Hallå Keb!
Trevligt att laget äntligen gått på is igen.
Hoppas innerligt att nye tränaren Niklas Czarnecki får ihop laget på bästa sätt och får alla spelare att dra åt samma håll, vilket jag är övertygad om att så kommer fallet bli.
Det som måste förbättras från förra säsongen är framför allt att inte släppa in tidiga baklängesmål som dom gjorde i fjol.
I stort sett varenda match släppte Brynäs in ett eller två snabba mål. Och det håller bara inte på den här nivån.
En sista sak: Dom nya hjälmarna gillar jag skarpt. Men jag hade hellre sett att dom var svart/röda istället för svart/gula.
Ha det bra!
Erik
| Lyck | ||
65selander: Beröringspunkter mellan Svinen och Brynäs är framförallt Selander på topp, och målvaktsproblem. Hallgrens okonventionella spelstil var något före sin tid. Att välja att bli hissad av fansen samtidigt som motståndarna går till anfall tyder också på dåligt omdöme, och bestraffades naturligvis omgående med mål i arslet. | ||
Jag tror nog att tabellplaceringen i grundserien är det som "dom" ger flest poäng för. Sedan tror jag nog att man även räknar in slutspel och kvalserie, fast där är det betydligt mindre matcher än i grundserien och därför påverkas inte slutpoängen något väsentligt.
HV var rankade 1:a 2004 liksom Frölunda 2005. Båda lagen vann grundserien och slutspelet.
FBK fick en tredje plats 2006, men då kom man också "bara" 4:a i grundserien. Möjligtvis spelar också fjolårsplaceringen in då FBK även kom på 4:e plats 2005.
Än tydligare skulle det i så fall vara med MoDo som rankades 8:a efter SM-guldet 2007. Det året beladde man en tredje plats i grundserien, men kom året innan bara 6:a.
Att deltagande i ES torde ge mer poäng än deltagande i SM-liiga verkar också ganska klart. Kärpät har gått till final 4 år på raken och vunnit 3 mästerskap. Dessutom tror jag även de vunnit grundserien 3 gånger under samma tid. Ändå har de nästan alltid svenska lag före sig i kön.