1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 773869 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
J-20 rular ju helt klart.
Elfsborg vad är det? Fulöl eller?

arnio: Ja sex pinnar ner till tvåan och +40 i målskillnad är nåt man måste vara nöjd med :)

GävleLasse: o riktigt bra faktiskt och Bäckis är inte ens med i laget för han är Kung av eliten.

Så har Brynäs tillfälligt kallat tillbaka Rikard Gynge under speluppehållet,men ska tillbaka till Nybro till helgen.

Länk:

arnio: He, he, he

Du är bara avundsjuk....

Alla har missat det märkligaste………………

Jag var på festen på arenan i går och fick faktiskt lite blöttiögat när 17.000 står och sjunger allsång före matchen och precis innan slutsignalen.
Även om Brynäs smäller högst är det stort när ens andra favoritlag tar guld, inte minst för att AIK inte tog det.

Det är den sjuka grejen med gårdagens match. När Elfsborg får hörna står 300 Djurgårdsfans och ropar ”in med bollen, in med bollen”.
Sen när Elfsborg gör 1-0 står samma blåa supportrar och jublar som besatta och hela arenan börjar sen sjunga ”inget sm-guld till AIK”.

Om man aldrig har bott i kungliga hålan har man nog svårt att förstå vad hatet mellan de två stora klubbarna innebär.

Tack och lov att man är bonne så att man slipper de där detruktiva känslorna.

Alcén lånas ut till Arboga.

Peja: Sundlöv VILL inte ha en bred trupp alltså. Blir nog spel med tre femmor snart.
Det framgår inte av länken men förhoppningsvis så kan vi kalla tillbaka honom om/när vi får skador.

Gusten: Nä det framgår inte av Arbogas officiella hemsida heller. Samtidigt spelar ju J20-laget hysteriskt bra just nu, så det finns att ta av... Kunde väl förresten ha skickat dit Spets också, hans brorsa är redan på plats...

Peja: Spets har schäjpat upp sig rejält tycker jag. Står inte på förrens han är tredjekedjematerial.

Att vi lånar ut Alcén är kanske bra så att han får mycket speltid. Men vi får fan se till att ta upp Alcén och Gynge efter jul.

Är verkligen Niklas Andersson utlånad? Om han är det så är det ju märkligt att vi inte tog upp honom när Hulken blev skadad.

Peja: Man skulle ju kunna tycka att Brynäs lånar ut spelare till Valbo istället. Tänk vad bekvämt det skulle vara för Brynäs att hjälpa upp Valbo i AS. Då kan man verkligen göra en satsning på talanger och samtidigt ha lyxen att följa deras utveckling på nära håll.

GävleLasse: Valbo har inte den ekonomin o betala BIF en del av spelarnas löner antar jag... Samtidigt, ger ju AS mycket bättre matchtempo än Div1

AD: Jag tror inte att det är lönekostnaderna som gör att Brynäs lånar ut spelare. Valbo var uppe i kval till AS förra säsongen och med lite mer hjälp ifrån Brynäs så skulle man kunna få upp Valbo inom en snar framtid.

Div 1 är inte lika utvecklande som AS men Brynäs är mitt uppe i en långsiktig satsning och därför bodre man satsa på att hjälpa upp Valbo i första hand.

Rent ekonomiskt så blir det ingen skillnad och man lånar ut ett antal talanger än om man har dem på kontrakt och låter dem nöta i J20.

Alternativet att låna ut dem till klubbar som Almtuna, Arboga och Nybro tycker jag är det minst fördelaktiga för Brynäs. Skall man göra på så sätt så kan man lika gärna lägga ner J20 verksamheten och lägga de pengarna på att ta in framtidens "Månsson" och "Hermansson" till Brynäs...

Är verkligen Niklas Andersson utlånad? Om han är det så är det ju märkligt att vi inte tog upp honom när Hulken blev skadad.

arnio: Tror han är utlånad till och med ett datum i januari. Kan inte tas hem när som helst alltså. Och dessutom har han väl inte precis dominerat i AS.

arnio: Ja han är utlånad, men jag tror inte att han skulle ha gjort speciellt mycket nytta i Brynäs. Han är ett typexempel på en spelare som man skall ha ett par år i AS så att han får en rejäl chans att växa i Brynäsdressen.

Personligen så tror jag inte att Andersson kommer tillbaka.

Apropå allsvenskan;
Patrik Berglund, Västerås. Född -88, 192 cm, har gjort 9+9 på 13 matcher.
Kanske dags för lite uppvaktning ifrån firma "Leif & Michaels Allsvenska & Talangfulla Värvningar AB".
Förmodligen har Boork full koll på honom redan...

Cicero: Ja, man har koll på någon i allsvenskan så är det ju Berglund.

Peja: Har du koll på hans kontrakt?

Har letat själv men står inget på hemsidan sedan så skulle jag tro att HV ligger och lurar i vassen eftersom dom verkar ha något form av samband

65selander: Tror att Berglund skrev tvåårskontrakt innan denna säsong. Västerås vägrar skriva ettårskontrakt med juniorer, det var därför som Dennis Persson stack. Men Brynäs får väl ge VIK en slant om de ska ha honom.

vilka är här på hs ska gå på invigningen till helgen?

79 Andersson: Jag skall dit sitter på frossar käket på isen.

65selander: Äh, inte behöver du väl vara så snål att du sitter på käket. Dela med dig vetja... ;)

Paddan: hehe svenskan var inte den bästa. Gör om gör rätt Selander...

