1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776579 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
Ove Myling: Tror du skriker efter mycket där. 5 spänn för ingenting är 5 spänn i sjön!

sylf:

HAHA dagens mest klockrena =)

Fel sport, fel lag men som Brynäsare kan man efter de senaste säsongerna känna igen sig iaf.

Lyssna på "Döden kom på tilläggstid"! Så jävla grym!!!

se länk

Brynäs - Frölunda 5-3... mitt tips.

källan: Mitt tip : Brynäs - Frölunda 4-1 !

Brynässtockholm:
Antar att der är fler än jag som fårtt "VIKTIGT BREV TILL DIG MED SERIEBILJETT" nu i dagarna angående option på platserna till en ev. fortsättning efter grundserien. Hade inte kollat posten den här veckan innan jag hämtade igår. JÄVLA framförhållning om det VIKTIGA brevet kräver ett svar samma vecka, efterssom dom vill ha svar den 31:a. Hoppas ingen innehavare har semester nu....

Sebastian Karlsson blir kvar i Nybro säsongen ut.

Peja:

Bra för Sebastian Karlsson.
Bra för Anton Persson...

rackham: Anton Persson?? Har inte hans utveckling gått i stå?

Jmf Karlsson (-86) - Persson (-89)

Karlsson
Season Team League GP G A TP PIM
2001-2002 Göteborg TV-Pucken 8 9 7 16 20
Team Sweden U16 (all) International 6 3 2 5 4
2002-2003 Frölunda J20 SuperElit 7 0 0 0 0
Frölunda J18 J18 Allsvenskan 11 1 10 11 2
Team Sweden U17 (all) International 8 1 3 4 10
2003-2004 Frölunda J20 SuperElit 35 7 19 26 53
Team Sweden U18 WJC-18 6 1 0 1 2
Team Sweden U18 (all) International 20 4 3 7 28
2004-2005 Frölunda J20 SuperElit 27 13 16 29 61
Team Sweden U20 WJC-20 6 0 1 1 0
Team Sweden U19 (all) International 4 0 0 0 6
Team Sweden U20 (all) International 11 0 1 1 4
2005-2006 Frölunda Elitserien 40 0 0 0 20
Frölunda J20 SuperElit 10 3 6 9 24
Team Sweden U20 WJC-20 6 3 3 6 8
Team Sweden U20 (all) International 12 5 5 10 14
2006-2007 Brynäs Elitserien 52 3 5 8 26
Brynäs J20 SuperElit 1 1 2 3 0
2007-2008 Brynäs Elitserien 32 3 1 4 10
Nybro IF Allsvenskan 9 5 4 9 0

Anton Persson
Season Team League GP G A TP PIM
2003-2004 Gästrikland TV-Pucken 8 0 3 3 0
2004-2005 Gästrikland TV-Pucken 8 3 2 5 0
Team Sweden U16 (all) International 5 0 1 1 0
2005-2006 Gästrikland TV-Pucken 5 0 0 0 0
Brynäs J18 J18 Allsvenskan 10 1 2 3 8
Team Sweden U17 (all) International 10 1 3 4 4
2006-2007 Brynäs J20 SuperElit 37 5 7 12 10
Brynäs J18 J18 Allsvenskan 6 3 7 10 10
Team Sweden U18 WJC-18 6 0 0 0 2
Team Sweden U18 (all) International 20 0 0 0 22
2007-2008 Brynäs J20 SuperElit 14 3 6 9 24

Persson är grym defensivt och i boxplay. Han spelade J18-VM förra säsongen och är ordinarie som defensiv center i landslaget. Kommer förmodligen ha den rollen i nästa säsongs JVM också. Han kan bli en bra rollspelare för Brynäs.

Peja: Just det, han skulle eventuellt, möjligtvis kunna ersätta Mads Hansen på 2-3 års sikt. Förutsatt att hans utvecklingskurva börjar peka uppåt igen.
Men då Sundström inte leverar just nu så är Karlsson ett bättre alternativ som fjärdecenter säsongen ut.
Nog för att vi har en bra ungdomsverksamhet men i ärlighetens namn så finns där inga frälsarnamn (förutom ev. på målvaktssidan).

