1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777994 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
mattias - 74: Vad vill du säga?

Nån tjomme har skrivit till Keb, so what?

bradberry:

Keb ville ju tydligen se honom i Brynäsdressen .. Jag säger igen lycka till.

mattias - 74: Tack för att du vill flytta vårat fokus med ett förvirrat inlägg men tyvärr funkar det inte.

mattias - 74: Då är det väl Keb som du ska säga det till??

mattias - 74: Känner du av stämningen här inne just nå så tror jag vi bryr oss föga. Det är Rådbjers golgata som avhandlas...

mattias - 74: come again?

Bissett19:

förlåt så in i helvete. Trevlig kväll !

mattias - 74: Du har en usel tajming mannen.

KUBEN TILL L.A! KUBEN TILL L.A.! KUBEN TILL L.A! KUBEN TILL L.A.! KUBEN TILL L.A! KUBEN TILL L.A.! KUBEN TILL L.A! KUBEN TILL L.A.! KUBEN TILL L.A! KUBEN TILL L.A.! KUBEN TILL L.A! KUBEN TILL L.A.!

"Kristan lämnar Mora
"Jag har psykiska problem och måste få hjälp""

Sammansatt person...
Bara hoppas han kommer må bättre
I alla fall i kärt Brynäs-minne hos undertecknad

tjugo8: Förmodligen nåt liknande som gjorde att han valde att lämna Brynäs också.
Säkert Sundlövs fel, som allt annat... :-)

Huge:
Kanske tom var så att Brynäs tvekade om en förlängning...
Vill minnas att det bl a var lite hemlängtan under Kristans tid hos oss...

Huge:

Säkert Mormors fel att Timrå är intresserad av Lindbäck också...

tjugo8: Ja, det var sannolikt både och.
Har för mig att Boorken var tveksam, även om det var han som från början förordade Kristan.
I Expressen står det ju rakt ut att han lämnat pga hemlängtan och det kan ju vara den verkliga anledningen.
Att skylla på psykiska problem kanske ger lite mer tyngd och förståelse vid en förklaring till agerandet, skulle jag tro.

rackham: *ASG*

Ja, jag såg att dom letar efter en ny keeper inför nästa säsong.
Och det ryktet gör säkert att mormor rätt snart får sina fiskar varma och uppmanas förklara sig härinne, varför han inte agerat.
AVGÅ SUNKLÖV!!!!!!!!!!! :-)

Ska bli intressant och se om dom lyckas med bedriften att göra fler än 1 mål ikvällens match.

rackham: Anders "Två snabba i arslet" Lindbäck får gärna gå till Timrå...

GävleLasse:

Ja, Joacim Eriksson är redo.

Lindbäck till Timrå.
Eriksson till ES.

Markan till NHL.
Honken till Brynäs.

09-10 Markan/Eriksson
10-11 Honken/Eriksson

Klart. = )

rackham: Where do I sign?

rackham: Det där har länge varit min teori. Honken gör två säsongen i Frölunda och kommer hem lagom till Markström drar till NHL. Tror inte jag sett Eriksson spela men köper vad du säger om honom.

70 Rodrigues: Det är föga troligt,men Markan spikar,vi vinner 1-0!!

"Och apropå Modo så blir det en riktigt tuff tillställning i kväll.
Dom har ju kniven mot strupen just nu och blir inte lätta att tas med.
Gjorde dessutom en rätt så bra match mot Linköping men var alltför ineffektiva.
Tips: 3-2 efter sudden..."

Mina intryck av Modo - Lhc är att Lhc hade fullständig kontroll. De lät Modo leka romen av sig första 10, gjorde ett par mål och spelade sedan på resultat och stack ibland upp i farliga kontringar. Modo var i stort sett helt ofarliga till och med i PP och de saknar helt självförtroende. Stensäker vinst för LHC.

