1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 775924 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
Frisco: Alltid välkommet när extern intelligens kliver in i Brynäsboken. Tack!

20 Lindgren: Jo en lördag i Malmö stad hade inte varit fel men då hade det väl varit för få anmälda ändå ;-)

SSK blir en fin tripp på en lördag med pendeln och en läsk vid stationen för vidare färd mot Fullkornsarenan

65selander: Tyvärr tappar ju AXA Mathias Fredriksson till nästa säsong men han var ju bara halvskaplig på scating...
Det är nästan att man vill göra en egen resa bara för att få se dig dricka en LÄSK inför en match.

20 Lindgren: Det är nästan att man vill göra en egen resa bara för att få se dig dricka en LÄSK inför en match.

Du har ju t o m åkt med mig till Göteborg

65selander: Ja, men FRÅN Göteborg är det svårare att få dig att följa med. (3 feb 2007)
Eller du menar förstås minibussresan i SM-slutspelet 2006.

Bäckström,Månsson,Jonatan Carlsson o Johan Alcén med på VM-läger Nr 2 inför Hockey VM.

Bissett19: Det var häftigt! Hoppas att dom tar chansen?

Bissett19: Jo, jag läste det där... kul för smågrabbarna att träna med riktiga hockeyspelare som omväxling ;-)

De kanske kunde passa på att övertala Patrik Berglund att skriva på för BIF?

70 Rodrigues: Ingen av våra fjunisar är ju förståss aktuella för nån VM-trupp,dem är med för att de ska få känna på det och framförallt för att U19-landslaget ska iväg på turnering nästa vecka.

Men rätt kul Sanny Lindström ut-Jonte Carlsson in......:)

Anemyr:

Berglund har kontrakt över nästa år med VIK

Från HV via SMS 070402, 17.39:

"Pga några sena återbud finns det biljetter kvar till semi 7 mellan HV-MODO i Kinnarps Arena ikväll. Köp i arenans biljettkassa eller hos närmaste ATG-ombud!"

Ankan - benchmarking

Ligger och värmer upp inför packningen utav påskbagaget och jag måste säga att LHC ser starka ut.

De är mycket snabbare runt sargen och har bra tryck hela tiden. Ett mål för MODO och det kan bli ett helt annat scenario... fast det får bli långfredagens bekymmer ;-)

"Brynäs IF spelar visserligen inte SM-final just nu. Ändå är klubben en vinnare under säsongen. Enligt vad Sporten erfar pekar ekonomin med Läkerol Arena så kraftigt uppåt att Brynäs kommer att göra en vinst på 15 miljoner kronor det första året. "

Peja: Inte nog med det det inbringade lite priser också :-)

Logiskt fick även Läkerol Arena i fredags pris på Företagarnas gala Eldklotet i Gasklockorna som Årets tillväxtfaktor i Gävleborg. På samma gala fick Leif Boork pris som Årets marknadsförare.

65selander: Ja det var väl inte direkt oväntat att årets tillväxtfaktor skulle vara LA. Lite mer fundersam blir man över valet av Boork som årets marknadsförare. Det hade känts bättre om någon på Brynäs marknad fått den utmärkelsen och inte tränaren. ;)

Så är cykloperna i mOdOboken rätt pinsamma just nu.

KUBEN!!!!

Bissett19: HV71 – Frölunda, Malmö – Mora, Linköping – Timrå, MODO – Djurgården och Luleå – Brynäs. Så ser den första omgången i Elitserien 2007/2008 ut. Nedsläpp sker måndagen den 24 september kl 19.00.

Har avnjutit senaste numret av "branschorganet" Svensk Hockey på Växjö stadsbibliotek. Medarbetarna i nämnda alster hade tillverkat diverse listor i syfte att summera årets ES. Det blev lite beröm till vårt kära BIF;

Bästa coach; Leif Boork

Bästa junior; Niklas Bäckström

Bästa boxplayspelare; Andreas Dackell

Vi hade även en del övriga placeringar, nämnvärt av dessa är Sjöddas 3:e placering i kategorin "bäste back".

Kul med beröm!

Någon som har något uppdaterat spelschema för elitserien 07/08?

Bissett19: Fugnera inte, Brynäs sida har inte fungerat på hela kvällen för mig är det så för alla?
Men är det det nya spelschemat, det vill säga att SSK är med.

DMartinssonBSKV: Den har brakat ihop efter alla uppdateringar;)

Försök senare.

Bissett19: Eller efter alla arga mail till mormor. Han gör ju aldrig rätt ;)

Intervju med Bäckström,lite om klausulen till Brynäs istället för AHL om det skulle skita sej totalt i Capitals.

www.aftonbladet.se/atv2/popup.html?id=categories/Sport/0704/1533

Bissett19:

Hur ser klippet ut "hos dig"? ABs webb-tv funkar asdåligt här.. :(

vhcfan: Det är som vanligt... han stakar sig fram och det är inga nyheter alls... Han ska försöka att ta en plats i Caps och just nu är det agenten som förhandlar...

