1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 773960 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
GävleLasse: meningsbyggnad....*mer kaffe*

Om han inte fick hjärnsläpp och sade Brighton NÄR han menade Brooklyn...

...så verkar Jobs ha en bra dag på jobbet. 1+3 efter en period mot Bofors.

Gusten: Mera här:
16.021 - 0 PP2Nybro2. GYNGE, Richard 
(13. MATTSSON, Mikael)
Och:
16.563 - 0 EQAlmtuna2. ANDERSSON, Niklas

Gusten: Nä dax att fortsätta heja fram Lakers mot Leksand,Daniel Ström lirar i första backpar,han spelar både PP o BP,o inte en enda Puck out än så länge:)

Bissett19: Har varit och kollat på Växjö vs IK Knätofs. Kan inte påstå att LIF vann rättvist. Dominerade knappast och slarvade upprörande med pucken ett flertal gånger. Kunde lika gärna slutat med Växjöseger. Ström gjorde en klart godkänd insats i 1:a backpar. Säkra uppspel och god rörlighet. Håller definitivt god klass i allsvenskan.

Slutligen en liten notering; Pasi Saarela......Om han spelat i BIF hade det blivit enkel biljett på Finlandsfärjan. Slarvigt, hafsigt och okoncentrerat. Förmodligen svindyr i drift.....

JanT:

Inte ofta han slarvar däremot brukar Karlberg vara nonchalant. Saarela hade ju anbud från flera ES klubbar ! Tycjer han har skött sig bra hiiitills!!

mattias - 74: Karlberg rosade inte marknaden han heller....

Bra i LIF var Green/Mikkola/Karlsson/Hägglund/Bergenström

Bland backarna tycker jag Huokko samt finnen och kanadicken med de konstiga namnen utmärkte sig positivt.

Masarna var dock rejält tillbakapressade mellan varven.

JanT:

Låter bra att Hägglund spelat opp sig, Hockeyfostrrad i Ö vik som han är har man ju lite förhoppningar på honom !!

mattias - 74: Hägglund spelade tufft och verkar vara jobbig att möta. Även Österby manglade på i vanlig ordning.

I Växjö är kedjan med Markusson/Romö/Hjalmarsson tung att möta. De tacklar så fort tillfälle bjuds och spelar verkligen frejdigt.

JanT:

HUr som helst så tror jag det var viktigt att få vinna en svår bortamatch nu har det tagit poäng av SSk och Lakers Bara rögle kvar nu då!!

mattias - 74: Får väl passa på att säga att det som var tungan på vågen var LIF's individuellt sett betydligt skickligare spelare. Man utnyttjade de chanser man fick på ett utmärkt sätt. Det håller inte att åka och drälla med pucken om Jan Huokko kommer farande från utvisningsbåset.....

JanT: På 21 matcher har Saarela gjort 22 poäng , och en sån avslutare tror jag inte att Boork skickat över östersjön .

52 Saarela, Pasi Leksand RW 21 17 5 22

Alisandali: Detta med motståndare i lag som Bofirs, Nybro, Arboga, Sundsvall och liknande "giganter" inom svensk ishockey...

GävleLasse:

Jag är rätt övertygad om att Saarela inte skulle göra bort sig mot lag som Brynäs Timrå Mora eller Andra bottenlag i Elitserien heller :)

Bäckis fyller 19 idag. Kalas ikväll?

Bissett19: Efter att ha druckit folköl i ett helt år har han nu tröttnat på det. Vi får hoppas att det blir målkalas istället. :)

mattias - 74: "Jag är rätt övertygad om att Saarela inte skulle göra bort sig mot lag som Brynäs Timrå Mora eller Andra bottenlag i Elitserien heller :) "

Saarela kan säkert göra fina mål.. mot Nybro eller Huddinge, synd att inte LIF spelar i ES, jag tror knappast ni hade haft en uns av en chans i Läkerolen.