Huss: Molin är det bästa alternativet som fjärdecenter sålänge Sundström trampar vatten, tycker jag. Molin har varit oväntat bra där.

Huss:

Har varit skadad den här säsongen och har inte mer än kommit igång och spelat.
Kan säkert leda en tredje eller fjärdelina inom kort...

Peja: Jo visst, men jag har Molins skadebenägenhet i åtanke också....

rackham: Inom kort? Låter mer som övertro på de egna produkterna tycker jag. Hoppas, hoppas, jag har fel...

Peja: Jag är också optimist. 3942 st bevittnar mOdO vinna med 7-2

Huss: Till skillnad från många andra juniorer besitter faktiskt Persson en potentiell spetskompetens i sitt lysande defensiva spel. Jag tror att han har goda möjligheter att konkurrera ut Mads Hansen nästa säsong såsom Emil Sandin har konkurrerat ut L E Spets denna, även om jag inte skulle utesluta att Hansen blir utkonkurrerad av Sundström i ett tidigare skede.

Förutsätter förstås att Brynäs värvar en offensivt vass center som ersätter Hauhtonen till nästa säsong. Lind är given andracenter... Hansen och Sundström tar hand om de två sista linorna, det är i någon av dessa som Persson kan slå sig in.

sylf: 4935 från start, 2500 i sista perioden. mOdO nOllar Oss ikväll.

Förresten, har MoDo någon debutant med ikväll? I så fall lär han få med sig en puck hem till Övik... Läkerolen måste ha mest åtgång på puckar i ES...

Huss:

Satsar vi 5 MSEK per år på talangutveckling utgår jag ifrån att vi kan förädla våra mest talangfulla spelare till A-laget...

Tror nog snarare att det varit mer populärt att gå över ån efter vatten än motsatsen tidigare så...

Tomas Thelin som har ansvaret för föreningens UTVECKLING får väl skruva upp temperaturen ett par snäpp till...

"11 376 biljetter sålda till DIF-Brynäs 080202

Redan nu går det åt många biljetter till Djurgården-Brynäs på lördag.
11 376 biljetter är sålda, så om du vill se matchen på ett fullsatt (?) Globen så gäller det att köpa biljett nu! Nedan läser du mer om hur du får tag på biljetter."

Verkar bli fest!

Trevligt!

rackham: Yepp, vi får hoppas på en trevlig lördag !

rackham: "Satsar vi 5 MSEK per år på talangutveckling utgår jag ifrån att vi kan förädla våra mest talangfulla spelare till A-laget..."
Eller så gör vi som FBK och lägger de 5 mio på spelarbudgeten för A-laget istället.

Huss:

Ja, det är ett alternativ.

Vi kunde ha signat en rätt bra målis för de pengarna...

FBK vann J18-SM förra säsongen. Sen att de väljer att samarbeta med Skåre istället för att ha ett J20-lag är en sak, men det är ju inte så att de inte har någon ungdomsverksamhet.

Peja:

Och tex Bofors...

Peja: Visst, men sparar säkert en 2-3 mio per år på en sådan lösning.

Huss: Japp. Brynäs har ju också en div1-förening som ligger nära (Valbo), men som det är nu känns J20-laget som en bra lösning.

Peja: Det handlar väl mkt om J-20 spelarnas inställning också. De får nosa på A-laget och spela i Brynäs tröjan och då känns inte Valbo lika kul.
Roligare med Örebro, Vita Hästen, Almtuna, Borås, Nybro osv. osv.
Ett farmarlag a la Team Gävle hade varit otroligt bra om klubben nu har en så bra juniorverksamhet som man vill göra gällande.

Huss:

Jorå, men varför skaffa sig kostnader för att driva ett lag när det går att samarbeta om enstaka platser...

rackham: Större urval? Sen får man väl utgå ifrån att kostnaderna i första hand inte ligger hos Brynäs utan hos klubben i fråga.

Huss:

Precis... och det är det hela brukar falla... klubben i fråga blir uppkäkad och identiteten som förening blir svår att upprätthålla.

Team Gävle fungerade för att Brynäs pytsade in miljoner på den tiden. Det var ingen publik att tala om, inga sponsorer.
Det fungerar inte i dagens läge.