DMartinssonBSKV: Nej det är troligen det nya gränssnittet som inte var enkelt nog... Det går tydligen att fucka upp det nu med... ;)

GävleLasse: Klart han stakar sej fram när reportern heter Anders Bäckström,vem fan vill förhörd av farsan;)

Bissett19:
Då borde det ju vara lättare att snacka. Eller? :P

Peja: Ja fy fan, det här var ruskigt oväntat.
Herregud! :) länge leve mormor!!

Så undrar jag när Huge skall ge en nyanserad kommentar om värvningen av Pavel Brendl........;)

Bissett19: Ja, var är broder Huge?

Bissett19: "Så undrar jag när Huge skall ge en nyanserad kommentar om värvningen av Pavel Brendl........;)"

Jag har ännu inte hämtat mig från glädjechocken när jag var på väg in med bussen till garaget, efter avslutat pass idag.
Råkade ratta in P4 och fick nyheten via Radiosporten.
Det blev ett spontant jättevrål i en (som tur var) tom buss.... :-))

Allvarligt talat: det här tror jag kan bli djävligt bra, och det på många plan.
Kioskvältare är väl bara förnamnet, vad gäller publikmagnet.
Namnet Tom Bissett kommer nog osökt tillbaka hos de flesta brynäsare.
Säga vad man vill om ex Bäckis som dragplåster, men en utpräglad sniper, som dessutom levererar, går nog utanpå det mesta vad gäller just publikdragare.

Rent sportsligt så kan det ju faktiskt bli vad som helst, men jag menar att Brendls rykte som slöfock är betydligt överdrivet. Samma gäller farhågorna om att Boork och Brendl inte skulle gå så bra ihop. Risken finns ju alltid att det skiter sig i en eller annan form, men jag tror inte att Boork och Sundlöv gått in i affären utan att första noga ha kollat upp Brendls positiva och negativa egenskaper. Här utgår jag ifrån att Rindell har haft ett finger med i spelet, vad gäller den mer detaljerade infon.
Sen är det ju också så, som ngn var inne på, att han kommer till ett lag som kanske generellt sett är ett bättre lag än Mora.

Summa summarum så kan det ju gå åt vilket håll som helst med denna värvning, men varför bry sig om det nu?
Vi har landat en riktig skarpskytt som jag tror Boork kommer att få nytta av.
Om inte, så är det väl sannolikt att Boork gör sitt sista år som tränare, och då har vi ju sannolik ändå Brendl att tillgå i ytterligare 2 år, med ny tränare.

Fan, det är ju nästan så att man önskar att det var september redan i morgon.
Fast då hade ju å andra sidan nästan hela golfsäsongen gått om intet.
Nä, ordinarie greener öppnar i morgon på Kevinge, så det blir nog till att ha tålamod och invänta hösten.
Men snacka om att man iaf har något att se fram emot, oavsett hur det sen går....

Huge: Jaha, du var ute och körde buss! Det förklarar saken. Kul med alla sura moringar! Kul med Brendl!

Huge: "Allvarligt talat: det här tror jag kan bli djävligt bra, och det på många plan.
Kioskvältare är väl bara förnamnet, vad gäller publikmagnet.
Namnet Tom Bissett kommer nog osökt tillbaka hos de flesta brynäsare.
Säga vad man vill om ex Bäckis som dragplåster, men en utpräglad sniper, som dessutom levererar, går nog utanpå det mesta vad gäller just publikdragare."

SÅ nu var en "Kioskvältare" helt plötsligt viktigt... ;) Du trodde ju inte att det spelade någon större roll för någon dag sedan. Vadan denna kappvändning?

Lasse - Känner sig lite elak idag ;)

JanT: Nja, sura och sura...
Några är säkert sura och det är kanske förståeligt.
Men överlag så tycker jag att dom har analyserat läget bra: deras lag kan nog ha fått lite väl mkt slagsida och ofta blivit alltför inriktat på att det mesta skulle gå genom Brendl, sas.
Så med tanke på detta så kan dom nog bli bättre som LAG betraktat, utan Brendl. Övriga spelare ges ju då chansen att ta lite mer ansvar, vilket i långa loppet förmodligen är bäst.

Jag är dock som sagt övertygad om att hans slöhet är betydligt överdriven.
Även om man säkert under pågående säsong många gånger gnällt över denna slöhet, så känns det nu som att gnället är ett sätt att dölja en viss besvikelse över att han försvinner. Simons ville iaf behålla honom, vilket väl säger en del.

GävleLasse: Försök inte.... ;-)

Jag skrev att det nog ändå är viktigare att laget vinner, än att ha en kioskvältare, ur åskådarsynvinkel.
Därmed inte sagt att en kioskvältare är att förakta.
Nu jämför jag ju bara vilken typ av kioskvältare som är att föredra.