Nu till min förhandsanalys av kvällens viktiga match:
Eftersom både Brynäs och Modo är i stort sett helt uddlösa framåt så bör kvällens drabbning bli en målfattig historia. Brynäs borde i kraft av hemmabana och en relativt svag målvakt i Modo kunna producera ca. två mål. Modo producerar nästan ingenting längre och i kväll får de sannolikt nöja sig med ca. ett mål.

Kvällens resultat blir alltså med största sannolikhet 2-1.
Om jag säger att Brynäs gör ett till tre mål och modo noll till två så känns det ganska helgarderat.

Procenten fördelar sig enligt följande:
1. 45%
X. 35%
2. 20 %

arnio: Jag tror att Brynäs vinner ikväll mycket pga hemmaplansfördel.
Det som talar för en MoDo-vinst är väl att jag har spelat på er....

rackham: Hm, Lindbäck, vad ska man säga....wohoo? näe. tur att de bara är ett alternativ, som Linkan alltid säger!

*
Btw, hur många matcher har Linbäck vunnit/förlora, tycke mig läsa här för några veckor sedan att han förlorar mycket mer än han vinner?

Sett att dom har allvarliga problem i Örnsköldsvik där tydligen suporterklubbens ordförande var inblandad i att vandalisera Swedbank arena. Man blir chockad. Passa er dock för att nämna detta i Modos bok, jag blev blockad

arnio: Som helt utomstående tror jag nog att blocken berode på något helt annat...

arnio:

Eftersom detta diskuterades i MoDo-boken under stora delar av gårdagen av folk från olika klubbar så tvivlar även jag på att det var just därför du blev blockad.

arnio: Att du blev blockad det var ingen högoddsare med tanke på hur du uttrycker dig.

Gidde: det var kanske vad jag skrev om skandalen som de inte klarade. Tex att jag skrev att han heter Palm och att moralen i Modo från spelare som fejkar allvarliga skador för att vinna fördelar till supporterlubbsordförande som vandaliserar klubbens egen hemmahall.

arnio:

Att han heter Palm vet väl alla redan, plus att det ju skrivits under hela den där debatten redan. Han är ju dessutom medlem på HS han med, så det är väl inget att bli avstängd för?

Så, vad tror du då det beror på?

"Fejka allvarlig skada" ??
Nog måste du väl vara smartare än så, allvarligt alltså?
Eller?

Gidde: Vart han skada elller är han gjord av socker?
Om han hade en lårkaka så hade han inte kunnat tagit ett skär till den matchen, och om han gjorde det så skulle han inte kunna spela på flera dagar.

Så nån jävla lårkaka var det inte.

Sen ligga som en tjej å åla sig, för att 20s senare spela PP obehindrat det är INTE sportsligt.

Men karma brukar komma ikapp så...

Annars så kan han söka till dramaten...

Lindström: Så länge lårkakan inte stelnar så kan man spela. Det är när man blir kall som blodet koagulerar och då är man borta ett par dagar...

GävleLasse: Förvisso, men om du inte lindar det stenhårt direkt å isar så kommer du inte att kunna få ner det å då tar det lång tid att få bort det.

Tro mig jag vet har tävlat i thaiboxning, så att åka med det benet senare är till att glömma.

Lindström: Du såg alltså inte intervjun med VH, där han berättar? Ni har väl i BIF haft en & annan 'gnällspik' genom åren, som knappast fortsatt efter en sån där smäll. Sen var det väl inte 'filmningen', som ni föredrar kalla det, som gjorde att Dixon åkte ut? Men detta har vi ju redan avhandlat, under hela dagen.

zigge: Jaså, ni har avhandlat det under hela dagen?
Och ändå fortsätter du älta?
Låter tjatigt tycker jag...

Snälla , lägg ned nu! ALLA har förstått att ni har olika syn!
O att zigge har svårt att få dagarna att gå vet vi ju. Får han (?) nån att munhuggas med, släpper han inte.

zigge: Jag tycker att vi kan avsluta diskussionen och helt enkelt konstatera att Hedman överspelade något kopiöst och att det var otroligt osportsligt.