Jag skulle tippa att Saarela är snäppet under... Spets vad det gäller spelfärdighet, jag skryter sällan, men det är ju inte klokt att påstå att LIF inte skulle göra bort sig mot sådana lag

jag är INTE imponerad av Leksand så långt i år
Lakers kunde lika gärna vunnit

Leksand Merda!

Så får nu Gynge sällskap av Linus Morin i Nybro.

"Linus Morin kommer vara utlånad till Nybro under perioden fram till den 10 december"

Det är väl det bästa för Linus med tanke på att hans chanser ökar att komma med i J-20 truppen till Vm senare i år.

Bissett19: men allra bäst är det nog för Nybro? ;)

Anemyr: Eller ska vi enas om att det är bra för båda parter?.......:)

bland videoklippen på svt kan man höra bombotet mot Löfbergs Lila. Jösses vilken idiot! Någon måste ju kunna identifiera miffot så att han får sitt straff. Innan han åker in i buren borde han förslagsvis tvingas stå i mål utan skydd på nästa FBK träning =)

Bissett19: bäst för alla parter somdet brukar heta, ok vi säger väl så!

Bissett19: Börjar bli som i Frölunda, man har snart inga junisar kvar.

hugo: Vi LÅNAR ut Linus, vi skänker inte honom till Nybro.

Jompe: Det är fler än Linus som har blivit utlånade, och aldrig återvänt.

Jompe: I och med att Hulkkonen klev av under andra perioden igår med vad jag hört, en uppslagen knäskada och en utlåning av Morin så är Brynäs nere på 7 backar. Det är en väldig risk man tar tycker jag.

Eller är det så att man tänker ta upp Jonte Carlsson eller rent av Götz eller Ellebo från J20?

Jag utgår ifrån att de inte hittat en backförstärkning på annat håll...

GävleLasse: Ellebo eller Götz borde få chansen. De är ju sistaårsjuniorer och måste ges chansen denna säsong!

Peja: Nja, måste å måste vet jag inte. Men det skulle vara spännande att se Ellebo i A-laget. Det är ju ett frågetecken på om han hinner med i svängarna, det går ju lite snabbare i ES än i J20 ;)

Hedbergs succé i Tampa fortsätter

”Lill-Honken” i kassen – då vinner Lightnings

Det kunde ha blivit en svensk målvaktskamp mellan Johan Holmqvist och Johan Hedberg.
Istället blev det Johan Holmqvist mot Kari Lehtonen.
Den matchen vann svensken när Tampa Bay Lightning i natt besegrade Atlanta Thrashers med 3-2 efter förlängning.

-Ovanstående text är saxad från Aftonbladet, djävla amatörer!

HF: Här har vi ett typexempel på hur de skulle ha agerat i LA i lördags...

Vart finns handlingskraften? En ny "fluga" med bomber eller?

GävleLasse: Sant, men det här kan vi väl inte skylla på Brynäs (brukar vara populärt att klaga på klubben här inne). Det bör vara polisernas på plats ansvar.

Peja: Brynäs står som arrangör och kan genom det påverka hur polisen skall arbeta. Det slutgiltiga beslutet tas givetvis av Polisen och ordningsvakterna men då har man ju i alla fall försökt. Nej Brynäsledningen var upptagna med att gå runt och visa sponsrer och andra inbjudna hur fin arenan är...

GävleLasse: Postade detta i FBK's GB. Texkten är från FBK's hemsida i kväll.

andra pausen, som blev dubbelt så lång än brukligt, hände det tråkigheter i Färjestads tillresta klack då det enligt uppgift avfyrades smällare av någon sort på bortastå. Polisen kände sig efter ett visst tumult tvingad att föra ut hela klacken för personlig visitation. De fick dock återvända till läktaren efter kontroll. Tyvärr var det inte första gången FBK-klacken använde sig av liknande rekvisita. Hemma i Löfbergs Lila Arena har några idioter använt rökbomber på ståplats flera gånger.

65selander: Ja den sista idioten är ju dessvärre inte född än...

Vikigt att Brynässupportrarna INTE tar efter dessa idiotiska tilltag.

