bara att de exempel som jajjen drog fram är saker som mer eller mindre är vardagsmat härinne.
Jag har säkert gått över gränsen nån gång men då har det sannolikt handlat om svar på omotiverade personpåhopp som JAG fått utstå.
Intressant att du frågar MIG om mitt språkbruk i verkliga livet jämför med mitt språkbruk härinne.
Självfallet så spetsar man till formuleringarna härinne, det ingår ju sas som medel när man försöker argumentera för sin sak och övertyga sin "motståndare" i debatterna.
Tyckar att du istället borde fråga de som kallar spelare/ledare för "idiot", "bajskorv", "värdelös sopa" osv, ifall dessa personer också skulle våga säga samma sak till dessa spelare/ledare om man råkar ses IRL och öga mot öga?

Skulle inte tro det va...

Huge: Så du menar att allt du har skrivit till folk är acceptabelt?
Pratar du till folk likadant i verkliga livet? Skulle inte tro det va...

Saxat ur GD:

"Torsdagens hemmamatch mot Luleå är den första efter landslagsuppehållet, och vinst är ett måste.

Annars är risken stor att Brynäs får kvala för att behålla sin plats i elitserien."

Vid förlust imorgon är det fortfarande 30 poäng kvar att spela om.
Riskmässigt alltså i stort sett oförändrat jämfört med om vi skulle vinna.
Visst är det en viktig match, men nån ödes- eller måstematch är det trots allt inte.
Murvlarna gör vad dom kan för att trissa upp stämningen...

Peja: Men om nu mitt språkbruk inte skiljer sig nämnvärt från det som förekommer i övriga inlägg och det inte förekommer några övertramp som bryter mot reglerna i nåt av fallen (mina eller andras inlägg) så begriper jag inte varför jag i det läget ska föregå med gott exempel?
Jag har väl isf lika mkt rätt som alla andra att "tjafsa"?
Bara för att man råkar vara moderator så ska man väl inte behöva hålla söndagsskolenivå på sin inlägg, i försöken att föregå med gott exempel?
Då blir det ju bara fånigt.
Dessutom har väl såvitt jag hittills vet ingen blivit modererad eller varnad för det språkbruk som jajjen nu drog fram som exempel?
Hans "påhopp" på mig som varande olämplig som moderator känns minst sagt lite tunt och prinsessanpåärten-aktigt.
Om jag får säga det själv.

JanT: Ja, J20-laget är bra, men om Brynäs skulle misslyckas att gå upp skulle antagligen de bästa junisarna dra till ES-klubbar.

Peja: Tror inte att alla unga skulle dra. Däremot skulle nog Månsson/Widing/Brendl mfl. försvinna. Vi har ett av Sveriges bästa J20-lag! Tänk att få spela ihop de bästa av dessa till ett slagkraftigt lag!

Nu hoppas jag självklart inte att vi åker ned....

Vill bara påpeka att det inte är den totala öken som alla verkar tro.

Inför morgondagen har jag absolut inga förväntningar, känns som om det kan sluta hur som helst; 8-1 till BIF eller 2-7 i baken känns lika troligt.

Vi saknar alldeles uppenbart stabilitet och disciplin!

Huge: "De exempel på verbala "övertramp" som du drar fram och som jag skulle ha gjort mig skyldig till skiljer sig inte nämnvärt från språkbruket i övriga inlägg härinne, som det känns."

Vad har det med saken att göra? Är det legitimt att bryta mot reglerna bara därför att andra gör det? Och du borde väl föregå med gott exempel som moderator?

Jajjen: De exempel på verbala "övertramp" som du drar fram och som jag skulle ha gjort mig skyldig till skiljer sig inte nämnvärt från språkbruket i övriga inlägg härinne, som det känns.
Kan hålla med om att vi som moderatorer haft lite problem med efterlevnaden av den nystart vi efterlyste, men det är alltid ett svårt och näst intill omöjligt jobb.
Huvudsaken var att få bort dom värsta övertrampen, vilket var det primära syftet.
Huvudsaken är också att alla behandlas likadant när det gäller språkbruk och ev påpekanden eller modereringar.
Om du har synpunkter på detta och anser att du eller nån annan har förfördelats, så ta då upp det i rätt forum och inte härinne.
Som moderator har jag samma rättigheter och skyldigheter som alla andra härinne.
Vilket innebär att när jag blir tilltalad på ett visst sätt så måste jag väl i konsekvensens namn få svara på samma sätt.
Det viktiga är att det i dessa lägen inte förekommer övertramp som bryter mot reglerna, och de exempel som du drog fram tycker jag som sagt inte innehåller några övertramp öht.
Iaf inte värre "övertramp" än vad som i övrigt förekommer på sidan.

JanT: "Hamnar vi i KS är chansen såleldes ungefär 50% att åka ur."

Ja och nästa år OM vi tar oss till KS så har vi således 25% chans att ta oss upp...och det hoppas du på...djisus.

Nej nu kräver jag blod, svett, överkörda målvakter, snus på isen, bortatröjor på hemmaplan och allmänt räv och rackarspel för att klara kontraktet!