Jag sitter på parkettplats och avnjuter middagen och störsänder mina bordsgrannar.

Så är nu både Cassel o Hermansson i träning igen,saxat från Arbtearbladet:

Daniel Hermansson är tillbaka.
I dag gör han sin första isträning efter axelskadan mot Malmö den 23 oktober.
-" Sjukvårdsgänget har gjort ett kanonjobb, säger Leif Boork.
Daniel Casselståhl är också tillbaka på is."

Skönt att truppen börjar fyllas upp igen efter alla skador,nu är det bara hoppas att  de fem landslagsspelarna(Månsson,Spets,Hansen,Kristan o Morin) kommer tillbaka skadefria.

Bissett19: Nä nu snuarrar det ordentligt i kolan på en annan. Saxat ur samma artikel. "Robert Kristan är med lettiska landslaget"

Har han bytt nationalitet???

74050: Nej det är bara allmänt snurrigt hos gode "Pucken"

Men en sak jag reagerade på var att Blomqvist endast var utlånad. Jag trodde han var förlorad...Det är ännu en spelare som jag tror kan bli nåt i framtiden.

wap.hockeysnack.com
74050:Ett litet lett tryckfel sas.

74050:
Läser man dessutom lite längre ner så verkar det inte som om han ska till nått landslag alls.

"Målvakten Anders Lindbäck, 17, ansluter på torsdag och deltar två dagar som stand in för Robert Kristan som åker hem till Slovenien. Robert är tillbaka på söndag.

- Robert får lite ledigt och träffa fru och barn några dagar. På måndag är Robert och alla landslagsspelare på plats igen, säger Boork. "

Bissett19: Ja dom menar förmodligen Lavins.

"Det är inte lätt att vara balt. Det är inte spå ballt att var lett heller#.

GävleLasse: Också förvånad över att Blomqvist endast är utlånad. Frågan är om det stämmer. Även lite konstigt att varken Ellebo eller Götz får träna med A-laget.

Boorken har fått ett nytt namn, kanske gammalt men jag såg det först nu i en krönika på FBK's hemsida

Ingen hade kunnat protestera, sett till spelfördelningen i matchen, om Brynäs fått med sig en del av poängkakan hem till Gävle. Laget spelade en rapp, optimistisk och anfallsglad hockey med stort underhållningsvärde och är på väg att reparera sitt starka varumärke Big Time efter några magra år.
Kanske var det något av det bästa Brynäs-spel vi sett på…ja vem minns egentligen när.
Byggare Boork har haft stålhjälmen på och stått emot de vindar som stundtals blåst hårt och vi ser ett lag som kan underhålla och fylla läktare i Läkerol Arena.
Kort sagt; att besegra årets Brynäs, trea tabellen, kräver skarpa vapen.

Vet inte om alla har sett introt.

Så har nu Frölunda Indianerna sparkat Lillis Lundh....

Bissett19: Vore det inte lika bra om den självgode Adhrian också tog sitt pick och pack.Han som skrek rätt ut när de övriga(FBK undantaget naturligtvis) lagen ville utöka till 14 lag. "Näe,vi vill ha bästa möjliga motstånd" HA HA HA HA!! Nu skiter dom på sig när Skellefteå,Mora etc kommer på besök!

wap.hockeysnack.com
Tittar igenom nomineringarna till idrottsgalan. Inte för att jag är så mycket för såna galor, men "Bäckis" är nominerad till årets nykomling.

Davve17: Kul för Bäckis,de övriga är, Britta Norgren, skidor, Nike Bent, alpint, Sofia Mattsson, brottning.

Tacktal Tacktal Tacktal......

Bissett19: Bäckis borde vara helgjuten som vinnare. Han är ju sveriges nästa "stora stjärna" inom sverige populäraste sport, ishockey.

För bövelen! Här har man gapat om att Sundlöv ska förlänga med Lavins och så ser man på hemsidan att han har kontrakt även nästa säsong!
Felskrivet eller har jag totalt missat detta?

Gusten: Du har säkert missat något ;-)

Vet inte om ni har skrivit om detta tidigare men ang Alcéns utlåning så är det två matcher bara. Ström slipper ni oroa er över också eftersom hans kontrakt inte förlängs.

Glömde meddela att jag har fått en avi om en försändelse från Duluth/Minnesota idag och tyvärr så har posten lyckats riva sönder halva lappen men det är då iaf Nicks päron som har skickat något. Har för mig att dom skulle skicka något till oss som var på bussen upp till Timrå.

Någon som har fått och hunnit hämta ut det... stilla min nyfikenhet :-)

65selander: Det är kanske en grön Duluth-mössa/toppluva. Jag tappade min mössa förra året vid ett besök i Övik, en gammal fin mössa från 70-talet.

Paddan: Tror inte den passar till den fleecehood jag fick av gubben när han fick min Brynäshood. FBK tyckersäkert den är fin. lila med gult Minnesota tryck över hela bröstet :-))

65selander: Det låter som en Minnesota Vikings hood...De spelar i lila, vitt och gult

Varför kan dom inte köra någon av alla dessa eurohockeytourturneringarna under JVM?

65selander: Jag fick ett expresspaket via ett bud i tisdags från Angells föräldrar.

58 Larsson: Du glömmer det viktigaste.Att avslöja vad som är i eftersom det tar ett tag för mig att hämta ut paketet.

65selander: Den som väntar på nått gott, väntar aldrig för länge.....

« · 782706 · »