GävleLasse: Har sakt det tidigare och säger det igen. Om jag ser någon som gör att Brynäs får böta eller liknande med att kasta Bangers, bengaler mm. Han/Hon pekar jag ut handlöst utan bedövning

På tal om kvällens supportrar så har HV sänt ut sina Jesukrigare

Sorry hämtade fel länk ur minnet. Här är den [url=www.st.nu/sport/index.php?action=visa_artikel&id=601844]rätta[/url]

Brynäs nästa storspelare, spelade visst fotboll i Stockholm....

65selander: Gå in på gt.se ochläs om Brynäs lagkaten.Kul läsning

mk: "...om klubbkänsla:
- Jag skulle hellre åka ur med Brynäs än vinna SM-guld med en annan klubb. Så är det bara."

Ändå är det Timråiter som hävdar att Sjöddas hjärta finns i Timrå.... sug på den Tallefjantar!

GävleLasse: Länken, Lasse.

GävleLasse: Hmm.. hur ska man tolka det där? Ja, för det är ju oerhört förvånande att han tycker så. Efter att ha lämnat Timrå 1987 (för snart 20 år sen) och han väl har spelat merparten av sin tid som senior på annan ort - Gävle i huvudsak - ja, att han då inte längre ska ses som Timråit i första hand, det är ju barockt rent ut sagt. Nej, det är nog helt enkelt så att han ser risken som större att tvingas kvala med Brynäs än "med något annat lag"...

GävleLasse:

Intressant..Kan du berätta vilken/vilka Timråiter som hävdar att Tommy Sjödin har ett Timrå hjärta??

Eller är det något som du bara slänger ur dig för att skapa nån form av en debatt??

Dream Team: "Barockt att han inte längre ska ses som Timråit"?? Tja, här är något vi faktiskt inte behöver stöta och blöta här, eftersom vi redan har svaret från hästens mun, så att säga. Gubben är rå-Brynäsare, det är ju det han säger. Om du vill argumentera för att han "känner fel" så go ahead.

gud: Jag tror att Dream Teams inlägg bevisar Lasses poäng.

Jompe: Jag tror att du har missuppfattat DT.

Dream Team: "Nej, det är nog helt enkelt så att han ser risken som större att tvingas kvala med Brynäs än "med något annat lag"...

Du sa det själv: Barockt....

Jompe: Du misstolkar mig. Eller gick det ens att missförstå min ironi tidigare? Ja, kanske. Klumpigt av mig om jag försökte få det att se ut så, om det nu gjorde det. De snart 20 år "på flykt" fån Medelpads centralort vad beträffar hockey har nog gjort Sjödda gott. Hade han stannat kvar i Timrå hade han inte kommit någonstans. Hockeyn i Timrå under mitten och slutet av -80-talet var mest en balansgång på väldigt slak lina. Efter åren på konkursens brant i efterspelet efter degraderingen 1982 så började vi väl här se dagens ljus litegrann. Good old Tommy gjorde dock helt rätt som drog medan tid var. Se vilken karriär han stakade ut för sig! Men Timråfödd är han i alla lägen, och även om jag personligen kanske väljer bort att hylla honom för det han uträttar på rinkarna idag, speciellt när lagen möts, så kan jag tycka att det är riktigt roligt för en gammal Timråpöjk att ha fått uppleva så mycket bra saker, både vad gäller spel i NHL och landslaget. Ligger Tommy inne med nåt VM-guld?

Jompe:

Nopp..Ser inget som i Dream teams inlägg som kan påvisa Lasses poäng..Du har missförstått Dream Teams inlägg..

Kan inte tänka mig att det finns någon Timråit som räknar med att Sjödin ska ha någon form av ett hjärta för laget Timrå IK..

En stor chans finns att han har ett hjärta för samhället Timrå med tanke på att han är uppväxt där..

Huge: Den där får jag käka upp själv du, helst på bredden ;-)

Egentligen skulle det stå: "Nej, det är nog helt enkelt så att han ser risken som större att tvingas kvala med Brynäs än att kunna vinna SM-guld "med något annat lag". Jag hade lite för bråttom...

« · 789817 · »