Tips: Brynäs-Luleå 5-2

KILL KILL KILL!!!

JanT: Men alla unga skulle ju dra om Brynäs åkte ner. Brynäs har en skaplig grund nu med en hel del unga spelare som håller landslagsklass eller snudd på. Plus några junisar med potential.

JanT: Bjuder gärna på lite siffror;

De 10 senaste säsongerna (sedan 50 matcher infördes) har 12 lag gått upp; 1.2 lag/säsong

1 gång har båda ES-lagen hängt kvar (02/03, BIF/LHC)

3 gångar har båda ES-lagen åkt ur.

Hamnar vi i KS är chansen såleldes ungefär 50% att åka ur.

65selander: Ponera att Malmö/Leksand går upp i år på Brynäs/Moras bekostnad. Fakta är att 1 Allsvenskt lag i snitt har gått upp till ES varje säsong.

Skulle det finnas mer pengar i MIK/RBK/VIK/Löven än i Brynäs?

Hade Mora/SAIK/SSK några outömliga kassaresurser när de gick upp?

Elitserien är inte cementerad!

Hence: Tack. Du försökte i alla fall. (Vem är det som gett upp?)

Upptäcker plötsligt att Huge är moderator för Brynäs GB. Seriöst! Det är som att ge Usama bin Ladin lärararjobb på en judisk förskola.

"Dessutom håller vi en schysst ton i inläggen. Inga svordomar eller personpåhopp. Då raderas inläggen direkt."
Moahhahahahahahhahaa!!!!!!!!!

Huge=moderator=håller en schysst ton och gör inga personpåhopp:
"Du och många andra är tragiska gnällkärringar med gamnackar.
...du måste nång gång bestämma dig för att gå nån sorts kurs i läsförståelse.
Du är en förstklassig dagisanalytiker...
...du är HS största gnällkärring...
...dina evinnerliga litanior...
Defaitistiskt skitsnack.
Är du bara dum eller gör du dig till?
...ändå har du ännu inte lyckats få in det i din skalle.
...vår okunnige vän...
...en okunnig kommentar från en lika okunnig supporter.
Du måste vara läsförståelsernas okrönte kejsare..."

Har han inte fattat det själv är det dags att nån upplyser honom om att han är totalt olämplig för jobbet.

Huss: Leksand lär väl bygga laget på Widing, Hermansson, Sundqvist....

En stilla undran; Vad har vi i ett slutspel att göra förutom att kvittera ut lite pengar från 2 hemmamatcher? Skulle vi hänga kvar måste vi börja rekonstruera laget ännu en gång....Nuvarande lag är ett bottenlag! Punkt slut! Jag anser att dylika lagbyggen enklast utförs i Allsvenskan.

Hence: Allt det du skriver talar ju naturligtvis FÖR Brynäs. Men det stora problemet är målvakterna!!
hur man än vrider och vänder på saker å ting så kvarstår det faktumet. Dom har kostat oss massvis med poäng den här säsongen och samtidigt sett till att försvaret agerat hönsgård hela tiden. Dom grabbarna lär inte lyfta sig, dom kan helt enkelt inte. Därför spelar vi i KS i vår.

Hence: Ytterligare ett skäl till att INTE ge upp:

Kravet för att kallas en ÄKTA brynäsare.... :-)

Jajjen: "och skälet till att jag inte ska ge upp är..."

*Vi har bara fyra poäng upp till slutspelsplats
*Vi har några av elitseriens bästa anfallare som kan avgöra matcher
*Östblom har nött försvarsspel under uppehåll, kanske börjar spela mer bortaspel hemma? Tajta till och gneta till oss segrar
*Vi har Luleå, Skellefteå, Mora hemma kvar att möta. Tre segrar där kan betyda oerhört mycket.
*Alla våra bottenkonkurrenter kommer inte fortsätta ha maximal utdelning, vi kommer distansera i alla fall två av dem (= inget KS)
* Allt KAN faktiskt hända. Många trodde att det var kört i början av säsongen, sedan lyfte sig laget upp på slutspelsplats. Det man mycket väl göra igen med en bra period!

JanT: "Lösningen på ekvationen stavas enligt mig Hockeyallsvenskan,"
Låter fiffigt, hellre Allsvenskan än slutspel....
Det där med storstädning ger jag inte mkt för, att Masken och Bergqvist försvann är väl likställt med att KÅE och Sundlöv skulle försvinna. Är det en storstädning??? Eller är det kansliet som skall på något sätt rensas ut och sådana fall, vilken lagstiftning tänkte du då åberopa (förutom Murphys då)?
Leksingarna är såvitt jag vet fortfarande kvar i Allsvenskan men har tack vare mecenaten Ejendahl några starka affischnamn som, förutom Belfour, åker runt på en skridsko i AS eller blir rundade av Erik Ahlströms grabbar.
Vad skall Leksand bygga laget på? Houkko, Hultgren och Granath? Lind, Karlberg och Ollas?
Sen kan det iofs spekuleras i timmar kring vad som hade hänt om Boork fått vara kvar. Vad gick snett egentligen, var det Boork som experimenterade och tänjde gränserna mer än lovligt eller var det gamlingarna som höll på att förlora makten?