Och med de överdramatiska slutorden ville arnio berätta att han anmält sig till Dramatiska Institutet för vidare studier.

Och Luleå leder över Frölunda med 3-0 efter en period. Mycket ska till om vi ska lyckas ta poäng där uppe nu.

Huge: Alltid lika intressant att läsa kommentarerna efter en förlust.

Jag begriper inte hur vissa personer kan tappa fotfästet så fullständigt över någonting som de inte kan påverka överhuvudtaget.

Måste vara jobbigt att känna så stark vanmakt över ett spel med puck och klubba....

JanT: Ahaaa, du snackar om dom som bryr sej...

Jajjen: Man kan bry sig om många saker. Jag har för vana att bry mig mest om sådant som jag kan påverka själv.

Blir som bekant ett j-a cipramiltuggande annars.....

JanT: "Jag har för vana att bry mig mest om sådant som jag kan påverka själv."

Och andra förhåller sej på ett annat sätt. Är ditt sätt mer rätt?

Jajjen: Rätt eller fel. Jag dömer ingen. Är bara förundrad över det energitapp som drabbar många skribenter härinne efter en förlust.

Ligger mycket i det farbror Keb säger; "man skall inte använda ordet katastrof i samband med ishockey"

Att vänta i vanmakt är inte mitt sätt att vara hockeyintresserad.

JanT: Jag säger tvärtom. Jag kan inte fatta att inte alla blir skogstokiga när Brynäs torskar. Är man riktigt intresserad är det tillräckligt viktigt för att ligga sömnlös, tappa matlusten, be kärringen fara åt helvete, spöa katten, säga upp sej. Däremot sitter man inte å pekar finger åt alla som gör annorlunda.

JanT: "man skall inte använda ordet katastrof i samband med ishockey"

Korkad klyscha! Varför kan man inte det? Handlar väl om vilka referensramar man har. Hur många i Sverige kan definiera en "riktig" katastrof. Av allt jag upplevt så skulle en nedflyttning vara bland det jävligaste jag upplevt. Jag betalar tiotusentals kronor om året för att slippa vara med om det. Och då vill jag inte att nån besserwisser ska påstå att "det är väl inte hela världen" (som kärringens korkade morsa).

Jajjen: Sammanfattningsvis så ser nog du och jag på vårt kära BIF från diametralt motsatta utgångspunkter.

Jag pekar hellre finger åt dig än ber min sambo fara åt helvete....

JanT: Men det skulle inte falla mej in att kalla dej för idiot för det.

Jajjen: "Av allt jag upplevt så skulle en nedflyttning vara bland det jävligaste jag upplevt."

Håller med dig om att du och jag har helt olika referensramar.

Försöker att aldrig vara för negativ vid förluster osv. MEN nu måste ju CZ eller kanske Sundlöv inse att en riktigt bra center måste hittas. Brynäs powerplay (där det saknas en riktig speluppläggare, LÄS Bäckis) saknas, därför behöver Mormor hitta en center som gör poäng både i 5mot5 samt i PP.

Värvar man en spelare som gjort 3 poäng på 16 matcher i Ryssland och sen sparkar honom för att han inte kommer upp till "normal" standard är ju nästan patetiskt i detta fall då Sundlöv borde scoutat lite bättre.

Nej nu hoppas jag att Sundlöv hittar en riktigt produktiv center som kan avgöra matcher med sitt kunnande (frågan är bara vart man ska hitta denna!)

Men som det är nu så kan inte Brynäs fortsätta som dom gör, för PP är katastrofalt dåligt och dom har ingen tyngd framåt i anfallen, titta matchen igår. När dom dumpar pucken så var det ALLTID en Modo spelare först på pucken.. Varför? Jo för att Brynäs inte har tyngden att spela det spelet. LHC,HV71 osv har det men inte "vi".

Så mormor, ut på centerjakt nu innan det är försent!

JanT: Finns det ingen sida för Star Trek-nördar där du skulle känna dej mer hemma?

« · 1116820 · »