Men diskussionen kanske blir helt obsolet, ifall Bäckis inte tar plats i Caps.
Då får vi 2 kioskvältare till hösten.... :-)

Huge:" Men överlag så tycker jag att dom har analyserat läget bra: deras lag kan nog ha fått lite väl mkt slagsida och ofta blivit alltför inriktat på att det mesta skulle gå genom Brendl, sas"

Där har du min poäng med Brendl. Redan i November var jag inne på att "Bänka Brendl" för att gick överstyr med Brendl i laget på det sätt att övriga spelare började få dåligt självförtroende o.s.v.
Det har kostat "lagmaskinen" Mora att ha honom i laget som i höstas när Mora började rasa.
Eller rättare sagt kunde inte lagledningen hantera Brendl på rätt sätt..
Jag tillhör skaran som inte varit överförtjust i Brendl på grund utav ovanstående. Det går ju att gå in och läsa ;-)
Det kan mycket väl gå bra Brendl i Brynäs lag.

Huge: Inte kunde väl Simons gå ut och säga att de inte ville ha Brendl kvar.
När Lupaschuk gick till Malmö i fjol, vet jag att intresset att ha honom kvar var väldigt lågt från Rindells och Simons sida.

horcoff: Men vad ska han säga egentligen? Cut your losses och visa ett ansikte utåt som ger intrycket att man känner sig säker.

Kan Brynäs spela hockey och inte åka runt å vänta på att Brendl skall göra jobbet så kommer det att gå vägen.

GävleLasse: Det har du rätt i, för det kunde inte Mora till slut.

Huge: Hur som helst så märker man genomslag direkt. Nyheten om värvningen tas upp på de flesta kanaler som har sportsändningar. Detta är guld värt ur marknadsföringssynvinkel. Med såna värvningar så visar man just den ambition som sponsorer önskar, för de vill ju givetvis synas så mycket som möjligt och bli förknippade med ett vinnande lag, inte ett lag som har det tungt. Och framför allt inte med ett lag som har det tungt ekonomiskt.

horcoff: Jag tror nämligen att den stora anledningen till att Rindell bänkade Brendl var att han ville väcka LAGET. Brynäs är förhoppningsvis redan vakna ;)

Så är det Oldtimers World Cup i Göteborg 15–22 april,Brynäs ställer upp med två lag,ett +35, o ett +45.

Lagen:
Brynäs +35
Målvakter: Lasse Karlsson, Peter Hedlund. Backar: Roger "Lill-Masen" Karlsson, Mikael Lindman, Tommy Melkersson, Per Schederin, Mikael Enander, Kenneth Lind, Håkan Wehlin. Forwards: Mikael Wahlberg, Kyösti Karjalainen, Mats Jonsson, Stefan Pöllä, Johan Smiding, Joakim Pehrson, Mikael "Häsen" Lindholm, Per Nordlinder, Jan Karlsson, Anders Huss, Peter Gustafsson, Tomas Sandström och Ulf Rönnewald. Coach: Gert Samuelsson.

Brynäs +45Målvakter: Åke Lilljebjörn, Lennart Proos. Backar: Anders Bäckström, Lenny Eriksson, Anders Boström, Kjell "Kulan" Jonsson, Janne Kock, Torbjörn Mattsson, Tomas Jernberg. Forwards: Anders "Masken" Carlsson, Björn Åkerblom, Stefan Lif, Christer "Krusse" Andersson, Kjell Lindblom, Kenneth Andersson, Cennet Söderlund, Björn Ryd, Fredrik Lundström, Ulf Andersson, Johnny Stridh och Peter Eriksson. Coach: Janne Runald.

Det är lätt att bli lätt nostalgisk när man ser dessa namn;)

TV4:s kalkon: Skulle felstavning av en allsvensk matchtröja vara motivering nog för att hamna på kalkonplatsen? Hur många av Brynäs matchtröjor var felstavade 1992-1993? Minst tre. BISSET, DACKEL och GUSTAVSSON. JOHNSON, SCERBAN och SUNDLÖV blev märkligt nog rättstavade.

Bissett19:

Gunnar klar för Borås ? Nykomlingen i Allsvenskan ser ut att få en hyfsad tränare i båset

Intressant uppställning i kvällens landskamp.

1st Line
Sandström-Hållberg Steen-Bäckström-Månsson

70 Rodrigues: Jag var förbi en sväng å tittade på träningen idag...

Konstelationen med Bäckis Månsson och Steen såg väldigt bra ut...

Bäckis levererade passningar till Steen som sköt på allt... Gör bara månnson sitt jobb vid kassen så kan det bli riktigt trevligt.

GävleLasse: Ser att Josef Straka spelar i tröja #19.

#19 ut - #19 in

Jag tyckte trots allt "tjugo8" ställde en valid fråga.
Vem var den första icke-svensken i BIF

« · 866207 · »