1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 774731 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
Anemyr: ALDRIG!!!!!!

Anemyr: Nytt PP, dags att göra tennissiffror!

sylf: Skönt för Widing

sylf: 1-0 i första set.

Gusten: Mycket skönt för honom.

Törs vi tro på poäng nu?

Fan dra inte på dig nån avstängning nu Angell. Skicka in nån marginalspelare och nödslakta bilskojaren!!!

Gusten: Vem är the used car salesman?

Fan, vi förlorade skotten i sista!! BAJSLAG!!!

Skön seger!!

sylf: Wernblom jobbar ju deltid som bilhandlare :)

Gusten: Vilket mongo!!

Gusten: Ett snabbt överslag säger att vi är 5 poäng från serieledning??!!! Poäng vi har skänkt bort med råge!

sylf: tur att man får kanonplatser när man åker med BrynäsStockholm, senast mot MIF satt vi ju perfekt =)

Tabellen börjar arta sej.

HV 71 38 21(2) 5 12(2) 125 - 106 19 68
MoDo 39 21(2) 3 15(2) 118 - 94 24 66
Färjestad 39 20(3) 5 14(3) 129 - 109 20 65
Timrå 39 21(2) 3 15(1) 104 - 102 2 65
Brynäs 38 19(4) 8 11(2) 112 - 96 16 63
Linköping 39 18(2) 5 16(2) 112 - 109 3 59
Luleå 38 16(2) 4 18(1) 115 - 111 4 51
Djurgården 38 15(3) 6 17(1) 106 - 107 -1 52

Frölunda 38 14(1) 5 19(1) 101 - 112 -11 47
Skellefteå 37 15(4) 4 18(2) 92 - 112 -20 47

Mora 36 13(0) 3 20(2) 99 - 119 -20 44
Malmö 39 8(0) 5 26(6) 84 - 120 -36 35

wap.hockeysnack.com
Bisset: Liknar "fina fisken" Om jag kommer ihåg rätt så har vi legat på plats "6" som sämst. Synd att publiken inte sluter upp men med "Gavle! så hade det varit nästan knökfullt. Percy Bygger för 15000. Hur tomt blir det där. Var glad att vi lever fortfarande, har vi tur så kanske folket i Gävle återvänder till LA. Det kostar nog för mycket trots allt för gemene man att se sitt lag alla matcher.

Bissett19 & Gidde: Sitter ni och knåpar på ett "inför Lets dance"?

Gusten:

Nä, det är ju ditt jobb...

Men jag fyller gärna på ;-)

Gidde: Nej nu fan tar jag ett steg tillbaka, man måste släppa fram sina påläggskalvar ;)

Gusten: Jag tror att micke o arnio kommer sköta den biten galant.

Bissett19: *ASG* Har helvetet frusit till is?

Var inte Brynäs med o hugg på Johan Fransson inför denna säsäong,han har iaf nu bestämt sej för att lämna Frölunda efter att inte fått spela på länge.

svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=19864&a=736856&from=rss

Bissett19: 0+6 och +2 är helt okej i ett lag som Frölunda. Där endast sju spelare har +1 eller bättre.

Tja! Skön seger igår, underbart att bara sitta och njuta...

Innan vi går lös på klagomål angående publiksiffran så ska vi komma ihåg att det spelas tre hemmamatcher på sex dagar. Detta i en region med hopplöst hög arbetslöshet.

B&W, ja tack!

Det går bra nu, kompis det går bra nu.

Kan någon väcka Sundlöv i Ryssland?

Huss: Precis, visa lite "stomme" nu Sundlöv och signa Frasse Basse på ett 3-årskontrakt. Både kortsiktigt och långsiktigt bra...

Fransson

Johan Fransson och Jason Krog klubblösa. Hade varit två kanonförstärkningar.

Peja: OK kanske blir svårt att få Fransson.

SPORT-Expressens uppgifter så blir det antingen ett försök att slå sig in i Dallas via farmarlaget - eller spel i finska ligan.
- Vi har inte sökt något inom Sverige. Jag vill testa något helt nytt. En ny liga och ett nytt spel, säger Fransson.

Peja: Är Fransson då verkligen så bra? Jag menar inte att han inte skulle platsa i Brynäs för vi har stor backbrist, men det finns i så fall andra backar man borde försöka lägga krutet på. Det kanske finns en förklaring till att han inte ens varit ombytt de senaste matcherna för Frölunda. Och Frölundas supportrar var särskilt kritiska mot just Fransson tidigare under säsongen, när de spelade dåligt.

Kronwall
B&W

Jompe: De spelar fortfarande dåligt....
Anmärkningsvärt är dock att Fransson fortfarande finns i landslagsdiskussionerna. Det tyder på att fortroendet för honom som en klasspelare finns där. Inget dumt förvärv alltså.