Däremot finns det alltid behov i omkringliggande föreningar av ett samarbete likt FBK-Bofors (Skåre) och Frölunda-Borås.

Huss:

Dessutom är det intressant att JVM-spelarna som nu försöker ta en plats i ES själva nämner att det är ett annat spel i ES än de är van med från juniorhockeyn...

Vän av ordning funderar då över om det inte vore smart att de får spela den hockey de skall utbildas för tidigare...
Vän av ordning tror då att utvecklingen skulle gå fortare och fler juniorer skulle kunna beredas plats och behovet av "de mediokra importerna" minimeras...

Men sedan vet ju vän av ordning att det är status i vissa klubbar att ha en framgångsrik juniorverksamhet och inte minst tränare som lever på att hävda det... en dyr historia, för övrigt, eftersom samtidigt få juniorer etablerar sig i ES!

Hmm...

rackham: "Däremot finns det alltid behov i omkringliggande föreningar av ett samarbete likt FBK-Bofors (Skåre) och Frölunda-Borås."
Exakt, Almtuna har en egen identitet så kan aldrig komma på fråga annat än enstaka spelare eventuellt. Valbo däremot kvalar faktiskt för att komma uppåt även utan finansiellt stöd från Brynäs.
Det är väl ett givande och tagande som jag ser det, men balansgången är svår helt klart.

Den här KEB i GD. Finns han på riktigt? Han skriver mycket som jag hajar till över. Nu senast om att Brynäs har "gamla skulder" efter förra styrelsen. Vad är det för skulder? Brynäs har ju en budget i balans. Är det skulder till maffian? Utanför bokföringen?

Sen lever han fortfarande i tron att Brynäs inte har några resurser. Och att Timrå skulle ha mer pengar. Nån skriver och påpekar att senaste budgetåret hade Brynäs en större ekonomi än TIK. KEB:s kommentar: "Det var förra året, ja". Insiktsfullt!

Roligast är att han är så upprörd över att brynäsarna är så negativa till årets insats. Sen drar han sej inte för att själv skriva inför dagens match: "Helst skulle det behövas bli tre poäng - men, nej, det tror jag inte brynäsarna mäktar med..."

Keb är en riktig tomte

Mattias Karlsson klar för Färjestad. Good work, Sundlöv...

Peja: Han kanske inte vet vem det är, han visste ju inte vem Henrik Tallinder var??

sylf: Sundlöv tänker antagligen som Keb. Dvs att spelare i allsvenskan inte är bättre än vad Brynäs redan har. Arrogant och okunnigt tänkande. Brynäs har några backar som knappt kan vara inne på isen utan att motståndarlaget tillåts skapa målchans. Karlsson hade varit top3.

Fan, dem pissar ju på vår fina arena oxå, kan vi inte låta den tillhöra damlaget istället så kan vi spela i nån jävla ankdamm llr nåt. Vi kan sätta up nåra träbänkar för alla kaffeokorv gubbar smo kommer dit för att titta på division 10 hockey där tommy sjödin blir bortfintad av basen larsson o linda bengtsing. Leif looket olsson lyckas tom plocka ett av pavel brendls patetiska slagskott. BIF 0-10 SVENSKA SELEBRITETER OCH EN TRAVKUNNIG PENSIONÄR FRÅN GÖTEBORG

Peja: Sundlöv måste avgå, NU!!!!!!!!!

StoltBrynäsare: Basen Larsson? Är det nåt att plocka in nu innan deadline?

Med 12 matcher kvar har Brynäs sämst formkurva av alla. Vojnevojnevojne.

sylf: "Sundlöv måste avgå, NU!!!!!!!!"

-> Say my name!

sylf: Basen Larsson är en jävla fyllgubbe här nerifrån jönköpingstrakterna som spelat korphockey med lag Swedestyle

men tror nog han platsar

StoltBrynäsare: Låter som en lagkapten

Peja:

Hoppas "Lill-Tuulola" (det är Karlsson det) visar vad han kan i FBK. Han har haft potential länge nu...

Luleå förstärker med finsk målvakt.

Enligt rykten är Soling klar för Bajen! Obs rykten.

« · 974435 · »