Huge:

Hoppsan här inne var det dystert värre ? Ni har vä inte gett opp redan. 33 poäng eller nånting och spela om, det är inte kört på långa vägar. Den gamla klyshan 1 match i taget kommer väl till pass.

wap.hockeysnack.com
JanT: Masken och Jonas avgick väl inte förrän efter de hade rasat ur och gått upp och åter rasat. Så komma säga att det löser sig med AS är inte sant. Först och främst så loosar Brynäs en jädra massa tvWkosing. Laget har ingen penga stark person som vill gå in med kosing. Om det hade funnits det så hade nog han/visat upp sig redan.

claesw:

Ja det är vi överens om! :D
På torsdag blir det vinst eller rättare sagt, det måste bli vinst!

Jajjen: Vi får väl trösta oss med att Nyström tror att vi går till slutspel...

(å andra sidan trodde den tomten att vi mycket väl kunde ta SM-guld......)

Lägger förövrigt av med valium och går över på de lite tyngre grejerna så här i säsongen elfte timme. Det blir Litium i fortsättningen då jag ständigt har Tommy Sjödin sittandes i baksätet när jag kör till jobbet.... ;-))

Huge: Sedan är faktiskt frågan hur mycket skit man orkar ta som supporter, Fakta är att sedan SM-finalen 1995 har det mesta gått käpprätt åt h-e. Undantagen är det milt sagt övverraskande SM-guldet 1999 och säsongerna 99/00, 06/07. Under 2000-talet har vi med jämna mellanrum balanserat på avgrundens rand.

Som supporter har i alla fall jag en gräns när man inte längre blir förvånad över någonting. Klavertrampandet inom föreningen verkar ju pågå i all oändlighet. Jag insåg att BIF hade nått vägs ände när Leif Boork fick gå, tyvärr var hans 2,5 år i föreningen bara konstgjord andning. Jag trodde helhjärtat på den renovering av laget/föreningen som Boorken iscensatte.

Lösningen på ekvationen stavas enligt mig Hockeyallsvenskan, låter kanske trist, men jag tror det är nödvändigt med en storstädning på Sätraåsen. För att skapa förändring måste det till ett rejält omvärldstryck. Kolla in leksingarna - sparkade masken/bergqvist all världens värld och tog några år i skiten. Elitserien är långt ifrån cementerad - i snitt går ett nytt lag upp varje år!

Jajjen: Och när har tomten talat om för dig vad du ska tycka?
Tomten tycker bara att du ofta är en uppgiven gnällkärring.
Och att gnällande och skitkastande på spelare och ledare bara känns trist och ovärdigt en supporter.

Jajjemensan:
OK. Jag reviderar mig:

Tyvärr gäller precis samma regler mig.
Jag kallar dock inte någon tomte.

Metal Guru: Tomten var Huge. Men du håller på att samla ihop...

Jajjemensan:
Valet står dig fritt att tycka precis vad du vill, samt att du har all rätt att vädra dina tankar härinne.

Tyvärr gäller precis samma regler mig.
Jag kallar dig dock inte tomte.

Metal Guru: Du har fel!
Stödet härinne bidrar inte till ett jävla skit. Jag kan registrera mej som morasupporter och skriva vad skit som helst härinne. Vad har det med stöd till Brynäs att göra?

Stödet ger betalande brynäsare på läktarna, betalande sponsorer eller en kepsköpande unge. Inte nån som sitter härinne å viskar "heja Brynäs" varje tisdag, torsdag, lördag. Oavsett om Brynäs håller på att bli levande begravd.

Kul att du riktar uppmaningen att acceptera andras sätt att stötta till mej. Rikta den till tomten som tycker att folk med annan åsikt är "tragiska gnällkärringar med gamnackar".

Jag trodde det här var ett forum där det var möjligt att tycka. Inte att nån jävla tomte ska tala om för mej vad jag ska tycka.

Jajjemensan:
Lagen om tillgång och efterfrågan.
Huges sätt att stötta är betydligt mer sällsynt än ditt; därför är Huges sätt att stötta viktigare. Jag lade till "Just Nu", eftersom lagen om tillgång och efterfrågan är väldigt känslig för förändringar i just tillgång och efterfrågan.

För Brynäs del är det dock viktigare att du stöttar på ditt sätt, jämfört med att du lägger dig ned och dör. Om du inte testamenterat dina tillgångar till Gävleföreningen, förståss - då kommer det hela i ett annat - liksom - läge.

Så slutsatsen är:
Om det är fysiskt omöjligt för dig att stötta ditt lag genom att försöka se positivt på tillvaron trots att det är mörkt nära Kvalseriestrecket, stötta då på det sätt du alltid gjort. Men acceptera då samtidigt att det finns andra som tar det skitjobb du inte vill ta i, och att det är summan av all stöttning som Brynäs kommer att lyfta med/sjunka med.

« · 984189 · »