Jason Krog, han har väl gjort mer mål än de flesta av Brynäs forwards tillsammans. Tveksamt dock om han skulle passa in.

Kronwall
Fransson

Jompe: Ja, du tog orden ur min mun. Det finns väl en anledning till att både Lundh och nu Bäckman bänkat honom.
När en 21-årig lovande spelare börjar snacka i termer om att "tränaren och jag har inte samma åsikt om spelet", då gäller det att försöka vara lite mer analytisk i sina tolkningar av vad det betyder. Känns mer som gnäll från en lite bortskämd snorvalp.
Tror knappast att Fransson skulle se Boorken som ngn drömtränare.
Iaf inte efter uttalandet han nu gjort.
Sen är det väl också ytterst tveksamt om Boork själv skulle vilja ha Fransson.

Angående Boork som ev ny klubbdirektör så är jag isf rädd för att det kanske blir lite för många kockar som ska laga soppan, sas.
Dvs att Boorken skulle lägga sig i lite för mkt vad gäller just tränardelen.
Kan han då bara hålla fingrarna i styr och inte börja peta alltför mkt i den nye tränarens domäner så kanske det kan funka.
Men jag har en känsla av att Boorken i det långa loppet vill vara med att styra över helhetsbilden.
Kanske man kunde klona Leffe och sätta in "kopian" som tränare?
Och plocka bort den gen som styr det där med att lägga sig i.....
Skämt åsido så kanske det skulle funka (inte kloningen alltså), utan med Boork som klubbdirektör. Fast då måste det förmodligen till en tränare som kan ta honom på rätt sätt och som dessutom har samma filosofi.
Tyvärr tror jag inte att Wikegård har vare sig samma engagemang eller rena hockeytränarkunskaper som Boork.

Huge: "Ja, du tog orden ur min mun." Då vet man att man ligger illa till!

I övrigt: Enig. Oenig. Oenig. Alltså, enig vad gäller Fransson. Han må vara aktuell i landslagssammanhang (Huss!) och är helt klar en mycket bra hockeyspelare, men han ska passa in, spelmässigt och i laget. Och vilja passa in.

Tandemen B&W skulle bygga på att båda kan hyfsat mycket om hockey och om hur en klubb bör skötas. Om det är någon som kan be Boork knipa igen om han lägger sig andras arbeten så är det nog W. Dessutom, och det som är poängen, jag inbillar mig att det finns en kemi och ett ömsesidigt gillande mellan de två och de är på den kemin idén vilar.

Gusten:

Hur går det?
Är du klar med förhands snart?!

:-P

Gidde: Lämpar över ansvaret på dig denna gång, dags att du provar att stå på egna ben nu ;)

Huss: Fransson, jaaaa en offensiv back som inte gör några poäng...toppen!

TIMONEN
PHILLIPS

Fick en julhälsning av Brynäs IF idag...Blixten Tigers? :)

Gusten: Bor man i obygden så...

prosten: samma här, 700 meter från Läkerolen.

sniper: 700 meter från Läkerolen o inte en träningsrapport från din sida,skämmes tamejfaan:))

Bissett19: ja jag håller med att det är lite dåligt, man oftast är jag på jobbet när det tränar. Brukar dock ibland besöka besöka träningarna på lördag fömiddagar.

sniper: "Brukar dock ibland besöka besöka träningarna på lördag fömiddagar"

Vad bra då får vi en liten rapport från morgondagens värmning vid lunchtid då?

Deal???...........;)

Bissett19: värva Johan Fransson i frölunda?

Bissett19: Ska göra ett försök att finta draken, om det funkar så blir det rapport.

sniper: Finta höger,ge henne Visakortet,sen går du vänster,det funkar alltid;)

LET´S DANCE

Kan inte låta bli :)

Bäst hittills: Tobbe Trollkarl
Nödslakt: Patrik Ekwall

Idol-Let´s dance 1-0

Gusten:

Bäst hittills: Mårten.

knaskamilla: Nu ja :)

Fast Kurt Olsson är kung! ;)

Gusten:

Men det var lite roligare med Peppe Eng i den rollen. Lasse Brandeby är ju liksom komisk i grunden.

Gusten: Idol/Let's dance-AS Hockey 0-78

65selander: Man måste smaka innan man ger ett utlåtande, har du smakat? :)

Gusten: Jodå har genomlidit något program hos någon polare som inte är boss över sin Tv. Slå över till Tv4+ och titta på LIF-SSK förlängningen har börjat. (3-3)

65selander: Jag tar varje chans jag får att INTE titta på leksand...sen att jag inte är chef över teven är en annan femma ;)

« · 813926 · »